Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1995

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:18

Wat gaaf die banner met die kleine bewegende elementen!
Ik zou inderdaad voor de footer misschien een transparant wit achtergrond vlak maken waardoor de tekst misschien iets beter leesbaar is! :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:36

Inderdaad erg gaaf die bewegende achtergrond Marit! Benieuwd naar hoe je dat hebt gedaan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 13:48

Ja die footer hoorde ik meer mensen over.. Maar ik vond hem zo moooooooi :') Zal nog even kijken of ik de afbeelding qua kleur en licht kan aanpassen, dan is het ook al duidelijker denk ik.

Wix werkt niet met code dus dat maakt het al veel makkelijker! Het alsnog wel even een snert werkje met dat scrollen en die achtergrond, maar uiteindelijk dus wel goed te doen!

Ik denk dat ik hem wel ga kopen, dan verdwijnt ook dat 'made by wix' ding. Het is alleen wel 8 euro per maand, vind ik vrij veel..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:21

Ik vind een Wix website sowieso extreem vervelend maar dat ben ik :+ De templates zijn vrij standaard daar :) Ik zou hem sowieso kopen Marit, ik neem het niet echt serieus als iemand een '.wix' website heeft to be honest :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 14:46

Hahaha daar kan ik inkomen :+
Ik werk ook niet met de templates maar gewoon met een blank canvas, en dan kun je wel echt onwijs veel vind ik. Ik ben gewoon een drol met code dus daar begin ik niet aan :') En wil toch een mooie website dus dan is dit een fijn alternatief.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:03

Mooi! Vooral die foto van home.

Ik moest weer moeilijk doen en een eigen gecodeerd website willen. Vriendlief heeft spijt dat ie ja heeft gezegd tegen het coderen want het lukt steeds niet :+ Het is dat alles al ontwerpen is en 2 pagina's gecodeerd anders had ik alsnog een wordpress template gepakt.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:53

Heeeeel gaaf Marit! Die bewegende achtergrond is echt tof, hoe heb je dat precies gedaan?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:14

Niet met code dus! Wix heeft daar opties voor en dat kun je dan gewoon selecteren, dat je de achtergrond parallax wil laten mee scrollen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:28

Verdorie moet iets voorbereiden voor illustrator die ik sinds een maand volg maar heb illustrator nog niet op mijn laptop dus nu maar even een zeer zielige schets in paint gemaakt die ik dan maar in verhoudingen ga overnemen dan in illustrator zelf in de les :') .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 12:25

Ik heb mijn website design helemaal in m'n hoofd maar ik kan geen domeinnaam bedenken :(
Ik heb echt een moeilijke naam (voor en achternaam) dus ik wil eigenlijk net niet mijn naam gebruiken want die spreekt niemand goed uit laat staan spellen. Zou een willekeurig woord niet ook kunnen als ik er een spin aan geef, ben sowieso aan het overwegen mezelf een logo te maken met mijn Japanse karakters omdat de mensen die me kennen me aan Japan linken en ik wil daar net werken :+ Maar dan zit ik nog een beetje rond mijn (stomme) naam te werken met hetzelfe probleem :') Hoe hebben jullie je domeinnamen gekozen? :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:41

Ik ga volgende week door de weeks ergens richting Eindhoven :D Moeten even kijken welke dag het fijnste is, moet ook fotograferen voor de KLM dus even zien ^^

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:57

Hi, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier zomaar kom binnenvallen. Ik kom hier naar aanleiding van dit topic waar ik mij afvroeg waar ik een grafisch ontwerper kon vinden. Als reactie werd er naar dit topic verwezen.

Ik ben dus op zoek naar een vormgever voor de kaft van een PhD boekje (oplage 350-500 stuks).

Ben er al iets meer uit wat ik graag zou willen; het lijkt mij leuk om (delen van) dit en dit beeld als een soort Escher of Picasso (mijn favo kunstenaars) weer te geven. Verder geef ik de ontwerper graag wat artistieke vrijheid :D

Als het iemand leuk lijkt om hier mee aan de slag te gaan, hoor ik graag van je!

Alvast bedankt en sorry dat ik zo kom/kwam binnenvallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 17:59

Ik heb mijn domeinnaam al jaren.. iemand anders bedacht ooit creatief met [***] voor me, en daar heb ik Creans van gemaakt :')

Ik ben niet meer zo van het aanneemen van klusjes tussendoor, ben nog met één site bezig en heb er nog eentje staan en dan las i kdaarop een pauze in. Misschien iemand anders :)

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:02

Ik ben altijd in voor een leuk projectje! :)
Al heb ik nog niet veel werk gedaan aangezien ik nog bezig ben met mijn studie en hierna pas doorga met een studie voor het echte grafisch ontwerp. Je mag me altijd een PB'tje sturen met wat je ongeveer wilt hebben qua lettertypes/kleuren/vormen/stijl, dan kan ik kijken of ik iets voor je kan betekenen! :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:28

Kan iemand mij helpen met het omzetten van een foto van Grijswaarden naar CMYK? Mijn foto wordt dan ineens heel flets. Of zul je dit bij drukken niet terugzien?

Voorbeelden kan ik sturen per PB

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:47

Is er iemand die goed is met Illustrator die mij kan helpen een bestandje te maken?

Gaat voor mij ingewikkelde verlopen. Voorbeeld en vorm in vector kan ik mailen. Krijg hier *blond* geen foto geplaatst.

Ik zou er super mee geholpen zijn!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:16

lotteElb schreef:
Is er iemand die goed is met Illustrator die mij kan helpen een bestandje te maken?

Gaat voor mij ingewikkelde verlopen. Voorbeeld en vorm in vector kan ik mailen. Krijg hier *blond* geen foto geplaatst.

Ik zou er super mee geholpen zijn!!

Ben je inmiddels al geholpen? Anders mag je mij wel een PBtje doen.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:24

Ik hoop dat dit topic nog een beetje tot leven gewekt kan worden..

Ik ben opzoek naar een leuke stageplek om af te studeren. Het liefst rond Den-Haag, Leiden, Rotterdam etc.. Ik vind het zo lastig om wat écht leuks te vinden, met mogelijkheid om door te groeien. Heeft iemand misschien suggesties?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:35

Mogelijkheid om door te groeien ga je bijna nergens vinden ben ik bang :)

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:40

Courses schreef:
Mogelijkheid om door te groeien ga je bijna nergens vinden ben ik bang :)

Mogelijkheid voor een baan zal toch ooit moeten kunnen? Haha. Ik heb wat dat betreft wel een aantal succes verhalen gehoord van mensen die na hun stageplek konden blijven werken..

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:46

Denk niet dat je daar op zo'n manier naar moet zoeken eerlijk gezegd, hangt er toch maar net vanaf ofdat ze uberhaupt nog een plek hebben om in te vullen zodra jij afstudeerd, en hoe jij uberhaupt bevallen bent bij dat bedrijf. Ik zou het zelf eerder zien als in 'vind ik dit bedrijf zelf tof genoeg om er eventueel later mee door te gaan'. Succesverhalen zijn er altijd, maar ik denk dat (vaak) pas iets is voor achteraf. Zelf heb ik er in ieder geval geen rekening mee gehouden toen ik ging zoeken naar een afstudeerstage. (:

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:51

xNavatu schreef:
Denk niet dat je daar op zo'n manier naar moet zoeken eerlijk gezegd, hangt er toch maar net vanaf ofdat ze uberhaupt nog een plek hebben om in te vullen zodra jij afstudeerd, en hoe jij uberhaupt bevallen bent bij dat bedrijf. Ik zou het zelf eerder zien als in 'vind ik dit bedrijf zelf tof genoeg om er eventueel later mee door te gaan'. Succesverhalen zijn er altijd, maar ik denk dat (vaak) pas iets is voor achteraf. Zelf heb ik er in ieder geval geen rekening mee gehouden toen ik ging zoeken naar een afstudeerstage. (:

Heb je een punt, maar dat neemt niet weg dat ik wel een afstudeerstage zoek waar ik iets ga doen wat ik echt leuk vind (mijn vorige stage was een minder succes namelijk). Mag ik vragen waar jij stage gelopen hebt voor je afstudeerstage?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:53

Heb je studio Verse Melk in Leiden al eens bekeken?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:59

Zou leuk zijn als ik bij m'n stage na afloop nog een dag mag blijven werken maar dat was niet m'n eis. Heb 3 sollicitaties verstuurd, bij 2 uitgenodigd op gesprek en bij 1 meteen aangenomen. En ik maar denken dat iets vinden een hel ging worden :+

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:59

Selina schreef:
Zou leuk zijn als ik bij m'n stage na afloop nog een dag mag blijven werken maar dat was niet m'n eis. Heb 3 sollicitaties verstuurd, bij 2 uitgenodigd op gesprek en bij 1 meteen aangenomen. En ik maar denken dat iets vinden een hel ging worden :+

Bij welke bedrijven heb je gesolliciteerd als ik vragen mag? :D