Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:03

Ze heeft een laag werk tempo, en als ze zeggen je moet sneller werken dan komt er te veel druk op te staan.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:14

Hier ook weer druk aan het solliciteren, maar met nog weinig succes.

Maar ga vrolijk door met sollciteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:15

marleen_usar schreef:
Ze heeft een laag werk tempo, en als ze zeggen je moet sneller werken dan komt er te veel druk op te staan.

Ok dat is lastig, maar kan je niet kijken of daar via een instelling oid iets mee gedaan kan worden? Ik weet dat er trajecten zijn voor mensen met een 'beperking'(sorry dat ik het zo noem), maar ik zou niet weten waar je daarvoor moet aankloppen.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:16

x_Quinta_x schreef:
Hallo allemaal,

Omdat ik weinig uitdaging in mijn huidige werk vind, ben ik toch stilletjes op zoek naar een andere baan, het liefst waarvoor ik gestudeerd heb nl. ergotherapie.
Ik heb eigenlijk heel veel interesse in ergotherapie in de psychiatrie, maar omdat ik bijna in Budel woon, zijn bijna alle vacatures hiervoor meer dan 80 km rijden. Dat zie ik dan weer niet zo zitten.
Daarom wou ik eens vragen aan de Nederlanders op bokt in welke steden/ gemeenten psychiatrische hulpvoorzieningen zijn. Kent er iemand een goede vacaturesite? Welke provincie zou ik best ingeven als ik in een straal van max. 50 km rond Budel werk zoek? Hoe wordt daar op gereageerd: een werkzoekende Belg in Nederland? Kan ik er wel terecht met mijn (Belgisch) diploma? ... Zijn er hier op bokt misschien ergotherapeuten?
Je hoort het dus al, ik ben een complete leek wat betreft werk zoeken in Nederland Dus als jullie me kunnen helpen, dat zou echt heel fijn zijn.

Bedankt!

Misschien heb je hier iets aan http://www.werkinzorgenwelzijn.nl/index.php?id=2

marleen_usar schreef:
Even een vraag het gaat over mijn dochter van bijna 17,ze zit op een praktijk school en zoekt een bij baantje.Haar tempo is laag,en voor de Action vragen al MBO.

Ik weet dat een paar oud leerlingen van mij bij de Action werken, maar dat kan natuurlijk per vestiging verschillen. Misschien is een folder- of krantenwijk iets, dat deden er ook veel.

Qizz

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:51

Ik heb zo een gesprek bij een detacheringsburo voor Gemeentes, hoop dat het eens een keer positief is ;-)
Had in ieder geval aan de telefoon al wel een veel beter gevoel bij hen dan bij andere bureaus.
Even een uurtje rijden maar goed,.. als het evt een baan oplevert of werk voor korte tijd (ook al goed als je niks hebt).

Jolien: hier zelfde ervaring met het UWV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:54

Qizz schreef:
Ik heb zo een gesprek bij een detacheringsburo voor Gemeentes, hoop dat het eens een keer positief is ;-)
Had in ieder geval aan de telefoon al wel een veel beter gevoel bij hen dan bij andere bureaus.
Even een uurtje rijden maar goed,.. als het evt een baan oplevert of werk voor korte tijd (ook al goed als je niks hebt).

Jolien: hier zelfde ervaring met het UWV

Succes! Maar verwacht er niet teveel van, ik ben ook eens bij een db geweest en nooit meer wat van gehoord. Natuurlijk hoop ik dat het voor jou wel een positieve uitwerking heeft.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:08

nee ben er ook bang voor hoor :-)

hang nu al een kwartier met het UWV aan de lijn, krijg maar 3 maand uitkering doordat zij hebben staan dat ik in 2006 en 2007 niet gewerkt heb! Heb sinds 1998 aaneengesloten gewerkt met uitzondering van 8 weken 2 jaar geleden en nu. Nu mag ik dat fijn aantonen, alles weer opzoeken, contracten, loonstroken, en dat zal wel weer eeuwen duren)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:59

Wat een gedoe allemaal he... Ik heb op het moment helemaal geen sollicitaties meer lopen, ben overal voor afgewezen, aarrrgh! Ik heb ook echt het idee dat ik nooit aan een andere baan kom, maarja, we gaan gewoon verder en blijven diep ademhalen en tot 10 tellen ;)

Weetje wat het ook is dat me zo frustreert, dat zullen jullie ook wel herkennen, zelfs de banen waarbij je voor 100% in het profiel past, krijg je alsnog een afwijzing met "dat je niet in het profiel past" of "we hebben zoveel aanmeldingen gehad en gaan helaas niet met u verder" daar kan ik toch niets mee?! Wat moet ik veranderen aan mijn brief of CV dat ze wel eens een keertje met mij verder gaan! Ik heb van alles geprobeerd maar ik weet het gewoon niet... Zouden ze onze brieven sowieso wel lezen, of pikken ze gewoon blind 30 brieven uit de stapel en maken ze daar een selectie uit?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:47

Joyce dat vraag ik me dus ook af, lezen ze die brieven wel of is het gewoon een kwestie van een paar eruit plukken en klaar???
Net weer een paar vacatures gevonden dus ik ben maar weer aan het typen... misschien dat er dit keer wel wat uitkomt.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:08

ik heb in m'n vorige baan veel sollicitaties gezien, en wij lazen echt wel alles :)
mijn ervaring is dat de orginelere brieven meer kans maken dan de standaard, of nog erger, de templates.

heb zelf een aardig jolige brief geschreven en ben uitgenodigd, het ligt natuurljik een beetje aan de sfeer waarin je solliciteerd, maar hoe persoonlijker, hoe beter, in mijn ervaring :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:26

Ik heb van mijn gesprek van vorige week helaas nog niets gehoord!

Heb over een kwartiertje weer een sollicitatie gesprek, alleen functie voor 40 uur wat ik eigenlijk te veel vind in combi met mijn zoon!

Maar zit nu in zo'n lastig pakket dat ik ook blij ben voorlopig met een baan van 40 uur.
Vanuit daar kan ik altijd verder zoeken!

Ik word gelukkig nog redelijk vaak uitgenodigd voor gesprekken, dit is mijn 3e in 3 weken.

1 is niets geworden en moet ik nog horen, en nu dit gesprek.
Stem me iig positief dat ze me uitnodigen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:50

Zo dat is idd best vaak Pascal! Ik ben sinds november 1x op gesprek gevraagd...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:56

Attitude schreef:
@ kieffer, zou je het zelf niet veel uitdagender vinden om bij een groot bedrijf aan de slag te gaan in een functie waarvoor je afgestudeerd bent? :o

Werken bij een uzb betekent ook heel veel bedrijven afbellen of ze nog een vacature open hebben staan.
Uit ervaringen in mijn omgeving weet ik dat het echt een hondenbaan is, die ook nog slecht betaald wordt.

Succes iig met je sollicitaties

Als ik het communicaievak interessant had gevonden had ik dat zeker gedaan :) Maar om in een groot bedrijf te zitten en daar te moeten adviseren, dat spreekt me écht niet aan. Laat mij maar lekker netwerken, veel contact hebben met verschillende mensen, mensen helpen door hen te bemiddelen en hun voortgang te volgen en hier en daar bij te sturen. Dat lijkt me hartstikke leuk. Daarnaast is het als starter momenteel zó onwijs moeilijk om aan de slag te gaan in de marketing/communicatie. Er is best wat vraag, maar ze vragen allemaal 3 tot 5 jaar ervaring en dat heb ik gewoon niet. Juniorfincties zie ik nergens en de sollicitaties die ik al gedaan heb op functies waarbij ervaring werd gevraagd, zijn niks geworden door het ontbreken van (relevante) ervaring. Stage telt immers niet mee en blijkbaar is mijn twee jaar ervaring die ik heb opgebouwd door het regelen van de interne communicatie op de afdeling waar ik werk niet genoeg }:0

Werken als intermediair lijkt mij leuk, ik heb juist weer hele andere verhalen gehoord over dat werk en het spreekt me aan :) En het is heel simpel, vind ik het niet leuk dan zoek ik gewoon verder :) Ik heb wel echt de insteek om verder te komen en uit te groeien tot vestigings- of regiomanager. Ik wil graag leren en ben niet vies van hard en lang werken en vroeg of laat betaalt dat uit. Daarnaast vind ik een leuke baan belangrijker dan een goed salaris. Dan maar wat minder geld en met plezier naar mijn werk dan met een volle knip en lood in mijn schoenen...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:08

vanLotje schreef:
ik heb in m'n vorige baan veel sollicitaties gezien, en wij lazen echt wel alles :)
mijn ervaring is dat de orginelere brieven meer kans maken dan de standaard, of nog erger, de templates.

heb zelf een aardig jolige brief geschreven en ben uitgenodigd, het ligt natuurljik een beetje aan de sfeer waarin je solliciteerd, maar hoe persoonlijker, hoe beter, in mijn ervaring :)

Ha ha, dat heb ik nu dus ook maar gedaan. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt zeggen we dan maar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:10

CynthiaV schreef:
vanLotje schreef:

Ha ha, dat heb ik nu dus ook maar gedaan. Je weet maar nooit hoe een koe een haas vangt zeggen we dan maar :+

Dat breekt zo lekker de week :')

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:10

ik meld me ook even :wave:

ben momenteel ook op zoek naar werk administratief werk in de Noord-Brabant.
Ik ben nu bezig met stage maar dat loopt maar tot 1 Juli,
ik zou dan niet te lang zonder werk willen zitten wat dan heb ik geen inkomsten meer.
Iemand die een leuke baan weet voor mij?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:18

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:30

Pffff ik heb net dat gesprek gehad, sfeer was heel informeel en helemaal niet het soort gesprek als ik gewend ben.

Helemaal geen uitleg over het bedrijf, maar heel klein stukje over de functie, heel kort over mijn werkverleden.
Gesprek heeft ook maar 15-20 min geduurd...

Liep hij met me mee, geef hem een hand en bedank hem voor het gesprek...
Word ik me toch gekeurd van top tot teen.. En voordat ik het wist vloog het eruit... Vroeg aan hem of dat ook goed gekeurd was...

Hij kreeg een rood hoofd en begon een beetje stom te lachen...

Pffff ik had niet gereageerd op een functie voor achter de ramen....

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:48

yay! Ik heb de baan!
office manager bij een trust kantoor in amsterdam (een klein en apart trustkantoor, dat dan weer wel :))

eeww, pascal, daar had ik ook m'n mond niet om kunnen houden. Goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:00

wwillemijn schreef:
Werken als intercedent is heel leuk hoor :) En betaalt helemaal niet slecht :)

Wij zoeken nog een heleboel, kijk maar eens op http://www.matchflex.nl of http://www.apeldoornheeftwerk.nl.

Lijkt me ontzettend leuk maar vols mij past mijn opleiding er niet helemaal bij, vind ik erg jammer.

@Pascal, dat wordt het dus waarschijnlijk niet :')

Gefeliciteerd vanLotje :j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:07

VanLotje gefeliciteerd..
Nee ik vond het zo walgelijk hoe hij me daar stond te keuren...
Pfff nee dan kan ik mijn mond niet houden...

Joolien waarschijnlijk niet.
Geloof dat ik me na zo'n voorval ook niet meer prettig voel.
Kijk dat je iemand een mooie vrouw vind is tot daaraan toen, maar iemand zo uitkleden met je ogen vind ik echt note done...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:25

Joh Joolien, alles is te leren :D Er hoeft er maar eentje te zijn die je de kans geeft :) As het je leuk lijkt kun je het altijd proberen toch? Wellicht dat ik het gemist heb, maar wat is je vooropleiding/ervaring?

@wwillemijn; ziet er leuk uit alleen zoek ik werk in de regio Rotterdam en daar ligt Apeldoorn helaas wel een eindje vanaf :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:26

Kieffer schreef:
Joh Joolien, alles is te leren :D Er hoeft er maar eentje te zijn die je de kans geeft :) As het je leuk lijkt kun je het altijd proberen toch? Wellicht dat ik het gemist heb, maar wat is je vooropleiding/ervaring?

@wwillemijn; ziet er leuk uit alleen zoek ik werk in de regio Rotterdam en daar ligt Apeldoorn helaas wel een eindje vanaf :(

Tuurlijk, maar vaak wordt er iets richting P&O of communicatie gevraagd, ik heb een MBO opleiding facilitair management. Maar tuurlijk, alles is te leren!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:27

We zoeken geen intercedentes, maar wel veel ander personeel ;)