't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:29

@patpen, ik zal voor je duimen!
Ik snap dat je een beetje de moed begint te verliezen. Dat mag voor eventjes maar dan moet je je echt weer herpakken hoor! Jij hebt natuurlijk de pech dat je door lichamelijk klachten niet op bepaalde banen kunt solliciteren maar probeer toch te geloven in een goede afloop hoe moeilijk dat ook is soms. :(:)
Enne, kijk maar naar Cowgirl! ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:50

Cowgirl, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Patpen, ook ik zal voor je duimen ;-)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:52

ik heb as vrijdag mijn laatste werkdag, dan ben ook ik weer werkeloos.
Dat wordt dus weer druk solliciteren!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:59

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel even een slag om de arm houd hoor.
Moet de proeftijd nog in, het is wel fulltime op een stoel zitten en mijn afkickverschijnselen van dit moment zijn echt :r %)

Maar goed het gesprek over de uren moet nog komen dus er zal vast nog wel wat bespreekbaar zijn. Ik hoop eigenlijk dat het salaris het toelaat om 32 uur te gaan werken :P

Nu eerst een paar dagen maleisie om ff bij te komen.

Het enige zure is wel dat ik afgelopen week op een huis in Drenthe heb gereageerd. Want dit gesprek was echt het laatste voor mij. Als het niks zou worden zou ik de verhuis stap gaan maken. Had ook al min of meer stalling voor mijn paarden gevonden en ik weet dat ze bij een zorg instelling in assen hard mensen konden gebruiken voor de huishoudens van oudere mensen. Deze had ik dan zeker nog eens gebeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:03

Cowgirl, ik had even helemaal gemist dat je een baan hebt! (hoewel proeftijd enzo, maar toch :) ) Congrats! Wat is het?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:04

Veel kansen bij de NS:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1266 ... eel__.html

Ze gaan mij ook nog bellen.
Begin dit jaar heb ik hier gesolliciteerd om later een bericht te krijgen dan mijn brief zoek was geraakt en ze mij niet meehebben genomen in de selectie procedure. Nu zou ik op gesprek mogen nog voor de vacature's online zouden gaan :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:32

Ik ga idd ook bij de NS solliciteren!
Gewoon doen! Ze zoeken echt mensen.

Vanmiddag 2e gesprek bij huidige sollicitatie.
Ben benieuwd of ik wat mag ondertekenen!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:33

Ik heb ook ns een sollicitatie verstuurd. Ik ben benieuwd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:37

Open sollicitatie?

In regio Drenthe zit niets voor mij..
Maarja, als je gratis mag reizen ivm werk.. kan ik best ook ergens anders ter plekke :+

Maar d'r zit voor mij iig niets tussen zie ik nu al wel..

Ik ga over 40 minuutjes weg :D Ben echt benieuwd naar het 2e gesprek!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:44

nee ik heb een sollicitatie voor conducteur verstuurd. Ik zit dichtbij Amersfoort dus dat kan wel. Succes met je gesprek! Hopen dat het iets wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:46

Hmm.. Ik zit meer dan een uur bij amersfoort vandaan...
Balen..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 13:55

Ach ja maar jij krijgt deze baan gewoon!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:12

Hoop het!
Dan heb ik iig wat :) En dan kijken of er iets veranderd kan worden aan die 0-uren..... :)

Ik ga nu die kant op! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:16

mmm, via via info over de baan waar ik pas gesolliciteerd heb ontvangen, geloof dat ik niet echt verdrietig ben dat ik hem niet heb gekregen... binnen het bedrijf werken aardig wat zwaarder christelijke personen waardoor de bedrijfscultuur binnen de afdeling niet echt bij mij zal passen en de baan is zo te horen vreselijk simpel , simpeler dan dat het leek... het ingewikkeldste is dat je de gegevens correct moet invoeren , het formulier staat standaard in het systeem en de analyses die worden uitgevoerd door het systeem, dus meer dan correct invoeren, monsters malen en in apparaat plaatsen en zorgen dat de boel schoon is , is het eigenlijk niet ...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:41

Even voor diegene die (gaan) solliciteren bij de NS als conducteur: afstand woonplaats-standplaats is maximaal 20-25 km. Dus dat houdt in dat als je (bijvoorbeeld!) woonachtig bent in omgeving Arnhem, niet aangenomen zult worden in Utrecht. Heeft te maken met het feit dat je soms héél vroeg moet beginnen of héél erg laat klaar bent. Je moet binnen 30 minuten op je standplaats kunnen zijn (ongeveer). En als je de 1e of de laatste trein rijdt, kun je dus niet met de trein naar je werk ;)
Verder is het zo dat je niet gratis reist met de trein! Je krijgt wel een personeelspas 2e klas (geregistreerde partner/echtgenoot ook) voor Nederland máár daar betaal je wel iedere maand voor, ongeacht of je er gebruik van maakt. Mijn man werkt al ruim 25 jaar als HC dus ik heb al het nodige gehoord en gezien.

Ik heb vandaag voor het eerst post bezorgd. Verkeerde timing qua weer hoor :=. Regen is niet alles maar mijn shirt was drijfnat na afloop..... Vond het niet verkeerd om te doen. Maar wat ik nou weer niet begrijp: gisteren met de teamcoach nog gesprek gehad over mijn contract wat 15 sept afloopt, of er al iets meer bekend is of dat verlengd gaat worden. Nee, was niets over bekend. Krijg ik vandaag een brief of ik wil aangeven wanneer ik verlof wil hebben in de periode 16-9 t/m 31-12 :?.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:00

@Patpen raar is dat niet.. hier moet je dat ookal aangeven anders ben je de klos :P

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:01

cowgirl en quartel : Gefeliciteerd!!

Ik denk dat de NS vandaag 10.000 brieven krijgt :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:31

Astaloca: Nee, het is ook niet raar en er zit een bepaalde logica achter. Ervaring heeft NS geleerd dat mensen uit Arnhem in Utrecht kwamen werken als HC. Na hooguit 2 jaar gingen ze dan toch maar naar standplaats Arnhem omdat het reizen zo tegenviel. Ja, dat kun je op je vingers nagaan natuurlijk :+.

Er zullen heel wat reacties komen maar hoeveel blijven er over na de selectie en daarna na de opleiding? Het is pittig werk, zowel fysiek als mentaal. Je werkt met een 16-weeks rooster wat iedere 4-6 weken veranderd (zeker nu in de zomerperiode) en regelmatig krijg je een andere dienst dan volgens rooster. Standaard werk je om het weekend, soms 2 weekenden achter elkaar (3 mag niet). Plus natuurlijk ook gewoon de feestdagen, gaat gewoon door. Vrije dagen en vakantie opnemen is soms echt een uitdaging :j

Edit: op internet staan de roosters van zowel de conducteurs als de machinisten. Soms heb je een week van 28 uur, maar doorgaans heb je bij een FT dienstverband werkweken van 39 uur (FT = 36 uur). En dan nog de extra tijd bij vertragingen en dat soort dingen.....
Laatst bijgewerkt door patpen op 01-08-12 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:33

Mijn droombaan is het ook niet hoor ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:36

Mijne ook niet! Ik zie en hoor te veel om te gaan solliciteren als conducteur :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:55

Op de website stond dat je maximaal 45 minuten reizen vanaf de standplaats mag wonen. Dat is bij mij zo.. Maar goed ik ga het wel zien. Beter iets dan niets. En mij lijkt het overigens wel leuk!!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:00

Even om een hart onder de riem te steken: Meiden: Die baan die komt er ook voor jullie!

Ook voor de mensen die al langer in het topic zaten dan ik terwijl ik al een hele tijd meelezer ben...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:15

Winged schreef:
Even om een hart onder de riem te steken: Meiden: Die baan die komt er ook voor jullie!

Ook voor de mensen die al langer in het topic zaten dan ik terwijl ik al een hele tijd meelezer ben...

Ik ben het helemaal eens met Winged!

Sinds januari ben ik al aan het solliciteren, sinds 1 april ben ik officieel werkloos. Mensen in mijn omgeving zeiden altijd dat ik moest genieten van mijn tijd bij huis maar dat kon ik moeilijk. Het is immers geen vakantie. (Herkenbaar?)
Eigenlijk elke dag keek ik wel op de vacature sites of in de vele mails die ik kreeg van uitzendbureau's en vacature alerts.
Tot anderhalve week geleden: Ik had er zo genoeg van dat ik besloot om maar eens een paar dagen helemaal niet te kijken en te genieten van het lekkere weer. Ik had in 3 weken tijd al 16 sollicitaties de deur uit gedaan dus ruimschoots voldaan aan de UWV verplichting. Vanaf vrijdag niet meer gekeken en je gelooft het niet:
De maandag erop kreeg ik 3 uitnodigingen voor een sollicitatiegesprek. :roll:
Vorige week donderdag en vrijdag de gesprekken gehad waarvan ik bij 2 bedrijven werd uitgenodigd voor een 2e gesprek.
En komende maandag al begin ik bij een bedrijf in de regio. Precies de baan zoals ik voor ogen had: 4 dagen in de week op de financiële administratie bij een bedrijf waar 30 mensen werken. (Niet te groot, niet te klein) En de reisafstand is een kwartier met de auto.
Het kan dus wel, volhouden meiden! Of net als ik, gewoon even helemaal afstand nemen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:18

Aangenomen!
0 uren contract, is een speciale regeling als je in de ziektewet komt o.i.d... :)
2 maanden proeftijd
Jaarcontract getekend vanaf 10 augustus! :D

Ze proberen rekening te houden met mijn vriend die 200 km verderop woont, echt superlief! :D
Zo flexibel!
Het is in de horeca, beetje leidingachtige functie. Geen bijbaantjes-werk,maar echt ook zelfstandig e.d :D

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:21

Super Jolliegirl! *\o/*