't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:48

Is het voor sommige van jullie ook geen idee om bij de politie te gaan? Het betaald niet zo slecht, je word betaald opgeleid en je hebt doorgroeimogelijkheden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:51

Ik zou al zakken op de lichamelijke test...gewrichtsklachten, rugklachten en te slechte ogen...heel jammer want het zou mij echt heel leuk lijken...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:52

Oh ok, dat is dan geen optie :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 15:53

Nee, helaas. -O-

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:03

nou ik meld me ook maar ff aan hiero ben afgelopen dinsdag opgestapt na veel heisa ...had me er toch ff genoeg van maar dat ter zijde....waar ik nogal tegen aan loop is het aantal diploma's wat vereist is tegen woordig, en nee ik heb er geen....tot ik mijn lesbevoegdheid eindelijk heb over 2 jaar en kan dan eindelijk doen waar ik goed in ben, tot die tijd zit ik vast aan schoonmaak werk???? want de rest heb je allemaal minstens een MBO diploma hebben (wel de opleiding gedaan (paardenhouderij & horse and leisure niveau 3) maar door persoonlijke omstandigheden niet examen kunnen doen) en de hele tijd achter een telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:04

Lottie84 schreef:
Is het voor sommige van jullie ook geen idee om bij de politie te gaan? Het betaald niet zo slecht, je word betaald opgeleid en je hebt doorgroeimogelijkheden.

Ik wilde vroeger altijd politie te paard maar dan moet je eerst wel bij de politie.
Ik snap nooit zo goed ene jaar is er een tekort, jaar of meer verder moet er weer bezuinigd worden.
Dan moeten er weer mensen uit.
Heb je wel baan zekerheid?

Ik ben 1.60 ongeveer erg klein ik vind dat niks voor een agent als je zo klein bent haha.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:06

Boompje1985 schreef:
nou ik meld me ook maar ff aan hiero ben afgelopen dinsdag opgestapt na veel heisa ...had me er toch ff genoeg van maar dat ter zijde....waar ik nogal tegen aan loop is het aantal diploma's wat vereist is tegen woordig, en nee ik heb er geen....tot ik mijn lesbevoegdheid eindelijk heb over 2 jaar en kan dan eindelijk doen waar ik goed in ben, tot die tijd zit ik vast aan schoonmaak werk???? want de rest heb je allemaal minstens een MBO diploma hebben (wel de opleiding gedaan (paardenhouderij & horse and leisure niveau 3) maar door persoonlijke omstandigheden niet examen kunnen doen) en de hele tijd achter een telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

De tuinderijen? Dat is absoluut niet stilzitten. :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 16:34

Lottie84 schreef:

Je moet er wel geschikt voor zijn om dit werk te doen. ;)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:17

Ben vanochtend op gesprek geweest bij PostNL en aangenomen.
Contract start per 1 mei voor gemiddeld 19,5 uur per week.
Op administratief gebied wil het niet lukken, vandaar dat ik nu bij de post heb gesolliciteerd.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 18:06

Boompje1985 schreef:
telefoon/kassa/kantoor kan ik echt niet, stilzitten is niet aan mij besteed....dus weet iemand nog (leuk) werk waar je geen diploma voor nodig hebt???

Nou.. zit op kantoor, maar zit niet bepaald stil hoor.. ;) Doe toch echt wel wat en qua fysiek.. Doe thuis genoeg met de paarden.. dat komt wel goed..

Ik heb mijn eerste werkweek gehad.. Kan maar 1 ding zeggen.. JEEJ! :D Ik hoop dat ze hetzelfde vinden..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:17

Goed zo, Elan! :D Zo volhouden! +:)+
En gefeliciteerd justahorse! *\o/*
Bij mij staan er vreemdgenoeg telkens geen vacatures..

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:28

Pff, jullie gaan HARD momenteel (of heb ik het druk?)

Ik zou deze week wat horen en heb nog niks gehoord. Beetje jammer van ze, vooral na een stapel gesprekken.

Ik ben alvast even alles aan het voorbereiden om voor mezelf verder te gaan en aan m'n studie te beginnen :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:36

linnie050 schreef:
Lottie84 schreef:

Ik wilde vroeger altijd politie te paard maar dan moet je eerst wel bij de politie.
Ik snap nooit zo goed ene jaar is er een tekort, jaar of meer verder moet er weer bezuinigd worden.
Dan moeten er weer mensen uit.
Heb je wel baan zekerheid?

Ik ben 1.60 ongeveer erg klein ik vind dat niks voor een agent als je zo klein bent haha.

Ik ben 1.58 en heb gesolliciteerd ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:08

justahorse schreef:
Ben vanochtend op gesprek geweest bij PostNL en aangenomen.
Contract start per 1 mei voor gemiddeld 19,5 uur per week.
Op administratief gebied wil het niet lukken, vandaar dat ik nu bij de post heb gesolliciteerd.

Hé, een collega bij de post! Wat ga je doen? Sorteren, voorbereiden of bezorgen?

Hier verder niets leuks te vinden -O-. Zou vandaag ook gebeld worden door een ex-werkgever die mijn re-integratie moet gaan regelen. Daar zat ik eigenlijk op te wachten (telefoontje dan) maar die hebben dus ook niets laten weten.....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:09

Zij zijn niet toevallig dicht op goeie vrijdag?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:33

Boompje met welke lesbevoegheid ben je bezig dan??

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 20:34

vandaag de laatste werkdag achter de rug :\

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:13

:(:) Lifaya ..

had jij niet net werk?

En ik heb gesolliciteert bij de politie vorig jaar, maar past niet echt bij me het vak :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:07

'Had idd net werk. Helaas kon ik blijkbaar niet aan de eisen voldoen. Terwijl ik gewoon prima mijn werk deed, zeker als je nagaat dat ik een rasechte ADD'er ben :+ Ik ben alleen wel anders dan een gemiddelde 22 jarige, mis iets meer inzicht, heb ik ook van te voren aangegeven. Blijkbaar was dit toch een probleem

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:21

@ Patpen..

Ik ga voorbereiden doen.

Contract gaat pas in per 1 mei.

Dan heb ik 1,2,en 4 mei opleiding.
3 mei heb ik een kennismakingsbijeenkomt.
Dan een week vrij en daarna pas aan de slag.
De dienst waar ik mee moet starten was nog niet bekend.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 06:46

justahorse: dat doe ik ook! Ik heb de 1e week meegelopen (= opleiding) maar heb geen kennismakingsbijeenkomst gehad. Rooster is 1 week van te voren bekend en plannen is niet de sterkste kant.... Het varieert wel tussen sorteercentra want ik hoor weer hele andere vehalen van onze dirigent bij de fanfare; bij ons beter geregeld dan waar hij zit! Mijn contract loopt t/m 15 september; dan sluit dit sorteercentra. Vandaar dat ik dus wel blijf kijken naar ander werk ;). Hoewel ze al meerdere keren gevraagd hebben of ik in mijn woonwijk wil gaan bezorgen. Mocht ik tegen die tijd nóg niets leuks hebben gevonden, kan ik altijd nog kijken wat ik doe.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 14:15

[quote="patpen"]Quinta: misschien vind je iets op http://www.medivacature.nl Hier staan allerlei (para)medische functie per provincie bij elkaar. [quote]

Dankje Patpen! Ik ben eens op de site gaan kijken, maar nog niets dat bij me past.

Zijn er misschien andere bokkers die me namen van instellingen voor psychiatrische mensen of mensen met een handicap kunnen geven?
Want vaak zijn er ook bedrijven die hun vacature niet bekend maken via interimkantoors, maar puur alleen op hun eigen site en een paar kranten.
En ik zou me graag willen profileren in het psychiatrisch vakgebied of bij personen met een handicap, telkens als ergotherapeute.
Daarmee zou ik graag het (ergotherapeutisch) werkveld in Zuid-Nederland wat beter willen leren kennen vb: Budel, Weert, Valkenswaarts, Eindhoven,... Die kant ongeveer.

Iemand die me helpen kan? :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:56

Even een vraagje: als je bij UWV je sollicitaties door moet geven, wat zet je dan in zo'n document? Ze hadden mij gemaild dat ik het beste even een document aan kon maken met de naam van het bedrijf, de datum, de functie en het resultaat. Maar hoe kan ik het resultaat erbij zetten, als ik net de brief verstuurd heb?! Dus ik vroeg me af hoe jullie dat eigenlijk doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:59

Joyce, ik had eendocument gekregen wat ik moest invullen.
Als je wil kan ik deze wel doormailen?

en resultaat: tja, ik zette er:
"in afwachting" of "afwijzing" (en dan gevolgd door de reden)
als er in de ontvangstbevestiging stond binnen hoeveeltijd er reactie zou zijn dan zette ik dat erbij
Bij alle sollicitaties waar ik in afwachting was maakte ik het vakje geel zodat ik in 1 oog opslag kon zien wat er nog "open" stond zeg maar!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:25

Als je dat document naar me door wil mailen, graag! Lijkt me wel handig!

Ik kan ook steeds maar geen geschikte vacatures vinden. Gelukkig heb ik nog 8 dagen de tijd om op 2 dingen te reageren, maar alles is of voor 40 uur, of voor heel weinig uren, of een k*t salaris. Net dacht ik, ik ga gewoon op 2 dingen reageren in de hoop dat ik ze dan kan combineren (baan voor 22 uur en een baan voor 8 uur). Alleen bij die baan van 8 uur moest je wel 32 uur per week voor beschikbaar zijn voor het geval een collega ziek zou worden. Tsja, dat gaat hem dan ook weer niet worden. Het is het allemaal net niet!