't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:58

Ik zag vandaag een interessante vacature, maar bij een instelling waar het een en ander mis is. Nu staat er in de vacature dat de instelling zich in een surseance van betaling bevindt. Dit betekend toch dat er uitstelling van betaling plaatsvindt, met andere woorden dat je geen loon krijgt?! Wie wil daar nou graag werken.. wel jammer want het leek me wel leuk en lekker in de beurt.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:45

Zou ik inderdaad niet willen werken Anneert, voor mijn gevoel stap je dan in een zinkend schip. Dat een bedrijf die in zulke problemen verkeert überhaupt mensen mag aannemen, lijkt me een beetje raar?

Cowgirl, ik zou zeker geen vertaalsite gebruiken. Die vertalen vaak letterlijk en dan klopt er geen bal meer van. Woorden waar je over twijfelt even door een vertaalmachine jagen en verder de brief zelf schrijven. Ook ik wil je brief wel nakijken, mocht je dat willen :)
Laatst bijgewerkt door JoT op 13-12-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:47

Lekkere vooruitzichten zo als je naar t nieuws kijkt... nog meer werklozen, dus nog meer sollicitaties per vacature... nou niet bepaald hoopvol dus...

Hopen dat m'n sollicitatie van vandaag dan raak is. Al heb ik er niet zo'n goed gevoel bij. Hij stelde zulke vreemde vragen. En ik ben TE eerlijk geweest denk ik... Als 't goed is hoor ik deze week meer.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:51

Lotte, naar dat je niet zo'n goed gevoel had bij die sollicitatie. Maar op de een of andere manier zijn dat vaak de gesprekken die leiden tot een tweede gesprek. Sterkte met het afwachten...

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:53

Ik mag het hopen. Heb wel goede referenties daar intern. Mijn (al 2x) ex collega / vriendin werkt daar, dus die heeft me wel de hemel in geprezen. Maar na mij kwam er een jongere jongen. Dus ja die is wel goedkoper natuurlijk. Naja we zullen zien, en wachten af, meer kan ik op dit moment niet doen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:29

Kun je een voorbeeld noemen van vreemde vragen? of was het op de functie gericht?

@ Jot, ja dat vind ik dus ook al zo raar

Ik en een vriendin hadden op dezelfde vacature gereageerd en zij had vandaag gebeld of ze werd uitgenodigd, maar het bleek dat er 60 brieven waren binnengekomen.. en volgens mij is dat nog weinig in de richting waarin ik solliciteer.

Succes, lotte!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:23

Uhm is wat lastig uit te leggen, maar zal t proberen.

Ik heb mijn CV naar hen gestuurd omdat mijn vriendin zei dat hun nog iemand zochten en ze had mij daar opgehemelt. Dus hun vragen waarom heb je hier gesolliciteerd. Uhm tsja om geld te verdienen? Dat kwam er als eerste uit.. Haha. Heb d'r nog wel een draai aangegeven. Maar toch... En zo waren er nog wat dingen. Had bij mijn CV bij overige interesses kinderen staan. Maar gaf in het gesprek natuurlijk weer aan geen fulltime thuis moeder te willen zijn. Ook weer een heel verhaal omheen gebreid enzo. En zo nog wat dingen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:27

ik heb vandaag een semi afwijzing gehad
Andere kandidaten sluiten beter aan op het gewenste profiel, maar ik wordt nu nog niet afgewezen omdat ze wel aansluiting zien voor deze functie.
Ze gaan dus eerst verder met de andere kandidaten en ik wordt op de hoogte gehouden van de lopende sollicitatie procedure

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:46

Oh ja dat heb ik ook wel ooit gehad, is helaas nooit iets geworden

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:55

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:06

Ik zou in aanmerking kunnen komen voor maat 42 maar ben helaas "maar" 1.68 dus net te klein :o.
Ik lees voornamelijk mee want ik werk nu (weer) 8 uur maar dat is straks als de WW stopt te weinig. Dus ik kijk wel rond, maar ja, zoals iedereen hier wel weet is het moeilijk iets te vinden. Pas geleden stond er wel een perfecte vacature op internet maar ik ben zo stom geweest om er niet op te reageren. Was voor 12 uur, in de buurt, administratief. Helaas ook niet de vacature bewaard om er alsnog op te reageren |o.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:20

@patpen: Heb ik wat gemist?? Je had toch een leuke baan gevonden? Of ben ik nu in de war met iemand anders...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:20

Patpen, dat ken ik ook.. Of denken ik sla de link op en schrijf mn brief morgen....
Vervolgens is de vacature de volgende dag van internet gehaald....

Ik weet van gekkigheid bijna niet meer waar ik op moet reageren. Gister 1 leuke vacature gevonden, maar liever vind ik er 10 en stuur ik tien brieven...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:00

Ik heb ook een leuke baan Joyce! Nog steeds heel erg naar mijn zin. Baas is op de dinsdag altijd humeurig maar daar ben ik nu dus wel aan gewend. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar het is gewoon iedere dinsdag zo :P. Alleen dat computersysteem >;). Hij dacht: de 1e werkdag zet ik haar naast mij neer en dan kent zij in 1 ochtend het hele programma (waar hij 6 maanden fulltime over heeft gedaan!). Ja, tuurlijk. Zit er nu 3 maanden (2 ochtenden in de week) maar begrijp nog lang niet alles.
De baas is groot geworden in dit bedrijf en heeft het overgenomen van zijn vader (en zijn zoon gaat nu een leertraject in dus die zal het tzt wel weer overnemen). Hij zit dus al zijn hele leven in de bouwsector terwijl er voor mij een wereld open is gegaan.
Op dit moment zit ik er nog als gedetacheerde en het ligt nog altijd in de bedoeling dat ik in vaste dienst kom. Hij is wel tevreden over de werkzaamheden (op een aantal verbeterpunten na) maar die 8 uur p/w is te weinig. Ik heb ook te veel werk dus het is nooit klaar als ik naar huis ga. Maar als ik die rekening zie wat hij voor mij moet betalen :oo kan hij mij beter in vaste dienst nemen met minimaal 1 ochtend erbij. Alleen hoor ik daar zo weinig over.... Vandaar dat ik rondkijk of er ergens nog een leuk baantje is voor max 12 uur p/w. Dat is helemaal zoeken naar een speld in een hooiberg.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:08

Patpen, heb je al eens met je baas besproken of je straks niet een ochtendje meer daar kan gaan werken. Zo te lezen heb je daar wel een argument voor, namelijk dat er teveel werk ligt voor twee ochtenden. En benadruk dan vooral ook hoe je het naar je zin hebt daar en hoe gemotiveerd je bent. Gewoon proberen en warm houden :)

Sjips, zit nog te wachten op de uitslag van dat referentie-telefoontje. Zit echt een beetje op hete kolen. Ik wil zo graag die baan! Hopelijk hoor ik vandaag wat.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:13

ben je bang dat je referentie slecht voor je uit kan pakken?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:21

JoT spannend zeg!

Ik heb vanmiddag een orienterend gesprek op een speciale basisschool. Morgen een telefoontje voor een mogelijk opleidingstraject en net een brief de deur uitgedaan.
Al die recessieverhalen werken wel op mijn zenuwen eigenlijk. :oo

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:03

Mri, ik wil gewoon weten of ik die baan heb of niet. Mijn oude werkgever zal heus wel een positief verhaal houden, maar toch. Als er nu in dit stadium nog iets mis zou gaan dan zou ik daar toch wel heel erg ongelovelijk van balen. En elke minuut tot ik zekerheid heb is er eigenlijk een teveel nu ;) Ben gewoon een beetje aan het stuiteren.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:04

gaat vast goedkomen!
ik ben hier weer druk vacatures aan het zoeken -O-

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:33

JoT schreef:
Patpen, heb je al eens met je baas besproken of je straks niet een ochtendje meer daar kan gaan werken. Zo te lezen heb je daar wel een argument voor, namelijk dat er teveel werk ligt voor twee ochtenden. En benadruk dan vooral ook hoe je het naar je zin hebt daar en hoe gemotiveerd je bent. Gewoon proberen en warm houden :)

De uren zouden ook uitgebreid gaan worden naarmate ik meer taken kreeg. In het begin was het lastig genoeg om het programma onder de knie te krijgen en duurde het ook langer :P. Nu begin ik het steeds meer door te krijgen en boek ik facturen sneller in. Baas heeft een gruwelijke hekel aan de bankafschriften en de kas en dat vind ik juist leuk. Dat ligt dus nu ook bij mij. Plus de urenregistratie van de jongens. Maar daar kom ik nauwelijks aan toe!
Gisteren was hij er niet maar ik zal het zeker (weer) eens ter sprake brengen. Het is gewoon ideaal; hier in het dorp (350 meter afstand), informele sfeer, leuk werk. Ik zou het ook niet graag opgeven. Mijn vermoeden is dat de uren uitgebreid zullen worden als ik in vaste dienst zou komen. Dan zou er ook meteen een salarisverhoging inzitten. Alleen moet hij een forse boete betalen als hij mij overneemt van het detacheringsbureau (die lager wordt naarmate ik er langer werk natuurlijk). Van de andere kant: door mijn status van arbeidsgehandicapte krijgt hij korting op de loonbelastingen. Als hij morgen in een goed humeur is, meestal wel op de donderdag want dat was altijd zijn kantoordag, zal ik nog eens een balletje opgooien. Hij wil namelijk nog wat afstoten naar mij maar daar kom ik nu helemaal niet aan toe...... Ik ben alleen bang dat als ik te veel zeur of dram, hij zegt: daar is het gat van de deur. Hoewel, wie moet het werk dan gaan doen?????
Hij heeft trouwens in het begin al aangegeven dat er zeker een 3e dag bij zou komen als het allemaal een beetje loopt. Ik denk dat die tijd nu wel aangebroken is ;)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:36

Breng het positief Patpen. Vertel dat je het daar naar je zin hebt en dat je graag wat taken van je baas zou willen overnemen om hem te ontlasten. Maar ja, daar heb je momenteel alleen geen tijd voor...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:54

Okay jongens wat zouden jullie doen..
Ik heb op een superleuke functie gesolliciteerd die op 11 dec sloot, wanneer zou ik dan wat moeten horen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:57

meestal 2 weken :)
na de luitingsdatum gaan ze kandidaten selecteren

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:06

@ Suuskipje, dat kan heel erg verschillen, maar ik heb wel gemerkt dat als het heel lang duurt, ik meestal afgewezen ben

Ik heb vanmiddag weer gesprek.. had een brief voor een andere functie gestuurd dan ik nu ben uitgenodigd, dus ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Moet op de heen weg wel eerst even een wormenspuit halen voor de poown

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 14:28

hoe krijgen jullie het voor elkaar om zoveel gesprekken te krijgen? ik solliciteer al een half jaar en heb tot nu toe maar 1 sollicitatie gesprek gehad en daar werd ik niet aangenomen. ook heb ik van veel bedrijven niks meer gehoord.
2 wekn geleden een tip gehad van het buurmeisje van mijn vriend, zij werkt bij een schoonmaak bedrijf en ze hadden altijd wel mensen nodig omdat iedereen zo vaak moest overwerken, dus ik gebelt zegt die vrouw van ja dat meisje gaat vrijdag weg ect. alleen diegene die er over ging was er even niet dus zou de volgende dag terug gebeld worden. die dag ben ik niet teruggebelt dus ik maandag zelf maar gebelt kreeg ik te horen dat ze geen mensen meer nodig hadden dat ze er veel te veel hadden. dus ik weer flink pissig omdat ik nog een keer afgewezen ben en dan zegt je vriend doodleuk de dag erna (in een meningsverschil) ja als je nou eens werk gaat zoeken en een baan krijgt dan komen we hier pas op terug, ow wat was ik toen boos op hem zeg !!