Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:29

Succes met je voorbereiding Dimple!

Herkenbaar, die terugkerende vacatures... is ook zo bij de RDW. Na 3 keer!! solliciteren geef ik het op (open, gericht, en de laatste keer via Randstad). Maar de vacatures blijven verschijnen... rent iedereen daar gillend weg ofzo??

Frustrerend Bailey.... :( ik zou ook denken aan een supermarkt aangezien ze daar juist de jonge (goedkope) krachten zoeken. Lidl al geprobeerd?

Spannend Laus! :)

Zo maar eens naar stal toe, gelukkig is het wat beter weer en kan ik wat meer doen met ponybeest. Muren komen al aardig op me af.... |o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

BaileyMix schreef:
Da's ook niet netjes dat ze dan gewoon niks meer laten horen!
Zojuist weer 2 afwijzingen ontvangen |o Waarvan één bij de Albert Heijn (to go), niet geschikt... Als ik zelfs niet geschikt ben voor een supermarkt baantje begin ik toch flink aan mijn mentale gesteldheid te twijfelen hoor...

Succes Dimple!

Haha, ik werd ook steeds afgewezen voor winkels als Kruidvat, AH etc etc... misschien ben je gewoon te oud? Ik word namelijk wel steeds aangenomen op bijvoorbeeld scholen, in een functie die boven mijn opleidingsniveau ligt :)

xLaus_

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:47

Ja in winkels ben je al snel 'te oud'of 'te goed'probleem loop ik ook een beetje tegenaan

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:20

Balen Bailey! Weet je zelf waarom je de baan bij de AH niet hebt gekregen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:26

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:31

Dimple succes!

Fijn Laus, een fijn gesprek!!

Ik kreeg vanmorgen een mailtje van een stichting waar ik al was afgewezen. Ze melden me dat de functie inmiddels vervuld was (ja, dat wist ik al), maar dat ze mijn sollicitatie zo interessant vonden dat ik tot september in hun bestand blijf. Nu weet ik uit ervaring dat dit meestal nergens op uit loopt (hoewel ik eenmaal een gesprek heb gehad adhv het feit dat ik in het bestand stond) maar het doet me wel goed te horen dat ze me ergens interessant genoeg vinden om het te melden.
Nu ga ik dus vol goede moed een volgende brief schrijven, er schijnt toch wel ergens een sprankje hoop te zijn!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:35

Anneert, dat zijn, ondanks dat het je nu nog niet verder helpt altijd fijne berichten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:36

De vacature is nog actief. Ik kreeg namelijk van het bedrijf zelf een e-mail met de vacatures die aan mijn zoekopdracht voldoen 8)7 Heb de neiging om gewoon nog een keer wat te sturen.

Maar vandaag even niks, want ik ben een kacheltje aan het spelen. De ziektekiemen hebben mij helaas deze winter toch ook nog gevonden -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 14:47

Oh balen Idinn, toch de griep...Duurt zolang! Dit is echt een heftige variant hoor! Ben blij dat hij hier weer uit huis is.
En ik zou nog een keer solliciteren en dat aangeven in de brief. Ook met de vraag als zij denken dat je nog steeds niet geschikt bent of ze dit dan bij de afwijzing willen onderbouwen }>

Anneert, in ieder geval toch iets positiefs!! :j

Blingpiggy............muren zijn vreselijk. Ze zijn hier zelfs al eens gewit, maar ik vind ze nog steeds niet mooi.

Ik klap een beetje dicht in mijn voorbereiding op morgen ^) Er komt ineens niks meer in mijn hoofd op, help! Dit had ik de vorige x ook al. Ik wil té graag 8)7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:15

@Dimple - heb je mijn linkje nog gezien??

En probeer te ontspannen, bekijk de website eens goed, bedenk plus en minpunten over jezelf en wat dingen zijn die je zoekt in een baan.. Gaat allemaal vast goed komen!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 15:34

Ik wilde net reageren! Voorhout is nog te ver weg helaas. :o Sorry!

Amsterdam is eigenlijk al een drama, maar dat is te doen, verder dan dat is niet te doen. Maar niettemin, SUPER bedankt voor het geven van het linkje!

Overigens staat er niks op de website. Verder geen info. Dat is de schone taak voor mij straks als ik de baan krijg. :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:08

Dimple schreef:
Ik klap een beetje dicht in mijn voorbereiding op morgen ^) Er komt ineens niks meer in mijn hoofd op, help! Dit had ik de vorige x ook al. Ik wil té graag 8)7

Als het van hun kant ter sprake komt gewoon benoemen: Ja, ik ben zenuwachtig want ik wil dit heel graag. Los daarvan ga je dit morgen gewoon effe doen! +:)+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:15

Hopendat er toch iets uitrolt anneert!

ik heb net de afwijzing binnen voor het attractiepark waar ik op een functie gereageerd had. Flinke domper. Ik weet dat er nog iemand uit dit topic gereageerd had, weet alleen even niet meer wie..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:10

Balen Doubtless! Altijd weer een tegenvaller. Maar er komt vast gauw toch iets op je pad!!

Net telefoontje gehad van de Kruidvat, vrijdag gesprek. Heb daar eerder gewerkt dus heb een beetje goede hoop! En net met m'n moeder gebeld dat als ik echt niet anders meer kan ik wel weer thuis mag komen wonen :o Dus hoef in ieder geval niet op straat te gaan wonen!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:41

Ik lees nog steeds elke dag mee hoor :wave: Ben paar dagen ziek geweest maar vanaf nu kom ik weer gezellig mee lezen :)

Dimple heel veel succes morgen, het gaat helemaal goed komen ! :*
BaileyMix super dat je op gesprek mag komen, succes ! :)

Ik ga vrijdag een dag meedraaien met het bedrijf waar ik op gesprek ben geweest, ben echt heel benieuwd. Het is totaal iets anders als het bedrijf waar ik nu werk, wel kantoor maar ander soort bedrijf. Vind het daarom extra spannend en ben nog wel aan het rond kijken naar andere vacatures, want mocht het niks worden moet ik natuurlijk weer op zoek :D

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:13

Ik mag dinsdag op gesprek! :)
Iemand nog tips? vragen die ik moet stellen?
Heb nog nooit een echt sollicitatiegesprek gehad haha.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:16

Super! Om wat voor functie gaat het?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:19

hoi doubtless, dat was ik. maar ik heb nog helemaal niets gehoord van ze. :(
hebben ze gezegd waarom? Ik denk stiekem ook dat ze zoveel reacties hebben gekregen, dat ze heel luxe zitten.

je kunt altijd denken aan je sterke/zwakke punten, die op papier zetten. Eventuele vragen die je hebt over de job op papier zetten. tenslotte is een solligesprek ook voor jouw de kans om te kijken of de job je wel aanspreekt ja of nee. Ik heb een keer na een gesprek de bevestiging gehad dat dit toch niet alles voor mij is, en hoewel ik ondertussen vrij wanhopig ben, heb ik toch afgewezen.
Laatst bijgewerkt door Oehlala op 11-02-15 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:20

Administratief medewerker. Ben al heel lang aan het solliciteren maar wordt elke keer afgewezen dus hoop heel erg dat dit hem wordt, daarom wil ik goed voorbereid zijn haha. :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:29

Succes morgen Dimple! Komt vast goed.
En lief dat je aan me dacht gister! Mijn gesprek ging goed, nu wachten op de uitslag.

Verder niet alles bijgelezen, twee dagen niet online geweest en alleen in mijn yahoo-account al >50 ongelezen mails :o

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 19:38

Volgende week een gesprek ben benieuwd. Eerst een Selectiegesprek en daarna voor een adviescommissie. Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:06

Everytime schreef:
Administratief medewerker. Ben al heel lang aan het solliciteren maar wordt elke keer afgewezen dus hoop heel erg dat dit hem wordt, daarom wil ik goed voorbereid zijn haha. :)

Succes!
Over het algemeen (weet natuurlijk je exacte functie-inhoud niet), zoeken ze bij een administratieve kracht vaak iemand die goed is in plannen en prioriteiten stellen. Het zou kunnen dat ze bv enkele taken gaan geven en dat jij moet aangeven in welke volgorde je ze zou afmaken en waarom.
Iemand die ordelijk is en alle papieren netjes weet terug te vinden en te plaatsen. Veel bedrijven vinden talenkennis ook een troef (in België is Franstaligheid toch vaak een hele grote troef, weet niet of ze daar in Nederland ook zo weg van zijn).
Je moet werk zien liggen, dus niet als de taken die je gevraagd zijn af zijn spelletjes Candy Crush op je facebook spelen, maar eventueel zelf dingen voorstellen om aan mee te kunnen helpen. Goed zijn met woord en schrift (als de functie ook inhoud brieven/mails schrijven en telefoons en/of onthaal).

Vragen die je zou kunnen stellen is bv hoe het onthaal is bij je eerste werkdag. Word je door iemand anders ingewerkt of is het de verwachting dat je zo goed als onmiddellijk zelfstandig kan functioneren?
Hoe zit het team in elkaar, heb je nog collega's of werk je met andere diensten samen?
Worden er speciale programma's gebruikt?
Zijn er opleidingsmogelijkheden?
Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?
Misschien wat vragen over het bedrijf zelf als dat relevant kan zijn..bv bij een klein familiebedrijf interesse tonen in hoe het eigenlijk begonnen is en waarom(moet je natuurlijk niet gaan doen als je bij Coca-Cola gaat werken)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:08

Allemaal mensen die gesprekken hebben.. goed zo *\o/*

Dimple, veel succes morgen!!

Ik heb vanmiddag van die vacature een afwijzing gehad. Ze gaan voor iemand met meer ervaring. De standaard blabla mail zeg maar met nog net wel je eigen naam erboven :') Najah heb iig wat van ze gehoord. Kan ik van de overige niet zeggen. Zelfs degene die direct zo'n nette mail stuurde met de hele procedure en dat het even kan duren maar je sowieso wat hoort.. nog niks van gehoord :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:00

NenaC; ohja :D ik heb een brief van ze gekregen, erg netjes!

Standaard afwijzing; ondanksdat ik kwaliteiten had die goed aansloten hadden ze aanmeldingen die beter bij de vacature aansloten.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 00:04

Dimple: ik duim voor je morgen!

Gomir nog in afwachting van de uitkomst van het gesprek... spannend!! Ik hoop zo voor je dat je positief bericht wordt!

Winsel: had jij inmiddels proef gedraaid?? Ben benieuwd hoe het gegaan is!

Ash: veel succes volgende week!

Een dikke :(:) voor iedereen die weer een afwijzing heeft ontvangen. Uiteindelijk gaat het lukken! Ik weet, daar heb je nu helemaal NIKS aan, maar het is meestal wel waar. Het is nooit zo duister of het wordt wel weer licht. :)