Winged schreef:Even om een hart onder de riem te steken: Meiden: Die baan die komt er ook voor jullie!
Ook voor de mensen die al langer in het topic zaten dan ik terwijl ik al een hele tijd meelezer ben...
Ik ben het helemaal eens met Winged!
Sinds januari ben ik al aan het solliciteren, sinds 1 april ben ik officieel werkloos. Mensen in mijn omgeving zeiden altijd dat ik moest genieten van mijn tijd bij huis maar dat kon ik moeilijk. Het is immers geen vakantie. (Herkenbaar?)
Eigenlijk elke dag keek ik wel op de vacature sites of in de vele mails die ik kreeg van uitzendbureau's en vacature alerts.
Tot anderhalve week geleden: Ik had er zo genoeg van dat ik besloot om maar eens een paar dagen helemaal niet te kijken en te genieten van het lekkere weer. Ik had in 3 weken tijd al 16 sollicitaties de deur uit gedaan dus ruimschoots voldaan aan de UWV verplichting. Vanaf vrijdag niet meer gekeken en je gelooft het niet:
De maandag erop kreeg ik 3 uitnodigingen voor een sollicitatiegesprek.
Vorige week donderdag en vrijdag de gesprekken gehad waarvan ik bij 2 bedrijven werd uitgenodigd voor een 2e gesprek.
En komende maandag al begin ik bij een bedrijf in de regio. Precies de baan zoals ik voor ogen had: 4 dagen in de week op de financiële administratie bij een bedrijf waar 30 mensen werken. (Niet te groot, niet te klein) En de reisafstand is een kwartier met de auto.
Het kan dus wel, volhouden meiden! Of net als ik, gewoon even helemaal afstand nemen...