Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:32

Nou het is me gelukt om meerdere bedrijven te volgen, maar van de week moet ik me er maar wat meer in verdiepen. Mochten mensen het interessant vinden om mij te volgen (:+) : @_MdeVries is mijn tweetaccount :)

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:37

Had ik al langs zien komen (in de colom (hoe schrijf je dat ook al weer???) fotografie), dus ik ben je eerste volger! haha.
Veel succes ermee!

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:50

11AFotograaf schreef:
Dat is mooi! Ik hou het wel goed bij en ik reageer ook als er oproepen zijn voor fotografen, maar ook daar is veel vraag naar gratis fotografen :(
Ik reageer standaard met "mail me even een exacte beschrijving van het werk, dan mail ik je z.s.m. een offerte terug!" - Als je daar niks meer op hoort weet je meteen genoeg ;)

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:57

Lovepaints schreef:
Webshop Dogs Streetwear stopt in mei en gaat dan over in UK Streetwear. Ben alleen er nog niet over uit hoe ik dat het beste kan doen. Dus mocht iemand een goed idee erover hebben hoor ik het graag.


Qua klanten laten weten dat alles bij elkaar gestoken word, of qua hoe je het in 1 webshop moet gaan verwerken?

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:10

HLPhoto schreef:
11AFotograaf schreef:
Dat is mooi! Ik hou het wel goed bij en ik reageer ook als er oproepen zijn voor fotografen, maar ook daar is veel vraag naar gratis fotografen :(
Ik reageer standaard met "mail me even een exacte beschrijving van het werk, dan mail ik je z.s.m. een offerte terug!" - Als je daar niks meer op hoort weet je meteen genoeg ;)

Dat is wel een goede! Ik maak er ook elke keer iets van, maar het is me nog niet gelukt! Maar ik blijf het proberen!

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:31

Kaisa schreef:
Nou het is me gelukt om meerdere bedrijven te volgen, maar van de week moet ik me er maar wat meer in verdiepen. Mochten mensen het interessant vinden om mij te volgen (:+) : @_MdeVries is mijn tweetaccount :)

Je hoeft niet meteen actief te gaan twitteren. Je kunt ook gewoon (net als ik) wat mensen volgen en kijken wat er zoal voorbij komt. Dan kom je er vanzelf achter of het wat voor je is en hoe je het kunt gebruiken. Ik heb alweer wat mensen verwijderd die ik niet interessant vond.
De vraag is uiteraard ook hoeveel tijd je eraan wilt besteden.....

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:30

Ben vanmiddag inderdaad flink aan het rondkijken geweest :j Die zoekdingen wat 11A eerder aangaf heb ik nog niet helemaal door, maar komt vanzelf denk ik maar zo :P

Daarnet een leuke bespreking gehad met een vereniging in de buurt, daar gaan een paar leuke opdrachten uitkomen :j

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:55

Kaisa schreef:
Ben vanmiddag inderdaad flink aan het rondkijken geweest :j Die zoekdingen wat 11A eerder aangaf heb ik nog niet helemaal door, maar komt vanzelf denk ik maar zo :P

Die heb ik ook nog niet gevonden... :o
Kaisa schreef:
Daarnet een leuke bespreking gehad met een vereniging in de buurt, daar gaan een paar leuke opdrachten uitkomen :j

Leuk! Wat voor opdrachten?

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:22

Soort van cursussen/workshops over paardenfotografie. Waar op letten qua fotografie, waar op letten bij het paard etc. etc. :j

JolandaS

Berichten: 1122
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: Esbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:38

Gaaf! Vind ik ook erg leuk om te doen. :D
Heb je het al eens gedaan of moet je het geheel nog op gaan zetten?

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:33

Nee nog nooit gedaan en heb al wel even zitten brainstormen van hoe en wat. De technische kanten van de camera's ga ik niet aanpakken, maar wel waar je als fotograaf op moet letten etc. :j

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:03

Leuk, word ik uit de lijst gemieterd, heb ik weer

Citaat:
Fotograaf - Hilda79 - http://www.in-portret.nl
Fotograaf - 11AFotograaf - http://www.11afotografie.nl
Fotograaf - JolandaS - http://www.fotoscheepen.nl
Webshop hippe honden & kattenspullen - Joyce2 - http://www.fuzzylicious.nl (nog in de maak)
Webshop sieraden - Georgette - http://www.sieradenwinkelgeorgette.nl
Webshop sieraden en horloges - Paan - http://www.thebrickhouse.nl
Tekstschrijver - Nuage - http://www.getitwrite.nl (nog in de maak)
Fotograaf - Kaisa - http://www.maaikedevries.nl
(Web)design - Kaisa - http://www.maaikedevries.eu
(mini)paarden trainingsstal - Kaisa - http://www.mvminiaturehorses.nl
Grafisch ontwerper en illustrator - raya00 - http://www.madebysterre.nl
Nederlandse Appaloosastal - DendroFleur - http://www.stalkaleido.nl
Westerntrainer en -instructeur - XoNo - http://www.crperformancehorses.nl
Webshop westernruiters - henla_tent & tante_t - http://www.westernspecialist.nl
Paarden - O_FUN_ - In Ontwikkeling
Horserunner - Webshop voor paard en ruiter - http://www.paardenruiterland.nl
Webshop hondenmode - lovepaints - http://www.dogsstreetwaer.nl
Webshop engelse en amerikaanse modemerken - lovepaints - http://www.ukstreetwear.nl
Paarden, Training, Healthcare en wellness- M_D_H- in ontwikkeling
Vastgoed adviesbureau - Jaggie - http://www.kox-concepts.nl
(Loopbaan)Coaching-Training-Advies - Kay27 - In ontwikkeling
Werving en selectie - holly
Sieraden - holly - http://www.bellalucasieraden.nl
Videograaf/editor/projectleider - HLPhoto - In ontwikkeling
IT ERP/maatwerk consultant - HLPhoto - In ontwikkeling
Webshop voor paard en ruiter (oa Mattes, Dominick) - foxy80 - http://www.hipponet.be


Sorry jongens maar ben echt zo in een ***humeur
Krijg maandag mail van een klant: ik ben ontevreden over de service en ik wil mijn geld terug (niks meer, gewoon niet tevreden ik wil geld)
Dus ik laat weten dat dat wel heel ongelegen komt want het pakket is net dit weekend meegegeven met DHL
Deze week komt het aan, dus hoop dat klant hiermee gesust is, nog 2 dagen wachten moet toch kunnen
Deze ochtend weer mail:
"nee ik wil mijn geld op zeer korte termijn terug want ben ontevreden over de service"
HALLO???
Levertijd is inderdaad geen 3 weken geweest maar 4. Product wordt wel op maat en kleurwens van klant in POLEN gemaakt en moet dan nog vervoerd worden, ik ben zooooooo nijdig, nu maar weer hopen dat ik het ding nog kwijt kan, maar ik weet het al, dat duurt weer minstens een half jaar en dat ding kost 150 euro.
Bestelling is in principe bindend, oooh ik ben zo boos nu. Ik ga nu maar eens echt werk maken van die nieuwe website waar in KOEIEN van letters opstaat dat de levertijd niet bindend is en de bestelling wel.
Heb nog wel afzeggingen gehad, maar dat ging dan wel iets anders, ruilen als het niet past is nooit een probleem (en daar leg ik meestal op toe), maar dit? Ontevreden over "de service" terwijl er in mijn ogen niks substantieel mis is gegaan?

Lovepaints

Berichten: 996
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:19

sterkte Foxy80, soms zijn de klanten wel heel onredelijk en hebben geen geduld. Maar kop op, wie weet komt het goed en ben je zo weer vrolijk :(:) :j

joyce2 schreef:
Lovepaints schreef:
Webshop Dogs Streetwear stopt in mei en gaat dan over in UK Streetwear. Ben alleen er nog niet over uit hoe ik dat het beste kan doen. Dus mocht iemand een goed idee erover hebben hoor ik het graag.


Qua klanten laten weten dat alles bij elkaar gestoken word, of qua hoe je het in 1 webshop moet gaan verwerken?


Eigenlijk beiden; qua tekst op beide sites en hoe het het beste op ukstreetwear te verwerken. Technisch is dat niet moeilijk, laat alles gewoon importeren maar komt het voor de ukstreetwear klanten niet heel vreemd over als daar ineens een categorie hondenspullen staat? Maat ja, het is of dit of ermee stoppen.
Misschien moet ik met Nuage over de teksten overleggen?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:52

Als je een telefoonnummer hebt foxy, zou ik ze even bellen. Werkt vaak beter :j

Kaisa

Berichten: 3861
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:58

Wat balen zeg Foxy! Staat er hierover niks in de algemene voorwaarden? Want een reden dat 4 i.p.v. 3 weken te lang duurt vind ik geen gegronde reden. Kwam de klant er in ene mee aanzetten of was er al meer communicatie van te voren?
Bellen kan makkelijker zijn, maar uit ervaring zou ik aanraden om alles via papier/email te doen. Dan staan afspraken vast. (of na je telefoongesprek de gemaakte afspraken oid op de email zetten)

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:05

Dat heb ik wel, maar zie niet in wat dat gaat brengen.
Ze wil haar geld terug, ik repliceer dat het pakket onderweg is en over 2 dagen bij haar en vervolgens eist ze alsnog haar geld, en met de medeling 'op zeer korte termijn', net of ik ga het express lang bijhouden.
Wat kan ik dan alsnog via de telefoon gaan zeggen dat de situatie beter gaat maken?

Kaisa, niks van klant gehoord tot maandag. Toen was het opeens: ik wil mijn geld terug wegens slechte service.

In de alg vwden staat er wel dat een product terug gestuurd kan worden zonder opgave van reden maar dat de verzendkost dan ten laste van de klant is.
En dat heb ik al eens gehad, maar dan hoor ik van de klant: paard is dood, kleur is niet wat we ervan verwachten etc. Dat kan ik begrijpen.
Maar iets bestellen en dan weer cancellen nog voor het er is? En op zo' n manier? (nl mail van 1 zin, that is it, nog niet eens een goedemorgen of naam eronder).

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:09

Sorry foxy, mijn fout! ;)

In principe is het volgens mij wel de klant z'n recht om een order te annuleren? Bellen kan dan idd handig zijn, maar zou in een telefoontje überhaupt geen vaste afspraken maken en alleen even het verhaal aanhoren. Weet je wat voor vlees je ongeveer in de kuip hebt en wat je nog wel en niet kan maken als je idd wil proberen dit tot een goed einde te brengen.

Eén ding is zeker: aan slechte reclame heb je niks, en als je nu gewoon de order annuleert en geld overmaakt heb je nog steeds kloteservice geleverd, alleen snel terugbetaald. Zou proberen er nog het beste van te maken als ik jou was...

HorseRunner

Berichten: 465
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:15

Vervelend hoor Foxy. Is niet fijn zulke klanten. En nog lastig ook. Want wie garandeerd jou dat ze na terugbetaling het pakket wel terugstuurd.

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:24

Ja, dat recht heeft de klant, maar het is de manier waarop die me zo ontzettend stoort. Ik heb nog klanten gehad die klagen over lange levertijd (als Mattes vakantie heeft durft het wel een week of 2 langer duren) maar die nemen wel tevreden hun product in ontvangst.
Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een klant zijn product gewoon weigerde 'wegens slechte service'. Dan heeft het volgens mij niets met het product te maken, maar met een verborgen reden (geldgebrek, elders gekocht, niet meer nodig, impulsaankoop en bedacht), maar daar kan ik allemaal mee leven, maar slechte service? Dat geeft mij een heel erg slecht gevoel, ik kan hier niks mee en ik mag maar hopen dat klant in kwestie me niet overal zwart praat.
Ik zou kunnen bellen, maar die mails geven me al zo' n negatief beeld van die klant dat ik gewoon denk: laat maar, straks begint ze nog te schelden ook en verlies je je geduld.
En ik weet dat ik tegen zere schenen ga schoppen, maar 90% van mijn rare verhalen gaat over klanten die westernspul kopen. Is dit een vloek of zo?
Order annuleren bij fabriek kan niet, dus ik blijf ermee zitten. Fijn hé!
Ik ga maar voor de laatste optie, snel terug betalen als het pakket weer hier is en maar vergeten. Maar het zijn net die klanten die je bijblijven.
Zoals die klant die na veel wikken, wegen, vragen en mailen een western pad van 299 euro bestelde, en taal noch teken meer gaf toen het ding arriveerde en ze moest gaan betalen. Had helaas geen tel nr, ook niet via internet te vinden en het adres was ver weg dus langsgaan met mijn hamsterpootjes had weinig zin.
En voor de goede orde: ik betaal niks terug zolang pakket niet hier is en nagekeken. Heb ik ook duidelijk gemaild. Ben gekke henkie niet.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:38

Wat vreemd foxy, ook dat merendeel van dat soort klanten westernspul kopen.
Ik bedoelde ook het bellen en kijken of je dingen kunt gladsmeren...soms moet je een beetje over je trots heenstappen om te zorgen dat je je (zeker in dit geval op maat gemaakte) product kunt verkopen en je geld krijgt. Ik zou toch bellen en vragen wat precies de reden is en uitleg geven, nee heb je, ja kun je krijgen. Als ze dan alsnog haar geld terug wil, prima, stuur maar op en als het pakket in orde is krijgt ze haar poen terug.

Misschien ook een idee dat je in je alg voorwaarden opneemt dat je klanten kunt weren :D

Apostrof

Berichten: 3957
Geregistreerd: 25-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:42

foxy80 schreef:
Ja, dat recht heeft de klant, maar het is de manier waarop die me zo ontzettend stoort. Ik heb nog klanten gehad die klagen over lange levertijd (als Mattes vakantie heeft durft het wel een week of 2 langer duren) maar die nemen wel tevreden hun product in ontvangst.
Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een klant zijn product gewoon weigerde 'wegens slechte service'. Dan heeft het volgens mij niets met het product te maken, maar met een verborgen reden (geldgebrek, elders gekocht, niet meer nodig, impulsaankoop en bedacht), maar daar kan ik allemaal mee leven, maar slechte service? Dat geeft mij een heel erg slecht gevoel, ik kan hier niks mee en ik mag maar hopen dat klant in kwestie me niet overal zwart praat.
Klant is koning, vergeet dat niet. Ik zou altijd proberen even uit te zoeken wát er dan zo slecht is aan die service. Je kan er altijd van leren.

foxy80 schreef:
Ik zou kunnen bellen, maar die mails geven me al zo' n negatief beeld van die klant dat ik gewoon denk: laat maar, straks begint ze nog te schelden ook en verlies je je geduld.
In het ergste geval moet je de hoorn erop gooien, toch?

foxy80 schreef:
En ik weet dat ik tegen zere schenen ga schoppen, maar 90% van mijn rare verhalen gaat over klanten die westernspul kopen. Is dit een vloek of zo?
Order annuleren bij fabriek kan niet, dus ik blijf ermee zitten. Fijn hé!
Nee, ik heb ook het gevoel dat westernvolk vaak wat "rauwer" is.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:54

Ik wil je zeker helpen met tekstproblemen :j

Heb toevallig net een webshop als klant gehad dus zit er nog een beetje in ;)

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:00

Foxy, heb je geen regel in je algemene voorwaarden staan, dat bij op maat gemaakte spullen een afname verplichting is? Dat heb ik meer gezien. Dat wordt dan ook nog bij de orderbevestiging nog eens extra aangegeven. Ik denk dat je wel moet traceren waarom de klant je service slecht vindt. Daar leer je vaak van. En als het onzin is, dan doe je niks mee. Een nette mail kan ook goed zijn als je niet wilt bellen.

foxy80

Berichten: 8810
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: mijn dorp

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:18

Ik wacht dan wel tot morgen, eerst maar wat stoom aflaten voor ik de hoorn van de haak ga nemen.

HLPhoto, als ik de hoorn erop moet gooien gaat ze gegarandeerd overal stampei maken, weet ik wel zeker.
Het lijkt me niet het communicatieve type, aan haar tekst te zien (of het gebrek eraan).

Rauw? Hihi, leuke term
Het gekke is wel dat mijn beste klanten ook deels bij Western te vinden zijn, oa twee bokkers. Dus het is niet allemaal inktzwart, maar vind het wel jammer dat ik ondertussen mijn stekels opzet als ik een western bestelling krijg van iemand die ik niet eerder heb gehad.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:01

Ach, waar kan ze nog meer heisa om maken? Als zij de verzendkosten terug betaalt en het pakket intact is, dan betaal je gewoon het aankoopbedrag terug en dan is de kous af toch? :)