Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:08

Als je moet plassen gaat er begeleiding mee die voor de deur van je wc hokje gaat zitten wachten _O- Gewoon zorgen dat je niet moet plassen. Langste tentamen wat ik heb gehad was 3.5 uur en dat was prima uit te zitten. Al raak je op een gegeven moment wel je concentratie kwijt.

Deena is 3.5 :)

Steef

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:11

5 uur is wel heel lang :oo Wij hebben standaard alles 3 uur en vaak heb ik dan nog tijd tekort :') echt killing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:12

Ik moet altijd plassen... Ik heb diabetes :') zie het al helemaal voor me. Mijn vriendin kan trouwens niet plassen als er iemand kijkt of luistert. Dat zou helemáál hilarisch zijn _O-

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:50

Succes nog met leren Britt en morgen veel succes met je tentamen.

Ben jij ook al zo moe, Deetjeeuh?! Echt niet leuk meer.. Lekker op tijd naar bed.

Geef mij maar vijf uur voor m'n natuurkunde toets, misschien kom ik er dan wel een keer uit. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:55

Pfff ik ben ook moe... Had gisteravond een dienst tot 21.30 en vanmorgen om 7 uur stond ik er weer... Morgen ook 7 uur weer...

Ik ga slapen... Dit weekend maar wat opzetjes gaan maken voor mijn verslagen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:57

Slaap lekker Lente, ik duik zo ook m'n bed in.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:41

Ik ben net een half uurtje thuis van school. Nu de hond nog uitlaten en naar bed, morgen gaat om 6.30 uur de wekker weer. :O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:35

Britt, oh dat valt wel heel erg mee. Wat doe je allemaal met dr? :)

Jep CD, ik ben 's middags echt ontzettend moe. Al slaap ik per nacht toch altijd wel 9 uur ongeveer en slaap ik altijd tussen 10 en 11.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:47

Nog maar een paar uurtjes de tijd om te leren, moet om 11:51 alweer de trein hebben -O- Mijn etui ligt nog in Amsterdam dus moet eerst langs mijn kamer om die op te halen. Handig :roll:
Nu maar weer diehard leren en hopen dat het tentamen niet te moeilijk is.

Deetjeeuh schreef:
Britt, oh dat valt wel heel erg mee. Wat doe je allemaal met dr? :)

Heel af en toe 10 a 15 minuten rijden, alleen nog stap en draf want mevrouw heeft nog niet echt evenwicht. Verder veel borstelen, oefenen met hoeven krabben (vindt ze erg moeilijk) en dat soort dingen. Ze is wel ontzettend braaf in de omgang, komt altijd naar me toe in de wei en is zo makkelijk met in/uit de wei halen!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:03

Succes met je tentamen!

Ik ga zo ook nog wat doen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:23

Hoe ging je tentamen Britt?

Ik heb mijn eerste opdracht af, moet er nog 2 voor dat vak en daar ben ik nog wel even zoet mee helaas. Ik moet een schrijfplan maken voor een uiteenzetting en dan die uiteenzetting maken. -O- Ik vind het wel leuk om te doen maar het is zoveel werk!!!

En daarna nog 3 andere vakken. :o

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:56

Sterkte met de opdrachten MarlindeRooz. Ik heb er echt een broertje dood aan en moet dit blok 3 opdrachten maken en als ik een stageplaats heb ook nog een stageverslag schrijven. Ik kan me ook niet voorstellen dat het leuk is om verslagen na te moeten kijken als docent zijnde . :=

Britt, hoe ging je tentamen?
5 Uur is wel heel erg lang zeg! Mijn vriend ging vroeger wel eens eerder weg bij een tentamen. Niet dat hij het dan af had, maar dan schatte hij in het tentamen gehaald te hebben en ging liever een voetbalwedstrijd kijken. :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:08

Ik zal maar niet zeggen wat ik voor deze week moet doen (over zowiezo voor periode 1) :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:07

Tentamen gehad, eerlijk gezegd echt geen idee hoe het ging! Zou zomaar kunnen dat ik het echt dik gefaald heb, of juist heel makkelijk gehaald. We will see :+

Maar ik ben wel een nieuwe camera rijker *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 22:45

Spannend Ga, ik hoop voor je dat je het hebt gehaald.

Ik ben uit verveling maar gaan leren, das raar he? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:51

En daarnaast een leuke planning gemaakt voor volgende week, nu nog aan houden _O-
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 09:21

Hahhaha, hartstikke drukke agenda zo te zien! _O- Ziet er wel leuk uit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:53

Pffff, ik voel me echt zooo niet lekker. Echt klote gewoon. Heb ook best een druk weekend qua huiswerk en heb voor morgen een repportage staan (waar ik zelf nog op dde foto ga ook!) Dus zit eraan te. Denken gewoon alleen te doen wat echt moet en dat zijn 2 toetsen leren.

En dan voor de rest ff afwachten.

Maar eerst in bad :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:30

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer eens. Alles loopt op rolletjes :) Wel heb ik het erg druk met trainen geven, zelf 2x trainen, wedstrijden, autorijlessen, werken, school en vrienden. Gelukkig heb ik meer dan genoeg momenten ter ontspanning en ook alweer mooie cijfers binnen gehaald. Het is aanpoten, maar hoe meer ik doe hoe beter ik mij voel en presteer. Over 4 weken is de SE-Week, daarvoor is de planning alweer gemaakt en begint de planning snel. Voor vandaag staat Engels zinnen leren en wiskunde en ANW op het programma. Het scheelt dat ik vaak vooruit werk en thuis bijna altijd alleen hoef te leren.

Fijn weekend allen en beterschap voor Deetjeeuh!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 13:46

Mag ik mij hier melden? :D Ik studeer Nederlands aan de Universiteit Utrecht. Ik zit nu in mijn tweede jaar en heb als verdiepingspakket taalkunde gekozen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:18

Drukke planning Joolien, succes!

Ik zou ook even een beetje bijkomen Deetjeeuh, uitrusten mag af en toe ook wel even. :j Beterschap!

Succes met je planning Ayla.

Natuurlijk Westhof! Ik wil misschien ook Nederlands gaan studeren aan de UU, bevalt het een beetje? Ik ben aan het twijfelen tussen HBO Docent Nederlands of Nederlands aan de universiteit. Ik zou dan ook graag taalkunde als verdieping willen als het de universiteit wordt, wat toevallig.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:26

Rustig aan doen vandaag Deetjeuh en beterschap!

Joolien, de planning ziet er in elk geval erg mooi uit! :)) Persoonlijk zou ik er tureluurs van worden om echt alles op te schrijven (zoals wanneer ik naar mijn paarden kan of wanneer ik een vrije avond heb). Ik noteer alleen het hoognodige en wat ik moet doen voor studie. Ik weet dat ik gemiddeld 20-24 uur per week aan school moet gaan besteden.

Mijn agenda bestaat uit 4 kleuren. 1 = school: stage / deadlines / colleges, 2 = privé afspraken, 3 = afspraken van vriend (kan ik ook wat lastiger dubbele afspraken maken :')) en 4 = dingen die ik moet regelen zoals hoefsmid / enting paarden / terugbelnotitie etc.

@ Carpediem, als je Nederlands aan de Universiteit doet, kun je ook nog via een master je 1e graads lesbevoegheid halen. Dan mag je ook havo/vwo bovenbouw lesgeven. Met een HBO opleiding krijg je alleen een 2e graads bevoegdheid (vmbo, mbo en onderbouw havo/vwo).
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 26-09-15 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:29

Wat leuk zeg! Bij twijfel zou ik zelf voor de universiteit gaan, omdat dat een stuk breder is en je daarmee natuurlijk ook docent kunt worden mocht je dat willen. Je hebt ook de mogelijkheid om een periode les te geven op een buitenlandse universiteit. Het is niet mijn ding, maar het is wel een gave kans :)

Opleiding bevalt me verder echt super :) Het is geen grote opleiding, waardoor er ook persoonlijke aandacht is voor studenten. Je bent geen nummer en de meeste werkgroepdocenten kennen je ook bij naam. Taalkunde vind ik zelf ook erg leuk en interessant, maar ook best lastig. Heb woensdag het eerste tentamen van mijn verdiepingspakket. Ben benieuwd!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 14:57

Westernfreak, dat weet ik inderdaad. Mijn voorkeur gaat uit naar het lesgeven aan de onderbouw op het voortgezet onderwijs, maar mocht ik me later bedenken dan is het wel mooi meegenomen als ik mijn 1e graads bevoegdheid al heb.

Dat zei mijn Nederlands docent inderdaad ook al. Hij merkte wel degelijk verschil met zijn 'HBO-collega's' en 'Universitaire collega's'.

Fijn dat de opleiding zo goed bevalt. Dat het geen grote opleiding is, vind ik ook mooi meegenomen. Op mijn middelbare school ben ik echt een nummer en dat bevalt me niet zo.

Ik begin zelf steeds meer te neigen naar de universiteit, dus ik ga zeker kijken bij de open dag.

Succes met het leren van je tentamen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:06

Ondertussen gaat het al een heel stuk beter, bedankt iedereen! :D Heb besloten me voor vandaag alleen op de toets van dinsdag te richten en om nog even naar de paarden te gaan. Na de paarden kijk ik even verder. Ook voor morgen. :)

Ik wilde proberen te mindmappen, maar ik houd het toch maar op samenvatten. Niet dat ik daar nou zo super in ben, but ok. :+