Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:29

MarlindeRooz schreef:
Dat is fijn! :j

Helaas wordt je als je het aangeeft vaak gegeneraliseerd, ik ben geen irritante leerling die de hele dag stuitert en overal tegen in gaat. Dat beeld krijgen mensen vaak bij ADHD. Ik ben gewoon doodmoe als ik 2 uur lang echt probeer op te letten.

:') Emma, op de vavo was het meer van "Leuk dat je er wel bent". :')

Ja, dat is zo idd. Is erg jammer :\. Gewoon in het begin dus bekijken welke dingen je kunt missen en die dan ''skippen''. Komt wel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:29

MarlindeRooz schreef:
Dat is fijn! :j

Helaas wordt je als je het aangeeft vaak gegeneraliseerd, ik ben geen irritante leerling die de hele dag stuitert en overal tegen in gaat. Dat beeld krijgen mensen vaak bij ADHD. Ik ben gewoon doodmoe als ik 2 uur lang echt probeer op te letten.

:') [naam], op de vavo was het meer van "Leuk dat je er wel bent". :')

Oh dat herken ik zo erg... Hier ook een ADHD'er die echt behandeld word als een randdebiel. Ja ik ben heel druk, maar ik heb ook ontzettende concentratie en vooral motivatie problemen. Ik kan mezelf heel goed aanpraten dat ik iets niet leuk vind, ook al vind ik het stiekem wel heel erg leuk. Hoop dat het dit jaar wat beter gaat met de juiste begeleiding, want vorig jaar en het jaar daarvoor was het echt niet vol te houden.

Ja dat zou dus niks voor mij zijn := heb op het HBO vorig jaar ook wel gemerkt dat het niemand wat boeit als je niet naar school komt. Als je maar collegegeld betaalt. Dat is echt geen goede motivatie :n

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:34

jeetje.. ik heb dus in totaal 45 boeken voor alleen jaar 1 8)7

Ik dus bellen of dat wel klopt, (heb er meer dan mijn zus op de universiteit :') ), klopt gewoon..
Mevrouw aan de telefoon nog weet ik hoeveel extra informatie geven die ik helemaal niet vroeg haha.

Maargoed nu dus lekker met studystore die totaal niet meewerkt proberen 2e hands boeken te vinden bij bol.com, want anders ben ik 2004,34 euro kwijt..

Anoniem

Re: Eerste jaars HBO studenten 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:35

Oh mijn hemel :oo 45 boeken.... 2000 euro.... Wat voor opleiding doe je wel niet? En voor welke opleiding heb je nou voor het eerste jaar 45 boeken nodig. Je hebt hooguit 20 vakken :')

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:36

Hallelujah, welke studie ga jij doen! Gekkenwerk.

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:37

oefentherapie cesar.. Me moeder zei ook al, had je geen goedkopere studie uit kunnen zoeken :')

ga voorlopig alleen voor eerste halfjaar bestellen.. straks gebruik ik driekwart niet eens haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:40

Nou waarschijnlijk gebruik je het overgrote deel inderdaad niet, dat kan haast niet anders. Lijkt me niet dat je voor elk vak 2-3 boeken door moet pluizen, zou wel heel veel studiedruk zijn.

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:46

Wow dat zijn veel boeken en wat een geld zeg! :oo

Mijn rooster is ook al bekend. :)
Het rooster zou er pas maandag op staan. Ik ben 1 dag vrij in de week, verder hoef ik niet zo vroeg te beginnen en zijn de dagen niet heel erg lang. Dus ben wel blij met dit rooster.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:42

Ik las hier mensen met een ziekte, hebben jullie zin om te pb'en? Ik heb zelf ook een ziekte. Dat ga ik wel melden op school, zodat ik wellicht extra tijd krijg bij toetsen. Maar voor de rest hoeven ze er niet echt rekening mee te houden, ga immers maar 31 keer per jaar naar school.

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:16

Ik heb mijn ziekte ook gewoon aangegeven bij het hbo :) Mocht je daardoor paar studiepunten te kort hebben, mag je waarschijnlijk alsnog naar het 2e jaar. Dus het is wel belangrijk dat je het aangeeft aan het begin van het jaar. Later kunnen ze niks meer voor je doen namelijk :) Ik ga der niet vanuit dat ik vertraging oploop, maar stel dat.. dan weet school het in ieder geval op tijd :)
Laatst bijgewerkt door soloro op 22-08-14 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:29

kimberly1995 schreef:
Ik las hier mensen met een ziekte, hebben jullie zin om te pb'en? Ik heb zelf ook een ziekte. Dat ga ik wel melden op school, zodat ik wellicht extra tijd krijg bij toetsen. Maar voor de rest hoeven ze er niet echt rekening mee te houden, ga immers maar 31 keer per jaar naar school.

Sure :)

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:44

Ik heb wel 5 dagen per week les helaas. Maar op maandag en dinsdag laat beginnen dus ik mag niet klagen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:36

Jezus wat een boeken! Ik vond de 27(?) die ik moest hebben al veel..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:36

Jemig 45 boeken :oo
Ik had voor mijn vorige boeken iets van 20 boeken en nu maar 8, is een hele verademing :+

Ik ben heel benieuwd naar mijn rooster. en hoop ook op een dag vrij!
Waarschijnlijk ben ik wel de donderdagmiddag vrij omdat die dag voor stage is, maar op mijn stage hebben ze alleen 's ochtends cliënten :P

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:06

Wow 45 boeken, wat moet je daar in godsnaam mee :') Ben blij met m'n 14, al zijn ze in verhouding wel duur. Ik heb het introductie programma eens doorgenomen, en ik gok dat wij dinsdag ons rooster krijgen, spannend :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:36

Ik heb 7 boeken :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:47

Ronaa94 schreef:
Jemig 45 boeken :oo
Ik had voor mijn vorige boeken iets van 20 boeken en nu maar 8, is een hele verademing :+

Ik ben heel benieuwd naar mijn rooster. en hoop ook op een dag vrij!
Waarschijnlijk ben ik wel de donderdagmiddag vrij omdat die dag voor stage is, maar op mijn stage hebben ze alleen 's ochtends cliënten :P

In de eerste weken zul je geen dag vrij hebben, hoewel het er wel vanaf hangt of jullie op donderdag al in het begin stage hebben? Anders heb je de donderdag vrij. En na een aantal weken kan het zijn dat je soms een dag vrij hebt op woensdag, afhankelijk van de klas waar je in zit. Wel kan het soms zijn dat je bijv. alleen in de ochtend 1 les hebt xD
(ik kan de roosters al zien O:) weet zelf alleen ook m'n klas nog niet dus weet zelf ook m'n rooster nog niet)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 17:00

Oja. jij deed ook pedagogiek toch, maar dan niet eerste jaars ofzo? :P
Ja ik kan de roosters ook al zien maar daar heb ik niet zo veel aan :P
In de ochtend 1 les vind ik niet zo heel erg trouwens. heb ik tenminste nog wat aan mijn dag. beter dan halverwege de dag naar school!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:06

Ja ik ga ook pedagogiek doen in Tilburg, dus zal je wel rond zien lopen daar hahah. Stroom in 2e jaar in, dus indd niet eerstjaars :)
Maar wat betreft roosters, je hebt er indd niet heel erg veel aan, hoewel je wel kunt zien hoe het gemiddelde rooster er ongeveer uit ziet xD De meeste klassen hebben ongeveer zelfde rooster hahah Alleen soms een les meer of minder op een dag of dagje vrij.
Ik heb indd ook liever in ochtend 1 les dan in het midden van de dag 1 les.

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:20

Jeetje, 45 boeken! Duur grapje :oo!

Ik heb 4 er tussen die allemaal nieuwe druk zijn, zo goed als niet 2e hands te vinden..
Ook fijn -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:22

Ik ben in de eerste week een hele dag vrij + lekker uitslapen, daarna wordt mijn rooster elke week een stukje minder fijn.. _O-
Ik heb trouwens een klas met 36 mensen :wow:, vorig jaar had ik een klas met maar 13 mensen, wordt even omschakelen haha..

Ik heb nu 9 boeken of zo, maar wel alleen maar voor het eerste halfjaar. Volgens mij hoef ik voor het 2e halfjaar er maar een paar bij te bestellen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:35

Christy__94 schreef:

Ik heb 4 er tussen die allemaal nieuwe druk zijn, zo goed als niet 2e hands te vinden..
Ook fijn -O-

Ik bestel dan gewoon de eennalaatste druk, vaak verschilt dat echt niet zoveel hoor :)
Ik heb 19 boeken dit jaar. Heb er steeds meer zin in, ga zo eens kijken of bij mij toevallig het rooster er al op staat!

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:42

Joolien schreef:
Christy__94 schreef:

Ook fijn -O-

Ik bestel dan gewoon de eennalaatste druk, vaak verschilt dat echt niet zoveel hoor :)
Ik heb 19 boeken dit jaar. Heb er steeds meer zin in, ga zo eens kijken of bij mij toevallig het rooster er al op staat!

Ooh echt?
Ga ik dat eens bekijken, scheelt weer flink wat :Y)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:48

Ik begin nu pas te beseffen dat mn hele leven straks weer op zijn kop staat. Heb het afgelopen jaar weer thuis gewoond, met een normaal baantje en sport en leefritme. Straks weer naar school, weer alles aanpassen en wennen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:53

chantalboes schreef:
Ik begin nu pas te beseffen dat mn hele leven straks weer op zijn kop staat. Heb het afgelopen jaar weer thuis gewoond, met een normaal baantje en sport en leefritme. Straks weer naar school, weer alles aanpassen en wennen!

Ik ga straks na 6 jaar weer de schoolbanken in met allemaal puberende kinderen voor mijn gevoel, dat wordt feest :')