[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:04

Tumvum schreef:
GESLAAAGD!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd!!! Ik zei het toch haha! *\o/* Super zeg!!

Tumvum schreef:
rocky_1995 schreef:
Haha, 3x scheepsrecht heh! Ik mag woensdag waarschijnlijk mijn rijbewijs ophalen! *\o/*
Waarschijnlijk krijg je een hele preek over je heen, mocht je zakken waar wij natuurlijk niet vanuit gaan! :)

Oja jij was geslaagd natuurlijk! Ik haalde je even in de war met een andere gebruikersnaam haha, ben hier ook pas vandaag even binnengevlogen. :P Nog gefeliciteerd! Wauw wat zal je opgelucht geweest zijn zeg haha, wat deed je nou de laatste keer anders dan bij de keren dat je gezakt was?

Hmm dat vermoed ik ook haha, oh ik hoop toch zo dat ik slaag! Die lessen zijn ook zo lomp duur pff ..

Haha maakt niet uit! Ehm.. de eerste keer was ik nog veel te onzeker en vond ik het nu achteraf kijkend heel logisch dat ik gezakt ben. De 2e keer heb ik volgens mij hier al wel eens neergeschreven. Maar goed, dat kwam neer dat ik een niet zo'n fijne examinator had, die me op stomme punten heeft laten zakken.
Maar goed, ik moet wel zeggen dat ik na mijn 2e examen nog beter en completer ben gaan rijden. Ik ben toen heel constant gaan rijden en eigenlijk geen slechte lessen meer gehad.
Het verhaal van het straatje keren van de 2e keer staat een aantal pagina's terug. Het kwam er op neer, dat ik niet snel genoeg was weggereden.

Ik heb net mijn rijbewijs opgehaald en voor het eerst een stuk zelf gereden haha. Dat voelt echt zo vreemd! Een andere auto: veel kleiner, benzine, ander merk en ouder type. Ik stond even naast de auto met de sleutels in mijn handen van ehmm.. tja, ow wacht ik heb zelf de sleutels in mijn hand. :+ Echt heel apart om opeens zelf te mogen rijden whaha.

Edit opmaak verandert.

BenteMaxime

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:43

Gefeliciteerd!!

Ik heb net mijn eerste ritje gemaakt op de weg met mn rijbewijs! Ging best wel goed, even wennen aan een andere auto maar ging nog best soepeltjes voor de eerste keer!!

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:55

Tumvum schreef:
GESLAAAGD!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd! *\o/*

Zelfreflectieformulier moet je inderdaad een beetje neutraal invullen.
Vorige keer met mijn examen, toen ik gezakt was, hebben ze er niet eens naar gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:59

Gefeliciteerd!

Apart is dat he eerste keer alleen in de auto :))

Maar ben je zo aan gewend hoor! Gelijk veel kilometers maken!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:13

Ik vind dat best apart!
Heb nu twee ritjes pas gemaakt omdat ik steeds geen tijd had om naar het gemeentehuis te gaan, en dan wil ik niet teveel risico lopen.

Ben een kwartiertje met mijn vader gaan rijden en later met mijn moeder een stukje van station naar huis.

Aan de ene kant vond ik het heel logisch en prima om alleen achter het stuur te zitten, maar als ik nu eraan denk om naar stal te rijden vind ik dat toch wel spannend omdat ik dan moet afslaan op een hele drukke weg en ook nog fietspaden etc :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:20

Dat komt vanzelf! Ik heb nu 2 maand mn rijbewijs en weet niet beter rij ook al alleen met de trailer rond :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:32

Oké! Knap hoor.

Ja toen ik voor het eerst in de auto stapte en reed dacht ik hee, ik kan dit, dit is helemaal niet eng!

Maar 2 weken later kan ik hem donderdag ophalen en wil mijn tante dat ik haar 'even' naar Zeist breng hihi, toch wel spannend, 20 minuten rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:35

Komt helemaal goed :) en denk maar zo nou en dan slaat die je een keer af jammer dan kan de beste overkomen!

Ik maak me nergens echt druk om dan wordt het al een stuk makkelijker :) wij hebben bijvoorbeeld ook een bestelbusje nou parkeer die maar eens soepel ergens in :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:37

_O-

Verbazingwekkend gooide ik hem zo achteruit erin met mijn moeder ernaast. Die vond dat wel leuk want zij doet er 3x over.

Je hebt gelijk ook, je hebt hem gehaald, dus je kan het, gewoon gaan :)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:43

Gefeliciteerd tumvum *\o/* .
Wat moest je allemaal doen?

Nevergifup. Heb je hem wel al aan gevraagd en moet je hem alleen nog ophalen? Of ook nog niet aan gevraagd

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:00

Dankjullie! Ik ben echt superhappy haha. *\o/*

@kosseh Ik moest een stukje 130 km snelweg, omkeeropdracht, stopopdracht en de parkeeropdracht. En natuurlijk gewoon door de stad heenrijden, 30 km straatjes etc. Het was gelukkig erg rustig op de weg en ik had ook geluk met de examinator! Hele aardige vrouw, ze had helemaal geen commentaar zei ze dus ik dat is helemaal fijn om te horen. :D Pff wat een zenuwachtig gebeuren dat afrijden zeg. :P

@rocky_1995 Dat is wel balen zeg, je moet ook een beetje geluk hebben met je examinator inderdaad. Toen ik die mevrouw zag die ik vandaag had zei ik ook meteen; U bent toch niet die examinator waar iedereen zo bang voor is hè? *D Maar top dat je hem in de pocket hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 17:03

Gefeliciteerd Tumvum!! :D

Ik mag donderdag weer, brrr...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:47

gefeliciteerd!!

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:21

fresley schreef:
Gefeliciteerd Tumvum!! :D

Ik mag donderdag weer, brrr...

Oh succes alvast! Wat denk je er zelf van?

En bedankt Polly! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:29

Het moet wel goed komen deze keer. De snelweg is een ramp voor mij, dus ik hoop dat ik zelf een beetje de rust kan bewaren in mijn hoofd. Het invoegen vind ik best spannend
Vaak als ik een kauwgom in mijn mond heb gaat het een stuk beter.
Mijn rijinstructeur vind dit geen enkel probleem, maar vinden jullie dat ik dat ook met mijn examen kan doen? Het kauw niet overdreven veel hoor en blaas geen bellen haha! Maar gewoon dat ik iets in mijn mond heb.. Maar ik twijfel of ze het niet onbeleefd vinden

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:31

Gefeliciteerd !!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:38

Als het jou helpt en je niet als een herkauwende koe in de auto zit zou ik er geen problemen mee hebben, maar let er wel op dat het bescheiden blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:41

Polly schreef:
Als het jou helpt en je niet als een herkauwende koe in de auto zit zou ik er geen problemen mee hebben, maar let er wel op dat het bescheiden blijft.

Ja dat vind ik vervelend. Want op dat moment weet je natuurlijk niet wat je aan het doen bent als het heel spannend word. Denk dat ik het maar gewoon niet doe, dan kan ik daar ook niet op afgerekend worden...

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:42

Als je het aan de examinator aangeeft en vraagt of hij/zij er problemen mee heeft, zou het gewoon moeten kunnen fresley

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:50

Ik zou het ook gewoon even vragen! Als jij je er prettiger bij voelt vinden ze het vast niet erg als jij een kauwgumpje in je mond hebt .. :)

Dankjewel Africanlady!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:06

Gewoon lekker die kauwgom in doen hoor!! Het gaat erom dat je slaagt.

Ik heb hem wel aangevraagt Kosseh! Afgelopen donderdag in de stromende regen.

Toen ik hem haalde was het daarna weekend, de maandag erop was ik de hele week in het buitenland. De maandag daarna was het pasen en de dagen erna tot savonds op stage. :=
Maar over 2 daagjes heb ik hem :D

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:34

Ik heb het gehaald *\o/* *\o/*
Ik was zo blij toen hij het zei! Begon bijna te huilen :')
Had echt de leukste examinator die er was dus dat wad echt heel fijn. Faalangstexamen was ook fijn :)
Had echt een heel fijn rondje gereden, alleen de snelweg ging iets minder want het was vrij druk en toen stresste ik een beetje. Hoefde ook maar 1 bijzondere verrichting te doen en geen voertuigcontrole in het begin :p

Tumvum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:44

Wat super!! Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/*

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:49

Dus....ik kan wel janken dat ik morgen weer die k*t auto in moet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 17:51

Het blijft 'maar' autorijden hè, over een paar maandjes ben je het vergeten. Even doorzetten :)

Gefeliciteerd nadjajump!!