Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnetjuuh

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:54

Oooh vervelend Sabine, dat is echt niet chill nee! Vavo is wel een oplossing natuurlijk maar t fijnst is om toch nog te slagen. Heb je echt zware onvoldoendes of is het nog op te halen?

Ik ben ondertussen klaar met m'n toetsweek en heb alle cijfers binnen, ik was positief verrast ;D
Maar ondanks dat de toetsen achter de rug zijn ben ik nu gestresster dan ooit want ik heb donderdag de herkansingen van 2 toetsen en vrijdag de decentrale selectie waarvoor 1 van de 4 assessments waar ik voor getoetst wordt al 42 pagina's inhoudt...

Ga met 1 onvoldoende het examen in maar dat ging ik met mavo ook, een 5,4 toen en een 4,1 nu voor geschiedenis :+ Herkansing is ook voor gs dus dat wordt hopelijk nog hoger.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 13:45

Ilse wat een mooi cijfer voor Nederlands! Succes nog met de andere toetsen!
Ik ga mij inschrijven voor Commerciele economie en bedrijfskunde, dan kijk ik eind april nog wat ik wil.. Iedereen om mij heen zegt dat CE meer bij past. Elke jaar op havo heb ik gehaald, terwijl veel van mijn docenten in het 2e leerjaar zeiden dat ik naar een andere school moest, ik had mij toen ook al ingeschreven voor een andere school. Ik stond op dat moment 8 tekortpunten en ben met 0 onvoldoendes overgegaan. Dus ik denk maar zo, het is mij elk jaar gelukt waarom zou het mij nu niet lukken.

Dionne, fijn dat de cijfers meevielen. Succes vrijdag met de decentrale selectie! Natuurlijk ook succes met de herkansing GS. Heb je voor de rest compensatiepunten?
Ik sta nu 4 onvoldoendes maar ik ga Duits tentamen nog herkansen, dus (hopelijk) ga ik met 3 onvoldoendes het examen in. Wiskunde een 5,37 (moet dan een 5,63 halen, wat volgens mij best te doen is), voor economie een 4,54 (moet dan een 6,46 halen, ik ga buiten school nog economie examentrainigen volgen) en voor Engels sta ik nu een 5,14 maar moet nog 1 toets terugkrijgen. Als ik daarvoor een 1 heb, wat niet zo is mag ik hopen dan sta ik een 4,73 (dan moet ik een 6,27 halen voor het examen.) Ik heb nog steeds mijn officiele cijfer van het PWS niet terug, dus ga die man zo even mailen. Want als het goed is heb ik dan een compensatiepunt...

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:13

Sabine waar ga jij je inschrijven voor bedrijfskunde? Mijn vader geeft namelijk les in bedrijfskunde haha.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 16:30

Joy_Mennings schreef:
Sabine waar ga jij je inschrijven voor bedrijfskunde? Mijn vader geeft namelijk les in bedrijfskunde haha.

HAN Arnhem, waar geeft hij les?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:46

saabineex schreef:
Joy_Mennings schreef:

HAN Arnhem, waar geeft hij les?

Avans in Den Bosch

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:57

Fijn van je cijfers Dionne! Jeetje wat druk!

Dankjewel! Dat duurt dan ook lang.. Het zou wel lekker zijn, een compensatie puntje erbij :) Gelijk heb je trouwens hoor, waarom zou het nu niet lukken. Soms scheelt het ook gewoon per tentamen of je het goed maakt of niet.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:14

Ik heb bijna alle cijfers terug van mijn laatste tentamenweek. Biologie moet ik door ziekte nog maken en heb ik nog 1 herkansing over. Laagste cijfer waarmee ik mijn CE in ga is een 6.9 voor scheikunde, mits bio niet lager word. mijn pws was een 8.1 en samen met maatschappijleer is dat een 8.0 dus toch mooi 2 compensatiepunten! Ik vrees op het examen alleen een beetje voor bio (puur door de andere vraagstelling) en Duits, want ja.. Duits :')
Ik heb eigenlijk best zin in de examens :=

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 22:17

Wat fijn is dat!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:01

Blue_Berry schreef:
Ik heb bijna alle cijfers terug van mijn laatste tentamenweek. Biologie moet ik door ziekte nog maken en heb ik nog 1 herkansing over. Laagste cijfer waarmee ik mijn CE in ga is een 6.9 voor scheikunde, mits bio niet lager word. mijn pws was een 8.1 en samen met maatschappijleer is dat een 8.0 dus toch mooi 2 compensatiepunten! Ik vrees op het examen alleen een beetje voor bio (puur door de andere vraagstelling) en Duits, want ja.. Duits :')
Ik heb eigenlijk best zin in de examens :=

Oh netjes! Ga je met onvoldoendes het examen in?

Ik heb mij voor 2 opleidingen ingeschreven, heb net een HAN-Account aangemaakt. Ik wacht nu alleen nog op de mail voor de studiekeuzecheck, hoop eigenlijk dat daar bij een van de twee opleidingen negatief uitkomt zodat ik makkelijk een keuze kan maken :') :')

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:26

Haha dat zou het wel makkelijker maken Sabine :P

Inmiddels zijn bijna alle schoolexamens 100%, geen een onvoldoende :D Hebben jullie inmiddels ook alle cijfers? Wij beginnen komende week ook met examentrainingen, dan nog de examenstunt en dan begint het leren! Hoe plannen jullie dat eigenlijk? Ik vind het best lastig om te bedenken hoe lang ik voor een vak nodig heb...

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:39

IlovePuk schreef:
Haha dat zou het wel makkelijker maken Sabine :P

Inmiddels zijn bijna alle schoolexamens 100%, geen een onvoldoende :D Hebben jullie inmiddels ook alle cijfers? Wij beginnen komende week ook met examentrainingen, dan nog de examenstunt en dan begint het leren! Hoe plannen jullie dat eigenlijk? Ik vind het best lastig om te bedenken hoe lang ik voor een vak nodig heb...

Ik ga alleen Duits nog herkansen, hopelijk dan met (maar) 3 onvoldoendes het examen in. Netjes dat je geen onvoldoendes hebt! Ik heb geen idee of wij überhaupt een examenstunt doen :') Ik heb als tip gekregen om te beginnen met het leren van je laatste examen, dus dat je terugwerkt. Zo heb je geen mogelijkheid om dat uit te stellen, dat je uiteindelijk niet 1 week van te voren begint ofs. Ik ben al begonnen voor de examens. Aankomende 2 weken hebben wij ook examentrainingen. Plannen heeft bij mij helemaal geen nut, want ik kan mij er niet aan houden. Als ik het genoeg vind voor een vak, ga ik door met de volgende. Plande jij altijd al wel voor de tentamens etc?

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:56

Sabine, Wat balen :(:) . Soms heb je dat, dat het even niet lukt... Zet m op nog even!
Wordt dus nog wel even spannend, maar als het elk jaar gelukt is komt het nu ook vast goed!

IlovePuk, Wat goed!

Dionne, Fijn dat het zo goed gegaan is.
Hoe zijn je herkansingen gegaan en je decentrale selectie?

Blue_Berry, Jeetje knap hoor!

Ik heb met mijn mentor een hele planning gemaakt voor het leren van de examens. Ik begin aankomende woensdag. Super fijn dat ik dat gedaan heb, want het zijn nu telkens hele kleine stukjes en het valt zo best wel mee! Ook kunnen wij in de tweede week meivakantie naar school om daar van half 9 tot half 5 te leren. Dus dat is super fijn! Na de meivakantie zijn er ook lokalen beschikbaar waar je kunt leren.
Volgende week heb ik nog een herkansing van Engels en Wiskunde. Deze week allemaal voldoendes terug gekregen. Op de een of andere manier heb ik op het eind altijd een eindsprint :') . Echt een drukke week gehad, dus ook geen tijd gehad om hier te reageren.

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:05

cheidie schreef:
Ik heb met mijn mentor een hele planning gemaakt voor het leren van de examens. Ik begin aankomende woensdag. Super fijn dat ik dat gedaan heb, want het zijn nu telkens hele kleine stukjes en het valt zo best wel mee! Ook kunnen wij in de tweede week meivakantie naar school om daar van half 9 tot half 5 te leren. Dus dat is super fijn! Na de meivakantie zijn er ook lokalen beschikbaar waar je kunt leren.
Volgende week heb ik nog een herkansing van Engels en Wiskunde. Deze week allemaal voldoendes terug gekregen. Op de een of andere manier heb ik op het eind altijd een eindsprint :') . Echt een drukke week gehad, dus ook geen tijd gehad om hier te reageren.

Wat fijn dat je mentor je daarbij helpt! Heb je je herkansingen gehad van Engels en wiskunde?

Het is inderdaad stil hier haha. Ik heb mijn cijfer terug van Duits herkansing, een 6,7 ipv een 2,6 :) Ik kan het wel :j We zijn nog bezig met examentrainingen en sta er toch nog positief in, ondanks de onvoldoendes. Ben alleen een beetje bang voor GS en Eco(puur omdat het zoveel is om te leren), maar voor eco heb ik bijles dus hopelijk komt dat goed.

Hoe gaat het bij/met jullie? Kennen jullie alle stof al, hoever zijn jullie met leren? Gaan jullie ook nog op vakantie?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:05

oeeehh spannend mensen! nog 4 weekjes. ik doe mavo en hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ook ik doe examen over 4 weken. wilde jullie toch allemaal even succes wensen !!!

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:07

its_daantjee schreef:
oeeehh spannend mensen! nog 4 weekjes. ik doe mavo en hoor hier eigenlijk niet thuis, maar ook ik doe examen over 4 weken. wilde jullie toch allemaal even succes wensen !!!

Ah dat is lief, jij ook succes!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:24

Ik ben ook bezig met de examentrainingen. Ik denk dat het wel dat het goed gaat komen.

Heb ondertussen ook al mn cijfers terug. Ga de examens in met als laagste cijfer een 6.8 en als hoogste cijfer een 8.1

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:37

Joy_Mennings schreef:
Ik ben ook bezig met de examentrainingen. Ik denk dat het wel dat het goed gaat komen.

Heb ondertussen ook al mn cijfers terug. Ga de examens in met als laagste cijfer een 6.8 en als hoogste cijfer een 8.1

Zo heb je goed voor elkaar, netjes!
Moeten jullie deze week ook cijfers tekenen?

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:46

jupp, ik heb ze al getekend. morgen laatste examentrainingen. vrikdag examenstunt en dan is t zo ver !

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:14

Ik heb ook vandaag mijn cijfer lijst getekend, voelt toch raar omdat het allemaal al heel lang in het systeem staat en je het 'na rekenen' zelf moet doen maar ja....

Vandaag en gister examentraining gehad. Pfoe, van 9 tot 5 op school in een zelfde lokaal met hetzelfde vak is echt niet fijn :')
Ben er gelukkig wel doorheen gekomen en heb er ook veel van opgestoken!

Zo helemaal op het eind ga ik toch wel twijfelen over de keuze die ik heb gemaakt voor mijn vervolgopleiding... Eerst maar eens zien of ik überhaupt binnen kom en dan verder twijfelen haha!

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:17

Fijn Cheidie! Het is altijd lekker om overzicht te hebben van je leerwerk :) Mooi cijfer!

Super cijfer Sabine!! *\o/* Wij doen ook examentrainingen, ik vind het handig zodat je weet hoe ver ik er in zit zonder te leren. Ik ga vrijdag beginnen met leren...
Ik plande met tentamenweken trouwens wel altijd het leren. Ik maakte altijd een schema per dag. Nu ga ik het op gevoel doen, omdat ik denk dat een schema alleen maar stress gaat opleveren. Dus ik hoop dat dat net zo goed gaat werken :P

Jij ook succes its_daantje!

Ik heb gisteren mijn cijferkaart getekend en ingeleverd!
Nu gaat het echte leren beginnen...
Netjes hoor Joy! :D

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:34

Hoe plannen jullie het leren voor de examens? Ik zie de bomen even niet meer door het bos.. :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 02:53

Ik begin een beetje bij de eerste toetsen, of juist vakken waarvan ik weet dat ik langer voor nodig heb... En verder geen idee, ik ben ook een beetje lost :')

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 02:58

Leuk topic, beetje jammer dat ik volgend jaar pas naar middelbare ga dus nog 5/6 jaar moet :|

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:32

Ik begin bij de eerste vakken en hoe ik verder inplan doe ik op gevoel... Zo maar weer verder, ik had net echt geen concentratie :(

Heben jullie een leuke examenstunt gehad? :)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:49

Ik ga met 2 onvoldoendes het examen in.
Een 5,4 en een 4,9.
Niet heeel laag gelukkig, ik slaag als ik alles (3 vakken) 5,5 haal.
Dat moet wel lukken denk ik hihi.

Scheikunde
Natuurkunde
Biologie, met bio kan ik je goed helpen mocht iemand hulp nodig hebben!

Ik doe VAVO trouwens
Laatst bijgewerkt door XiiaaooNaa op 24-04-16 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt