Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:54

Maar Agossie, wat als er op dit moment geen vacatures zijn waar je echt voor gaat?
Want ik zie weinig vacatures waar ik op kan reageren als ik naar de functie eisen kijk,
laat staan dat ik er echt graag wil werken. Maar ik wil wel geld verdienen, dus dan moet ik straks voor een minder leuke baan gaan als ik niets anders vind. Dus ik vind het wel wat idealistisch als je zegt dat je echt voor een baan moet gaan, want soms kan dat gewoon niet. Callcenter werk of in een winkel staan vond ik bijv. niet echt leuk, maar als dat het enige is wat er is.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:10

Agossie schreef:
Ellee schreef:
"Ik wil deze baan, want ik ben werkeloos".

Die zou ik ook niet aannemen. Iemand, werkloos of niet, moet echt willen gaan voor een baan. Ik heb dat zelf wel namelijk. Als ik ergens kan gaan solliciteren, dan wil ik er echt voor gaan.

Ik ook niet, kan me voorstellen dat iedereen die werkeloos is werk wil hebben. Net zoals Eilish zegt, ook werk waar je zelf minder snel voor zou gaan als je de keuze hebt. Maar je kunt toch wel nagaan dat je met deze motivatie geen eerste keuze bent.
Gelukkig heb ik een motivatie gegeven waar de dame aan de andere kant van de lijn erg vrolijk van werd.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 11:25

Ik weet niet of er iemand in de buurt van Apeldoorn woont, maar bij mijn bijbaantje zoeken ze nog mensen voor in de schoonmaak ( Gelre Ziekenhuis).

Ik heb vrijdag een telefoontje ontvangen dat ik a.s. maandag een week proef mag draaien voor een langere periode in een kleuterklas voor vier ochtenden in de week. In deze klas zitten 40 kleuters. Ze waren dan ook dringend opzoek naar iemand die hun hierin kan ondersteunen. Helaas is het niet wat ik zoek, maar dan ben ik in ieder geval weer even onder de pannen. Ook houd ik gewoon in het weekend mijn bijbaantje aan wat inhoud dat ik ongeveer voor 26 uur in de week onder de pannen ben.

ruitje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:24

40? Dat dat mag :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:27

40 in 1 klas? Holy moly :=

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:34

Bij ons was 32 officieel de max, maar had er wel eens 34.

Alhoewel 34 3vmbo'ers aanvoelt als 340 :')

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:40

Ik vond vandaag een uitnodiging voor een gesprek in mijn ongewenste mail :=
Was afgelopen vrijdag verstuurd en ze vroegen of ik morgen op gesprek kan komen.
Dus vandaag snel gemaild dat ik kan :D
Het is een vacature voor pers.one.elsadm.inis.tratie bij Al.ber.t Hei.jn en daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee. Maar ik ben toch uitgenodigd :) Ik heb de tips van Jolliegirl gebruikt voor het schrijven van de brief (beschrijven wat zij zoeken en dan voorbeelden geven van die kwaliteiten bij mezelf).
En duidelijk aangegeven dat ik graag nieuwe dingen wil leren.
Laatst bijgewerkt door Eilish op 03-03-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:40

Gelukkig nog op tijd ontdekt! Succes morgen :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:43

Zo, zou je balen als je die mail dinsdag pas ziet :+ ! Succes!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:56

40 kleuters, zo :oo ik zou gillend gek worden denk ik, haha.
Gelukkig zag je de mail nog op tijd Eilish! Succes alvast! :)

Ik heb misschien ook een baantje! M'n moeder werkt als verpleegkundige op een psychiatrie afdeling voor ouderen en ze heeft aan haar baas gevraagd of ze nog mensen nodig hadden in de schoonmaak, want haar dochter zoekt nog een baantje. :)) (blijkbaar werken daar veel kinderen/familie van werknemers) en ik mag hem dinsdag bellen om een afspraak te maken. :) Hij had gezegd dat ik ook wel in de verzorging kon werken, omdat ik HBO-V studeer. Maar dat moeten we nog maar even bespreken want ik heb nog 0.0 ervaring en de psychiatrie is natuurlijk wel vrij heavy om mee te beginnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 15:58

Psychogeriatrie is leuk! :j voor de huishouding iig een hele klus haha

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:01

Haha ja dat dacht ik al! Ik heb vorig jaar een tijdje vrijwilligerswerk gedaan op een vergelijkbare afdeling en ik moet zeggen dat ik het behoorlijk heavy/zwaar vond. Wel erg interessant/leerzaam. Maar we zullen zien, de man is hoofd van meerdere afdelingen dus misschien kan ik ook ergens anders aan de slag. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:04

Ik moet het sommige mensen wel nageven; sommige zijn heel creatief met poep :j heb hele kunstwerken gezien (en moeten schoonmaken...) en met het 'bewateren' van de kunstplanten... :')
Wel mooi dat je iig aan de slag kan :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:10

Haha, gelukkig ben ik niet heel erg vies van uitwerpselen en braaksel etc. Oké, lekker fris is anders maar daar krijg ik als verpleegkundige later ook genoeg mee te maken :))

Ja, ben ook blij dat ik aan de slag kan (mits ik aangenomen wordt natuurlijk, maar het klonk al positief) Het is maar een bijbaantje natuurlijk maar toch fijn om straks wat extra financiële ruimte te hebben tot september, dan moet ik weer fulltime aan de stage.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:12

Ik baal er ook best wel van dat mijn bijbaan mij pas weer in mei nodig heeft :+ schiet ook niet op zo!
(Ik kan moeilijk mijn collega gaan tackelen zodat ik kan invallen :') )

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:14

Ah dat is wel balen. Hoewel het is zo mei, tijd gaat snel!
Collega tackelen klinkt ook als een best goed idee }:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:15

Ik heb al wel andere collega's gevraagd dat mocht 1 van hen zich ziek voelen, dat ze even dichtbij die collega gaan staan en een extra keer willen hoesten }>
Ze zouden hun best doen voor mij :')

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:16

Ik mag me helaas ook weer hier melden ;-(... 31 maart houdt mijn werk ook op (het was ook veel te rustig bij ons helaas). Mocht iemand nog administratief/secretarieel/balie/receptiewerk in de Achterhoek weten ;-). Ik wil eigenlijk graag solliciteren bij iets hier net over d egrens in Duitsland maar men wat valt het tegen om een Duitse broef en cv te maken... heb er hoofdpijn van. Mocht er een (Duitse)? bokker zijn of iemand die daar woont en heel goed is in Duitse broeven en cv's alsjeblieft,.. als je me wil helpen zou ik je heeeeeeeeeel erg dankbaar zijn. Het gaat maar om 1 cv en broef, dit vind ik een erg leuke baan en daarna ga ik weer in NL verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:17

Mijn moeder heeft op het ziekenhuis op de afdeling Geriatrie gewerkt, ik ben er tijdens mijn stage in het ziekenhuis regelmatig geweest, echt diep respect voor die mensen die daar werken :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:28

Ik heb weer een sollicitatieochtendje ingepland. Helaas net al binnen 5 minuten een afwijzing terug terwijl de vacature me geweldig lijkt en ik (volgens mij) ook geschikt ben. Nu even bedenken of ik terug ga mailen ;).

Balen Vuurneon! Kan je dan straks in mei wel écht weer aan de gang of nog steeds alleen invalwerk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:51

2 hele dagen maar in mei en dan pas weer in september :+ dus inderdaad... Inval.

Jeetje, al in 5 minuten een afwijzing terug? Dat hebben ze rap gedaan!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:43

Jammer Sting, je kan iig wel de reden van de afwijzing vragen of hebben ze die wel vermeld?

Net het gesprek van de ongewenste mail gehad :P
Was wel pittig, veel vragen achter elkaar, vaak was ik de ene vraag nog aan het beantwoorden en dan kreeg ik alweer een nieuwe. En bijvoorbeeld of ik nog wist met wie ik 6 jaar geleden had gewerkt bij hen op de broodafdeling.
Dus ik ben benieuwd of ik door naar de volgende ronde mag. Dan moet je een persoonlijkheidstest over hoe je bent op de werkvloer maken en een taal- en rekentoets. Maar die laatste twee moeten wel lukken denk ik. Maar ik twijfel ook of ik de functie wel zal aannemen want het is een fulltime functie van 8 tot 5. En ik ga eigenlijk voor een parttime functie, ook omdat ik een hond heb. Mijn hond zou wel naar de dagopvang kunnen, alleen die zit in het buitengebied en dan moet ik voor 8 uur heen en weer. En misschien ga ik verder studeren vanaf september..
Dus er zitten veel haken en ogen aan, maar personeelsadministratie lijkt me wel interessant. Leuker dan callcenter of verkoopmedewerker denk ik :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:47

Maar eilish; toen je op de vacature reageerde wist je toch dat het om een voltijd baan ging? Dus toen je erop reageerde wou je er helemaal voor gaan, dus vanwaar je dilemma opeens?
Hopelijk ben je door naar de volgende ronde! :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:55

Mijn afwijzing was om opleiding, maar ik heb al reactie met uitleg gestuurd en dat ik écht wel geschikt ben ;). Helaas kreeg ik direct een "afwezig" mailtje terug en dat ze er maandag weer was. Dus blijkbaar werkt deze persoon alleen maandag van 9-12 ofzo....

@Eillish: Ach, je kan altijd kijken hoe ver je komt :). En anders misschien tot september fulltime en dan kijken of je parttime kan krijgen? :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 14:00

Eerlijk gezegd las ik pas gister dat het een fulltime baan was, toen ik solliciteerde had ik eroverheen gelezen (stom van mij natuurlijk, maarja)

Succes Sting, hopelijk werkt het :) Ja inderdaad, of tot september fulltime werken en dan desnoods stoppen. Is toch weer een goede ervaring en voor hen niet ideaal misschien, maar werkgevers kunnen al genoeg eisen op dit moment :P