Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:58

Dat is een studie op zich, ben ik nu mee bezig om tags aan te maken.
Vind het erg lastig moet ik zeggen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:48

Ik heb de afgelopen tijd wel mee gelezen, maar niet veel gepost. Niet echt wat zinnigs te vertellen en druk met administratie, cursus, markten, paard en andere dingen.

Taffje, welke module heb je nu gedaan? Heb even snel op je site gespiekt. Zag op de eerste site al een paar taalfoutjes. Loop je site even goed door om dit te checken. Verder vind ik je foto's niet zo goed. Op de ene zitten stof vlekken. Nou weet ik zelf dat goede foto's altijd een moeilijk punt is, maar misschien heb je wel een andere die beter past.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:48

Paan schreef:
Ik heb de afgelopen tijd wel mee gelezen, maar niet veel gepost. Niet echt wat zinnigs te vertellen en druk met administratie, cursus, markten, paard en andere dingen.

Taffje, welke module heb je nu gedaan? Heb even snel op je site gespiekt. Zag op de eerste site al een paar taalfoutjes. Loop je site even goed door om dit te checken. Verder vind ik je foto's niet zo goed. Op de ene zitten stof vlekken. Nou weet ik zelf dat goede foto's altijd een moeilijk punt is, maar misschien heb je wel een andere die beter is qua duidelijkheid en kwaliteit.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 14:34

He Paan.
Druk zijn is alleen maar goed!

Mallootje zet je dipje om in creativiteit. Je bent niet tevreden omdat het meer werk kost dan dat het opleverd. Wat kun je doen om het werk te vergemakkelijken/verminderen?
Kun je eens aangeven wat er zoveel tijd kost?

Het meermaals gebruiken van een woord voor de vindbaarheid in google, moet voor een lezer geen hinder geven. Ook dat is weer een reden dat mensen weg klikken.
Ik vind het ook niet makkelijk hoor, ik stoei er zelf net zo goed mee.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:40

@Paan: Foto's klopt, heb vlug even een paar foto's van mijn computer geplukt, moet even "actie" foto's maken.
Taal foutjes zal ik vanavond nog weer naar kijken, dacht dat ik ze eruit had :o maar bedankt voor de kritische blik, houdt een mens toch weer scherp!
Ik heb de eerste en tweede module gehad, in maart de derde. Daarnaast heb ik de clinics hyod, energie, zadelpassen, hoefsmid en tanden en volgende week volgt de sectie paarden hoofd. Daarnaast al een aantal paarden behandeld. Schiet al een heel eind op dus ;)

@holly: Die vindbaarheid op Google is een vak op zich volgens mij.......

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 15:17

Ja dat ben ik met je eens. Ik probeer er aan mee te doen, maar vind het niet gemakkelijk. Sommige dingen heb ik gewoon te weinig codekennis voor om daarmee te gaan lopen rommelen. Dan maar niet op blz 1 van google hoor.

Wat ik wel handig vind is dat je achter de schermen een beetje kunt zien waar je bezoekers op hebben gezocht en welke pagina's ze het meest bezoeken. In de zoekwoordenlijst komen idd woorden voor waar je zelf niet zo 123 aan zou denken.
Ik gebruik die info om eens in de zoveel tijd de boel een beetje aan te passen.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:32

Zelfs dat moet ik nog uitvogelen, weet nog niet waar ik dat moet vinden.......

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:32

Volgens mij heb ik morgen of overmorgen weer een lesje SEO, zal wel even kijken of ik wat beknopte tips voor jullie kan opschrijven...

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:18

Ik heb ook nog wel ergens aantekeningen liggen voor SEO en SEA, maar het is zeker een vak opzich.
Momenteel ben ik op mijn werk ook bezig met een Google Adwords campagne, maar ik moet zeggen als je het vergelijkt met adverteren is dit zoveel goedkoper en veel meer exposure. Zeker voor de wat 'onbekendere' bedrijfjes lijkt het mij de moeite waard om je hier in te verdiepen, of iemand te zoeken die je daarbij kan helpen.

@Mootje, welkom, ik vraag mij af, hoe zit het als je 2 bedrijfjes hebt?
Met name om gebruik te kunnen maken van de ondernemersfaciliteiten van de belastingsdienst, kun je dan bijvoorbeeld de uren die je maakt voor beide bedrijven, mag je die bij elkaar optellen om tot de 1225 uur te komen?

Aan iedereen: wie is er nog meer 'parttime' ondernemer en doet er nog wat naast? Hoe ervaar jij het om het te combineren, en krijg je geen last met de belastingdienst over die uren die je moet maken voor de ondernemersfaciliteiten?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:17

Ik freelance er nog naast, maar ik ben pas begonnen, dus kan er verder niet veel over zeggen. Iig moet het voor de belastingdienst gewoon aannemelijk zijn dat je die uren in je bedrijf steekt. Het is natuurlijk niet erg aannemelijk als je een fulltime baan hebt, maar met parttime moet dat toch goed kunnen.

SEO is idd zeker een vak apart. De google algoritmes zitten natuurlijk ook niet simpel in elkaar.
@Susanne, dat zou wel handig zijn :D

@Taffje, welkom :) (andere die erbij gekomen zijn overigens ook welkom :D). Nog wat dingen die mij opvielen bij je website: als je aan de linkerzijde onder je menu een foto plaatst, zou ik zorgen dat deze mooi lijnt met het menu en elke keer dezelfde grootte zijn en op dezelfde plek staan. Anders staan ze zo slordig en in het niets. Naast de spelfouten, let ook op de leesbaarheid van je tekst (interpunctie en hoe je zinnen lopen).

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:21

Je moet een goede urenregistratie bijhouden, als tip ga niet in je urenregistratie uitkomen op 1227 uur, als je dan controle krijgt, heb je kans dat ze gaan zoeken naar 'onterechte' uren... ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:37

Ik heb jaren naast een fulltime baan toch mijn ondernemersaftrek gehad hoor , ik maakte ook echt wel genoeg uren daarvoor maar heb geen administratie bijgehouden. Als ze het hadden willen controleren had ik ze gewoon mijn mailbox laten zien waarin duidelijk te zien is welke uren dat ik bezig was :P

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 13:41

Taffje: Vriendin van mij heeft net de 4e module afgerond. Mijn paard is altijd oefenpaard voor haar. Vind het mooi om te zien hoe het werkt. Vandaar dat ik ook even vroeg hoe ver je was.

Wij doen het ook naast een fulltime baan. Wel uurtjes bij houden en we komen er echt wel aan. Als je een dag een braderie hebt, zit je zo aan de 10 uur met alles er bij.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:13

Chonelly schreef:
@Mootje, welkom, ik vraag mij af, hoe zit het als je 2 bedrijfjes hebt?
Met name om gebruik te kunnen maken van de ondernemersfaciliteiten van de belastingsdienst, kun je dan bijvoorbeeld de uren die je maakt voor beide bedrijven, mag je die bij elkaar optellen om tot de 1225 uur te komen?

Daar ben ik nog niet helemaal achter. Ik heb voor beide bedrijfjes hetzelfde KVK- en BTW-nummer. Het web/tekstgebeuren is aangemerkt als hoofdactiviteit, de webwinkel als nevenactiviteit. Maar ik heb geen idee hoe dat verder administratief gaat. Ben er ook nog niet achter of ik nou verplicht een zakelijke rekening moet hebben of niet. Bij de KVK waren ze daar een beetje vaag over... Ik hou iig alles goed bij wat ik doe en geef ook heel duidelijk aan wat ik voor welk bedrijfje doe. Mocht het echt gesplitst moeten, dan is dat als het goed is met één druk op de knop voor elkaar.

SEO, daar wil ik me dolgraag in verdiepen. Móet zelfs, want ik merk dat men steeds vaker webredacteurs zoekt met SEO-ervaring. Ben dus naarstig op zoek naar een goed boek of een online cursus of iets. Heb helaas niet de middelen op het moment om een echte cursus te volgen...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:21

Ik heb ook twee verschillende bedrijven, maar dat maakt niets uit. Je hebt gewoon één kvk nummer en één belastingnummer. Als je verschillende handelsnamen hebt zou ik die wel vastleggen. Ik gooi alles op één hoop, facturen zien er anders uit per bedrijf (logo ect) maar worden gewoon samen doorgenummerd.

Enne, laten we het vooral niet over bedrijfJES hebben, maar over je bedrijf! Als je het zelf al klein vind, dan vinden andere mensen dat ook!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:32

Niks mis met een bedrijfje wat mij betreft hoor :)

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:33

Thanx voor de tip, dat doornummeren voor beide bedrijven was ik nog niet op gekomen!

Zit wat in, bedrijfjes klinkt wel heel klein. :D (Al voel ik mezelf op dit moment nog wel zo, zeker met mijn haakspulletjes, ben ook niet van plan daar een waar imperium mee op te bouwen ;) ).

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:02

MootjeK schreef:
Chonelly schreef:
Ben er ook nog niet achter of ik nou verplicht een zakelijke rekening moet hebben of niet. Bij de KVK waren ze daar een beetje vaag over..

Is niet verplicht, maar wel handig. Ik heb een aparte rekening. voor startende ondernemers geven de banken ook vaak korting.
Slim is ook om als je iets koopt voor je onderneming dit dan ook meteen van deze rekening te doen dan heb je meteen alles bij elkaar :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:06

Yucca schreef:
Enne, laten we het vooral niet over bedrijfJES hebben, maar over je bedrijf! Als je het zelf al klein vind, dan vinden andere mensen dat ook!

opzich heb je daar wel een punt.. vooral niet te min over je bedrijf denken!

Waar ik me wel vaak aan 'erger' zijn bedrijven die zich voordoen als een heel bedrijf met personeel en vooral over WIJ praten. maar niet meer inhouden als een achter kamertje.
Je bent dan geloofwaardiger als je er gewoon voor uitkomt dat je dit bedrijf helemaal zelf doet en jij het aanspreek punt bent!

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:27

Ja, dat vind ik ook irritant, dat ge-wij. WIJ doen dat niet met ONS bedrijf. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 15:44

Maar hoe weet jij of ik ons is of ons ik? En wanneer is het ik en wanneer ons?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:49

Nou dat is duidelijk als iemand overal ons en wij gebruikt en dan bij "over ons" het over 1 persoon heeft. Zie je heel vaak langs komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:57

Soms ligt die grens ook een beetje vaag....ik ben ook alleen zelf degene aan de andere kant van het scherm die de mailtjes opvangt en de bestellingen verstuurd , maar vriendlief doet achter de schermen toch ook aardig wat mee en dan heb je "bij ons" :P nog dat je op bepaalde onderwerpen spreekt over het team van de producent.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:59

Oh dan ga ik ook over ons spreken.
Immers de fabrikant van mijn camera heeft meegewerkt, mijn fotovaklab werkt mee, de oppas van mijn dochter, de benzinepomp en de garagehouder. En niet te vergeten mijn man die soms met een idee komt of die een klant binnen laat en mijn dochter die model staat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:02

Tja dat ligt er maar net aan hoe je die betrokkenheid ervaart en in hoeverre het betrekking heeft op het onderwerp waar je de we of ons gebruikt , want op MIJ komt dat soort dingen toch wel een beetje "gezocht" over :P