sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:02

Soda schreef:
Het lijkt me toch vanzelfsprekend dat je een nette pasfoto opstuurt en geen rare bralfoto Nors opkijken Welke mafketel doet zoiets? Overigens denk ik toch ik in mijn geval meer blanco word ontvangen met pasfoto dan zonder. Maar ik ben vast een uitzondering Haha!

Mensen zien vaak van zichzelf wat nu wel een deftige foto is en wat niet... Vaak proberen ze ook een deftige business foto die net zo debiel is...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 12:48

Ik ben sinds dinsdag ziek en ik heb vandaag 3 afwijzingsbrieven ontvangen. Verder heb ik ook 2 uitnodigingen ontvangen, waarvaan eentje pas op 14 april.

Ik ben wel blij, maar mijn hoofd bonkt. Boos! Ik ga rond 16 uur ff mailen en bedanken voor hun uitnodiging. Op dit moment ben ik niet echt helder in mijn hoofd en wil geen wartaal uitslaan. Hopelijk helpt een hete douche met mijn bonkende en suffe kop.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:40

Ik ben afgewezen vanwege mijn rug bij Transavia Huilen Huilen Huilen .

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:47

Cowgirl schreef:
Ik ben afgewezen vanwege mijn rug bij Transavia Huilen Huilen Huilen .

Maar dat mag toch helemaal niet?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:54

Hangt ervan af... Als het voor haar werk een beperking kan zijn, wel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:07

Jij woont toch in Belgie?
Hier kennen we een wet op de gelijke behandeling van mensen met een handicap http://www.cgb.nl/cgb123.php
Daar staat het punt arbeid heel nadrukkelijk genoemd. Het is hier zelfs strafbaar om de discrimineren op basis van een handicap. Een slechte rug is ook een handicap...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:11

Discriminatie obv handicap mag hier ook niet neen. Maar als er echt geen mogelijkheid is om aanpassingen uit te voeren zodat de functie uitvoerbaar wordt, hoeven ze je niet aan te werven. Voor een arbeider kan fysieke capaciteit een even belangrijk criterium zijn als intellectuele capaciteit... Dus als je duidelijk kunt aantonen dat je voor de functie echt een gezonde rug moet hebben, mag het wel. Als er echter mogelijkheid is tot bepaalde aanpassingen waardoor het wel kan, mogen ze je niet omwille van je rug afwijzen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:18

Precies, zo werkt dat hier ook..
Wat ik dan best vreemd vind is dat ze iemand dan wel op gesprek laten komen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:19

Omdatz e het misschien niet op voorhand wisten of wilden navragen hoe ernstig het was? Ik ben wel vergeten voor welke functie het was?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:22

cabin attendant geloof ik...

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:24

poes schreef:
Omdatz e het misschien niet op voorhand wisten of wilden navragen hoe ernstig het was? Ik ben wel vergeten voor welke functie het was?

Ik denk dat zij niet haar handicap heeft vermeld. Ik zet ook nooit in de brieven dat ik slechthorend ben. Anders mikken ze mijn brieven gelijk in de prullenbak.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:44

Cabin attendant? Wat houdt het in aub? Clown

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:55

Keine ahnung Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:57

Stewardess denk ik.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 14:58

Aha. Lijkt me gewoon een job waarbij je idd fysiek vrij fit voor moet zijn helaas.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:08

Maar dat staat niet bij de functie-eisen op de site van Transavia.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:11

Je hoeft niet bij elke fysieke inspannende functie te zetten dat de persoon fysiek geen beperkingen mag hebben, dat kun je eigenlijk afleiden uit de tekst ook zeg maar?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:35

Het ging idd om de functie voor stewardess.
Ik heb gesolliciteerd via een inschrijf formulier op internet. De werving werd gedaan door een uitzendburo.

Van de arbowet mag ik maar 10/15 kg tillen. Dus wat als er een noodsituatie is (crash) en je moet mensen gaan tillen.

Om deze reden heeft zij van het uitzendburo contact op genomen met transavia en hun vonden het dus niet veilig zeg maar.
Het is echt puur om deze reden dat ik niet door ben. Als ik gewoon gezond was geweest was ik door.(en dan te bedenken dat ik mezelf dus kapot heb gewerkt Verdrietig )

Ik zet in mijn brieven nooit neer dat mijn rug niet 100% is. Ik vertel het wel altijd op mijn gesprek...eerlijkheid duurt het langst .
Ik heb al eens gehad dat iemand heel positief reageerde dat ik dit vertelde...dat ik er zo open over was.
Maar ik denk ook dat ik hierdoor banen ben misgelopen..je bent toch iemand met een gebrek.

ben er best wel ziek van eigenlijk...ik had er zoveel zin in.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 17:50

Dat is wel flink balen ja Cowgirl! Maar zou je zelf eigenlijk wel dat werk aan gekunnen hebben met je rug?

Ik moet eigenlijk eens wat open sollicitaties gaan sturen, maar ik heb het op dit moment even gehad met het solliciteren....

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 18:33

@ Cowgirl: Je moet je gewoon doorzetten en hopen dat je een leuke en passende baan vindt. Ik heb ook beperking en ik word ook continue afgewezen.

@Arjette: Kom op, als je graag een leuke baan wilt vinden, moet je ervoor gaan werken. Knipoog Helaas kun je niet even gaan fluiten en pats heb je een baan. Tong uitsteken Ik word af en toe ook zat van en nu kan ik ff niet solliciteren. Mijn hoofd staat toch niet ernaar ivm stevige verkoudheid.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 22:07

Goldenflower, als je al wat langer meelas in dit topic, zou je weten dat Arjette al meer dan een jaar (of nog langer) aan het solliciteren is en de ene na de andere afwijzing krijgt. Aangezien jij al brieven wilde gaan verscheuren bij de eerste afwijzing die je te pakken had, kun je je vast wel voorstellen hoe frustrerend het moet zijn als je op een gegeven moment de honderste openmaakt... Je opmerking over 'ervoor moeten werken' en 'niet even gaan fluiten' vind ik dus een beetje misplaatst.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 23:24

Cowgirl schreef:
Van de arbowet mag ik maar 10/15 kg tillen. Dus wat als er een noodsituatie is (crash) en je moet mensen gaan tillen.

Arbotechnisch mogen ze toch nooit van je verlangen dat je regelmatig meer dan 15kg tilt. Ook niet bij "gezonde" mensen.

Ik heb twee weken geleden mijn brief gestuurd (functie van verpleegkundige, ben in sept klaar met opleiding) en heb nog niets ontvangen, ook geen schriftelijke bevestiging. Wel een mondelinge bevestiging van mijn teamleidster, die al had aangegeven mij wel te willen hebben.

Alleen is gisteren door het management het vertrouwen in die teamleidster opgezegd (naar mijn mening onterecht, maar ze willen iemand de schuld geven).
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet verwachten, of ik voor de zekerheid ook bij een andere afdeling binnen het ziekenhuis zal solliciteren en begin nu zelfs te twijfelen of ik wel binnen zo'n instelling wil blijven werken.
Ik weet het niet meer...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:00

Arjette schreef:
Dat is wel flink balen ja Cowgirl! Maar zou je zelf eigenlijk wel dat werk aan gekunnen hebben met je rug?

Ik moet eigenlijk eens wat open sollicitaties gaan sturen, maar ik heb het op dit moment even gehad met het solliciteren....

Ik zat wel te twijfelen hoor. Heb echt een weeklang gedacht 'ik bel af'.
Maar ik wist dat ik spijt zou krijgen als ik niet zou gaan en daarnaast is het ook niet echt bevordelijk voor je zelf vertrouwen.
Ik heb dagen dat ik echt denk "ik kan niks , waar ben ik nou nog goed voor?"

Een vriendin maakte van de week een opmerking en ze had groot gelijk...daarom ben ik ook gegaan en ik wil het ook heel graag.

Citaat:

Volgens mij heb ik dit verkeerd gezegd Bloos Dit moet iets anders zijn...volgens mij max. sporadisch tot 5 a 10 kg.Sorry.

Citaat:
Arjette al meer dan een jaar (of nog langer) aan het solliciteren is en de ene na de andere afwijzing krijgt.

Ik ben vanaf vorig jaar augustus weer volop aan het solliciteren. Ik denk dat ik er gemiddelt 3 in de maand heb.
En ook ik heb het wel eens gehad dat ik het helemaal gehad had met het solliciteren. En dan kom je toch weer wat tegen en dan doe je toch maar weer een poging.

Ik heb nu ook een klein beetje hulp van een reintegratieburo.

Nu loopt er momenteel nog een soll. bij Stichting AAP. Maar dat is eigenlijk het zelfde als bij transavia....kan ik het wel aan?
Ik wil gewoon lekker bezig zijn...ik wil niet op kantoor en de hele dag in de auto kan ik ook niet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:40

superlotje schreef:
Arbotechnisch mogen ze toch nooit van je verlangen dat je regelmatig meer dan 15kg tilt. Ook niet bij "gezonde" mensen.

...

Waar staat dat? Ik kan al niet wachten om het tegen de bouwvakkers te gaan vertellen Clown

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:41

Cowgirl, ik kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is! Ik snap ook wel dat je gewoon hebt gesolliciteerd ondanks dat je het niet zeker wist of je het wel zou kunnen, ben je eenmaal aangenomen kun je altijd zien of het wel of niet lukt met je rug toch?

Nimue, ik wilde idd precies hetzelfde reageren Knipoog Thanx! Haha! (was het maar waar dat ik met even fluiten een baan had, dan had ik er nu zeker al een stuk of 20 gehad Clown) )

Cowgirl, ik verstuur elke week minstens 1 sollicitatie, waarvan er als ik geluk heb maar 1 per maand op een gesprek uit komt... Behoorlijk frustrerend dus als je al zo lang bezig bent en je contract bij je huidige werkgever ook nog eens over een maandje afloopt.... Nagelbijten / Gniffelen Maar ik hoop voor je dat het wat wordt bij stichting AAP! OK dan!