Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:08

Dat had ik dus gisteren ook Fenn, vreselijk he! Lukt het een beetje? Ik moest ook bij mijn APA style verwijzingen het volgende in het HELE document veranderen: Van " blablabla. (Naam, jaar)" naar "blablabla (Naam, jaar)." Overal die punten verzetten, grr.. En dingen als list of figures, list of tables, list of appendices, acknowledgements. Gaat echt veel meer tijd en moeite in zitten dan je denkt!

Maar heb nu echt de laatste versie naar m'n supervisor gestuurd, die nog even kijkt naar het format, en ga het dan over een paar uur ECHT inleveren op blackboard. Yay! :D

Klopt, rechten is heel veel theoretischer. Ik doe University College, dus vrienden van me zijn ook bezig aan hun rechten georienteerde theses. Heel ander verhaal dan het mijne.

De Phd thesis klinkt ook ontzettend interessant. Hoe lang ben je er nu mee bezig al?

Heel veel succes nog allemaal!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:22

Ohh Dirndl, van dat rotwerk met details zijn echt het meest verschrikkelijk van allemaal! Ben je nog op tijd klaar geraakt? Zal wel een hele opluchting zijn :j

Ik heb éindelijk mijn hoofdstuk klaar, zit nu ongeveer op 55 blz. Nu moet ik nog een case study uitwerken (maar dat zit al helemaal in m'n hoofd uitgewerkt dus moet wel lukken op zich) en dan ben ik inhoudelijk klaar. Maar dan moet ik zoals Dirndl zegt nog mijn abstract, inleiding, conclusie schrijven. En ik ben ook te lui om steeds voor ieder hoofdstuk een inleiding en conclusie te schrijven, dus dat moet ik ook nog doen :+ Heb iig 7 juni een afspraak bij de copyshop om te printen (geen idee dat je daar echt afspraken voor moest maken := blijkbaar zijn ze nogal overwhelmed door de thesissen, haha) dus dat is wel een stok achter de deur. Nu nog even bikkelen en zoveel mogelijk verder werken.

mayniac_val

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:25

Oh oeps, moet dat :')? Kan ik beter hier in het dorp gaan en niet naar die naast de uni denk ik :=

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:28

Ik zit wel in een heel grote studentenstad met maar een stuk of 3 copyshops :D Maar bij ons moet je een afspraak maken en dan krijg je een volledig uur en helpen ze je met alles in orde maken, heel handig.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:13

KLAAAAAAAAAAAR :D Hij ligt nu netjes uitgeprint en ingebonden naast me. Fijn gevoel!

Heel veel succes nog aan iedereen in het topic, ik heb volledig vertrouwen in jullie!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:32

Yaaaay, gefeliciteerd :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:44

Gefeliciteerd Dirndl, voelt vast heeeerlijk :D Geniet van je vrijheid!

Ik moet morgen een presentatie van 20 minuten geven over mijn thesis en de resultaten/conclusie ervan. Nogal stom aangezien het een maand voor mijn deadline is en ik nog niet eens klaar ben :')

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:56

Jeetje wat zijn jullie allemaal goed bezig! :) Fijn Dirndl dat je gewoon al klaar bent :D

Yasmine, dat heb ik ook over 3 weken. Ik moet dan ook 20 minuten presenteren maar ik verwacht dat ik dan mijn onderzoek nog niet rond heb. De officiele deadline is ergens in de zomer (ik heb geen deadline, maar mijn punten moeten voor 31 augustus binnen zijn, dus laten we het er op houden dat de these voor augustus af moet zijn). Ik ga denk ik dan maar vooral vertellen waarom ik dit onderzoek doe en wat ik tot dan toe heb gevonden en wat ik nog verder ga zoeken enzo.
In ieder geval heel veel succes morgen! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:21

Sanne, aan het begin van het semester heb ik ook zo'n presentatie geven. Dat was meer de stappen die we gingen ondernemen en welke structuur we gepland hadden en welke bronnen we zouden gebruiken. :)

Mijn presentatie gisteren ging goed, gelukkig. Het was voor een professor en mijn supervisor (en een paar andere studenten) die dan aan het einde vragen stelden. Die professor begon meteen kritiek te geven, maar voor ik kon antwoorden op haar vragen begon mijn supervisor mij te verdedigen. Dus nu weet ik ook meteen dat hij mijn werk goed vindt :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 14:55

Zo, mijn thesis is ingeleverd (deadline was vandaag). Hij is bij lange na niet perfect, maar was er echt klaar mee. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:31

Spirit: lekker hoor :D Wanneer krijg je je beoordeling?

Ik heb net voor het eerst in maanden weer eens mailcontact gehad met mijn begeleidster.
Liep tegen een gigantisch probleem aan, maar mijn ideeën op het op te lossen vond ze zo op het eerste gezicht heel goed.
Morgen face to face samen bespreken hoe ik dat moet uitwerken :D
Het komt erop neer dat ik over ga schakelen van interviews naar statistisch onderzoek (enquêtes), vlak voor de deadline... Dus dat wordt aanpoten...

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:27

Begin juli!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:57

Als beloning heb gelijk de onderwerpen voor volgend jaar gehad. :')

Ben er wel tevreden mee. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 08:34

Fijn dat je presentatie goed ging Yasmine :)

Szan, prettig als je begeleider het met je eens is :D

Spirit, gefeliciteerd met inleveren :D Welk onderwerp heb je voor volgend jaar?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 11:09

Volgend jaar moeten we twee casussen uitwerken, ook nog een deel literatuurstudie over die specifieke aandoening er bij.
We mochten een maand geleden onze voorkeuren opgeven voor een afdeling van de kliniek. Ik heb mijn eerste keus gekregen, cardiologie paard. :D En voor de tweede casus heb ik inwendige ziekten paard, en daar ben ik ook heel tevreden mee. Stond denk ik als derde of vierde op mijn lijstje.

Dan moeten we dus volgend jaar op de kliniek een geval uitkiezen wat er op dat moment binnenkomt. Dus hopelijk komen er hele interessante gevallen binnen. :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:58

Oh klinkt goed :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:23

Klinkt superinteressant, Lisanne! :j

Ik ben klaaaar *\o/* Of zo ongeveer toch :') Inhoudelijk ben ik 100% rond, maar ik moet alles nog een keer héél grondig nakijken. Heb hier en daar nog gaten in mijn bronvermeldingen, sommige paragrafen moet ik wat beter uitwerken omdat ik te lui was. En dan natuurlijk al die vervelende extra zooi schrijven zoals abstract, inleiding, evaluatie enz. Maar het einde is in zicht! :D Het is ook wel een flinke boterham geworden, zit nu al aan 80 blz :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:26

Wat goed Yasmine, gefeliciteerd :D

Ik heb zondag de eerste versie van het laatste hoofdstuk dat ik nog moest naar mijn begeleider gestuurd :j Nu moet ik de andere twee hoofdstukken nog revisen en een inleiding + conclusie schrijven, dan zit het er ook op.
Nu eerst een essay schrijven, het is zo vreemd om met een ander onderwerp bezig te zijn :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:35

Veel scripties al bijna klaar, wat lekker!

Zo te zien mogen de meeste van jullie alle hoofdstukken apart opsturen voor feedback, dat is wel fijn zeg! Wij mochten alleen de opzet sturen en daar kregen we dan tips over, maar naar de tekst wordt tussendoor helemaal niet gekeken. Wel leveren we eerst een (volledige) conceptversie in, hebben we daar een gesprek over en kunnen we nog aanpassingen maken voordat we de definitieve versie inleveren. Maar het blijft dus vrij lang onbekend of je op de goede weg zit, dat is wel spannend.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:43

Lekker, Yasmine! Wat ben je dan ineens snel gegaan.

Appelflapje schreef:
Zo te zien mogen de meeste van jullie alle hoofdstukken apart opsturen voor feedback, dat is wel fijn zeg! Wij mochten alleen de opzet sturen en daar kregen we dan tips over, maar naar de tekst wordt tussendoor helemaal niet gekeken. Wel leveren we eerst een (volledige) conceptversie in, hebben we daar een gesprek over en kunnen we nog aanpassingen maken voordat we de definitieve versie inleveren. Maar het blijft dus vrij lang onbekend of je op de goede weg zit, dat is wel spannend.

Eindelijk een medestander :D

Als ik mijn scriptie inlever (ook meteen definitie) zijn dat de eerste woorden die mijn begeleider leest, op die onderzoeksopzet na.
Geen idee of je dan op de goede weg zit, dus. Wij mogen dus ook geen concept opsturen...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:45

Wow, dat is helemaal spannend, gelijk een definitieve versie. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:49

Jup := Doodeng...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:14

Oeh, het lijkt me doodeng dat je niets mag laten nalezen :oo Mijn begeleider laat me wel grotendeels mijn eigen zin doen, maar hier en daar moest hij wel bijsturen. Of gewoon kleine opmerkingen als "dit is te sterk geformuleerd" of "hier heb je een bron nodig" en "dit moet je nog wat uitbreiden" maken vaak een heel groot verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:35

Volgens mij heb ik me al eens eerder gemeld in dit topic, maar ik heb geprobeerd bokt zoveel mogelijk te vermijden tijdens mn scriptie schrijf proces.
Ik schrijf over het faillissementsrecht en moet nu aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Dat gaat allemaal nogal moeizaam.
Is het oke als ik hier af en toe meelees en reageer?

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:22

Ik ben er wel erg blij mee dat ook ik tussendoor nog feedback krijg. Alleen nu heb ik toch wel een serieuze kink in de kabel: mijn begeleider lijkt van de aardbodem verdwenen te zijn.. Hij reageert normaal supersnel op e-mail en ander contact, alleen nu is hij sinds mijn laatste deadline niet meer te bereiken. Moet dus nog een berg feedback krijgen en mijn deadline is over een maand. Dit wordt me een beetje te spannend!