VWO 4 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Re: VWO 4 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:21

Welkom terug Anne :D

Finish Up is bij ons dus de naam van dat Idioomboekje. Er staan 133 hoofdstukken à 30 woordjes is. Wij moeten de woorden vertalen, in de zin plaatsen en nog wat :x

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:21

Oke mooi!

Ik zit een beetje met een probleem. Had een 2.3 voor m'n wiskunde, herkansing gedaan en nu heb ik dus een 2.8 :') Ik snap er echt niks van want hij ging veeeeel beter maar nu sta ik dus een 3.8 gemiddeld en ik moet minstens een 5 staan. Heb nog 2 kansen om het op te halen dus ga nu maar bijles nemen ;( Meer mensen problemen met wiskunde? Ik doe wiskunde B trouwens..

Edit: En bedankt voor het compliment trouwens <3

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:31

AnnevM schreef:
Oke mooi!

Ik zit een beetje met een probleem. Had een 2.3 voor m'n wiskunde, herkansing gedaan en nu heb ik dus een 2.8 :') Ik snap er echt niks van want hij ging veeeeel beter maar nu sta ik dus een 3.8 gemiddeld en ik moet minstens een 5 staan. Heb nog 2 kansen om het op te halen dus ga nu maar bijles nemen ;( Meer mensen problemen met wiskunde? Ik doe wiskunde B trouwens..

Edit: En bedankt voor het compliment trouwens <3

Wat vervelend. Weet je waar je elke keer fouten in maakt? Ik doe ook wiskunde B (en D) en ik merk dat er veel mensen in mijn wiskundeklas zitten, die lage cijfers halen. Zij maken ook heel vaak dezelfde fouten, vaak gewoon basisstof die je ook in de onderbouw hebt gehad. In de bovenbouw wordt er dan weer vanuit gegaan dat je dit al weet, terwijl het heel vaak alweer gezakt is.
Bijles is in ieder geval een goed idee!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:37

Ja, het is dat ik niet weet hoe ik moet beginnen. Als ik de eerste stap even zie dan weet ik het perfect uit te werken maar hoe ik zelf die eerste stap moet doen, dat lukt me niet :')

Qua engels doe ik trouwens het International Baccalaureate programma dus hoef ik gelukkig geen woordjes en al die dingen meer te leren :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 20:53

Ik heb echt even dikke paniek nu, ik heb geen idee hoe ik het nog moet gaan redden.

Ik heb morgen biologie en ik moet nog beginnen met leren, ik heb totaal geen structuur deze week, scheikunde ben ik mee bezig heb ik vrijdag maar ik heb doordat ik ziek was vorige week twee hele paragrafen gemist en dat haal ik dus echt niet meer. En dan heb ik ook nog Frans en Maatschappijleer en ik ga gewoon echt vette onvoldoendes halen.. ik weet gewoon niet meer wat ik nou wel of niet moet doen en ik wil echt letterlijk wel janken van ongemak. Ik sta zo onder druk en ik weet dat het allemaal niet meer gaat lukken, ik baal hier zo ontzettend van, en ik heb echt de neiging om al mijn schoolboeken door de kamer te smijten want ik heb er gewoon geen zin meer in..

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:13

xPabloBokt schreef:
Ik heb echt even dikke paniek nu, ik heb geen idee hoe ik het nog moet gaan redden.

Ik heb morgen biologie en ik moet nog beginnen met leren, ik heb totaal geen structuur deze week, scheikunde ben ik mee bezig heb ik vrijdag maar ik heb doordat ik ziek was vorige week twee hele paragrafen gemist en dat haal ik dus echt niet meer. En dan heb ik ook nog Frans en Maatschappijleer en ik ga gewoon echt vette onvoldoendes halen.. ik weet gewoon niet meer wat ik nou wel of niet moet doen en ik wil echt letterlijk wel janken van ongemak. Ik sta zo onder druk en ik weet dat het allemaal niet meer gaat lukken, ik baal hier zo ontzettend van, en ik heb echt de neiging om al mijn schoolboeken door de kamer te smijten want ik heb er gewoon geen zin meer in..

Wat ontzettend vervelend! Het loopt dus eigenlijk helemaal fout omdat je ziek bent geweest? Anders kun je misschien om uitstel vragen? Hebben mensen bij mij in de klas die veel hebben gemist ook wel eens gedaan. En als je ergens hulp bij nodig hebt zeg je het maar. Het zou zonde zijn als je zoveel toetsen verprutst omdat je ziek bent geweest.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:21

Nou ik probeer nu even tot de acceptatie te komen dat ik aan deze toetsweek gewoon een aantal herkansingen ga moeten verspillen. Ik heb alleen geen idee hoe dat in elkaar zit. Ik geloof dat ik maar een kernvak mag herkansen, da's dus wiskunde. Maar of scheikunde onder een kernvak valt? Geen idee. Maatschappijleer sowieso niet. Ik mag maar maximaal 5 keer een toets herkansen in een jaar, en ook maar een keer per vak..

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:24

Oh, nou maak er daar maar twee van, drie als ik direct na de toetsweek herkans. Dat hebben de docenten dus niet gezegd. Je hebt er 5, maar 3 ervan moeten dus direct na de betreffende toetsweek herkanst worden.. wat me dus met 2 vrije herkansingen laat zitten. Fijn is dat.

Ik ga nu maar gewoon kijken bij welk punt ik het me kan veroorloven om een slecht punt te halen, en dan focus ik me maar op de vakken waar ik het me niet kan veroorloven. Dat zijn dus waarschijnlijk Frans en Scheikunde. Gelukkig heb ik voor maatschappijleer eerst nog 1,5 uur tussenuur, dus daardoor is de druk al iets van de ketel. Biologie vind ik gelukkig makkelijk dus ik ga daar vanavond in bed maar mee bezig en morgenochtend in de bus.

Hopelijk valt het dan allemaal nog mee. Ik reken op scheikunde als herkansing, en die herkans ik dan wel direct na de toetsweek, dan hou ik nog een directe herkansing en 2 vrije herkansingen over. Dan kan ik eind van het jaar als het nodig is nog een wiskunde herkansen.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:33

Scheikunde is geen kernvak volgens mij. Ga je wiskunde sowieso herkansen?
Welk hoofdstuk heb je van scheikunde? Misschien hebben wij daar al eens toets over gehad :)
Wij hebben hier helemaal geen herkansingen helaas.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:36

5 herkansingen? :oo
Ik heb er maar 1, en zoals het er nu uitziet gaat die op Geschiedenis but back to the point.
Ik zou zeggen, doe waar je het slechtste staat het eerste en het beste het laatst. Waar gaat biologie over? Probeer van alles een beetje te leren. Probeer de schade te beperken. Succes meid, maar stress hoort er nou eenmaal bij helaas.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:40

Wiskunde ga ik dan eind van het jaar doen. Scheikunde heb ik twee hoofdstukken van, hoofdstuk 3 gaat over structuurformules en koolwaterstoffen en hoofdstuk 4 is chemisch rekenen, en het laatste hoofdstuk is het grootste probleem.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:42

Ik heb echt geen idee wat je zegt :') maar ik heb dan ook geen scheikunde meer :P

Maar kan je niet om uitstel vragen. Ziekte lijkt mij een geldige reden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:44

Ja, dat zou ik kunnen doen.. misschien morgen maar even naar mijn mentor stappen. Maar als het niet oké is heb ik in ieder geval dit plan.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:48

Succes ermee Robin :(:) komt wel goed.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:51

Dankjewel. Ik krijg op dit soort momenten echt vaak van die paniekmomentjes en aangezien mijn moeder er alleen maar geïrriteerd van raakt dumpte ik het maar even hier..

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:56

Herkenbaar. Ik het het heel vaak met testweken. Dan weet ik gewoon even niet wat ik aanmoet, waardoor ik vervolgens dus niks doe. Geen motivatie, geen poging niks. Terwijl het de volgende dag misschien wel lukt.
Ik raak niet in paniek, we stoppen maar meteen, want in paniek heb ik geen zin :D

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 21:57

Ik ga mezelf overal de schuld van geven als ik niks doe en dat voelt bij mij nog slechter dan dat ik meteen stop..

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:57

Woow. Wij mogen per toets week 1 vak herkansen en dat vak mag maar 1 keer herkanst worden. Alleen in Toetsweek 1,2 en 3 mogen wij herkansen, in 4 niet... Dus ik heb Wiskunde en Economie al herkanst, nu mag ik die de komende toetsweek niet meer herkansen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 22:00

Hebben jullie vier toetsweken? Sju, ben ik blij dat ik er maar drie heb..

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:01

xPabloBokt schreef:
Ik ga mezelf overal de schuld van geven als ik niks doe en dat voelt bij mij nog slechter dan dat ik meteen stop..

Awh :(:), het is echt niet jouw fout dat je het allemaal niet meer snapt. Iedereen ziet het wel eens niet meer zitten, alleen probeer ik het achter me te laten en gewoon verder te leven. That's life, komt wel goed. Pb is altijd open.

@Ayla: Ik voel me nu zuinig met die herkansing op zak :D
Bij ons worden in principe normale repetities helemaal niet herkanst, of de hele klas heeft een 1 ofzo. Die herkansing mag ik alleen inzetten voor een tentamen.

Ik heb er dit jaar maar 2 :D normaal maar 1 dus ik ik ga alleen maar achteruit :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:04

Ayla_4Ever schreef:
Woow. Wij mogen per toets week 1 vak herkansen en dat vak mag maar 1 keer herkanst worden. Alleen in Toetsweek 1,2 en 3 mogen wij herkansen, in 4 niet... Dus ik heb Wiskunde en Economie al herkanst, nu mag ik die de komende toetsweek niet meer herkansen.

Hier precies hetzelfde! Ik mag alleen wel gewoon een vak 2 toetsweken achter elkaar herkansen :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:18

Hier zelfs 5 toetsweken!
Die hoofdstukken van scheikunde heb ik al gehad. Als je vragen hebt weet je me te vinden... (of je leraar natuurlijk :) )

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 22:20

Misschien morgenmiddag na mijn sollicitatie even naar mijn oom. Die heeft in de scheikunde gewerkt. Misschien dat dat werkt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 17:26

Net sollicitatie gehad! Ging echt heel goed. Niet super interessant natuurlijk maar de persoon waar ik mee praatte was wel heel aardig gelukkig. Ben alleen z'n naam alweer vergeten :+

Ik hoor voor volgende week donderdag of ik ben aangenomen.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:08

xPabloBokt schreef:
Net sollicitatie gehad! Ging echt heel goed. Niet super interessant natuurlijk maar de persoon waar ik mee praatte was wel heel aardig gelukkig. Ben alleen z'n naam alweer vergeten :+

Ik hoor voor volgende week donderdag of ik ben aangenomen.

Fijn! Hopelijk ben je aangenomen :)