Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:15

Dag juffen en meesters....
Mag ik jullie als ervaringsdeskundigen ff raadplegen?
Ik denk al heel lang over het volgen van een lerarenopleiding. Eerst Engels, maar na wat gesprekken her en der nu vooral aan Nederlands. Googelen leerde dat er goede toekomstperspectieven zijn. Nou heb ik een Engelse vader en een Duitse moeder, dus Duits zou ook nog een optie zijn :o . Ik maal maar rond en kom er niet goed uit. Waar is, denken jullie, het meeste vraag naar? Dat bepaalt namelijk ook een deel van mijn keuze. Opgeleid worden om werkloos thuis te zitten is niet de bedoeling. Daarbij zou ik later graag parttime werken omdat ik ook een pensionstal heb..
Gráág jullie advies! Alvast bedankt!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:44

Ik weet geen exacte aantallen, maar ik geloof dat Engels wel een veel gewildere opleiding is dan Nederlands (hoewel er in dit topic ook aardig wat Nederlands docenten zitten).. Ik denk daarom dat er meer vraag is naar Nederlands.. Toch zie ik voor Engels ook regelmatig vacatures voorbij komen, maar dit zegt misschien niks over het aantal dat hierop reageert..

(Sorry aan mijn post heb je achteraf misschien niet zo veel haha :') )

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:11

Er is (volgens mijn directeur) ongeveer evenveel vraag naar :)

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:31

InekeN schreef:
Dag juffen en meesters....
Mag ik jullie als ervaringsdeskundigen ff raadplegen?
Ik denk al heel lang over het volgen van een lerarenopleiding. Eerst Engels, maar na wat gesprekken her en der nu vooral aan Nederlands. Googelen leerde dat er goede toekomstperspectieven zijn. Nou heb ik een Engelse vader en een Duitse moeder, dus Duits zou ook nog een optie zijn :o . Ik maal maar rond en kom er niet goed uit. Waar is, denken jullie, het meeste vraag naar? Dat bepaalt namelijk ook een deel van mijn keuze. Opgeleid worden om werkloos thuis te zitten is niet de bedoeling. Daarbij zou ik later graag parttime werken omdat ik ook een pensionstal heb..
Gráág jullie advies! Alvast bedankt!

Als ik hier kijk dan is er het meeste vraag naar Duits.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:32

Of eigenlijk nog meer naar rekenen en wiskunde, maar dat is wel een hele andere richting.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:36

True, wiskunde vooral!

Ik ga als mijn sollicitatiebrief nagelezen is, reageren op een vacature van een school op St. Eustatius :=

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:19

Whoei, stoer!!

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:44

Wow! gaaf!

Lastige keus Ineke.. Hier in de buurt is weinig vraag naar docenten Duits (veel native speakers), maar in het westen is de vraag juist wat groter. Engels en Nederlands zijn dan volgens mij wat lastigere opleidingen om aan een baan te komen.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:15

Uhu :o

Nouja, als ik zo kijk naar de gemiddelde leeftijd van de docenten Nederlands hier, dan hebben ze over een paar jaar toch wel een hoop docenten Nederlands nodig :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:24

mayniac_val schreef:
True, wiskunde vooral!

Ik ga als mijn sollicitatiebrief nagelezen is, reageren op een vacature van een school op St. Eustatius :=

Wat gaaf zeg! Dapper besluit, ik zou het niet kunnen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:03

mayniac_val schreef:
True, wiskunde vooral!

Wat voor een school is dat?

Ben nu 'De school' aan het kijken.
Ik vind het soms wat overdreven. Ze laten natuurlijk bepaalde stukken zien.
Maar weet nog niet echt wat ik van dit programma vind.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:22

Een kleine middelbare school, met praktijk onderwijs, vmbo en havo :)

Ik moet alle afleveringen daarvan nog kijken := Zijn ze allemaal op het Jan Aerentz in Alkmaar?

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 12:51

O spannend mayniac_val!

1e klas is nu een toets aan het maken, wat een rust haha :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 13:15

Ja :=

Ik heb nu ook een eerste klas die lekker in stilte zit te werken, heerlijk :z

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 14:35

Ooo net leerling betrapt met zijn telefoon tijdens de toets! En het raar vinden dat hij een 1 kreeg...

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:22

Ja heel raar, dat je zo streng kan zijn (sukkeltjes).

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:39

mayniac_val schreef:

?

Wat leuk, wij hebben enkele jaren terug twee leerlingen van die school een week hier in huis gehad. Dit omdat een docent van de school waar mijn kinderen toen zaten ook voor een tijd naar st eustasia is gegaan. Hartstikke veel lol hebben mijn dochters gehad met die kinderen die toen voor een week hier waren (hele groep) mijn dochters hoogblond en met blauwe ogen lagen erg goed bij de jongens van daar en vooral het dansen met elkaar was hilarisch. De kinderen van eustasia vonden de meiden maar stijf hahaha niet raar want die kinderen konden toch met hun billen schudden niet normaal meer
:') ik denk dat als je daar aangenomen word een hele fijne tijd zult krijgen.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 18:44

Tof Mayniac! Is dat voor extra of zeg je dan je huidige baan op?

Ik heb gister mijn proef gehaald, mag maandag met mijn LIO starten *\o/* :D voor de rest van het schooljaar sta ik maandag, dinsdag en woensdag voor groep 3/4. Morgen ga ik ze ontmoeten <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:15

mayniac_val schreef:

Oh vet!!!! :D :D :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:10

lisanne87 schreef:
Tof Mayniac! Is dat voor extra of zeg je dan je huidige baan op?

Ik heb gister mijn proef gehaald, mag maandag met mijn LIO starten *\o/* :D voor de rest van het schooljaar sta ik maandag, dinsdag en woensdag voor groep 3/4. Morgen ga ik ze ontmoeten <3

Gefeliciteerd *\o/*

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:16

mayniac_val schreef:

Ik moet alle afleveringen daarvan nog kijken := Zijn ze allemaal op het Jan Aerentz in Alkmaar?

Ja, allemaal op het JA in Alkmaar opgenomen.
Ik heb, bij gebrek aan betere programma's op dinsdagavond, alle afleveringen gezien.
Ik vind het erg wisselend. De eerste aflevering was meteen heel heftig met allerlei kids met moeilijkheden, toen viel de rest een beetje 'tegen.'

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:05

Ik heb op die school gezeten (Jan Arentsz in Alkmaar) ik heb de docu niet gezien.. :n geen tijd (of geen zin? :P)

Mayniac_val, super cool als dat doorgaat. Ga je dan fulltime daar aan de gang?

Gefeliciteerd Lisanne87!

Hier sinds maandag doodziek op bed. De oorpijn van zondag bleek een flinke midden-oor ontsteking te zijn. Ben er goed ziek van (ook van de AB trouwens...).
Ik baal flink, ik heb geprobeerd schoolwerk te doen maar ik kan niet eens recht op zitten, laat staan achter een pc zitten en werken.. Op deze manier loop ik mijn deadline mis van 7 februari. Resultaat kan zijn dat ik niet kan afstuderen dit jaar...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:10

Ja, fulltime :j Dan stop ik bij mijn huidige baan, daar heb ik sowieso een tijdelijk contract :)

Hmm.. Vond het JA niet zo'n leuke school (heb er stage gelopen). Een homofoob teveel tegengekomen daar, ik heb de schurft aan dat soort dingen.

Ik ben vandaag echt heel erg uit mijn plaat gegaan tegen een leerling. Ik had het bij Maatschappijleer over integreren en dat het soms best lastig is omdat er door bijvoorbeeld bedrijven wordt gediscrimineerd. Zegt een leerling wiens opmerkingen mij al aardig de keel uit begonnen te hangen echt glashard: 'Ja maar mevrouw, sommige bedrijven willen gewoon alleen het beste ras.'
Ik ben zo gigantisch boos geworden, heb staan schelden toen ik hem er uit donderde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:50

Ha ik heb op het JA gezeten, meneer Krab was mijn docent. Wat een stel Christelijke hypocrieten waren dat. Heel kortzichtig en totaal niet didactisch.

edit: Ooooh ik was ook gaan flippen. Dat zég je gewoon niet. Wat een kútopmerking. Hoe reageerde je klas?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:51

AmyII schreef:
Hier sinds maandag doodziek op bed. De oorpijn van zondag bleek een flinke midden-oor ontsteking te zijn. Ben er goed ziek van (ook van de AB trouwens...).
Ik baal flink, ik heb geprobeerd schoolwerk te doen maar ik kan niet eens recht op zitten, laat staan achter een pc zitten en werken.. Op deze manier loop ik mijn deadline mis van 7 februari. Resultaat kan zijn dat ik niet kan afstuderen dit jaar...

Oh oliebol, dat is naar. Hopen op snelle beterschap meis!