't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:02

joyce2 schreef:
Even een vraagje: als je bij UWV je sollicitaties door moet geven, wat zet je dan in zo'n document? Ze hadden mij gemaild dat ik het beste even een document aan kon maken met de naam van het bedrijf, de datum, de functie en het resultaat. Maar hoe kan ik het resultaat erbij zetten, als ik net de brief verstuurd heb?! Dus ik vroeg me af hoe jullie dat eigenlijk doen.

Mmmm... zo te lezen heeft niet elke UWV vestiging dezelfde manier van werken. Vreemd.
Ik dien aan te klikken welke actie ik heb ondernomen en kan kiezen uit:
sollicitatie nav vacature
open sollicitatie
c.v. aangemeld bij.....
ingeschreven bij uzb of w&s buro
1e sollicitatiegesprek
2e sollicitatiegesprek
en nog een paar ander opties.
Ik kan nog een toelichting geven als ik dat wil.
En in het volgende blok geef ik aan bij welk bedrijf/uzb/w&s buro ik heb gesolliciteerd / me heb aangemeld en wie de contactpersoon is.
Oja, ook nog de datum van de ondernomen actie.

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:59

:? Ik heb nooit iets door hoeven geven over sollicitaties :?
Sinds juli 2010 krijg ik WW, sta ingeschreven bij UWV Werkbedrijf, heb een werkcoach, ben er een paar keer geweest, verder contact via de email. Recent kreeg ik een brief dat mijn WW stopt per 31-3 maar ik moet nog wel mijn inkomstenformulier invullen... Maar al die tijd dat ik WW heb/heb gehad, nooit iets te horen gekregen over sollicitatieplicht en/of doorgeven van de brieven en reacties. Zo veel verschil zal er nou toch ook weer niet zitten in de verschillende vestigingen???

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:39

Voor zover ik weet heeft iedereen die in de WW zit sollicitatieplicht, ik moet per 2 weken, minimaal 2 sollicitaties doorgeven. Doe ik dat niet, dan kunnen ze mijn WW stop zetten. Daarom was de ziektewet ook wel lekker, dan kon ik gewoon solliciteren, maar had ik geen verplichtingen met het doorgeven van sollicitaties.

@Silvia: Dat van jou klinkt een stuk makkelijker dan hoe ik dat door moet geven! Gelukkig heb ik net een heel handig documentje doorgemaild gekregen, waarin ik alles handig bij kan houden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:42

ik moest er 4 per 4 weken doorgeven :)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:04

Ik moet er ook minimaal 2 per 2 weken opgeven. Maar dat kan dus ook een open sollicitatie zijn.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:08

wellicht voor mensen met een minimum loon moet je even naar rtl boulevard kijken nu :)
Dress 4 succes item .. :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:09

ik zie alleen wat over roel van velzen...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:36

Ik had geen sollicitatieplicht! Vrijstelling wegens arbeidsongeschiktheid. Misschien komt het daardoor? Want iedereen in de WW heeft (in principe) sollicitatieplicht. Ik mocht reageren als ik een passende functie tegenkwam, maar had dus geen verplichting...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:00

Boompje1985 schreef:
nou ik meld me ook maar ff aan hiero ben afgelopen dinsdag opgestapt na veel heisa ...had me er toch ff genoeg van maar dat ter zijde....waar ik nogal tegen aan loop is het aantal diploma's wat vereist is tegen woordig, en nee ik heb er geen....tot ik mijn lesbevoegdheid eindelijk heb over 2 jaar en kan dan eindelijk doen waar ik goed in ben, tot die tijd zit ik vast aan schoonmaak werk???? want de rest heb je allemaal minstens een MBO diploma hebben (wel de opleiding gedaan (paardenhouderij & horse and leisure niveau 3) maar door persoonlijke omstandigheden niet examen kunnen doen) en de hele tijd achter een telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

ben je zo vies van schoonmaak werk dan ?? ik deed het altijd met plezier.. plus het verdient goed..
in de horeca ?? op de floriade zoeken ze vast en zeker nog wel mensen :)

en zoals Justahorse zegt
Postnl,, die hebben ook altijd mensen nodig.. het is maar wat je zelf wilt.. er is genoeg werk waar je zonder diploma kunt starten..

ik werk tenslotte ook nog partime bij de post... ik scheur rond in een auto en haal de post op:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:04

Morgen en inderdag ben ik opgeroepen/ uitgenodigd door twee uitzendbureau's... Die hadden eventueel leuk werk...

Dien jullie daar nog iets speciaals voor qua kleding/ voorbereidingen...

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:32

nee ik ging altijd gewoon in nette casual kleding naar uitzendbureau.
Gewoon even je goede en minder goede punten in je hoofd hebben, die gaan ze vragen oa. :)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:14

Ik heb z'n leuke vacature gezien. Opzich wel bij mij in de buurt maar niet te doen met het ov. Nu kan ik miss de auto van mijn schoonmoeder lenen. Tot ik een eigen kan kopen, maar dit is niet zeker. Zal ik reageren?? Of even het antwoord van mijn schoonmoeder afwachten?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:16

Ik zou gewoon reageren. Eerst maar zien dat je het daadwerkelijk wordt en dan is er vast wel een oplossing te vinden :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:18

Weer n afwijzing binnen :) . Ik ga ze sparen denk ik :D

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:25

Mag ik me hier ook melden? :o

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:26

ik heb vanochtend al 4 afwijzingen binnen -O-
wordt je ook niet vrolijk van

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:38

Ik ben vanmorgen gebeld door een ex-werkgever. Zou eigenlijk vrijdag gebeld worden, maar er zal wel iet tussen gekomen zijn (eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik op de afgesproken dag gebeld zou worden...). Mijn dossier ligt nu bij de verzekering en die gaan bepalen of ik eerst nog weer door een onafhankelijk arts gekeurd moet gaan worden (betaald door die ex-werkgever dus lekker onafhankelijk :=) of dat er meteen een re-integratiebureau ingeschakeld gaat worden om voor/met mij een passende functie te gaan zoeken. Ben benieuwd wat dit gaat worden >;)

Vanmorgen bij de post super rustig dus op de terugweg maar eens langs het gemeentehuis voor mijn VOG (verklaring goed gedrag). Blijk ik een oude versie te hebben die niet meer in behandeling wordt genomen. Sta je dan met je goede gedrag :'). Meteen maar de nieuwe versie afgeleverd op het werk, kan ik daar donderdag weer mee terug naar het gemeentehuis... Lekker handig dit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:41

Was weer heel leuk gesprek.. Heb 1 tegenstander, duimen jullie mee?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:43

Oke spannend. Ik duim voor je hoor :D

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:45

_Rosanna schreef:

Tuurlijk. Wat voor werk zoek je precies? Ik kom oorsprokelijk uit Barneveld en ken daar veel mensen dus misschien kan ik je helpen?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:47

Ik duim ook hoor! Ik heb ondertussen ook de mail verstuurd. Ik had ook een paar open sollicitaties gestuurd en daar heb ik als reactie gekregen dat ze nu geen vacature hebben, maar zodra er een vrij komt dat ze contact opnemen. Sturen jullie dan altijd een mail terug met iets van bedankt ofzo of laten jullie het zo?

Pff het echte leven is zwaar;) Ik blijf maar bij papa wonen en naar school gaan:p veel goedkoper

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:50

:wave:
Mag ik me hier ook melden? Ik werk sinds augustus 2011 als Geschiedenis docent op een Middelbare school. Maarja, onderwijs.. Bezuinigingen.. Hervormingen.. Mijn contract word niet verlegd. Per 31 juli sta ik dus op straat. Nu ben ik hard opzoek naar nieuwe onderwijsvactures om per 1 augustus weer ergens anders aan de bak te kunnen.. Maar dat wil nog niet helemaal lukken.. (ook omdat de meeste vacatures voor het onderwijs pas rond mei komen :P )

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:51

Ik duim ook mee!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:51

Welkom Anne. Ik hoop voor je dat je gauw weer een leuke baan vind.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 11:52

PPPeet schreef:
_Rosanna schreef:

Tuurlijk. Wat voor werk zoek je precies? Ik kom oorsprokelijk uit Barneveld en ken daar veel mensen dus misschien kan ik je helpen?

Barneveld is ook bij mij om de hoek...weet je ook iets voor mij? :')