Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anneert

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:04

Goed zeg, patpen! Gefeliciteerd!

Balen eroslover, vertelde ze je meteen dat je werd afgewezen?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:07

Ik voeg me ook ff erbij, als dat mag haha!
Zoek ook een baan, maar dat valt als moeder van 2 kinderen, zonder opleiding, nog niet mee..
Moet eigenlijk iets parttime hebben voor vaste dagen.
Heb laatst gesolliciteerd bij Dirx drogisterij, maar dit is niks geworden..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:26

Jammer dat je niet in de buurt van mij woont marius, wij zoeken dus zo iemand als jou :')

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:46

Utrecht is inderdaad niet echt in de buurt... wat voor vacature is het dan?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:49

Ahhh Eroslover.. wat vervelend. Vooral omdat je het direct weet, meestal is dat niet zo toch????

PATPEN heheeee gefeliciteerd :D :D :D :D :D

Ik ben NU AL zenuwachtig!! donderdag 2 gesprekken achter elkaar... maar eerst om 12 uur naar de kapper om daar 2 uur in de stoel te zitten... lang leve superlang haar waar je highlights in wil zetten :P maar goed.. ik moet er wel verzorgd uitzien natuurlijk :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:20

patpen schreef:
Ik baal er ook behoorlijk van. Afgelopen vrijdag naar bureau gebeld of ze al wat wisten én doorgegeven dat ik benaderd ben door een ander bedrijf. Bureau heeft gebeld met bedrijf wat heeft gezegd dat het wel goed zou komen en hij het maandag zou laten weten. Vandaag hoor ik natuurlijk niets meer. Nou is het wel zo dat er het afgelopen weekend in die straat een inbraak is geweest bij een bedrijf (weet niet welke maar veel bedrijven zitten er niet in die straat). Misschien heeft een en ander met elkaar te maken? In ieder geval ga ik morgen niet meer bij de telefoon zitten en er even uit. En ga ook zeker bellen naar dat andere bedrijf in naburig dorp.

Super. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Heb dus de lastige keuze om te kiezen uit 2 stageplekken nu.
Plek 1: Mits ik 3 cursussen haal (op kosten van bedrijf) contract van 6 maanden voor 40 uur in de week. Auto van de baas en goede salaris en toekomst mogelijkheden. En er word dan gezorgd dat ik voldoende uren kan werken om mijn stage beveiliger 2 kan afronden. Nadeel moet nog 1 test halen van de 3, maar dat val dus nog vies tegen. :o
Plek 2: Onbetaald maar kan dan wel flexibel in combi met huidige baan stage lopen en dus praktijkgedeelte afmaken. En is vlak in de buurt van huidige baan dus kan op elkaar aansluiten.

Denk dat ik mijn keuze laat afhangen van hoe nu aanstaande vrijdag die ene test gaat en eventuele aanbod (wel of niet verder gaan).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:19

Morgen mijn laatste vakantiedag ... Zal evengoed wel weer afkicken zijn :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:40

Ffortuna, zoekt de EJ niet een marketing persoon?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:53

Donderdag selectieavond voor hostess/gastvrouw :D

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 10:57

Wist het inderdaad direct, beter dan datje moet wachten op telefoon. Ze twijfelde gewoon te veel en eigenlijk ik ook over de doelgroep dus vind het niet zo erg nu maar weer verder zoeken.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 11:05

Gatver ik weet dat sommige bedrijven "spook"vacatures uitschrijven om naar de buitenwereld (concurenten/klanten etc) te laten zien hoe goed het wel niet met ze gaat. Geloof dat ik er net weer een had. Ik maak mijn sollicitatiemail en vrijwel meteen nadat ik op verzenden heb geduwd krijg ik een mail terug dat ze al meerdere reacties hebben die beter aansluiten............................. serieus ze hebben echt geen tijd gehad om mijn brief en cv te lezen ppppfffffffff

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:19

aha...spookmail heet dat dus!Had ik laatste ook....echt ongelofelijk...binnen een paar minuten mail terug....amper de tijd om miijn brief en CV goed te kunnen lezen!
Heb nu wat leuks gezien hier in de buurt, voor 2 dagen weliswaar.
Maar ik ga het toch proberen, iets is beter dan niets!
Ben nu wel op een punt dat ik me lichtelijk verveel thuis.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:06

@ eroslover, op wat voor functie had je gesolliciteerd?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:11

gefeliciteerd allemaal!! wat een hoop goede berichten!!

geeft de mens weer moed, al moet ik die nog wel ff verzamelen om weer verder te zoeken. sinds vanochtend weet ik dat ik kan helpen bij outdoor brabant, dus de actieve zoekpoging is nog een weekje uitgesteld.
(stiekem toch wel prettig om het nog een weekje vooruit te schoppen, al heb ik de afgelopen 4 weken toch weinig gezocht door ponykamp, ek, chio)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:15

Deze week weer twee afwijzingen gekregen. Eentje op mijn brief+cv, wilde daar eigenlijk niet werken, maargoed, was wel in de sector van mijn opleiding.
Van de ander kreeg ik smiddags een mail waar ik smorgens gesprek had gehad. Was bij de drogist voor 16 uur. Op zich ook niet heel erg, want mocht haar niet zo :=
Nu heb ik nog iets lopen waar ze heel veel sollicitaties hebben gekregen en zijn alles aan het uitzoeken, ik zal het wel niet worden, anders hadden ze mij er wel uitgepikt.

De rest overigens gefeliciteerd

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:21

Zo ik kom ook eens binnenvallen ;).

Ben al ruim een half jaar op zoek naar een baan, inmiddels zo'n 40 sollicitatiebrieven, 35 afwijzingen, en 5 gesprekken verder.
Maar.... nu mag ik morgen voor de 2e keer op gesprek komen *\o/*

Ik ben een maand geleden op gesprek geweest bij een van de grootste voerleveranciers van ons land voor een administratieve functie gericht op de kippenhouderij. In dit gesprek lieten ze doorschemeren dat het 2e gesprek tevens een afrondend gesprek was. De laatste vraag was of ik eventueel intresse had in dezelfde functie maar dan gericht op de varkenhouderij..
Nu mag ik dus morgen weerkomen voor een 2e gesprek (echter wel voor de varkens) met de leidinggevende van deze afdeling en iemand van de HR, nu weet ik niet goed wat ik kan verwachten en hoe ik me moet voorbereiden!.. ben ik het nu wel of moet ik nu toch weer solliciteren voor de functie maar dan gericht op varkens.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:29

Moeilijk, kan het niet zo zijn dat ze een persoon hebben voor de kippenhouderij, maar dat je toch zo beviel dat ze een nieuwe functie hebben op die varkenhouderij? En dat ze jou daar voor willen? Geen idee hoor..

Veel succes iig!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:33

@ Anneert: dat is precies wat er is gebeurt denk ik. Alleen hoe stap ik morgen dat gesprek binnen? Moet ik er van uit gaan dat ik al half bij aangenomen of moet ik me morgen weer opnieuw bewijzen, zoals in het eerste gesprek zeg maar?

Lekker duidelijk ben ik gelukkig niet, hopelijk is dat morgen beter :o

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:35

Ik denk zowieso dat je nooit een gesprek binnen moet gaan met het idee dat je al half aangenomen bent ;) maar ik denk vaak nogal negatief :P

Ik zou me denk ik voorbereiden alsof het een eerste gesprek is, geen idee hoe zo'n 2e gesprek er uit ziet, heb nog maar 1 gesprek gehad..

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:37

Oow wat een handig topic! Ik ben op dit moment ook opzoek naar een baan. Zal eerst eens even kijken naar de sites op de openingspagina :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:40

Wat voor iets zoek je, Negralover?

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:45

Ik werk nu in een dierenwinkel, maar dit verdient voor mij gewoon te weinig. Ik denk dat ik iets zoek in de richting van huishoudelijke hulp in de buurt van Bunschoten-Spakenburg. Heb helaas geen auto tot beschikking en moet alles op de fiets doen. ;)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 18:22

Heb jij weer gelijk in Anneert. Ik ga het gewoon voorbereiden als een normaal gesprek.

Negra, ze vragen op marktplaats ook dikwijls huishoudelijk hulp, misschien daar eens kijken?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:34

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:39

Huppekee heb er ook weer 3 de deur uit gedaan :)