Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:05

Ik lach me dood om die vent :') Z'n team is wel super chill trouwens, ik was op zoek naar een onvindbare toespraak en had hen gemaild om hulp. Ze konden helaas niet helpen maar ik kreeg wel lief advies enzo.
Zal hem toesturen als hij af is, leuk :D

Jouw scriptie klinkt ook erg interessant :j

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:23

Welkom mayniac :)
Gaaf onderwerp! Bij wat voor studie hoort deze scriptie?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:23

Ze zijn vast heel geflatteerd dat je je thesis deels aan hem wijdt :))

Zo heb ik in oktober op een filmfestival een interview met Benedict Cumberbatch (die Sherlock speelt) kunnen versieren voor mijn stage, en ik had hem ook verteld dat ik een hele masterthesis over Sherlock schreef. Vond hij ook fantastisch, hij is zelfs nog blijven hangen om meer info te vragen over wat ik juist schrijf enzo :D

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:27

Wauw, wat een gave onderzoeken doen jullie allemaal! Op het moment loopt het bij mijn thesis een beetje langzaam; mijn begeleider heeft het erg druk, waardoor ik de feedback die ik twee weken geleden al zou krijgen op mijn eerste 3000 woorden, nog steeds moet ontvangen. Lastig om zo door te werken. Daarnaast ben ik ook nu bezig met mijn rijbewijs en voorbereidingen voor een Engelse toets als toelating tot mijn Master. Misschien had ik wat beter moeten plannen, haha :Y)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:36

Szan schreef:
Welkom mayniac :)
Gaaf onderwerp! Bij wat voor studie hoort deze scriptie?

American Studies :+: Geweldige studie. Wel heel breed, wat lastig is omdat ik àlles leuk vind (behalve economie). Dus het heeft even geduurd tot ik op dit onderwerp kwam.

Wat tof Yasmine :D

Ah, dat is balen Aal.. Welke Master wil je doen?

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:39

Heb me nu ingeschreven voor European Studies: Identity and Integration. Maar het is best een strenge selectieprocedure, dus nog even fingers crossed dat ik toegelaten word! :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:41

Aan de UvA ook :)?

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:43

Ja, aan de UvA inderdaad. Het probleem met mijn studie is een beetje dat we vallen onder Humanities, waardoor we voor vervolgstudies als bijvoorbeeld International Relations, wat velen van deze studie willen doen, een schakelprogramma moeten doen. Door binnen de UvA te blijven hoeft dit niet, plus dat ik dit een erg gave master vind!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:47

Typisch :+ Qua onderwijs vind ik de UvA echt heel fijn, maar al het bureaucratische gedoe (ik ben hier ook via een schakelprogramma gekomen, van het Hbo af) heeft me half tot waanzin gedreven :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:53

Ooh American Studies, leuk! Ik ben aangenomen voor een postgrad American Studies in Gent, maar ik ga uiteindelijk toch voor een andere master-na-master gaan.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:56

Onwijs leuk :D Zo jammer dat het maar een jaar duurt! Een docent maakte laatst een grapje dat het programma maar verlengd moet worden zodat het zeven jaar duurt, nou, ik ben voor :D

Welke ga je nu doen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:59

Ik ga ingangsexamen doen voor een master tv/film screenwriting :D Een vriend van me volgt die opleiding nu (duurt een jaartje) en vindt het echt fantastisch, en wat ik ervan hoor is het ook echt iets voor mij. Maar als ik niet slaag voor het ingangsexamen ga ik toch nog American Studies doen denk ik.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:02

Dat sluit ook wel mooi aan bij je scriptie, zo te horen!

Aal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:12

mayniac_val schreef:
Typisch :+ Qua onderwijs vind ik de UvA echt heel fijn, maar al het bureaucratische gedoe (ik ben hier ook via een schakelprogramma gekomen, van het Hbo af) heeft me half tot waanzin gedreven :')

Nou inderdaad, het papierwerk bij de UvA is regelmatig om te huilen.. Maar na drie jaar ben ik erop voorbereid en neem ik er ruimschoots de tijd voor! :))

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:27

Yasmine schreef:
Is het nog gelukt, Lisanne?

Ja, maar mijn promotor die reageert heel de tijd alleen maar op de schrijfstijl. Dat vind ik irritant. :') Nu maar weer de boel aanpassen aan hoe zij het wil en dan hopen dat ze eindelijk eens de inhoud goed wil gaan bestuderen. Niet dat ze straks ineens alles veranderd wil hebben. :\

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:57

Dat zuigt, Lisanne :\ Maar aan de andere kant, als je inhoud niet goed zit had ze het volgens mij toch al lang gezegd? Hopelijk geeft ze snel inhoudelijke feedback, dan!

Ik heb antwoord van mijn supervisor: "ja hoor, doe maar gewoon wat jou het beste lijkt" *\o/* Dus nu kan ik hélemaal doen wat ik wou doen en kan ik er een awesome thesis van maken :D Ben ook meteen een heel stuk geruster, want dit betekent dat ik eigenlijk bijna klaar ben, behalve hier en daar nog details en mijn case study die ik nog moet uitschrijven.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:27

Jeetje Yasmine, wat voeren ze jou? Je gaat als een speer :D

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:28

Aaaaaah vandaag inleveren! Bizar, dan is het echt af. Ik kan voorlopig even helemaal niets meer horen over mijn thema, maar vind het nog steeds ZO interessant. Is ook waar ik in wil gaan promoveren.

Ben ik trouwens een van de weinige natural science students hier? Zie hier veel social sciences/humanities als ik me niet vergis? Mijn thesis thema is de samenhang tussen klimaatverandering en lawinegevaar, waarvoor ik een computermodel heb ontwikkeld :)

Yasmine, jij gaat inderdaad super hard, wat goed! En Lisanne, kan me voortellen dat het irritant is, maar schrijfstijl is zo ontzettend belangrijk. Je wilt namelijk niet dat een minder schrijfstijl afleidt van een briljante content.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:38

Ja, het is natuurlijk ook belangrijk, maar ondertussen wil ik ook wel eens weten of de inhoud ook goed is. Een briljante content zal ik toch wel niet hebben. :') Heb het nu weer herschreven aan de hand van haar tips, en heb nu wel weer een hele pagina minder (want ze wil vooral dat ik alles compacter op schrijf), dus heb wel weer extra ruimte voor mijn conclusie (die ik pas wilde gaan schrijven als zij de inhoud heeft beoordeeld).

Deze week ook weer, moest uiterlijk 5 mei een definitieve titel doorsturen die op je diploma zal verschijnen. Dus ik heb haar nog een e-mail gestuurd of ze het eens was met mijn titel, kreeg een mail terug dat de titel prima was. Dus ik die doorgestuurd. Krijg ik deze week, nadat ik mijn scriptie weer had doorgestuurd, een aangepaste versie terug van haar, met een veranderde titel. ^) Heb nog gevraagd of ze het echt nodig vond dat ik mijn titel nog veranderde, omdat dat eigenlijk dus niet meer kan, maar heb nu nog steeds geen antwoord terug helaas. De titel die zij opperde vind ik eigenlijk ook niet eens zo mooi, en is volgens mij ook nog grammaticaal niet helemaal juist. Al was mijn titel ook niet alles, daar had ze wel gelijk in, maar vorige week vond ze 'm nog prima.

Zucht. :P

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:56

Dirndl schreef:
Aaaaaah vandaag inleveren! Bizar, dan is het echt af. Ik kan voorlopig even helemaal niets meer horen over mijn thema, maar vind het nog steeds ZO interessant. Is ook waar ik in wil gaan promoveren.

Ben ik trouwens een van de weinige natural science students hier? Zie hier veel social sciences/humanities als ik me niet vergis? Mijn thesis thema is de samenhang tussen klimaatverandering en lawinegevaar, waarvoor ik een computermodel heb ontwikkeld :)

Yasmine, jij gaat inderdaad super hard, wat goed! En Lisanne, kan me voortellen dat het irritant is, maar schrijfstijl is zo ontzettend belangrijk. Je wilt namelijk niet dat een minder schrijfstijl afleidt van een briljante content.

Spannend als het dan zo af is :D Wanneer weet je je cijfer?

Ik doe master biologie (als je dat bedoelt met natural sciences? :P ) en mijn masterthesis gaat voluit over: evaluatie van de inzetbaarheid van runder-paard en schapenrassen in het natuurbeheer in Vlaanderen.

Jouw thesis klinkt ook wel heel interessant! Welke studie doe je?

@Spirit: ook al begeleider-troubles :P Ik hoor van m'n medestudenten niks anders de laatste tijd!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 18:02

Hier nog een natural sciences student. Heb Animal Science gestudeerd in Wageningen en ben nu aan het promoveren in Dublin. Mijn thesis en PhD gaan over varkens en voeding. In mijn master heb ik gekeken naar een bepaalde technologie om een bepaald type vezel uit een voedingsstof beter verteerbaar te maken. In mijn PhD ga ik kijken naar nutritionele en management factoren die de (darm)gezondheid van de big rondom spenen beinvloeden.

Jullie thesissen klinken ook interessant!

Dirndl, oehhhh inleveren, dat is zo'n énorm lekker gevoel!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:32

Klinkt interessant Sodera :j

Fijn dat je lekker in mag leveren Dirndl! Ik denk dat ik eind juni echt in zo'n loos gat terecht kom als ik Het Kreng -zoals ik thesis liefkozend heb omgedoopt- ingeleverd heb :')

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:20

Vind het grappig dat een scriptie voor elk soort studie weer anders is. Zie hier toch vooral hele praktische scripties langskomen (natuurkundig/biologisch onderzoek/analyseren van een tv-serie). Bij rechten is het veel theoretischer. Daar is het vooral het idee zoveel mogelijk literatuur en jurisprudentie over een bepaald onderwerp te verzamelen en die informatie op een zinvolle manier te ordenen. Nu is dit nog wel de bachelorscriptie (max. 6000 woorden, wordt volgens mij nog een uitdaging om dat aantal niet te overschrijden), maar ik heb inmiddels ook al veel juridische masterscripties gezien en die zijn ook heel theoretisch van aard. Leuk om dat verschil te zien met jullie scripties. :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:12

Ik heb een tijdje alleen meegelezen. Er komen inderdaad gevarieerde onderwerpen voorbij, leuk!

Nadat ik mijn scriptie de eerste keer had ingeleverd toch wel wat commentaar, ik ben niet precies genoeg geweest in het gebruik van mijn voetnoten. Nu komt het er op neer dat ik het heel nauwkeurig moet verbeteren. Inhoudelijk gezien was het gelukkig goed en ze was onder de indruk van de hoeveelheid werk die ik verzet had en de originele, maar juiste, opbouw van mijn scriptie. Maar dat verbeteren :oo Het lukt me gewoon niet om er aan te gaan zitten. Ik heb een enorme aversie opgebouwd tegen het schrijven. Zo erg dat ik er destructief gedrag bij vertoon, gisteren had ik uitgetrokken om te gaan schrijven, ga ik eergisteravond toch maar de kroeg in (en goed ook). Hopelijk komt er vandaag wat van. Want ik moet echt even werken :o Maar het blokkeert echt. Zo lastig, ik had dit vorig jaar met regelmaat (en dat heeft mij ook wel beperkt in mijn studie), maar ik was er juist dit jaar vanaf. Ook tijdens het schrijven geen last, maar nu. Goed, ik ga alles erbij pakken en het document openen. Aan het werk :=

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 10:09

Succes met het verbeteren van de verwijzingen! Rotklusje is dat inderdaad. Wel fijn dat ze positief was over de inhoud en opbouw. :)