Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paan

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:04

Georgette, wij hebben voor onze webwinkel een prive rekening geopend bij een andere bank. Anders moest alles gekoppeld gaan worden en moesten we perse een zakelijke rekening nemen met uiteraard de bij behorende kosten.

Voor wie een beeld wil krijgen van mij, kijk vanavond even naar het weer van Piet Paulusma. Ik sta redelijk vooraan met een roze shirt aan haha. Oh en mijn man staat achter mij met een donker shirt aan en een bril op.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:13

Ik heb hetzelfde gedaan als Paan, een prive rekening geopend bij een andere bank en daar mijn Sisow account aan gekoppeld. Ik ben echt dik tevreden over Sisow!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:24

Een rekening openen bij een andere bank vind ik idd ook nog wel een goed idee! de eerste 2 jaar had ik lagere kosten maar nu binnen ze ook erg op te lopen! aandachtspuntje!

@Mallootje, ja was aangestoken. Telegraaf kopte zelfs met 'terroristische aanslag'.
beetje overdreven naar mijn idee. Twee auto's zijn snachts opzettelijk op het gemeentehuis in gereden en hebben het aangestoken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 20:54

Paan en Joyce, die rekening bij de andere bank staat dus op jullie privénaam? Sisow daaraan koppelen is geen probleem? En was en is die priverekening gratis? Ik heb alles bij ING lopen nu.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 21:20

Ik zit bij de rabobank en mn vriend en ik zitten gezamenlijk bij de ING. Ik heb toen een "eigen" privé rekening aangemaakt bij de ING en die gekoppeld aan Sisow. Daar doen ze echt totaal niet moeilijk over! Het gaat hen erom dat ze een rekening hebben waar ze het geld weer naartoe over kunnen maken.

Die privé rekening bij de ING is zo goed als gratis, volgens mij heb je van die kwartaalkosten van een paar euro ofzo en ik heb nu sinds kort ook een creditcard aangevraagd (ook via die privé rekening, maar ik gebruik hem alleen zakelijk) en dan gaan die kwartaalkosten ietsje omhoog. Voor mij werkt het ideaal zo en mochten ze er ooit over gaan zeuren, dan kijk ik wel weer verder.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:44

Als je een prive rekening wilt gebruiken, idd wel een 2e rekening openen. Je wilt echt niet hebben dat prive en zakelijk door elkaar gaat lopen.
Hier wel een zakelijke rekening, ik vond het een beetje knullig staan als de klant geld over wilt maken en dan mijn voorletters en achternaam ziet staan. Maar als je idd via Sisow wilt werken valt dat weer weg.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:22

Inderdaad, een tweede rekening openen is een betere optie. Dan houd je wel het overzicht, maar bespaar je wel kosten. De meeste klanten betalen met Ideal, maar als ze het zelf overmaken, wordt het inderdaad niet meer tnv Sieradenwinkel Georgette overgemaakt. Maar goed, als mij dat zo'n 25 euro per kwartaal scheelt, dan moet het dan maar zo zijn.

Op dit moment wacht ik op ee e-mail van de KvK met een inlogcode. Daarmee kan ik gratis een kopie van m'n uittreksel downloaden. Die heb ik weer nodig voor het aanmelden bij Sisow. Dan wachten tot de laatste uitbetaling van Mollie en dan zet ik de boel om. Het minimale bedrag bij uitbetaling is namelijk € 25,00, en aangezien ik kleine order heb ontvangen, zit ik daar nog niet helemaal aan. Ik hoop er na vanavond wel aan te zitten. Heb er maar een Happy Hour actie ingegooid. Een uur lang krijgt men 50% korting op alles uit het assortiment.

Ik ben de laatste tijd ook wat drukker met m'n Facebookpagina. Sinds kort kun je met Mijn webwinkel een Facebook 'Vind-ik-leuk button plaatsen. Daaraan heb ik een actie gelinkt, bij 100 likes verloot ik een armband. Dit heeft het aantal likes wel omhoog laten gaan, van 29 naar 55 in een paar dagen tijd. Hopelijk gaat dat zo even door. Overigens kom ik ergens niet helemaal uit. Bij je normale Facebook kun je afbeeldingen of foto's heel makkelijk invoegen. Nu wil ik dat dus ook doen bij de Zakelijke, zonder dat ik eerst een foto in een fotoalbum zet of dat het een link is van de website. Gewoon een afbeelding om de geplaatste tekst meer aandacht te geven in de tijdlijn van mensen. Als ik zoek op internet is het me nog steeds niet duidelijk. Wie o wie kan me helpen? Ik weet in ieder geval dat Joyce regelmatig leuke afbeeldingen plaatst, ik zie ze altijd voorbijkomen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:38

Jeetje, wat irritant dat je bij Mollie altijd voor minimaal €25,- moet laten uitbetalen, dat is bij Sisow gelukkig niet zo! Je kan helemaal zelf invullen hoe je dat wil doen. Ik heb hem een tijdje op uitbetalen bij elke transactie gezet, maar dat vond ik toch niet handig. Toen heb ik hem gezet op uitbetalen bij een minimum van €100,- en uiteindelijk vond ik dat ook weer onhandig. Nu staat hij op uitbetalen op elke maandag en dat staat dan op woensdag op mijn rekening.

Wat het Facebook verhaal betreft: Ik kan gewoon een afbeelding uploaden! Je scrolt dan even een stukje naar beneden, tot onder je banner/header. Daar kan je een stukje tekst schrijven en daarboven heb je de opties "Status" "Foto/Video" en "Evenement/mijlpaal" Als je op Foto/Video klikt, kan je gewoon een foto uploaden.

Wat ik ook vaak doe is foto's toevoegen aan mn album, foto's en plaatjes delen op mijn pagina, of een link bij een stukje tekst gooien en dan zet hij er ook gelijk een foto'tje bij.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:32

Volgens mij kun je je uitbetaalbedrag en hoevaak bij Mollie ook aangeven. Maar zeker weten doe ik het niet.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 15:53

Sinds april kun je er inderdaad voor kiezen dagelijks de uitbetaling te laten doen, maar het blijft met een minimum bedrag van € 25,00.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 18:32

En hoe kun je dan zien dan er op maandag ook echt is uitbetaald Joyce. Staat dat dan ergens in je sisow omgeving?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 19:40

Sisow stuurt een mailtje als ze uitbetalen :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:00

Dat moet ik dan zelf instellen bij tabblad mail ofzo?
En verder is dat niet te zien?

Ik ben namelijk ook sisow gaan gebruiken, vrijdag alles rond en nu wil ik een uitbetaling laten doen. Had de bovenste keuzebalk op maandag gezet, maar nu weet ik niet of er iets is gebeurd.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:13

Ik wilde vanavond alles in orde maken, maar het zit weer eens tegen. Ik bewaar normaal gesproken echt al m'n wachtwoorden e.d. in daarvoor speciale mappen. Nu wilde ik een kopie uittreksel bij de KvK opvragen, maar wachtwoord kwijt. Heb ik dat vrijdagavond aangevraagd, krijg ik vandaag een mail. Je moet dan een veld met gegevens invullen en vervolgens telefonisch (?!) contact opnemen. En jullie raden het al... Het is nu 10 over 8, dus ze zijn telefonisch niet meer bereikbaar. Grrr... Ik dacht het 'even' te regelen.

Ik ben nu wel alvast aan het kijken voor een tweede privérekening die straks m'n zakelijke moet vervangen. Ik wil niet zo'n 'kastje', waar je met je pasje in moet als je wilt betalen. Enig idee van jullie of je dat hebt bij de SNS Bank? ABN Amro wel sowieso.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 20:16

Ja dat kvk gaat inderdaad niet op een makkelijke manier.
Iemand anders mag het ook voor je aanvragen Georgette. Je kunt het namelijk naar 2 adressen laten mailen. Dus als iemand anders wel kan inloggen, kun je het direct ophalen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:19

Maar daarmee vervalt toch wel je gratis aanvraag? Je mag maar één keer per jaar gratis zo'n uittreksel opvragen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat graag doet ;-)

Toch even snel uitgezocht welke de goedkoopste is. Ik denk dat ik maar gewoon een tweede rekening open bij de ING. Heb ik alles mooi daar, en het is ook op één na de goedkoopste, ook wel fijn.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:29

holly schreef:
Dat moet ik dan zelf instellen bij tabblad mail ofzo?
En verder is dat niet te zien?

Ik ben namelijk ook sisow gaan gebruiken, vrijdag alles rond en nu wil ik een uitbetaling laten doen. Had de bovenste keuzebalk op maandag gezet, maar nu weet ik niet of er iets is gebeurd.

Dat weet ik niet precies. Ik ben nu in het buitenland dus dat is moeilijk opzoeken (ik bok nu ook mobiel). Als niemand anders het antwoord heeft zoek ik het even voor je op, maar dat is pas over 3 weken :')

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:28

@ Joyce (en anderen die met leveranciers werken): hadden jullie ook dat leveranciers jullie altijd hoge startorders wilden aanpraten, maar dat dat uiteindelijk toch niet nodig bleek? Zo heb ik al verschillende merken gehad die zeiden "de meeste beginnende winkels bestellen bij ons voor 6000 à 7000 euro" en als ik vervolgens aankom met een startorder van 2500 euro, blijkt dat ook plots prima te zijn.. Ben blij dat ik tot nu toe altijd mijn eigen gevoel heb gevolgd qua bedrag dat ik per merk investeer, want mocht ik overal braaf geluisterd hebben, had ik nu misschien maar 8 merken in m'n hele winkel hangen..

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 23:10

Szan schreef:
Sisow stuurt een mailtje als ze uitbetalen :)

Ik heb hem net gekregen, dus daarmee is mijn vraag niet meer nodig/beantwoord.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 01:02

@ holly: gelukkig, probleem opgelost!
@ mallootje: heel herkenbaar. Dat was ook ons grootste opstartprobleem, want wij hadden daar echt niet genoeg startkapitaal voor. We hebben toen ook besloten om te beginnen met 3 merken, en bij die merken veel producten te bestellen (in plaats van veel merken en weinig producten per merk). Zo kwamen we meestal wel aan minimum orderbedragen die ze vroegen. Het nadeel vond ik wel dat wanneer je zoveel bestelt, je nog niet in kan schatten welke producten wel en niet gaan lopen. Resultaat is (bij ons) dat we met een aantal producten zitten die absoluut niet lopen, maar die we ook niet met acties of kortingen weg kunnen geven/verkopen, omdat onze leveranciers allemaal (op één na) vaste verkoopprijzen hanteren waar we niet vanaf mogen wijken. Ingewikkeld allemaal.. ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:59

En die producten mag je dan helemaal niet in uitverkoop gooien? In de ruitersport hebben de meeste ook adviesverkoopprijzen maar je mag wel uitverkoop houden geloof ik, alleen heb ik er nu voor gekozen om weinig collectiegebonden artikelen aan te kopen en in plaats daarvan voor 'tijdloze' basics te gaan.

Er zijn ook gewoon merken die zo'n hoog startorder doen, dat dat voor geen enkele beginner haalbaar is.. (ik denk dan aan € 25.000 en meer, en dan heb je 1 merk!)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 08:35

@Mallootje: Jep, heeeeel bekend... Alleen is het bij mij jammer genoeg zo dat ze me er wel aan houden, waarschijnlijk omdat ik een webshop ben en daar hebben ze het niet zo op. Al heb ik laatst wel gemerkt dat na je eerste bestelling alles opeens veel soepeler kan en dat je echt goed achter alle "regeltjes" aan moet zitten. Voorbeeldje: Ik moest in Duitsland altijd voor minimaal €150,- bestellen (vond ik goed te doen) en vaak is het zo dat is er een verpakkingseenheid bij een product vermeld staat, je een hele verpakking moet bestellen. Toen moest ik een paar keer wat voor een klant bestellen, maar dat was maar 50 euro inkoop, dus ik nog voor 100 euro spullen erbij gezocht, zodat ik mn order compleet kon maken. Kom ik er na een paar maanden opeens achter dat ik me helemaal niet meer aan die 150 euro hoef te houden en zelfs voor 10 euro zou mogen bestellen! Grrr.... Toen ben ik ook maar gelijk gaan vragen naar die verpakkingseenheden, want als ik een bepaald product wou hebben (zoals laatst wat ballen, die per 50!! geleverd werden), bestelde ik altijd netjes die eenheid, blijkt dat ook helemaal niet te hoeven...

Het verschilt echt zo ongelofelijk per leverancier hoe streng ze zijn en ben er inmiddels dus wel achter dat je nergens vanuit moet gaan en gewoon moet vragen naar de mogelijkheden (of je gewoon een keer van de domme houden en lekker je eigen plan trekken en zien hoe erop gereageerd wordt).

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:17

@ mallootje: nee, die mogen we niet in de uitverkoop doen. Op dit moment hebben wel wel een aantal artikelen waar korting op zit, maar die hebben we ook tegen een laag inkooptarief gekocht en we zijn verplicht om die ook met korting te verkopen (zodat de winstmarge hetzelfde blijft). Weinig speling dus.. We zijn nu dan ook wat acties aan het bedenken om zonder prijsverandering wat artikelen te promoten :)
Overigens hadden wij niet zulke extreem hoge minimum orderbedragen := Een leverancier heeft bijv. als voorwaarde dat je minimaal 6 kleuren van het artikel voert (dus een indirect minimum startorder), en de andere leveranciers zitten rond 1000€ als startbedrag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:34

Ja, start-orders en minimaal orderbedragen liggen vaak schrikbarend hoog inderdaad :=

En dan zitten sommige van mijn wederverkopers al te "zeuren" over mijn minimum orderbedrag van 100 euro :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:10

Oh 1000 euro, daar zou ik nogal eens blij mee zijn! Bij mij begint het meestal vanaf 2500 euro, en enkele die 5000 of zelfs 7000 hanteren. Die van 25.000 heb ik geskipt :P