Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:02

Ik weet even niet meer zo goed of je het al eerder hebt gezegd Lante, maar wat voor een bedrijf heb je?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:07

Ik ben bezig om als zelfstandige te beginnen in de begeleiding voor kinderen en jong volwassenen met een verstandelijke beperking/belemmering. :) Ik twijfel nog tussen payrolling of ZZP. Iemand ervaring met payrolling hier als zelfstandige zijnde?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:52

Ik heb mijn bedrijf ook parttime en ik werk gewoon nog fulltime...dus heb eigenlijk gewoon 2 banen :D

Ik kom niet aan die 24 uur per week om voor die ondernemersaftrek in aanmerking te komen. Dus helaas, van alles wat ik verdien moet ik poen afdragen en daar zie ik geen moer van terug...maargoed, ik kom gewoon écht niet aan die 24 uur...ook gemiddeld genomen niet :n Ik zou niet eens willen, naast een baan van 36 uur (én nog anderhalf uur reistijd per dag :wow: ).

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:11

Xono: Misschien moet je dan eens uitzoeken of Payrolling niet voordeliger is... Ik wil eerst door mezelf op de payroll te zetten (ik ben dan wettelijk en fiscaal gezien werknemer van de payroll instantie, dus heb recht op WW, WIA en een bij ziekte op een uitkering vanuit de ziektewet, maar ik werf zelf mijn klanten, bepaal zelf mijn tarieven, mijn werktijden etc. De instantie waar ik op de payroll sta stuurt mijn klanten facturen, doet de incasso bij langzame betalers, betaald al mijn premies en loonbelasting e.d en betaald mij elke 4 weken mijn salaris en ook vakantiegeld e.d.

Ik denk dat wanneer je niet aan die 24 uren in de week komt, je een stuk duurder uit bent. Je betaald vaak een boekhouder, je eigen verzekeringspremies, veel belasting en houdt naar mijn ideee maar weinig over en je loopt ook nog eens het risico dat je een maand wat minder inkomsten hebt en je dan dus geen WW kunt krijgen...

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:28

Iedereen is zeker druk met werken?! Het is al een tijdje stil hier.
Ben van de week bezig geweest met Admarkt van Marktplaats voor mijn webshops en moet zeggen dat het bezoekersaantal aanzienlijk is verbeterd. Maar ja, kijkers zijn nog geen kopers.
Ik kan niet Google adwords en die van Marktplaats samen doen, want dat is te duur. Dus moet bedenken wat het meest rendabel is/zal zijn.

Iemand nog nieuwe ontwikkelingen te melden over de eigen projecten?

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:29

Ja klopt inderdaad.. Ooops heb een tijdje niet gepost..
Vakantieperiode he ;) Dus de ontwikkeling lag even wat stil...
Mijn website wordt op dit moment gebouwd :)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:31

Nee ik niet. (webdesign) wil het bedrijf niet alleen oprichten. Nu is er een vriend van mij die dezelfde opleiding gaat doen als ik, en hij gaat de programmeer-richting doen. Ik ben vnl bezig geweest met vormgeven. De bedoeling is dus dat hij mij gaat ondersteunen in het programmeer gebeuren waardoor we veel rijkere sites aan kunnen bieden. Ik wil bedrijf dus nog steeds wel alleen opzetten denk ik, en hem in 'dienst' nemen. Zodat we geen ruzie krijgen over het beheer oid. Maar voorlopig heb ik nog stage en zo.

Zit er ook over te denken om bijvoorbeeld een bedrijf op te richten die websites test. Dus bedrijven kunnen sites opsturen die wij dan kunnen gaan testen bij de doelgroep en dergelijke, en daar een adviesrapport voor schrijven. Ken een bedrijf die dat doet in de randstad en dat loopt ontzettend goed. Maar ja, dat is nu nog toekomstmuziek.

Ik heb zo'n dilemma dat ik zoveel wil en er daarom zo weinig gebeurt :+

Ben zelf nu wel bezig met wat websites voor anderen. Maar ik wil niet dat dat 'slechts' het is. Ik wil er meer aan vastplakken. Bijvoorbeeld hulp voor starters (dus ook KvK regelen en dat soort dingen) of inderdaad eeen flink testpaneel. Of sja, ik weet 't nog niet.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:51

@Mikkk; het is toch fijn dat je zoveel ideeën hebt. Wordt het met eentje vast wel wat. :D
En het heeft tijd nodig om zich te ontwikkelen, niet waar?

@JulienSVU: ik ben reuze benieuwd naar hoe het eruit komt te zien. (ben geen potentiele klant maar wel benieuwd!)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:10

[quote="Lovepaints"]Iedereen is zeker druk met werken?! Het is al een tijdje stil hier.
Ben van de week bezig geweest met Admarkt van Marktplaats voor mijn webshops en moet zeggen dat het bezoekersaantal aanzienlijk is verbeterd. Maar ja, kijkers zijn nog geen kopers.
Ik kan niet Google adwords en die van Marktplaats samen doen, want dat is te duur. Dus moet bedenken wat het meest rendabel is/zal zijn.

Ik heb misschien wel een goede tip voor je om toch bij google hoog bovenaan te komen staan. Wanneer je op je site (iedere pagina) succesvolle zoekwoorden plaatst dan vindt google automatisch jouw pagina. Er zijn hier ook interessante boeken over geschreven. :P

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:21

Ik kan niet werken,ben helemaal kapot.Ben aan de hormonen vanwege schildklier gaat echt niet goed,dus ik hoop volgende week weer aan de slag te kunnen?

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 10:36

@Ramoontje: ik zal me er in verdiepen.

@Marleen_usar: doe vooral rustig aan. Een goede gezondheid is toch het belangrijkst, nietwaar?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:04

Ik heb in ieder geval een mail gestuurd,over het adverteren in hart voor dieren.Een uitgebreide mail is het geworden,en ik hoop iets terug te horen.Zo dat ik volgende week weer rustig kan starten.Nog een tip, over de advertentie, dus wat ik er wel of niet in moet zetten? Het gaat dus over bloesems bij dieren.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:20

Lovepaints heb jij wat aan een code voor googleadwords tegoed, of heb je die al ooit gebruikt gehad? (want dat kan maar 1 keer)

Ik heb ook niet veel te melden.

Mikkk/LHO ik ben wat met divjes aan het schrijven.
Tussen de head tags plaats ik #....{margin, color, width etc}
En tussen de body tags <div span en class>.
Nu zie ik wel eens in een tut staan, dit zet je in je css pagina (dus het #... gedeelte)
Maar dat heb ik toch al tussen de head tags gezet, of zie ik dat nu verkeerd?
Ik vroeg me dus af, moet er altijd een CSS pagina gemaakt worden, of kan het ook met deze info alleen tussen de head tags?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:28

Kan beide holly :j

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:34

Bij mij is het hele iDEAL gebeuren er eindelijk door! Sinds een paar dagen kunnen klanten op die manier betalen. Nu hopen dat het aantal orders gaat oplopen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:43

Oh gelukkig maar Xono, dacht al even dat ik misschien iets over het hoofd zag.
Wel vraag ik me nog af welke methode nu beter wordt gezien door google.

Het voordeel is natuurlijk, dat je klanten de bestelling meteen af kunnen ronden en niet nog eens op het gemakkie kunnen nadenken of ze wel goed doen aan de aankoop.
Of er eerder iets gekocht wordt omdat er met ideal betaald kan worden weet ik niet. Het lijkt me dat je wat koopt omdat je het wilt hebben en omdat je koopervaring (of die van ander) goed is bij een shop, dat dat voorgaat op manier van betalen.
Vind het wel een interessant onderwerp Georgette.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:44

kijk dat is toch mooi georgette!
Ik ben de laatste tijd drukker met taarten bakken dan met het bedrijf zelf :P

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:41

Laatst bijgewerkt door holly op 26-08-10 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:46

Uit ervaringen van anderen blijkt wel degelijk dat het aantal orders toeneemt en het aantal wanbetalers afneemt. Dat hoeft natuurlijk niet voor elke webwinkel te gelden, maar ik hoop voor die van mij wel ;)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:59

@Georgette: ik vind het goed dat je Ideal hebt. Klanten gaan makelijker over tot betalen en zelf heb je ook een goed overzicht daarvan. Ik heb het ook en ook vooruitbetalen per bank, maar dan moet je echt iedere dag je banksaldo in de gaten houden of het geld binnenkomt. En dan is het soms/meestal een klant die alleen wil weten wat het precies kost en niet verder de bestelling betaald.
Ik ga nu over op betaling zonder een account aan te maken. kijken of dat omzetverhogend werkt.

@Holly, dank je wel maar ik heb dat al (op)gebruikt. :$

@meikemarieke: goed dat je zo lekker bezig bent met taarten bakken maar je moet ze ook nog promoten/verkopen. Of als je er teveel hebt mag je er altijd eentje naar ons opsturen! :=

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:08

Lovepaints, dat is echt irritant he, mensen die iets bestellen om te kijken hoe iets werkt of hoeveel het kost, en vervolgens niet betalen. Dat probeer ik nu tegen te gaan met deze betaaloptie.

Overigens hoef je bij mij op de website niet eerst een account aan te maken, voordat je iets kunt bestellen. Persoonlijk vind ik het erg irritant als ik dat moet doen als ik zelf iets wil bestellen. Ik denk dan ook dat het omzetverhogend werkt nu je dat hebt uitgeschakeld!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:33

XoNo schreef:
Ik heb mijn bedrijf ook parttime en ik werk gewoon nog fulltime...dus heb eigenlijk gewoon 2 banen :D

Ik kom niet aan die 24 uur per week om voor die ondernemersaftrek in aanmerking te komen. Dus helaas, van alles wat ik verdien moet ik poen afdragen en daar zie ik geen moer van terug...maargoed, ik kom gewoon écht niet aan die 24 uur...ook gemiddeld genomen niet :n Ik zou niet eens willen, naast een baan van 36 uur (én nog anderhalf uur reistijd per dag :wow: ).

Je mag reistijd en tijd dat je thuis met je werk bezig bent ook rekenen als werktijd, kom je dan ook niet aan die 24 uur?

Ik ga trouwens niet Payrollen heb ik besloten. Heeft niet veel nut, aangezien ik met 1 klant al aardig richting de 24 uren ga. Ik heb daarnaast ook nog mijn baan, dus op zich een redelijk safe begin.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:53

Nee, niet altijd...als ik kijk naar de eerste 3 maanden, toen had ik met geluk een paar uurtjes per week, omdat we toen zoveel last hadden van de vorst. Op dit moment kom ik er wel aan, maar ik kan die eerste 3 maanden niet meer compenseren...helaas.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 18:29

Even een leuk berichtje. Iemand vroeg mij of ik een bag-in-bag kon leveren. Ik heb even gezocht en mijn groothandel kan het leveren. Dus ik geef dat door. Krijg ik als antwoord: Doe er gelijk maar 5 stuks. En ze weet nog niet eens wat ze gaan kosten!!! Want dat weet ik ook nog niet. Als het onder de € 20,- blijft, heb ik de garantie dat ze ze alle 5 afneemt. Dat is nog eens leuk verkopen. :D

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:26

Ja, ik heb ook vaak dat mensen informatie vragen, dan mail je tien keer heen en weer, dan komt er een bestelling.... en vervolgens nooit een betaling. Ach, ik heb me er bij neergelegd.

@Paan, dat is inderdaad leuk verkopen. Gelukkig zijn er klanten die zo makkelijk bestellen! Dat zijn leuke opstekers.