Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:08

Ik heb nog geen reactie gehad! Ik moet straks bij de dierenarts zijn met ons hondje, als hij daarna nog niets van zich heeft laten horen stuur ik hem nog een sms (dan heb ik alles tenminste zwart op wit) en als ik daar vandaag nog geen reactie op heb gehad, start morgen gelijk plan B!

Inmiddels ben ik al druk info aan het inwinnen over andere webbouwers en alvast een stappenplan aan het maken over wat ik precies moet gaan doen als ik stop met die andere gast (zoals welke wachtwoorden ik moet veranderen en hoe ik de lappen tekst van de productinformatie veilig kan stellen).

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 14:23

Valeria schreef:
zelf dacht ik aan chille muziek, vuurkorfje op terras en verder niet zoveel eigenlijks vandaar dat ik het hier ook vraag! maar bedankt voor de tips!

Een goed/schaars geklede knappe, zomerse kerel die de cocktails klaarmaakt... :D
Grote zitzakken om op te loungen of hangmatten
Goede sfeerverlichting en muziek
Lekkere, bijzondere zomerse hapjes
Vers fruit/ijs
Oja, denk ook aan alchoholvrije, verse/bijzondere drankjes!
En voor de mannen corona bier bijvoorbeeld...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:52

Idd, die alcoholvrije cocktails zijn ook een goed idee! Voor de bob en zwangere + zieke mensen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:56

Dat klinkt idd super! Zeker met dat weer van vandaag (bakken!!)!
Is dat het plan voor onze meeting?? Volgende het niet zo goed haha

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:37

Oude bijrijdster is weer terug op stal, handig omdat ze bij de belastingdienst werkt en me dus er op wees dat het BTW-nr op mijn rekening mistte. Toch handig om zulke tips te krijgen.
Gelukkig heb ik nu ook al een aantal rekeningen kunnen uitschrijven en komt er dus ook wat binnen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:58

Ik heb mail terug van mijn webbouwer...

Het kwam erop neer dat hij vindt dat hij alles al gedaan heeft wat er in het begin is afgesproken en dat hij min of meer vindt dat alles wat hij nu doet "meerwerk" is... Ik ben het daar niet helemaal mee eens, want de afspraak was dat hij qua design alles kon maken wat ik wou, als ik maar aangaf wat ik precies gedaan wou hebben. Aan de andere kant, gaandeweg kwamen er wel steeds wat kleine dingetjes bij die aangepast of veranderd moesten worden, ivm functionaliteit etc. Maar goed, dat vind ik zelf eigenlijk niet meer dan logisch.

Zijn "oplossing" is dat hij nu zorgt dat de facturen de juiste info gaan bevatten (wat ik niet meer dan normaal vind) en dat ik kortingcodes toe kan gaan passen, ik hem dan ga betalen en dat een ander de rest dan af moet maken en hij bereikbaar blijft voor support.

Deels vindt ik dat een goede oplossing, dat hij gaat zorgen voor de technische kant (want hij is blijkbaar programmeur) en dat ik een ander zoek voor het design werk. Maar waar kan ik in hemelsnaam iemand vinden die kan ontwerpen, overweg kan met OsCommerce en iemand anders werk af wil maken?!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:24

Het blijft zeuren Joyce.
Heb net cliëntkaarten aangemaakt. Toch wel handig als je ergens alle gegevens bij elkaar hebt. Nu blijk ik ook een soort kasboek te moeten hebben voor geld dat van mijn bedrijfsrekening gaat zonder dat het te verantwoorden is (bijv 200 euro pinnen en dan minder kwijt zijn bij de hoefsmid waardoor er 20 euro in je portemonee blijft). Dat is wel even een puzzelwerkje om dat achteraf bij te werken.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:02

Wat een flut reactie. Stop met hem!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:50

Hallo Mensen! bedankt voor de tips! aantal alcohol vrije cocktails hebben we al! maar het idee van die zomerse hapjes is erg leuk!zal eens wat research gaan doen!

Aanstaande donderdag hebben hier in het dorp zogenaamde Hafenfest en ook vieren ze hier vaderdag.
we hebben een mobiele tap geregeld want dan zijn alle pappa's op pad hier. het is dan traditie om een soort van kroegentocht idee te houden.
ben benieuwd!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:02

Zo, ik heb hem even met wat feiten geconfronteerd. In de map die bij mijn boekhouder ligt bleek een formulier te zitten waarop een groot deel van de gemaakte afspraken stond. Heeft mn boekhouder even voor me ingescand en doorgemaild, dus toen had ik opeens bewijs *yes*.

Daarna ben ik er eens even voor gaan zitten en heb ik mijn "to do list" in de mail naar die jongen gezet (voor de zoveelste keer) en heb ik bij verschillende punten toelichtingen gegeven en verwezen naar de bijlage met de afspraken en het eerste ontwerp. Dan kan hij gelijk zien dat ik geen meerwerk heb gevraagd en dat hij juist de persoon is die nalatig is. K heb hem ook even laten weten dat niemand het werk van een andere webbouwer af wil maken en dat ik genoodzaakt zou zijn om een geheel nieuwe shop te moeten laten bouwen als hij het niet af kan maken, dus wat voor oplossing hij denkt te hebben?

Ik ben er helemaal klaar mee, maar ik wil dit netjes afhandelen, even laten weten dat ik niet fout zit en dat hij de gene is die dit voor zichzelf heeft verpest...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:52

Joyce, ik ga even heel hard zijn en dat is niet persoonlijk bedoeld.

Die vent gaat jouw shop echt niet afmaken dus kap nou met hem. Hij is zo nalatig als maar kan. Je geeft hem kans op kans en die benut hij niet. Zie nou eens in dat als je wat wilt dat je echt met een ander in zee moet gaan. Dus hop als hij nu weer met ja maars komt en niet aan jouw gestelde deadline kan voldoen dan ga je naar een ander. Hoelang is hij nu al wel niet bezig met iets wat al tig keer klaar had kunnen zijn?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:53

*voelt zich zielig omdat niemand op mijn post reageert terwijl ik zo enthousiast over mn cursus ben en hem nodig heb voor mijn bedrijfje en dus gewoon volledig on topic was :(:) *
Heb van het weekend ook een beoordeling van mijn kunsten gehad van Eddy Modde, hij was tevreden maar kon nog niet vertellen hoe tevreden, daar moest hij nog even over nadenken. Hij geeft nl 1, 2 of 3 sterren en was daar nog niet over uit hoe hij dat ging aanpakken, dit was de 1e keer dat hij deze cursus geeft.
Krijg in ieder geval wel een vermelding op zijn site en doorverwijzing van klanten. Spannend! Zou het dan nu echt een keer lekker gaan lopen? ik hoop het! *\o/*

Joyce, ik ben het wel met Hilda bezig dat je gewoon moet kappen, vraag hem de hele bende op CD te zetten en ga ermee naar iemand anders. Ik snap wel je gevoeld dat iemand anders niet het werk van een 'collega' af wil maken maar je bent nu al zo'n tijd bezig en elke keer is er wel wat.
Als hij dit kan had hij het niet moeten aannemen of jou eerder moeten aangeven dat het niet lukt en je moeten helpen met een oplossing.

Valeria, leuk idee zo'n cocktailnight, ben helaas niet zo'n feestganger dus kan je niet verder helpen aan tips, daar zijn anderen beter in zie ik :)

Dendrofleur, achteraf is altijd lastig bijwerken, heb je geen agenda waar je op de dag zelf even in kunt zetten hoe of wat? En waarin maak jij je clientenkaarten?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:01

Ik doe dat gewoon in Excel of Word. Heb geen andere programma's en het is eigenlijk meer adresgegevens, dekdatum of massage-bevindingen noteren.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 14:19

Beste medebokkers, alles goed hier? Ben al een tijdje niet meer geweest i.v.m. afstuderen in internet marketing.

Was benieuwd of jullie tijd vinden om dit even in te vullen, neemt ongeveer 10 minuutjes in beslag, en jullie zijn duidelijk de doelgroep ;) Jullie zouden mij er erg mee helpen!

http://edu.surveygizmo.com/s3/555336/Be ... ndernemers

Thanks!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:57

@ Joyce, ben het helemaal met Hilda eens, wanneer ga je nu echt eens een grens stellen? Denk dat een van je leerpunten wel je zakelijkheid is, kom op! Klaar nu! Hij neemt keer op keer een loopje met je, maar jij blijft hem maar een hand boven het hoofd houden, kom op joh!

@ Cissy: sorry... had het wel gelezen, maar weet niet zo goed wat ik erop moet zeggen. Super dat je er zo enthousiast over bent, en een verwijzing vanuit zijn site lijkt me een hele goede referentie.

@ Mikkk: ik wil je enquete wel invullen, maar nu lijkt het net of je even aan komt waaien omdat je ons wel kunt gebruiken. Hoe gaat het verder met je bedrijf?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:13

cissy schreef:
*voelt zich zielig omdat niemand op mijn post reageert terwijl ik zo enthousiast over mn cursus ben en hem nodig heb voor mijn bedrijfje en dus gewoon volledig on topic was :(:) *

Ik heb even terug gelezen, iet wat van de hak-op-de-tak, waarschijnlijk door je enthousiasme :D
Vergeet je niet wat foto's te maken tijdens je cursus, dat is leuk voor op je site straks!
Toch typisch dat mensen zo raar kunnen reageren, sinds ik een cursus trailerladen heb gehad bij Petra kijk ik soms met veel verbazing op een concoursterrein naar mensen die proberen een paard/pony in te laden..... ;( ze moesten eens weten hoe het kan met rust, geduld en duidelijkheid!

Joyce, al wat gehoord van je web-bouw-pipo? :+

Ik ben al vanaf vanmorgen bezig met het opmaken van een trouwalbum...poe begin er nu genoeg van te krijgen 8-)
Maar het moet af...!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:43

@kay27 haha, dat ga ik niet ontkennen, dat is ook zo. Maar in eerste instantie heb ik hier lang genoeg meegepraat ;)

Las trouwens net over die webshopbouwer, wat een asshole. Haha.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:58

Even een vraagje aan de fotomensen: Ik wil graag mijn foto's zo krijgen dat de achtergrond helemaal wegvalt. Dus alleen het artikel er op. Hoe doe ik dat? Wat is een makkelijk te gebruiken foto bewerkingsprogramma?

Cissy, fijn dat je een vermelding krijgt op een site en doorverwijzing van klanten. Dat is al een goede ondergrond voor je bedrijf.

Mikkk, als ik tijd heb, zal ik het van de week invullen voor je.

Joyce, zoek anders eens op Oscommerce op MP. Daar vindt je vast mensen die je shop kunnen bewerken. Maar of ze het willen is natuurlijk vraag 2. Proberen kan altijd. En anders toch maar helemaal een ander systeem. En dat kan ook snel gaan hoor.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:23

Paan wil je hem helemaal wit hebben of transparant?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:25

Ik denk helemaal wit. Het is voor op de site en er hoeft geen tekst achter.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:26

Het makkelijkste is om ze zo te maken. Als je het met een bewerkingsprogramma doet heb je kans dat je ziet dat er aan de foto is gesleuteld. Je kunt Photoshop Elements bijvoorbeeld downloaden als trial en dan kijken of je er wat mee kunt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:27

Nogmaals, mijn "probleem" is dat ik hem vaak tegen kom in het dagelijks leven. Zodra ik er een punt achter zet, wordt het gigantische ruzie en mijn broertje zit daar tussenin. Mijn grote fout is dat ik iemand heb ingehuurd die ik persoonlijk ken en daarom hou ik hem de hand boven het hoofd. Als het een zakelijke partij zou zijn, zou het voor mij heel anders zijn.

Ik heb net met mijn ouders gesproken (die kennen hem ook) en daar ook het probleem aan voorgelegd. Of naja, voorgelegd, gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er dus trammelant gaat komen, dat het me spijt, maar dat het niet anders is. Na mijn uitleg en het laten zien van de feiten, hebben mijn ouders ook zoiets van, lastige situatie maar wel goed dat je nu op je strepen gaat staan, je hebt hem lang genoeg gesteund, maar nu is het klaar.

Net ook een reactie van die jongen gehad op die mail met feiten over het werk wat hij zou doen en hij begint over bedragen van duizenden euro's voor de aantal uren die hij er al in heeft zitten en dat ik dus niet over kan stappen naar een ander. K heb hem een mail terug gestuurd dat hij kan kiezen: Of het binnen no-time afmaken, of ik trek de stekker eruit. Ik verwacht straks reactie terug dat het hem niet gaat lukken binnen zo'n korte tijd en als dat idd zo is, gaat definitief de stekker eruit.

Sorry voor de ego post!!!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:34

Ook al gaat hij nu zeggen dat hij de deadline gaat halen dan nog is de relatie verpest Joyce. Die was maanden terug al kapot toen je ook al over deadlines hier sprak.
Als hij er zoveel uur in heeft zitten dan moet wat hij nu al heeft gemaakt wel top off the bill zijn. Kun je wat laten zien? Mag per pb uiteraard.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:09

Hilda, ik fotografeer al met een witte achtergrond maar toch vind ik de foto's niet helder genoeg. Maar ik ben nu bezig om een 30-dagen-trial aan het downloaden en ga dat inderdaad maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

Joyce, moeilijk hoor. Ik weet hoe het voelt. Zat in een soort gelijke situatie. En dat hij nu begint over duizenden euro's aan werk is zijn probleem. Hij deed het zelf voor een veel lager bedrag en heeft de deadline keer op keer genegeerd. Als puntje bij paaltje komt, sta je volledig in je recht om hem de wacht aan te zeggen. Maar eens is het genoeg. En die beslissing nemen is niet makkelijk als je iemand persoonlijk kent. Maar hier heb je je les ook wel weer van geleerd. En nu met frisse zin weer stappen in de goede richting maken en dit achter je laten. Daar krijg je ook weer energie van.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:14

wat hij heeft gemaakt staat al online he, op www.fuzzylicious.nl en dat is echt niet top of the bill hoor, dat is het hele probleem ook ;) Maar goed, wat je zegt, de relatie is verstoord en eigenlijk heb ik voor mezelf de beslissing al genomen om er finaal mee te kappen....

In elk geval wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dit soort beslissingen moeilijk vindt om te maken Paan :D