Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

connepon85

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:28

Ik heb ook slechte ervaringen met Vistaprint met hun tactieken om je geld af te troggelen.

Nogmaals gefeliciteerd Zooist! :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:31

Dank jullie wel!

Net alles getest en het werkt goed. Beamerscherm is erg hip, de beamer werkt en ik doe hem via de Aaiped. Neem voor de zekerheid ook de laptop mee en verder een ordner met alle spullen die ik nog mee moet nemen voor de opdrachten....

Owja, en een verlengsnoer :D

Vind het wel spannend!

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 18:36

11AFotograaf schreef:
Bij Drukwerkdeal leveren ze ook meestal eerder als de leverdatum die aangegeven is! En de verzendkosten zitten er ook bij in de prijs!
Minder leveren als je besteld hebt, hebt ik bij Drukwerkdeal nog niet meegemaakt.

Hier wil ik heel even op inhaken: op kleine bestellingen worden er geen extra verzendkosten berekend inderdaad (bijvoorbeeld visitekaartjes), grote bestellingen hebben wel € 7,50 (excl. 21% BTW en bijvoorbeeld spandoeken) aan verzendkosten er boven op.

* kruipt weer in mee-lees stand.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:09

Zo hier weer een hele website net omgebouwd. Zoals sommige misschien van jullie nog weten heb ik naast de zandhandel ook nog een Angst & Paard website. Een dik jaar geleden heb ik een vrij heftig (vond ik) paardrij-ongeval gehad waardoor ik een tijd lang heel erg angstig ben geweest voor het rijden. Ik merkte dat veel mensen last hadden van angst tijdens het rijden, maar dat er maar weinig voor beschikbaar is en er veel taboe heerst. Daaropvolgend heb ik me in angst & paarden verdiept en een site gebouwd.

Een tijd geleden had ik besloten om te stoppen met de site, omdat ik geen tijd meer had en alle aandacht naar zandcompleet ging. Daarnaast is Angst & Paard 100% vrijwillig, zonder verdienmodel. Maar de laatste tijd kreeg ik ineens uit het niets veel meer bezoekers op de site en meer e-mails. Waardoor ik toch heb besloten de website dan nog eens op te leuken en wat nieuwe content te bouwen. Schijnbaar is er toch vraag en dat motiveert weer.

Van de week al een hele avond besteed aan het verbouwen van de site, om na 3 uur weer precies op hetzelfde beginpunt te zijn, haha. Ik had geen inspiratie. Maar vanavond ineens wel en heb ik heel de website verbouwd. Alle links werken nog niet top, en er zitten nog wat foutjes in en dingen die niet af zijn, maar de basis lijkt me duidelijk. Uiteraard 180 graden het roer om en lijkt het in de verste verte niet meer op wat het was, maar goed dat is altijd uiteindelijk. En tada, voor de liefhebbers zie hier de nieuwe versie van Angst & Paard, http://www.angstenpaard.nl.

Verbeterpunten en opmerkingen zijn altijd welkom.

(eerst was de site groen en traag :p)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:14

Ik vind de site heel mooi en toegankelijk!
En heeeel goed dat je dit doet, ik heb door mn vorige paard ook veel angst gekregen bij het rijden. Dat paard kon op eender welk moment compleet flippen, en je voelde het dus nooit aankomen. Dat gaf mij een heel onzeker en later ook angstig gevoel. Ik heb haar uiteindelijk verkocht omdat ik er echt geen plezier meer in had en ik was bang dat ik ooit mn nek zou breken. Heb daarna een ander, braaf paard gekocht maar het heeft toch nog een dik jaar geduurd voor ik weer min of meer zonder angst kon rijden! Nu zijn we anderhalf jaar verder en nog steeds krijg ik soms een angstig gevoel, als er bijvoorbeeld veel wind is of er is veel te doen rondom de bak. Beetje bij beetje gaat het beter.. Ik heb in die periode ook veel geozcht naar lotgenoten, tips, adviezen,.. Dus top dat je dit doet!

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 23:10

Mellis86 schreef:
Een tijd geleden had ik besloten om te stoppen met de site, omdat ik geen tijd meer had en alle aandacht naar zandcompleet ging. Daarnaast is Angst & Paard 100% vrijwillig, zonder verdienmodel. Maar de laatste tijd kreeg ik ineens uit het niets veel meer bezoekers op de site en meer e-mails. Waardoor ik toch heb besloten de website dan nog eens op te leuken en wat nieuwe content te bouwen. Schijnbaar is er toch vraag en dat motiveert weer.
Goed bezig want er is inderdaad behoefte aan tips, info en praktijk ervaringen.
Er lopen op bokt diverse draadjes hierover.

Je nieuwe site ziet er fraai uit hoor, en is rustgevend in uitstraling m'n complimenten :9 dit past uitstekend bij de doelgroep je wilt bereiken.
Je overzichten zoals deze: http://www.angstenpaard.nl/angst-onder-ruiters/ geven iemand met angst duidelijk inzicht wat het beste werkt.

Misschien kun je link naar je website vermelden op de boktdraadjes zoals deze:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1666387
[PP] Angsthazen verzamel u!!!!
[RT-P] Angstige ruiter

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:46

Heel mooi mellis! En natuurlijk leuk dat je doorgaat. En ooh wat is het herkenbaar om na 3 uur knutselen weer op hetzelfde uit te komen!! ;)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:34

Kaisa schreef:
11AFotograaf schreef:
Bij Drukwerkdeal leveren ze ook meestal eerder als de leverdatum die aangegeven is! En de verzendkosten zitten er ook bij in de prijs!
Minder leveren als je besteld hebt, hebt ik bij Drukwerkdeal nog niet meegemaakt.

Hier wil ik heel even op inhaken: op kleine bestellingen worden er geen extra verzendkosten berekend inderdaad (bijvoorbeeld visitekaartjes), grote bestellingen hebben wel € 7,50 (excl. 21% BTW en bijvoorbeeld spandoeken) aan verzendkosten er boven op.

* kruipt weer in mee-lees stand.

Oeps, dat wist ik niet... Denk dat het grootste tot nu toe een pak van 1000 bladeren briefpapier was, dus daar heb ik geen ervaring mee.
Maar ik verwacht dat DrukwerkDeal dat wel heel goed aangeeft.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 12:40

Ik zie de laatste tijd ook veel flyers van Flyer2000. Heeft iemand ervaring met hun drukwerk?
Drukwerkdeal vind ik ideaal. Nette, snelle service met duidelijke voorwaarden :)

Edit: overigens hebben wij de webshop uitgebreid met de PostNL checkout functie, sinds 1 januari. Tijdens het bestellen van de producten kunnen klanten dan zelf aangeven wanneer en hoe laat zij hun pakket ongeveer bezorgd willen hebben. Ben erg benieuwd of daar veel gebruik van wordt gemaakt. Als klant zou ik het in ieder geval ideaal vinden.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:58

Ik was van de week ook op zoek op de post site naar info over pakjes op tijdstip. Weet jij toevallig zo waar dat onder staat?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:06

Hoe bedoel je precies, waar dat onder staat?
Hier staat meer info over de service die wij gebruiken: https://checkout.postnl.nl/. Hoe het met inbouwen in je shop zit, weet ik niet. Wij konden het via MWW heel makkelijk aanzetten, een kind kon de was doen ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 14:28

Toen ik bij bol een spel bestelde voor sinterklaas kreeg ik een track en trace met tijdstip waartussen de postbode langs zou komen. Vond ik erg handig, hoef je niet achter de garaniums te zitten wachten tot je een ons weegt, dus zodoende was ik eens op de site gaan zoeken naar meer info over de mogelijkheid te versturen met tijdstip. Niet om in te bouwen, maar om mijn klanten te kunnen laten weten....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:31

Ik heb daar ook eens naar zitten kijken, ik wil even met mn webbouwer overleggen of dat makkelijk in te bouwen is. Vind het een mooie extra service voor de klant!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:48

Pfff weer een leveranciers dilemma hier... Ik vraag me soms echt af of ze soms van hun klanten af willen!

2 klanten hadden een kattenspeeltje besteld wat ik momenteel niet op voorraad heb, dat zou geen enkel probleem zijn, mits mijn leverancier het niet opeens uit zijn collectie had gegooid. Dus ik bestel de speeltjes en krijg doodleuk te horen dat hij ze niet meer heeft, terwijl ik ze laatst nog besteld heb en toen was er helemaal geen sprake van dat het uit de collectie zou gaan. Ik baal dus al een stekker (lekkere communicatie naar je klanten toe) en zit nu in tweestrijd: Ik heb 1 webshop gevonden waar ze ze nog verkopen, maar die verzend alleen via pakketpost (terwijl die dingen makkelijk in een enveloppe passen) dus dan wordt het een duur gebeuren, voor 2 simpele kattenspeeltjes. Ik kan ook gewoon aan de klant uitleggen dat de speeltjes niet meer leverbaar zijn en het geld terug storten. Het gaat trouwens om speeltjes van ongeveer 3 euro.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:51

@ Holly: track & trace code kregen ze bij ons ook altijd al. Nu kunnen ze dus niet alleen zien wanneer de postbezorger langskomt, maar kunnen ze dat ook nog zelf bepalen. Moet alleen even uitzoeken of mensen nu automatisch van PostNL Checkout een T&T code krijgen, of dat we die nog zelf moeten mailen zoals we altijd deden. Maar dat is een administratief uitzoekwerkje.

@ Joyce: heel vervelend. Is het niet mogelijk om die andere webshop te benaderen met de vraag of het toch in een envelop verzonden mag worden?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:55

11a, ja hoor staat netjes direct vermeld. Heb mijn rollup banners bij ze weg en toen kwam er inderdaad verzendkosten bij en dat stond netjes gemeld en het verzendbedrag was niet raar hoog. Gewoon wat het bij de verzender kost.

Bezorgen op tijd is leuk maar ik denk niet dat dat kiezen overal op gaat. Hier komt de Tnst altijd op dezelfde tijd pakketdienat

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:59

Hilda79 schreef:
Bezorgen op tijd is leuk maar ik denk niet dat dat kiezen overal op gaat. Hier komt de Tnst altijd op dezelfde tijd pakketdienat

Of het werkt moeten we altijd afwachten :) En bezorgen op tijd kan wel werken denk ik, omdat ze met een paar bezorgrondes werken. Je kan niet aangeven dat je om 15.00 je pakketje wilt ontvangen, maar wel tussen 14.30 en 16.30 bijvoorbeeld. En op sommige dagen kan je alleen kiezen voor het tijdstip 8.30-21.00 :+ De rondes komen verder ongeveer overeen met de tijden waarop PostNL meestal rondrijdt, alleen zijn hier de rondes in stukjes gehakt. Ik hoop dat PostNL zich echt aan deze tijden gaat houden. Zo niet, dan zien we dat tegen die tijd weer.
Overigens kan je ook aangeven dat je het pakket bij de dichtstbijzijnde Primera wilt laten bezorgen. Dus mocht je veel weg zijn en de bezorgtijden staat je ook niet aan, dan is dat ook nog een optie.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:05

Ik weet zeker dat dat niet overal werkt. Het zal alleen in grote steden werken. Zodra je daar niet woont gaat het niet op.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:07

Postnl is hier vrij netjes anders in afleveren binnen de gestelde tijdsblokken, en ik woon toch echt niet in de grote stad. De keuze is vaak wel wat beperkter, maar als ik wat bestel en ik kan kiezen voor een tijdsperiode, word daar ook netjes binnen bezorgd.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 17:46

Voor PostNL maak ik me eigenlijk nooit zorgen. Die komen altijd tussen 11 en 14 u en als er niemand thuis is, dan is er bijna altijd wel iemand in de buurt wel thuis. Ik vind DHL en GLS veel moeilijker. Zeker DHL komt op onregelmatige tijdstippen... Heb er wel eens voor thuis gebleven omdat ze voor een 2de afleverpoging kwamen... De dag ervoor tussen 11 en 12 langskomen, de dag erna rond 4uur... Niet tof!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:01

Hilda79 schreef:
Ik weet zeker dat dat niet overal werkt. Het zal alleen in grote steden werken. Zodra je daar niet woont gaat het niet op.

Nou, dat valt wel mee. Zodra je in buitengebied woont, dan hebben ze problemen met de bezorging. Maar tussen buitengebied en grote steden zit een groot grijs gebied, waarbinnen het meeste gelukkig wel goed bezorgd wordt. Wij hebben in ieder geval nog nooit klachten gehad, en 9 van de 10 pakketjes wordt de dag nadat wij het afgeven bij PostNL al bezorgd. Vandaar dat ik goede hoop heb dat het bezorgen op tijd ook goed gaat werken.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 20:54

Ik zit ook in het buitengebied en heb nooit problemen met de post.
Pakjes worden hier altijd bezorgd binnen de aangegeven tijdsblokken. PostNL komt halverwege de ochtend en als er dan niemand thuis is, 's middags nog een keer.
Omdat mijn buren niet lastig wil vallen, laat ik zoveel mogelijk in mijn postbus bezorgen, maar dat kan niet altijd.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:51

Thx allemaal voor de complimentjes mbt de site. Ben er zelf ook wel aardig tevreden over. Voor nu kunnen we weer even vooruit.

@ Peetstap, dank voor de reactie. De vermeldingen bij de andere topics heb ik inderdaad een tijd gedaan (heb ook mee gepraat). Maar nu ik zelf eigelijk niet meer zo angstig ben kan ik ook niet meer zo goed meepraten. Lang heb ik de website nog in mijn onderschrift laten staan, maar daar ben ik ook mee gestopt. De focus blijft toch liggen op de zandwinkel en alle activiteiten daaromheen. Het bijzondere is, dat ondanks ik het dus niet meer in mijn onderschrift vermeld het aantal bezoekers via Bokt stabiel blijft. Dus daarvoor hoef ik het niet te doen.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:45

Dan zal dat wellicht gelden voor jullie. Ik weet dat hier bijvoorbeeld in Hoogezand maar 1 bezorgronde is. Ben je niet thuis dan komen ze niet nog eens. Er is zelfs geen postkantoor.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:35

Ik heb zelf ook angst gehad met rijden. Vind je site super. Gelukkig ben ik er ondertussen zelf aardig over heen.

Hier bezorgen ze maar 1 x en daarna moet je het ophalen op een bepaald punt. Gelukkig is dat bij de bruna en is die tot 18 uur open. Dus dat is wel te doen. Maar nu mijn man geen werk heeft is er meestal wel iemand thuis bij ons. Wel een keer gehad bij een andere bezorger dat we er niet waren. Moesten we het pakket ophalen in het dichtsbijzijnde depot. En dat was in Zwolle. En dat is voor ons een dik half uur rijden. Echt belachelijk. Gelukkig konden we het voor die keer regelen dat ze het bij mijn werk zouden aanbieden. Scheelt toch een heel stuk rijden.

Hebben jullie een gastenboek op je site? Zo ja, vindt je het echt een toegevoegde waarde? Schrijven jullie klanten er uit zich zelf in of vraag je om een reactie?