Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:31

Even een zeurdag hoor, weinig slaap gehad, discussie met docent en snap er niks meer van.

Maar ik kom van MBO af, en heb nu al 't idee dat ik zo enorm veel informatie op me af krijg dat ik 't niet eens bij kan houden. Aantekeningen heb ik en ik houd alles wat ik moet inleveren en dergelijke helemaal bij, maar ik zit nu echt al 10 minuten aan 1 regel te typen en ik kom er even niet meer uit ... ^)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:46

Nou ik ga maar meedoen dan, ga ik m'n handleidingen printen, bam zwarte inkt op euhh..
Hoop dat ik de lessen in mag en dat ik gewoon als aanzwezig word genoteerd.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 22:09

Aww, bijna iedereen zit er door heen.

Ik vind het juist steeds leuker worden :).
Vandaag de cijfers van me wiskunde toets gevonden op blackboard. En heb me eerste 2 studie puntjes al binnen. Nog 50 te gaan en ik ben over naar jaar 2.

Morgen een dag van 9 tot half 7. Maar gelukkig niet aan 1 stuk door les. Wel lekker veel practicums. Een van de reden dat ik de opleiding hen gekozen. Veel met je handen doen. Heb er nu al zin in :)
Woensdag kan ik lekker bij komen vam 2 langen dage met een vrijedag

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 08:46

Ik heb gisteren mijn eerste dag gehad. Gelukkig maar 3 uurtjes, waarvan 1 een hoorcollege. Vond het hc echt super interessant! Ging over verschillende manieren van opvoeden en hoe dat door de eeuwen heen is veranderd. We zaten wel echt met enorm veel man in die zaal zeg, zeker 30/40 mensen hadden gewoon geen zitplek!

En al gelijk huiswerk. Voor volgende week maandag 2 hoofdstukken lezen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:13

Ik had al huiswerk voor ik uberhaupt lessen had gehad. :( Zo moe! Gelukkig vandaag maar tot kwart voor 2. :)

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:08

Ik ben eigenlijk om half 2 klaar maar ik heb om half 4 een gesprek met mijn slb'er..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:34

Balen altijd he.. Zit je daar te wachten..
Ik ga nu de metro in voor en dagje tot half 7.. Ook 3 hoorcolleges achter elkaar wat ik niet zo zie zitten :') ik verlies mn concentratie gewoon.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:04

Zo.. Ik zit met mijn dagje vrij.. Gister van half 9 tot half 6 les gehad.. Inclusief reizen dus van 7 tot 7 de deur uit geweest, maar damn, dat mag van mij elke week wel zo zijn als dat betekend dat ik donderdag vrij ben. Veel veeel beter.

Plus vandaag weer een paardje gevonden wat ik bij kan gaan rijden :)
Moet zeggen, iets ernaast om te kunnen onstpannen, heerlijk.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:11

Ik wil ook een bijrijdpaard gaan zoeken ja, mis het paardrijden zo ontzettend erg.. En op zich is het ook wel te doen naast school, als ik m'n huiswerk maar goed bijhoud :+

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 13:19

Haha, vooral dat laatste ja. Maar daarvoor moet je dus niet worden afgeleid door andere dingen.. (A) -laptop aan werkt niet-

Heb het ook denk ik wel een beetje getroffen, de eigenaren zijn heel makkelijk met dagen, zo lang ik echt maar op tijd van te voren aangeef. Alleen maar beter ^^

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:18

ohhhhhh goed begin bij mijn mentor :') :')

het verkeer stond zo vast op weg na school
waar ik normaal 10 minuten over doe nu 45 minuten

dus in de file maar mail gestuurd na mijn mentor.

word ik ineens gebeld _O- _O- ik opnemen met piepstem, was dat hem met een stem waarvan ik inkrimp waar ik wel niet was _O- _O- _O-
ach hij had begrip _O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:14

Ik ben inmiddels ook begonnen met school . Tis allemaal erg leuk :j .
Ben nu wat samenvattingen aan het maken en wat aan het "leren". Om maar
even bij te blijven :D .

En een heeeeeeeel leuk persoon op kamp ontmoet :o .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 16:42

Ik voel me echt enorm dom ... Ik snap al niks meer van de stof van de 2de week ... ^)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:21

Courses schreef:
Ik voel me echt enorm dom ... Ik snap al niks meer van de stof van de 2de week ... ^)

Jij doet ok CMD toch? :) waar zijn jullie nu mee bezig?

Jatoby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:31

Ik heb maandag en dinsdag vrij, maar ik heb gisteren en vandaag minimaal zes uur aan school gewerkt en ik ben nog steeds niet bij :') .

Ik vind het allemaal wel even zwaar, heel veel stof wat je moet kennen en begrijpen en ook nog uitwerken. Veel vragen maken. In het begin zat ik echt even met mijn handen in het haar. Ook omdat ik het niet leuk vond, maar nu kom ik er (hopelijk) een beetje in en vind ik het ook leuker :D .

Gelukkig heb ik wel een paar leuke mensen ontmoet, dus dat is fijn :) .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:01

Marit schreef:
Courses schreef:

Jij doet ok CMD toch? :) waar zijn jullie nu mee bezig?

Crossmedia Theory loop ik enorm op vast, vind de stof erg lastig, mede omdat de docent niet echt concrete voorbeelden geeft ..

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:07

Jullie mogen wel ruilen met mijn stof, tijdens mn 1e ak les hebben we het er over gehad hoe een mamoet eruit zag, en hoe de wereld eruit ziet. Wij krijgen dus heel leuk op groep 5/6 niveau les omdat wij straks met stage ook aan groep 5/6 moeten les geven.

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:43

Nwktje ook pabo dus? :)
Ik heb vandaag mijn eerste lesdag gehad, met welgeteld 2 uren les + tussenuur en nog uitleg over de entreetoets taal, de uren duren hier dan wel 1,5 uur. Nog niet heel veel huiswerk, wel heel wat leeswerk. Komt mij goed uit, volgende maandag 1e kans voor de entreetoets taal, dus net eff paar uurtjes daarvoor aan de slag geweest en net even mijn aantekeningen overgetypt op de computer. De lessen die ik heb gehad, Nederlands en ZEE (zingeving, ethiek en esthetiek) waren best interessant! Morgen daggie vrij (is de dag die je normaal met je studiegroepje bezig kunt zijn met opdrachten, maar aangezien we die nog niet hebben is dat niet nodig haha).

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:54

Ja ook pabo ik heb vandaag proeftoets mens en wereld gedaan en ook gehaald, jamemr genoeg telt die niet mee en moet ik nog een keer 120 vragen beantwoorden pfffff.

Die aantekeningen kan je die niet heeeeeeeeeeeeeeeel toevallig naar mij toesturen via pb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:56

Ik zit er ook (weer) doorheen, vanmorgen reed onze trein niet verder dan Arnhem, toen gingen we in een andere trein die er dubbel zolang overdeed, de trein stond zo vol dat ik bijna flauwviel van de warmte en de drukte-
het meisje dat naast me stond begon ook nog eens te kotsen :r :r en op school had ik weer een dag van kwart voor 9 tot 5, mét 4 tussenuren. Om 6 uur was ik thuis, dan kan ik gelijk gaan koken, dan kan ik ook nog gaan strijken/stofzuigen en ik moet ook nog leren voor mijn toets van morgen. -O-

Ik ben gewoon zo moeeeeeeeeee. :')
Morgen de eerste 3 uur een toets, ik moet dan om half 8 in de trein zitten, normaal gesproken zit ik om 7.47 in de trein maar dan ben ik altijd net iets te laat dus buh..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:26

Courses schreef:
Crossmedia Theory loop ik enorm op vast, vind de stof erg lastig, mede omdat de docent niet echt concrete voorbeelden geeft ..

Oh. Dat zegt mij echt toaal nog niks :') Wij zijn vorige week fulltime met het project CMD AAN bezig geweest, we moeten een app maken met daarin een rondleiding voor een bepaalde doelgroep. Dit blok heb ik nu Internetstandaarden, User Centered Design en Tekst in Context.
Heb het idee dat elke locatie gewoon z'n eigen plan trekt :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:33

Ik ben begonnen met m'n blok Crossmedia, waarin we Production, Project, Theory & Creative hebben, en de rest gaat me op zich prima af alleen krijg ik echt 'ik-trek-m'n-haar-uit-m'n-hoofd' neigingen van Theory :') Maar goed, zit nu 100 pagina's uit m'n handboek te blokken en dat gaat er opzich nog redelijk in (met de nodige readers en aantekeningen :') ) dus hopelijk komt 't goed. Momenteel is een 5.5 m'n goal op m'n tentamen :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:36

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:19

Dat is m'n blok crossmedia he :P Ik heb per blok 4 vakken, elke keer Project, Production, Theory en Creative maar dan voor Crossmedia, Print, Interactive .. en nog eentje wat ik even kwijt ben :') Ik moet voor vrijdag een A2 schets met oostindische inkt afhebben ..... :P

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 21:27

Moeten jullie ook zo wennen aan die hoorcollege's?