't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:48

Ik heb ook eerst bijna een half jaar gesolliciteerd, voor ik mijn eerste gesprek had.. en ook niet aangenomen.
Snap goed dat je boos werd! Heb ik ook hoor, mensen die denken dat je zo een twee drie wel een baan hebt, nee helaas werkt het niet zo :(

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:07

nee helaas niet nee !! en dat terwijl hij zelf ook een tijdje werkeloos is geweest en zelf helemaal niks gedaan heeft in die tijd. ja op het allerlaatste moment pas toen ze dreigde zijn uitkering stop te zetten heeft hij gesolliciteerd zodat hij zijn uitkering zou behouden. daarna heeft hij aan een vriend gevraagt ofdat hij een praatje wilde maken met zijn baas, hij op gesprek, heeft hij binnen een week een nieuwe baan. en ik doe helemaal moeilijk en ik krijg gewoon geen baan af en toe is het zo frustrerend !!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:59

Ik heb mijn gesprek gehad vanmiddag en gelukkig ging het goed :) De vrouw met wie ik het gesprek had zei aan het begin dat ze aan het eind van het gesprek aan zou geven wat haar advies zou zijn, maar dit was niet bindend. En ze wilde wel met me verder, pfiew, iets meer kans op een baan :) Volgende week krijg ik telefoon en dan hoor ik of ik door ben en 2 dagen mee kan lopen. Als ik het nu niet ben, zei ze ook nog, betekende dat niet dat je niet goed genoeg bent of zo, maar gewoon dat ze keuzes uit goede mensen moeten maken.. dus ben heel benieuwd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:57

Nou, heb ineens twee gesprekken vandeweek. Eentje morgen, die wist ik al, en nu is er eentje bijgekomen vrijdag. Twee heel verschillende functies, ben naar alletwee zeer benieuwd!

Och, ik solliciteer al sinds augustus, gemiddeld 10 brieven per maand. Ben wel al een aantal keren uitgenodigd, zelfs voor tweede gesprekken, maar t is tot nu toe nog niks geworden.

Laatst weer bij een detacheerder, had een leuke baan, voor een salaris waar ik het wel voor wilde doen. Maar hij vond t 'te laag' voor mij, en ik zou me daar toch maar gaan vervelen.. Ik had zoiets van 'ja, dat maak ik zelf wel uit'.. >;)

Spannend Anneert!

JoT, al iets gehoord? K kan me zo niet voorstellen dat het daarop blijft hangen, dat zou echt suf zijn!

K ga nu een email in elkaar flanzen voor een bedrijf waar ik nooit aangenomen ga worden, hoewel het wel mijn functie is. Maar ik vind t zo'n apart bedrijf, en ik wil daar wel graag praten, dus wie weet!
*edit* sjeetje, na zoveel brieven geschreven te hebben, is de creativiteit wel wat ver te zoeken.. *zucht*

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:19

Cer, ze konden mijn referentie niet bereiken, hopelijk vandaag dus.

Even een positief berichtje over het UWV. Had gisteren een mail verstuurd naar mijn contactpersoon of alle stukken goed waren aangekomen en wat de status was van mijn aanvraag. Kreeg vanochtend een mail terug dat alle stukken goed waren aangekomen, of ik in de tussentijd nog had gewerkt en dat mijn aanvraag in de loop van volgende week behandeld zou worden. Ik schrok daar een beetje van (dan pas?!) dus ik heb een mailtje teruggestuurd of ik dan in december wel geld zou hebben om onze vaste lasten te betalen. Kreeg vrijwel meteen een mailtje terug dat mijn dossier naar voren wordt gehaald en dat als alles klopt ik in de loop van volgende week mijn eerste storting al krijg. Nou, netjes toch?

Nog even een vraagje voor mensen hier die al een uitkering hebben. Wat krijg je die eerste keer nou gestort? Krijg je, net als bij een salaris, gewoon een storting voor de hele maand?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:15

Gistere een brief van de action. Ook afgewezen. Ongelovelijk zelfs daar nemen ze mij niet aan.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:19

Das stom! Nu hebben ze daar de drukste tijd!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:23

Ja maar ook daar zullen ze omkomen in de sollicitaties vrees ik. Soms denk ik wel eens dat werkgevers al die sollicitaties op een grote hoop gooien en met de ogen dicht er een paar uitpikken... Het is gewoon waardeloos momenteel -O-

Ik ga maar eens strijken. Maak ik me nog een beetje nuttig :P

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:50

hallo iedereen mag ik mij ook aan sluiten1?. ^^ ik zit all 2 jaar thuis en word er hele maal zat van :( kan ook maar geen baan vinden. als ik zo kijk zijn er meerdere met mij ik wist niet dat er all zoo veel waren ben eingelijk wel een beetjhe blij dat ik zie dat er zoo veel met mij dit ook moeten door staan noujaa niet blij. maar in de zin van dat ik niet de eenige ben ( niet raar bedoelt hoor als dat zo over komt ) mag ik eingelijk weten wat jullie het liefst voor werk zoeken . ik bijvoorbeeld wil heel graag fotografe worden voor een modellen blad of een ander blat maar ja dat gaat het hem niet worden hier in nederland :( dus zou ik wat anders moeten zoeken maar zelf dat lukt ook niet . groetjjjess en heel veel sterkte iedereen ^^

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:55

hoo ben wat vergeten ik bedoel eingelijk te zeggen van : niemand krijgt tegen woordig meer een baan wat die graag zou willen doen dat bedoel ik er eingelijk mee

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:18

Jee JoT, ik ben zo benieuwd voor je!!

Nou, heb net een gesprek gehad waar ik een goed gevoel bij heb maar k durf niet blij te zijn, ben al regelmatig teleurgesteld.... *duim*

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:29

JoT schreef:
Cer, ze konden mijn referentie niet bereiken, hopelijk vandaag dus.

Even een positief berichtje over het UWV. Had gisteren een mail verstuurd naar mijn contactpersoon of alle stukken goed waren aangekomen en wat de status was van mijn aanvraag. Kreeg vanochtend een mail terug dat alle stukken goed waren aangekomen, of ik in de tussentijd nog had gewerkt en dat mijn aanvraag in de loop van volgende week behandeld zou worden. Ik schrok daar een beetje van (dan pas?!) dus ik heb een mailtje teruggestuurd of ik dan in december wel geld zou hebben om onze vaste lasten te betalen. Kreeg vrijwel meteen een mailtje terug dat mijn dossier naar voren wordt gehaald en dat als alles klopt ik in de loop van volgende week mijn eerste storting al krijg. Nou, netjes toch?

Nog even een vraagje voor mensen hier die al een uitkering hebben. Wat krijg je die eerste keer nou gestort? Krijg je, net als bij een salaris, gewoon een storting voor de hele maand?

mijn vriend heft eerst een klein voorschot gehad een week na zijn aanvaag geloof ik, en een paar weken daarna kreeg hij zijn ook nog de maandelijkse uitkering.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:47

Wat voor voorwaarden zitten er eigelijk aan een uitkering? Wanneer krijg je er een?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 14:50

WW krijg je alleen als je ontslagen bent. Daarnaast heb je nog de WIJ voor als je onder de 26 of 27 bent... En nog wel wat bijstandsuitkeringen dacht ik. Ben nu zelf bezig WIJ te krijgen, kom voor WW niet in aanmerking omdat ik zelf ontslag heb genomen bij mijn bijbaantje.

Voor de mensen die vooruitgang boeken met gesprekken etc: Gefeliciteerd!!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:10

Kan helaas niet meer editten, maar ik had zojuist UWV aan de telefoon. Kreeg te horen dat de WIJ per 1 januari veranderd en dat als je nu nog in de WIJ terecht wilt / kan komen je zo snel mogelijk de formulieren moet invullen. Verder zit er aan de WIJ wel het idee dat al het werk relevant is, dus ook productiewerk etc voor HBO-ers.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:38

Als je in je proefperiode bent weg gestuurd kom je zeker niet in aanmerking?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 15:58

Geen idee Silver_Bolly..

Ik heb vanmorgen weer telefoon gehad voor een gesprek, gelukkig is deze al maandag :)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:01

misschien is dit wel een leuke voor jullie om te lezen _O-

http://vacature.monsterboard.nl/Team-Ma ... 87121.aspx

Citaat:
Wij zijn op zoek naar een:

Team Manager Sales Mode

en dan staat onderaan:
Citaat:
Reageren op de vacature Medewerker Food – Horeca?
Herken je jezelf in bovenstaande of wil je graag meer informatie over deze vacature laat dan zo spoedig mogelijk je sollicitatie met Curriculum Vitae achter op onze sollicitatiepagina

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:07

Hahahah slim!

Heb nog een - waarschijnlijk te late maar ja, niet geschoten is altijd mis - sollicitatie verstuurd.

@silver_bolly: Dat moet je even nazoeken, geloof dat je voor WW minimaal 60 dagen achter elkaar een contract moet hebben gehad. Rest weet ik zo 123 niet.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:10

Mag ik me melden :o
Ben anderhalf jaar werkeloos geweest, toen was ik afgelopen zomer aangenomen maar helaas wordt mn contract januari niet verlengd dus ben ik weer werkeloos en is mijn zoektocht naar een baan weer opnieuw begonnen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:12

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:21

Ik heb vandaag al 4x deze mail gehad:
Citaat:
Ik wil uw aandacht brengen en u te informeren dat Consulting Bedrijf beginnen proces te inhuren en geven u een grote kans om carrière te beginnen nu met veel voordelen en de voordelen van dit werek.

Als u besloten om onderbreking in uw carrière te maken, of u op een moederschapsverlof bent, onlangs gepensioneerde of gewoon op zoek naar enkele aanvullende tijdelijk baan, dit standpunt is enkel voor u gemaakt.

Werkende uuren: Flexibele tijdschema van van 1 tot 3 uur per dag. We garanderen ongeveer 20 uur een week bezetting.
Salaris en voordelen: begin salaris is variërend van 2000 tot 2500 euro per maand, vermeerderd met extra commissie als u alle taken nauwkeurig vervullen.

Regio: Europese Unie.

Houd er rekening mee dat er geen betalingen of elke andere trucs om te gaan werken voor ons zijn.

Indien geïnteresseerd en wil u verzoeken een aanvraagformulier toepassen voor deze positie, uw interview plannen en of gewoon meer informatie ontvangen over deze positie voordat u toepast, kunt u antwoord op deze e-mail en stuur ons uw contact informatie.

In het onderwerp van e-mail Geef uw persoonlijk identificatienummer voor deze positie IDNO: 89387

Als u geïnteresseerd bent, kunt u reageren op: Elmo@nationaljobnl.com bedank!

>;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:32

Ik heb het helemaal gehad met het uitzendbureau. Ze vinden dat ik te weinig ervaring heb om alleen te werken maar ze hebben voorgesteld om een dienst mee te lopen in een verpleeghuis. Dit is dan geheel op eigen kosten, dus dat zou betekenen dat ik weer niks betaald krijg, aangezien ik de vorige 4 uur ook al voor eigen centen heb meegedraaid. Ga dit dus niet doen he!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 18:43

Wat raar Purny? Kun je net zo goed vrijwilligerswerk gaan doen...

Patpen _O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 21:12

Uitzendburos zijn suf soms... Detacheerders ook. Ik dacht altijd dat je op de hoogte gesteld wordt voordat je cv ergens heengaat, niet achteraf. Wat is jullie ervaring?