Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:47

Wendyashley, fijn dat wij niet de enige zijn die ons hierover zo ontzettend verbazen en frustreren.

Ik hoor ook vaak, je bent te jong ... My goodness mag ik dat zelf bepalen? Wat zegt in vredesnaam mijn leeftijd?
Je bent te hoog opgeleid voor deze functie, ze zijn bang dat ik over een tijdje weer ga lopen .. Joehoeee, waarom reageer ik, niet om van de een naar de andere baan te hoppen hoor????? :wow:
Je hebt niet voldoende (lees 2tot5 jaar werkervaring). Haha tja als ze dat allemaal blijven zeggen kom ik verdorie noooooit aan het werk. Ik moet mn ervaring toch ergens op doen?
Het is onwijs frustrerend, ik heb mega goed harsens .. ben hardstikke leergierig. Kom op zeg .....

Oja welke ik ook al een paar keer heb gehoord, maar dan voornamelijk tijdens gesprekken. Je bent jong, hebt een partner .. dan gaan er natuurlijk kinderen komen!
Tja .. ik weet het niet meer hoor!

hyawatta

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:26

Begin mij kan ik aan de slag, hoop zo dat het me gaat bevallen.
Hoop dat iedereen snel iets heeft gevonden.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:27

Ik ben vandaag afgewezen omdat ik te ver weg zou wonen. Wat een onzin, ik bepaal toch zelf wel hoe ver ik reis? (was trouwens ongeveer 20 km - en nee het was zeker geen oproep-werk) Daarbij vonden ze mijn salaris indicatie te hoog, terwijl ik expres al extra laag had ingezet. :x Het moet niet echt veel gekker worden, dadelijk kom ik nog voor het minimum-loon op een MBO+ functie. 8)7

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 23:33

@ randy er is zat schoonmaakwerk in de regio.
schrijf je in op csu.nl en ze zullen je snel bellen. ik werd na 2 dagen al gebeld en heb nu verschillende panden om schoon te maken. salaris ligt boven het minimum loon, meer dan je in een winkel/supermarkt zou verdienen.

vandaag solli gehad, krijg van de week te horen of ik terug mag komen voor 2e gesprek.

en heb weer geluk, een ziekenhuis die eerst geen nieuwe aanmeldingen meer aannam voor werk/leer traject neemt nu toch nieuwe kandidaten aan.. dus ga snel ff me solli sturen..

moet alles proberen, heb nu nog steeds niets gehoord van mijn ww

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:26

Ik hoorde laatst van een goed bevriende moeder (van dochters school) dat ze haar oproepbaantje maar had opgegeven zodat ze recht op bijstand heeft :roll: Zij woont nu in bij haar nieuwe vriend en gezamenlijk zou het inkomen te hoog zijn, omdat ze haar vriend nog niet zo lang heeft en (tijdelijk) thuis woonde wil ze niet dat hij voor haar kosten opdraaid.
Nu gaat ze haar baantje opzeggen en weer bij paps en mams wonen want dan krijgt ze wel bijstand, ik vind het allemaal maar raar geregeld hoor. 8)7

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 09:30

gekke_koei schreef:
@ randy er is zat schoonmaakwerk in de regio.
schrijf je in op csu.nl en ze zullen je snel bellen. ik werd na 2 dagen al gebeld en heb nu verschillende panden om schoon te maken. salaris ligt boven het minimum loon, meer dan je in een winkel/supermarkt zou verdienen.

vandaag solli gehad, krijg van de week te horen of ik terug mag komen voor 2e gesprek.

en heb weer geluk, een ziekenhuis die eerst geen nieuwe aanmeldingen meer aannam voor werk/leer traject neemt nu toch nieuwe kandidaten aan.. dus ga snel ff me solli sturen..

moet alles proberen, heb nu nog steeds niets gehoord van mijn ww

WW aanvraag duurt 8 weken toch? wat ik mij nog kan herinneren.
Heb je inmiddels niet een voorschot gekregen dan?
Dat werk/leer traject volg je dat via het CWI? Ik zou graag willen weten hoe dat zit met opleidingen volgens via het CWI zodat ik mijn vriendin misschien nog een beetje kan informeren.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:39

Ik heb mijn ww 2 weken geleden aangevraagd ofzo, en had binnen een week al bericht. Krijg 17 mei mijn eerste betaling. (Zit officieel pas vanaf 3 mei in de ww) Dus gaat erg vlug!

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:39

:wave: Mag me hier ook melden. Ben per 1 juli werkloos. Heb vorige week een sollicitatie de deur uit gedaan en 2 dagen erna al een uitnodiging voor een gesprek aanstaande vrijdag, dus ik ben heel erg benieuwd! Heb geen kinderwens, ben jong maar heb ervaring, woon niet gek ver ervandaan dus daar kunnen ze me iig al niet op afwijzen :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 17:20

Ik heb ook weer een afwijzing binnen. En ik ben het zo spuug beu.
Vorige week mijn kat overleden, nu staat mijn paard met een gebroken poot en ik ben dat geklaag vanmezelf ook beu :( .

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:03

erg he al die afwijzigingen....

Kan iemand mij misschien meer vertellen over werken in de
agrarische sector ???

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 22:17

Nou we zitten duidelijk allemaal in hetzelfde schuitje :(:)
Ik kan eerst wel op het bedrijf van mijn ouders aan de slag dat scheelt. (agrarisch) en een
beetje lesgeven op een manege. Maar ik heb zelf ook nog geen huis e.d. dat scheelt, weinig vaste
lasten dus. Hoe zit de rest wat dat betreft hier mee?
Gisteren mijn vader geholpen met koeien/stieren verhuizen en ik heb allemaal lammetjes
onder mijn hoede die slecht verzorgt zijn van een zieke boer. Helaas al twee overleden ;(
Maar heb twee kleine hummeltjes onder mijn hoede genomen voor extra zorg, gaat nog steeds
goed. Hoop dat ze morgenvroeg nog leven...
Maar goed verder moet ik echt maar even veel rondkijken naar een nieuwe baan!
Morgen laatste werkdag op bedrijf waar contract niet wordt verlengt.

Hoe bedoel je phantom met agrarisch sector? Met name verzorgen dieren/ of bollen pellen e.d. ?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:39

Heb ik weer even pech.
Gisteren gesolliciteerd, word ik vandaag al gebeld dat ik perfect in het profiel pas MAAR de functie is op dit moment vergeven.
Boden ze wel een functie aan in de slagerij maar helaas heb ik vries blaren gehad van het werk in een andere slagerij dus ik durf het niet meer aan. Maar ze houdt mijn CV apart (zeggen ze allemaal maar we hopen gewoon het beste), het is wel een eindje hier vandaan (Boxtel) misschien hebben ze daar meer werk.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:42

farahmunda schreef:
Maar ik heb zelf ook nog geen huis e.d. dat scheelt, weinig vaste
lasten dus. Hoe zit de rest wat dat betreft hier mee?

Van mijn uitkering kan ik net al mijn vaste lasten betalen; dat zijn dan wel alle vasten kosten, hierbij heb ik boodschappen en persoonlijke verzorging niet eens meegerekend. :\

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:45

Pff dat is wel erg vervelend dan! Ik hoop dat je snel wat vind...!

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:50

farahmunda schreef:
Hoe bedoel je phantom met agrarisch sector? Met name verzorgen dieren/ of bollen pellen e.d. ?

oh gewoon van alles, er zijn zoveel polen e.d. aant het werk.. misschien is dat niet iets voor de werklozen in NL.

Ik heb trouwens een koophuis, dus heb een salaris hard nodig om alles te kunnen betalen,
gelukkig heeft mijn hubby een goede baan (militair) en is het nog te overleven.

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:55

Oke Phantom gelukkig heb je dat achter de hand.
Misschien kun je agrarische vacatures vinden via uitzendbureau
Agrarische Bedrijfsservice. In groningen is dat AB Groningen.
In Flevopolder en nog meer vind je het onder AB Oost geloof ik. Even googlen!
foutje; Noord Oost is het niet maar Oost.
Laatst bijgewerkt door farahmunda op 22-04-10 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:56

abnederland.nl

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:27

Agrarisch werk is wel zwaar hoor. Hele dagen voorover staan of op de grond liggen is heel normaal.
Ik heb het 10 jaar gedaan en dat heeft mij mijn rug gekost waar ik nog elke dag last van heb.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:29

Ik weet hoe dat is |(

Heb al 2keer gesoliciteerd waar ze met spoed mensen zochten, nou ben niet uitgekozen hoor. ;(

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:58

heeft iemand hier ervaring als alfa hulp? Er staat hier wel een vacature open. Maar dat is toch heel moeilijk bij de belasting?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:11

love_nadesh schreef:
Ik weet hoe dat is |(

Heb al 2keer gesoliciteerd waar ze met spoed mensen zochten, nou ben niet uitgekozen hoor. ;(

Nou, met spoed mensen zoeken wil zeker niets zeggen, ik had alles wat ze in de advertentie vroegen. Ben dus ook op gesprek geweest, vervolgens zouden ze het nog laten weten, nooit meer iets gehoord. Als ik bel is diegene er ''toevallig'' niet, op emails word gewoon niet gereageerd. Was in februari, nu is het april, en de vacature is er nog steeds :Z... Met spoed.

Vorige week alweer een afwijzing binnen (iemand met meer ervaring, phoeh kunnen ze niets originelers verzinnen ;( ), vanochtend weer sollicitatiegesprek gehad, kijrg tussen 17.00u-18.00u te horen of ik het ben geworden. Hoop het zo, zit nu al vanaf december thuis en heb het wel gezien om de hele dag thuis te zitten :o ....

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:19

dide schreef:
heeft iemand hier ervaring als alfa hulp? Er staat hier wel een vacature open. Maar dat is toch heel moeilijk bij de belasting?

Ik werk momenteel als alpha hulp (huishoudelijke hulp thuiszorg).
Tijdens mn studie gedaan en nu dus opzoek naar iets anders.
Wat zou er lastig aan zijn met de belastig? Volgens mij niks hoor .....

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:21

Dat je zo ie zo aan het einde van het jaar al je inkomsten moet invoeren bij de belasting. En er daarna een zeer groot bedrag aan belasting moet betalen.

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:22

dide schreef:
Dat je zo ie zo aan het einde van het jaar al je inkomsten moet invoeren bij de belasting. En er daarna een zeer groot bedrag aan belasting moet betalen.

haha hoezo dat?
Dat is zoiezo bij iedere baan dat je belasting betaald (logisch) ... en ik werk gewoon voor een bedrijf, dus niks anders aan als aan andere banen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:29

Ok.. Dan zou het wel verandert zijn.! Bedankt in ieder geval hoef ik daar niet over in te zitten haha.
Ik heb net gesolliciteerd, ben benieuwd!