't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:30

Gefeliciteerd Jolliegirl!

Ik kreeg vandaag een reactie van een bureau op een sollicitatie van 3 weken terug dat de procedure al in vergaand stadium is en dat het niet wenselijk is nog mensen voor te stellen bij de opdrachtgever. Goh wat verrassend :roll:

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:35

Fijn Jolliegirl! Ik zei het toch!! Hahaha...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:59

Falona schreef:
Gefeliciteerd Jolliegirl!

Ik kreeg vandaag een reactie van een bureau op een sollicitatie van 3 weken terug dat de procedure al in vergaand stadium is en dat het niet wenselijk is nog mensen voor te stellen bij de opdrachtgever. Goh wat verrassend :roll:

lekker geregeld van ze -O-

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:47

Wij zijn op zoek naar gemotiveerde mensen voor werken op een klantenservice. Werklocatie is Groningen. Heb je interesse stuur me een pb en ik ga je in contact brengen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:30

Jolliegirl schreef:
Aangenomen!
0 uren contract, is een speciale regeling als je in de ziektewet komt o.i.d... :)
2 maanden proeftijd
Jaarcontract getekend vanaf 10 augustus! :D

Ze proberen rekening te houden met mijn vriend die 200 km verderop woont, echt superlief! :D
Zo flexibel!
Het is in de horeca, beetje leidingachtige functie. Geen bijbaantjes-werk,maar echt ook zelfstandig e.d :D

2 Maanden proeftijd is niet rechtgeldig. ;)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 19:38

Wel waar, is CAO-afhankelijk. Normaal gesproken mag een tweemaandelijkse proeftijd alleen gegeven worden bij een contract met een looptijd van langer dan 2 jaar. Maar het kan in de CAO geregeld zijn dat er een proeftijd van 2 maanden wordt gegeven.

Gefeliciteerd Jollie! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 20:05

Dan moet het inderdaad wel in het CAO staan dat 2 maanden proeftijd mag. Is een instinkertje.

Esther_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:09

Cowgirl schreef:
Ik durf het eigenlijk niet te zeggen omdat ik het na ruim 2,5 jaar werkeloos thuis gezeten te hebben nog niet helemaal besef maar doe het toch:

ik heb een baan

Ik ga waarschijnlijk wel op basis van proefplaatsing starten ivm mijn bijstand uitkering.
Dat gaat nog geregeld worden en die tijd word natuurlijk spannend.

Ik word planner bij een taxibedrijf.

Donderdag nog een paar paarden weg brengen naar jakarta en heb dan een paar extra dagen in Kuala Lumpur.
Dit ga ik wel missen hoor!.

Super Sandra!! Nou hopen dat het wat wordt!! En dat het je goed bevalt!
Vanuit hier word het je gegunt!! :D

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:54

Cowgirl GEFELICITEERD! :*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 07:33

Wat goed dat sommige al een nieuwe baan hebben.. gefeliciteerd.

Ik heb een gesprek gehad intern, zou geen vacature zijn maar volgens mij zit er wel iets in het vat.
Dus we wachten maar af, zou binnen 1,5 week iets horen.

Anders heeft hij wel mijn ogen geopend, een commerciele binnendienst functie zou wel erg leuk zijn, dus ik richt met niet alleen op de expeditie/logistiek kant... we gaan gewoon verder kijken.
Vanaf 1 sept zit ik toch thuis en dan zijn de vakanties een beetje voorbij en zullen er wel weer vacatures komen. Een outplacement bureau gaat ook aan de slag voor me.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:42

Gefeliciteerd iedereen die een baan gevonden heeft!

Ik heb nogmaals een vraag over het UWV heo dat nou precies werkt, kom er niet uit op de site.
Ik werk bij bedrijf A 2 dagen en bedrijf B 2 dagen. Bij A loopt mijn contract volgende week af, bij B blijft mijn contract doorlopen en kani k per eind oktober extra uren gaan werken. In de tussentijd dus aug-nov ga ik dus van 4 naar 2 dagen werken en vervalt bedrijf A helemaal. Kom ik dan in aanmerking voor een tijdelijke uitkering, ofwel gelijktrekking van inkomsten of kom ik nergens voor in aanmerking. Contract bij bedrijf A was een half jaar contract.

Iemand die mij wat duidelijkheid kan bieden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:08

Zijn hier nog mensen opzoek naar een sales, marketing, IT, redactioneel, controller of productmanager baan? Locaties zijn verschillend, maar A'dam, Zwijndrecht en Doetinchem.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:05

Emmm, dat is afhankelijk hoeveel uur je minder gaat werken. Zover ik weet heb je recht op een uitkering voor het verlies van die twee dagen. Als ik jou was zou ik me gewoon aanmelden bij www.uwv.nl en aangeven dat je gedeeltelijk werkloos wordt. Je krijgt dan vanzelf te horen wat je rechten en plichten zijn.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:13

Emm: even bellen met het UWV als je er op de site niet uitkomt. Volgens mij kun je in aanmerking komen voor een (aanvullende) uitkering als je minimaal 26 weken in een jaar hebt gewerkt.

Ik zit met een dilemma..... Officieel loopt mijn contract per 15-9 af. Maar ik zag net op de website dat ze op de locatie waar ik werk mensen zoeken (per direct t/m 5 nov). Conclusie: locatie blijft voorlopig nog in bedrijf want het sluiten moet minimaal 6 maanden van te voren aangekondigd worden. Gisteren ook voor het eerst gaan bezorgen en tegen de verwachting in, vond ik dat erg leuk om te doen.
Maar: ik heb vanmiddag een gesprek. Functie als adm.medewerker bij een verzekeringsmij. Natuurlijk is het altijd maar de vraag óf je aangenomen gaat worden want ik heb al meerdere gesprekken gehad die veelbelovend waren maar uiteindelijk toch werd gekozen voor een ander. Ik twijfel nu of ik door moet gaan voor een functie als bezorger (zekerheid want bezorgers blijven nodig) of zou moeten gaan voor een adm. functie die maximaal 2 jaar duurt :?. Lekker buiten bezig zijn of op kantoor gaan zitten? Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om vanmiddag op gesprek te gaan ^).
Mijn idee was altijd dat ik zó graag weer een administratieve functie wilde hebben maar nu weet ik het niet meer zo zeker. Mijn ervaring is dat juist bij de sollicitaties waar je niets van verwacht, je wordt aangenomen. Ik weet het gewoon niet op dit moment. In het begin moest ik erg wennen bij de post maar het bevalt me buiten verwachting ontzettend goed en ik heb het daar naar mijn zin. Lastig lastig lastig.....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:15

Als je aangenomen wordt dan hoef je nog niet persee te beginnen. Jij mag hun ook nog afwijzen!
Dus gewoon op gesprek, kijken waar het schip strand en dan nav de uitkomst van het gesprek van vandaag, jouw gevoel hierover en nog een paar keer meer mee bezorgen een beslissing maken.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:17

Patpen, vind je post rondbrengen ook nog leuk als het sneeuwt, stormt en regent? Ook gezien je lichamelijke "beperkingen"?
Misschien zijn er bij de verzekeringsmij andere afdelingen waar je kunt werken? Over het algemeen zijn bij dat soort bedrijven de arbeidsvoorwaarden beter.
Succes met beslissen. Ik zou gewoon gaan vanmiddag.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:32

Gisteren bij dat prachtige weer vond ik het niet zó geweldig juist vanwege de warmte. Ik ben een mens die van storm en winterweer houdt. Kan ik ook niets aan doen ;). In Nederland heb je meer dagen met slechter weer dan gisteren. Voor regen, wind en sneeuw blijf ik niet binnen. Mijn moeder begon ook meteen over slechtere weersomstandigheden maar ik zie daar eerlijk gezegd niet tegen op.
Ik dacht dat juist door mijn fysieke beperkingen het bezorgen niet (of moeilijk) mogelijk zou zijn. Daarom wilde ik dat eerst gaan uitproberen. Ja, nu wel wat spierpijn in mijn arm maar dat had ik ook toen ik in februari begon bij de post met het voorbereiden. Dat is dus een kwestie van wennen.
Vanmiddag maar gewoon gaan en dan maar zien wat het wordt. En ja, ik kan altijd nog bedanken als ik een kans geboden krijg bij de verzekeringsmij. Maar mijn gevoel zegt nu dat het bezorgen van de post zo slecht nog niet is als ik gedacht had en dat dus ook mijn voorkeur heeft.
Het wordt er op deze manier niet makkelijker op :roll:

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:41

Omg huizen zoeken ze nog klantenservice mdw frans of duitstalig Parttime

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:16

Pfff.....
Voor de zekerheid vóór het gesprek gebeld wat nou de werklocatie zou zijn: Utrecht of Amersfoort (waar het gesprek gepland is). Werkplek zou dus toch Amersfoort zijn wat een enkele reisafstand is van 45 minuten en dat was nou net niet de bedoeling. Het is onbekend hoe de verwarring is ontstaan over de werklocatie maar het is nou eenmaal zo. Die reistijd gaat mij zeker opbreken (ervaring heeft dat geleerd bij een vorige baan). Kortom: ik heb het gesprek afgezegd :o. Op dit moment heb ik werk op 10 minuten reistijd en dat kan worden omgezet in een vast contract als bezorger. Qua salaris zou ik er ook niet op vooruit zijn gegaan ondanks dat het meer uren zijn.
Foute beslissing? Misschien. Ik weet het niet. Maar ik heb mijn draai gevonden bij de post, lekker dichtbij, werk is niet van het hoogste niveau maar moet uiteraard wel nauwkeurig worden gedaan. Nee, gevoelsmatig heb ik de juiste beslissing genomen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:21

Gevoel gaat voor toch? Jij moet je er goed bij voelen, niet iemand anders :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:35

Winged: daar ben ik het helemaal mee eens! Ik ben al vaker aan een baan begonnen met verstand ipv gevoel en dat bleek uiteindelijk geen succes. Nu ga ik eens op mijn gevoel af :D.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 14:57

Ik denk dat je je goed heb gedaan zeker omdat het nu ook vast kan worden! Altijd beter dan een tijdelijk iets. Er komt wel iets nieuws wat je beter ligt. Zo niet, dan niet. :)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 17:40

Je hoeft geen intelligent werk te doen om je gelukkig te voelen. Als jij je nu op je plek voelt bij de post dan moet je daar lekker blijven!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:00

Zojuist weer tien sollicitaties verstuurd.. Ik zeg goed bezig!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:48

Vanmorgen nog even een gesprek gehad met mijn teamcoach. Het gaat definitief worden *\o/*.
Omdat er onzekerheid is over de sluiting van het sorteercentrum blijf ik nog even in dienst als voorbereider op mijn 3 dagen (di-do-za) en ga om te beginnen woensdag en vrijdag bezorgen. Dat zijn de rustige dagen en op die manier kan ik er goed in komen in een vaste bezorgwijk. Het aantal voorbereiders gaan uiteindelijk afnemen maar bezorgers blijven altijd nodig. Officieel ben ik ook aangenomen als bezorger dus mijn functie kan zó omgezet worden. Maar het mooiste bericht vond ik toch wel dat ze al aan het proberen zijn om mij in mijn eigen woonplaats als bezorger aan de slag te krijgen :D. Op dit moment zijn er 2 bezorgers waarvan ze over 1 niet zo tevreden zijn. Loopt wel via een ander sorteercentrum maar toevallig was de teamcoach uit dat andere sorteercentrum gisteren op mijn werklocatie. En omdat ik al had aangegeven een voorkeur te hebben voor bezorgen in eigen woonplaats, gaan ze kijken wat ze kunnen doen!!! Voorlopig even in naburig dorp maar zodra er een mogelijkheid is, zou ik over kunnen. Kleding gaat geregeld worden en ik heb zojuist een nieuwe fiets met toebehoren gekocht.
Nu weet ik zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen :#