Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xRaisin

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:29

Wat voor laptop hebben jullie voor je studie?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:32

Ik heb een 13' Macbook Pro met 8GB RAM want dat was nodig, maar heb bewust de kleinste gekocht vanwege mijn iMac 21'5 baby :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:36

hmm, ja daar heb ik veel goeds overgelezen. en ik vind 13 inch ook een ideaal formaatje. Maar helaas liggen die macbooks ver buiten mijn budjet...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:38

Ik heb ook veel moeten investeren, maar ja. Wist van te voren al als ik een Windows zou aanschaffen ik na 2 weken dat ding uit 't raam gesmeten had :D

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:43

hehe, ja mijn laptop heeft het dus een soort van begeven. Geheugen spacet m. Hij zat vol, ik had al mijn foto's en filmpjes op een externe harde schijf gezet, en toen zat mijn laptop ineens nog voller?
En ik vind m eigenlijk te groot en te zwaar om overal mee naar toe te nemen...

maar denken jullie dat het heel belangrijk is om zo'n cd poortje te hebben in je laptop? Heb een hele leuke (betaalbare) gevonden, maar die heeft dat dus niet.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:47

Ik heb thuis een Dell 15 inch laptop, deze neem ik mee op vrijdag ivm project. De andere dagen werk ik met een Windows tablet (Surface RT met een toetsenbordje). Licht, makkelijk in mijn tas mee te nemen en heel erg gemakkelijk.. Zit gewoon word up etc, dus ook nergens geen gedoe met mac en word wat neit samen gaat xD

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:00

Heb ook de 13", macbook Pro Retina.

Hoorcolleges moet ik idd ook aan wennen.. Wij hebben er vaak 2 achter elkaar, dan zit je zomaar 3,5 uur lang op een stoeltje :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:02

Ik heb een acer 10 inch. Prima formaat Voor school, voor thuis vind ik het net te klein.

Hoorcolleges hoef ik niet aan te wennen. Vins het niet heel anders dan dat ik op me middelbare gewend was. Alleen zitten we nu met veel meer.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:14

waar ik het vooral moeilijk mee heb zijn de lange dagen, er komt zoveel op me af dat ik savonds uitgeteld ben..
ik kijk er een beetje tegen op.. wat ik nou maandag heb slaat echt alles! heb van 9 tot 11 les en dan tussenuren tot 17.00 en dan tot 18.30 les.. beide verplichte lessen! echt poedersuiker!!!!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:26

Die hoorcolleges vind ik erg zwaar ja.. Duren bij ons 90 minuten maar ik merk dat ik toch na zo'n 50 minuten toch wel in begin te kakken :+ Soms letterlijk :o Maar dan ga ik zitten tekenen in m'n schrift ofzo om wakker te blijven _O-

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:54

Ah. Mijn hoorcollege's zijn maar 50 minuten, zo lang ik meeschrijf gaat het allemaal prima. Maar moet inderdaad niet enkel naar een scherm/docent zitten kijken, dan ben je mij ook kwijt..

Deze week aangepast rooster, met 2 lange dagen en ene halve ipv 4 halve dagen en moet zeggen, ik vind dit toch zo veel lekkerder. Ik reis alleen al 3 uur per dag, dan ga ik liever 1 keer op en neer voor een lange dag dan twee keer voor en halve xD.. Helaas was dit alleen voor deze week zo.. :P

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:04

Ik heb me even niet gemeld in dit topic, omdat ik echt chronisch tijd tekort kom voor van alles en nog wat :')
Zelfs werk en pony kom ik amper meer aan toe

Pfoee, ik studeer nu Voeding en Diëtetiek aan het HvA (toevallig nog andere bokkers? :D) en ik vind het echt wel pittig hoor..
Heb geen goede scheikunde ondergrond, dus het is echt superveel thuisstudie erbij (meerendeel van de studenten snapt geen bal van het vak Food Science Chemie etc)

Is er iemand met een goed havo boek? Hoorde dat het boek:
Curie Havo informatieboek, uitgever Thieme Meulenhoff Zutphen, 2003, Tweede druk, zevende gewijzigde oplage, of later.
aangeraden werd om je scheikunde bij te spijkeren.

Of heeft een van jullie scheikunde gehad op de havo en daar toevallig nog een samenvatting?
Ik doe daar graag iets voor terug natuurlijk!! :)

Dusja, een vraag/noodkreet/smeekbede vanuit deze bokker hier :o :')

Ik vind het echt een súper leuke studie en wil het echt echt echt halen! Maar ben gewoon ontzettend bang dat ik het net niet ga redden omdat ik die basis nog niet zo goed beheers en we daar al op verder aan het werken zijn.

En verder heb ik niet specifiek een laptop nodig voor school. Een gewone functioneert prima voor verslagen/onderzoeken etc
Al wil ik wel een nieuwe omdat mijn oude laptop al 4 jaar oud is en wat traag wordt en kuren krijgt :=

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:14

Chernique schreef:
Ik heb me even niet gemeld in dit topic, omdat ik echt chronisch tijd tekort kom voor van alles en nog wat :')
Zelfs werk en pony kom ik amper meer aan toe

Pfoee, ik studeer nu Voeding en Diëtetiek aan het HvA (toevallig nog andere bokkers? :D) en ik vind het echt wel pittig hoor..
Heb geen goede scheikunde ondergrond, dus het is echt superveel thuisstudie erbij (meerendeel van de studenten snapt geen bal van het vak Food Science Chemie etc)

Is er iemand met een goed havo boek? Hoorde dat het boek:
Curie Havo informatieboek, uitgever Thieme Meulenhoff Zutphen, 2003, Tweede druk, zevende gewijzigde oplage, of later.
aangeraden werd om je scheikunde bij te spijkeren.

Of heeft een van jullie scheikunde gehad op de havo en daar toevallig nog een samenvatting?
Ik doe daar graag iets voor terug natuurlijk!! :)

Dusja, een vraag/noodkreet/smeekbede vanuit deze bokker hier :o :')

Ik vind het echt een súper leuke studie en wil het echt echt echt halen! Maar ben gewoon ontzettend bang dat ik het net niet ga redden omdat ik die basis nog niet zo goed beheers en we daar al op verder aan het werken zijn.

En verder heb ik niet specifiek een laptop nodig voor school. Een gewone functioneert prima voor verslagen/onderzoeken etc
Al wil ik wel een nieuwe omdat mijn oude laptop al 4 jaar oud is en wat traag wordt en kuren krijgt :=

Stille meelezer meldt zich;

Koop sowieso scheikunde in je pocket, staan alles in, heek overzichtelijk en dus 'pocket' formaat. En hij kost maar 7/8€

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:34

Ik heb curie gehad. Alleen geen samenvatting ervan, het boek is wel heel handig en alles staat duidelijk uitgelegd! Maar idd scheikunde samengevat of in je pocket is ook heel handig.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 07:43

Nwktje schreef:
Ja ook pabo ik heb vandaag proeftoets mens en wereld gedaan en ook gehaald, jamemr genoeg telt die niet mee en moet ik nog een keer 120 vragen beantwoorden pfffff.

Die aantekeningen kan je die niet heeeeeeeeeeeeeeeel toevallig naar mij toesturen via pb?

Volgens mij zitten wij op verschillende scholen, dus denk niet dat je daar heel veel aan hebt;) waar zit jij? Ik Katholieke Pabo Zwolle:)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:16

xRaisin schreef:
hehe, ja mijn laptop heeft het dus een soort van begeven. Geheugen spacet m. Hij zat vol, ik had al mijn foto's en filmpjes op een externe harde schijf gezet, en toen zat mijn laptop ineens nog voller?
En ik vind m eigenlijk te groot en te zwaar om overal mee naar toe te nemen...

maar denken jullie dat het heel belangrijk is om zo'n cd poortje te hebben in je laptop? Heb een hele leuke (betaalbare) gevonden, maar die heeft dat dus niet.

Laat me raden, asus vivobook met touchscreen? 11.6"
Ik heb hem ook en echt ideaaal om mee naar school te nemen, cdrompoortje mis ik niet, al t digitale lesmateriaal enz gaat toch via internet :)

Ik heb vandaag eeendagje "vrij" ben ziek en moet langs de dokter

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 08:33

MelissaH1996 schreef:
Nwktje schreef:
Ja ook pabo ik heb vandaag proeftoets mens en wereld gedaan en ook gehaald, jamemr genoeg telt die niet mee en moet ik nog een keer 120 vragen beantwoorden pfffff.

Die aantekeningen kan je die niet heeeeeeeeeeeeeeeel toevallig naar mij toesturen via pb?

Volgens mij zitten wij op verschillende scholen, dus denk niet dat je daar heel veel aan hebt;) waar zit jij? Ik Katholieke Pabo Zwolle:)

aagh is eeen centrale toets die iedereen moet maken, een soort examen

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:26

Hoeraaa, het is weer feest bij NS. Treinen rijden niet naar den bosch... En de winter is nog niet eens begonnen.. Dit belooft wat!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:54

Nwktje schreef:
MelissaH1996 schreef:

aagh is eeen centrale toets die iedereen moet maken, een soort examen

Mens en wereld bedoel je? Ja dat weet ik, proeftoets heb ik ook gemaakt 74% goed geloof ik :) Maar daar heb ik geen aantekeningen van hoor ;)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:57

annnepannne schreef:
Ik heb hem ook en echt ideaaal om mee naar school te nemen, cdrompoortje mis ik niet, al t digitale lesmateriaal enz gaat toch via internet :)

Daar heb ik ook inderdaad naar gekeken, maar mijn oog is uiteindelijk op een ander gevallen.
En hoe heb jij bijv microsoft word erop gekregen?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:07

xRaisin schreef:
annnepannne schreef:

Daar heb ik ook inderdaad naar gekeken, maar mijn oog is uiteindelijk op een ander gevallen.
En hoe heb jij bijv microsoft word erop gekregen?

Ik heb op via google op: ''gratis microsoft office download'' gezocht, dat geinstalleerd en dan wordt er om een code gevraagd dus toen gegoogled en ergens een code gevonden die ingetypt en toen deed ie het :)
Maar je kunt er dus ook een pakket bijkopen als je het allemaal legaal wilt, en dat is gewoon zonder cd-rom (bol.com heeft zo'n pakketdeal met die laptop+microsoft office pakket).

Veel kleiner dan een 11.6'' zou ik trouwens niet doen, denk dat dat niet zo fijn werkt omdat bij mijn laptop de toetsen bijv. nog wel even groot zijn als normaal alleen als de laptop nog kleiner is dan moeten de toetsen wel kleiner en dat werkt echt niet fijn en ook het beeld kan er dan niet helemaal op. Net als bokt past precies, maar met een nog kleinere laptop zou het niet meer passen denk ik. Enige programma waarmee ik ''last'' heb dat het beeld zo klein is is met Powerpoint (aantekeningen onder de sheets typen tijdens college)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:42

Ik moet dit jaar een soort taaltoets doen geloof ik, ze zeggen dat je niks hoeft te doen omdat het ook een meting is van waar je nu staat maar tegelijk moet je hem toch herkansen als het niet voldoende is..denk dat ik dan toch maar liever wat opfris etc :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:46

Ik heb hem vorig jaar gedaan en heb zonder op te frissen een 7.1 gehaald. Hoef hem dit jaar dus waarschijnlijk ook niet meer te doen (en heb dus gelijk 5 studiepunten te pakken :))

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:59

Ik heb die taaltoets vorige week gehaald. Vond hem best makkelijk..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:29

Wat is het vooral, werkwoordspelling ofzo?