Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinootje

Re: Grafisch vormgevers, webdesigners, illustrators etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:24

Nou, ik vind een cursus in de adobe software ook wel handig. Maar dan moet het wel van toevoegende waard zijn, dat ik iets nieuws kan leren.

Specifiek als graficus, niet persé. Maar ik zou dat wel fijn vinden, om mijn vaardigheden als graficus te kunnen verder ontwikkelen :)

Ik sta sowieso open voor alle opties, zolang ik maar mezelf kan ontwikkelen. Mag ook iets in typografie (graag zelfs :D - heb zelf ook een workshop gevonden in handlettering wat mij ook erg leuk leek, maar dat zou ik dan eerder voor 'mezelf' doen dan dat ik mijn werkgever laat betaal (aangezien ze max. zoveel gaat/wilt betalen).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:29

Pinootje schreef:
Nu we toch over opleidingen praten; ik ben momenteel op zoek naar cursussen als graficus om te bijspijkeren. Mijn werkgever betaalt dit (tot bep. max bedrag) dus wil dan graag een goed cursus volgen. Heeft iemand een tip? Werd al op HKU en Rietveld geattendeerd, maar daar vind ik niet echt cursussen oid. Of ik moet echt scheel hebben gekeken :+

IsaCalixa, ik wil wel even kijken voor je.

Een soort cursus m.b.t. een van de programma's? Zodat je er "meer" uit kan halen? Echter kan je dan ook gewoon intressante tutorials gaan doen die je vindt op internet.

Cursus Webprogrammeren? Denk dat je daar als vormgever wel echt iets aan hebt namelijk... staat ook goed op je CV.

Om de digitalisering kun je namelijk niet heen, steeds meer en meer gaat via internet, en hiervan het een en ander weten, zodat je ook met programmeurs erover kan praten lijkt me in de toekomst niet verkeerd. Is misschien niet de leukste cursus maar drukwerk word steeds minder..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:42

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 13:58

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 14:05

Was wel lastig filmen met zo'n klein kind moet ik eerlijk bekennen, maar 't eind resultaat is wel echt heel cool geworden :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:21

Courses schreef:
Was wel lastig filmen met zo'n klein kind moet ik eerlijk bekennen, maar 't eind resultaat is wel echt heel cool geworden :D

Ziet er tof uit! Stage bij KLM bevalt dus? Ik ben dus nu al bezig in mijn hoofd bij wat voor'n stage bedrijf ik stage zou willen lopen... en wat ik daar zou willen leren..

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 15:31

Courses schreef:

Hoewel ik niks met kinderen heb, is dit wel heel schattig inderdaad haha. Kan me de struggles vwb filmen goed voorstellen :') Mocht je helpen filmen of...?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:43

Ik heb die dag gefilmd :) Editen is door een externe partij gedaan, we hebben met het hele team hier dat filmpje gemaakt :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 15:53

Courses schreef:
Ik heb die dag gefilmd :) Editen is door een externe partij gedaan, we hebben met het hele team hier dat filmpje gemaakt :D

Gaaaf :D

Ik moet ook wel eens filmen voor mijn werk, maar ik ben er helemaal niet zo in thuis, en vind het ook niet heel leuk om te doen. Is niet echt mijn ding :')

Film je met DSLR?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:22

Ik film met een 5DII inderdaad :) Full-HD, anders dan weet ik 't wel met de kwaliteit :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:25

Hahaha kinderen zijn idd wel wat lastiger, maar ik hem vorig jaar voor mn minor een dagje moeten filmen bij een speel-o-theek en dat vond ik echt heel erg leuk :)) Vooral omdat ik echt tevreden was met de beelden die eruit zijn komen rollen, zo cute die kids :D Heb ik ook zelf geedit toen en ik had op het begin best wel even zoiets van oke welke momenten ga ik kiezen want ik heb echt heel veel super schattige beelden :))
Ook wel leuk dat die speel-o-theek dat filmpje ook echt gebruikt voor promo xD

Vind dat kindje in dat KLM filmpje ook echt super cute :)) Leuk om daar aan mee te werken Thirs :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 16:37

Nice, kan op zich ook mooi met DSLR filmen. Heb zelf een 70D. Vind alleen zelf zoomen erg lastig omdat niet schokkerig te doen :') schijnen dan ook wel weer tools voor te zijn enzo.. mja voor die paar keer dat ik mijn cam moet gebruiken om te filmen, vind ik dat niet echt nodig...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 16:47

Ik heb nog een backstage/grappig momenten filmpje liggen, die mag alleen niet openbaar :) Mochten mensen die willen zien, kun je even PB'en ^^

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 20:16

Hallo creatievelingen!
Mag ik hier wat vragen? :D

Heeft hier iemand ervaring met de kunstacademie Minerva? :D
Ik zit er over na te denken en hoe meer ervaringen hoe fijner :)

Ik hoor graag van jullie :o

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 13:59

Zijn hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met het gebruik van Parallax scolling? Ik wil het toepassen om een website te bouwen voor mijn eindopdracht voor stage, maar ik weet me even geen raad ermee omdat ik het echt nog nooit heb gebruikt!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:30

Kiki1995 schreef:
Zijn hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met het gebruik van Parallax scolling? Ik wil het toepassen om een website te bouwen voor mijn eindopdracht voor stage, maar ik weet me even geen raad ermee omdat ik het echt nog nooit heb gebruikt!

Ik ben bezig met een website voor mezelf, maar doe dat op basis van HTML/CSS/Javascript.

Javascript is vrij lastig, en ookal programmeer ik zelf, heb daar nog best moeite mee af en toe, maar HTML/CSS is als je het doorhebt vrij makkelijk om mee te werken. En anders moet je even googelen naar Wordpress? Word ook zeer veel gebruikt.

Parallax Scolling heb ik nog nooit van gehoord, denk ook niet dat dat veel gebruikt word bij het websites bouwen of ik moet er naast zitten..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:38

Juist wel toch, dat is toch dat wat je nu overal ziet bij een one page layout? Dat scrollen met content waarbij de achtergrond afbeelding blijft staan maar na een blok wisselt? Niet duidelijk uitgelegd :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 10:52

Marit schreef:
Juist wel toch, dat is toch dat wat je nu overal ziet bij een one page layout? Dat scrollen met content waarbij de achtergrond afbeelding blijft staan maar na een blok wisselt? Niet duidelijk uitgelegd :')

Dat heb ik ook weleens gedaan, alleen dat doe je toch doormiddel van een andere code? Heb daar nog nooit parallax scolling voor gebruikt.. Heb je een voorbeeldje? Ik begin te twijfelen aan mezelf. :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 11:32

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:37

Parallax is inderdaad helemaal hip nu!

Ik ben van plan om mijn stageverslag in de vorm van een website te maken, alleen kan zelf niet coderen. Nu ga ik eens een poging doen in Muse. :) Lekker simpel, what you see is what you got.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:46

Ik ben allang blij dat m'n stage verslag een soort van goed gekeurd is :+

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:38

Ja, dat is inderdaad parallax! Ik ben alleen het een stapje hoger aan het tillen door de bewegende achtergronden te laten reageren op mijn muis zoals hier: http://matthew.wagerfield.com/parallax/ ... t-curation

Deze is voor mobiele gebruikers ook heel leuk omdat hij werkt met de gyroscoop in de meeste mobiels! :D Alleen is het heel lastig om dat in een one-page design te krijgen dus ik vrees dat ik misschien nog iets simpeler moet gaan werken.. :c

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:09

Ik heb mijn portfolio inmiddels ook weer helemaal aangepast, mét parallax scrollen :D Wat vinden jullie? :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 12:15

Marit schreef:
Ik heb mijn portfolio inmiddels ook weer helemaal aangepast, mét parallax scrollen :D Wat vinden jullie? :D

Netjes! :j Alleen tekst in footer is wat slecht leesbaar :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:15

Wat een gave site, Marit! :D Heel netjes en aansprekend!

Ga je die domeinnaam nog kopen?