Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 09:15

joyce2 schreef:
holly schreef:
Goede vraag Yucca. Je krijgt slechts 2 stickers geprint van de 4. Maar op welk deel van het a4tje worden deze af geprint? Beide boven, beide links, of beide totaal fout in het midden?

Als ik een a4tje waarvan de bovenste helft al van is bedrukt, de onderkant wil bedrukken, dan moet ik het velletje met de tekst naar beneden leggen, en het bedrukte deel als laatste.
Zeg maar dat mijn printer op de achterzijde van het vel, rechterbovenhoek begint.

Hij print 1 sticker per keer, steeds in de linker bovenhoek. Als ik het stickervel draai (de andere korte kant naar voren) pakt hij de "nieuwe" linker bovenhoek, maar dan hou ik nog 2 vlakken (schuin tegenover elkaar) over die onbedrukt blijven.

Inmiddels heb ik de vraag ook op Facebook gezet en de buurman op bezoek gehad, maar niemand krijgt het voor elkaar. Ik ga nu dus ff testen of ik het op de manier van 11A voor elkaar krijg.

Dat je die hoeken gedrukt kreeg, vermoedde ik al...
Is het nog gelukt met de kleine stickers?

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:19

Ik ben er gister mee begonnen, maar op een of andere manier kloppen de marges niet meer als ik hem op 10x15 heb gezet, waardoor het niet meer op 1 sticker past. Dus daar ga ik straks nog even op puzzelen en dan hoop ik echt heeeel erg dat het lukt!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:34

Wat een gedoe zeg Joyce. Ik had de boel het raam uit geknikkerd denk ik :=

Ik kom net bij de KVK vandaan. Was stikdruk maar na twee uur mag ik eindelijk zeggen dat ik officieel ben.... Jeuj!!!

Nu als een gek weer aan de slag want morgen geef ik de eerste workshop! Wil alles nog een keertje testen.

Verder wil ik (voor de toekomst) dunne schrijfblokjes bestellen. En pennen. Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand nog een tip voor een betrouwbaar bedrijf? Of zit hier iemand die dat doet?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:35

Gefeliciteerd Zooist! *\o/*

Eventueel Vistaprint?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:36

Gefeliciteerd Zooist!
Nu je KVK hebt kan je je ook aanmelden bij verschillende groothandels zoals de Makro etc. Daar kan je ongetwijfeld ook kantoorspullen krijgen. :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:44

Gefeliciteerd met je registratie! En veel succes morgen met je workshop!
Als je pennen en schrijfblokjes met je naam op wilt bestellen, kun je eens kijken naar Drukwerkdeal of Printcarrier (over deze laatste ben ik niet meer positief, maar ze zijn wel goedkoop).
Laatst bijgewerkt door 11AFotograaf op 04-01-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:44

Gefeliciteerd Zooist!

De bank belde me net op, om even te vragen hoe het ging. Ben namelijk net 3 maand bezig nu :) Ik zei dat ik best tevreden was en ze bevestigden dat zij ook aangenaam verrast waren met de cijfers op de rekening, dus dat ik fijn om te horen!

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:45

Super Zooist! Gefeliciteerd, nu ben je een echte zelfstandige. ga je het nog vieren vanavond? Toch best een momentje waard toch? Succes in ieder geval morgen!

Edit: Gelijke post met Mallootje, leuk van de bank dat ze even belden en fijn dat ze ook verrast waren. Dat is wel een lekker complimentje!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:53

Dat is erg leuk Mallootje! Fijn dat het zo lekker gaat. :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 11:56

Gefeliciteerd Zooist!
Is het voor je klanten op om te schrijven? Zijn dan die klemmapjes niet wat? Ik bedoel, zo'n karton met bovenaan een klemmetje om het papier in vast te houden.

Elegance nog niets zelf ondernomen? Zo werkt dat natuurlijk niet. Je zal echt zelf op zoek moet gaan naar bedrijven waar jij interesse in hebt. Met daarbij dat het verstandig is eerst aan een ondernemersplan te beginnen, want daarmee komt naar boven hoe jouw idee in je hoofd er straks uit moet komen zien en of het haalbaar is.

Joyce, je hebt een linkerzijlijnmarge en een bovenlijnmarge. Als je de linkerzijlijnmarge naar het midden verschuift, kun je op die manier dan niet het rechterbovenhoekje uit printen? Iig tijdelijk, tot je weet hoe het allemaal werkt?

Fijn om dat te mogen horen Mallootje. Geeft toch aan dat je goed bezig bent.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:08

@Holly, ja daar heb ik ook wel naar gekeken hoor, alleen qua dropshipping is het gewoon heel moeilijk iets te vinden, via google kan ik totaal niks vinden.. Ondernemersplan ben ik nu mee bezig :)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:57

Super berichten zo in dit nieuwe jaar.

Vistaprut ben ik niet kapot van. Of ze leveren goed werk of je kunt er tig keer achteraan.
Drukwerkdeal ben ik erg blij mee. Mooie kwaliteit en niet op het eind nog een fiks bedrag aan verzendkosten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:16

Elegance: Als je echt dropshipping wil gaan doen denk ik dat je gewoon de leveranciers moet gaan contacteren, misschien kan je wel met hen onderhandelen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:57

Nou, het probleem is geloof ik opgelost! Ik heb het formaat verkleind naar 90% en nu staat het etiket netjes op een 10x15 papiertje. Wel stom trouwens, want ik had al aangegeven "verkleinen tot papierformaat" oid en toch pakt hij hem dan niet.

En ik kom nu net toevallig nog ergens achter.... Als ik een hele lading stickers achter elkaar wil printer en er bijv. 4 aanvink in het verzendsysteem, zorgt het systeem er zelf voor dat er 4 op 1 pagina geplaatst worden. Erg fijn dat ze me dat niet hebben verteld toen ik om uitleg vroeg...

Maar goed, ik kan nu in elk geval in alle situaties uit de voeten. Bij meerdere etiketten print ik ze gewoon op het A4'tje en als ik enkele etiket moet printen, snij ik de sticker gewoon los!

Thanks allemaal voor het meedenken!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:03

Fijn dat het opgelost is! Op het gebied van printers kan ik altijd maar één ding bedenken: Raam open en...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:13

Fijn dat het gelukt is Joyce, heeft heel wat moeite gekost haha :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:26

Fijn dat het nu goed gelukt is, Joyce! Balen dat je achter die makkelijke oplossing pas aan het einde achter komt, maar beter laat dan nooit! Veel succes nog met de bestellingen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:31

Vistaprint ben ik ook al klaar mee. Gelukkig niet de enige zoals hier te lezen valt.
Ik ga de anderen eens bekijken.

Het is echt om aantekeningen te maken tijdens de workshop en om opdrachten te doen.

Joyce, wat fijn dat het gelukt is!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:04

Vistaprint, gatver.... Ik zweer bij Drukwerkdeals!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 16:09

En ik ben ook tevreden over drukwerkdeal.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:35

Ik ben zelf erg positief over http://www.flyeralarm.nl/ je moet wel even kijken naar de prijzen, sommige dingen zijn erg goedkoop en sommige dan juist weer duurder relatief met andere sites. Maar ik heb al veel bij hun besteld, de verzendkosten zitten al in de prijzen dus komt er niet extra bovenop (dat vind ik van vistaprint het naarste, allerlei extra kosten... :n ), en ze houden zich stipt aan de vermelde leveringstijden, heb het altijd netjes op tijd binnen gekregen en nooit een probleem gehad. Ook geven ze altijd meer dan je hebt besteld, wat ik ook erg netjes vind (want sommige drukkers geven ook aan dat je mogelijk tot 5% minder kan ontvangen vanwege drukfouten e.d... terwijl dat imo een risico is dat de drukker op zich moet nemen, niet de klant).

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:38

Bij Drukwerkdeal leveren ze ook meestal eerder als de leverdatum die aangegeven is! En de verzendkosten zitten er ook bij in de prijs!
Minder leveren als je besteld hebt, hebt ik bij Drukwerkdeal nog niet meegemaakt.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:45

Ik ga drukwerkdeal ook bookmarken, altijd fijn om meerdere betrouwbare adressen met all-in prijzen te hebben. :) Ik heb er zo'n hekel aan als je denkt "oh, da's een mooie prijs!", om er vervolgens achter te komen dat er allerlei kosten bijkomen die nergens vermeld stonden...

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:52

Hier ook goede ervaringen met drukwerkdeal. Onze visitekaartjes en stickers komen er vandaan, ook netjes op tijd en mooie kwaliteit.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:23

Ik heb al offerte opgevraagd. Vistaprint vraagt gewoon 7,95 per stuk.
Nu zit ik op 0,98 per stuk!!!