Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:32

Ik heb in de 3 weken stuk of 20 solicitaties gedaan op vacatures die ik via werk.nl of bij bedrijven had gevonden.
Ik heb 1 antwoord gehad via mail en de rest gewoon niks van vernomen.

Ik vind als je een vacature plaatst dat je ook een respons moet geven, maar ik zou ook niet voor zulke bedrijven
willen werken die zo met mensen om gaan. :n

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:16

paddington schreef:
Ik heb in de 3 weken stuk of 20 solicitaties gedaan op vacatures die ik via werk.nl of bij bedrijven had gevonden.
Ik heb 1 antwoord gehad via mail en de rest gewoon niks van vernomen.

Ik vind als je een vacature plaatst dat je ook een respons moet geven, maar ik zou ook niet voor zulke bedrijven
willen werken die zo met mensen om gaan. :n

Dat is zó herkenbaar, om van te huilen! En vaak zijn de werkgevers die geen reactie geven ook nog eens niet de minst banketstaaf bedrijven, dus vooral (grotere) bedrijven waarvan je toch wel verwacht dat HRM de zaakjes beter op orde heeft.

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 05:28

Zo dat is wel erg knullig.
Vind het ook erg slordig dat een bedrijf geen respons geeft.
Neemt er iemand de moeite om een brief te schrijven en is diegene geinteresseerd in je bedrijf vind ik ook dat je op z'n minst een reactie moet geven.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 09:40

Ik heb ook precies dezelfde ervaring. Uitzendburo.s zijn ook erg trouwens. Had een tijd geleden gereageerd op een tijdelijke functie en vroeg per mail of ze misschien enig idee had wanneer t bedrijf erop terug zou komen. Kreeg een chagerijnige mail terug of ik soms dacht dat ze een glazen bol had. En de rest laat gewoon niks meer horen. Hoop dan ook zo dat ik via een ander buro werk krijg en dan mooi kan zeggen. Nee sorry hoor ik heb al wat anders. Had je dat nog niet gezien in je glazen bol? :-P. Vind t ronduit onbeschoft als je netjes informeert na een tijd. Vorige keerwerd nl wel aangegeven dat er pas over 3 weken op teruggekomen werd.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:09

uzb's zijn drama.
Ik werd te licht bevonden voor een functie, en nu ben ik aangenomen bij multinational en een zwaardere functie.
Je moet het echt hebben van de betere werving en selectieburo's in je vakgebied.
En dan nog is het,dat ze je graag plaatsen, ongeacht of je echt op die functie past.
Ik was daarin geen makkelijke en heb echt aangegeven wat ik wel en niet wil en nee gezegd op sommige functies.

Hebben jullie ook een account op Linkedin, dat gaat met connecties ook mega snel, ben daar ook al benaderd,zeker als je je aansluit bij groepen die aansluiten op je branche en in aanraking komt met werving en selectie buro's.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:29

Ik heb sinds kort wel een profiel op linked in maar doe er eigenlijk nog niet veel mee. Moet dat nog even uitvissen ;-) hoe dat precies werkt.

Ga idd maar eens op zoek naar werving en selectiebureaus. Hoor daar meer positiefs over.
Sta bij 1 al ingeschreven en daar voelde ik me gelijk veel serieuzer genomen. Qua salaris werd je ook niet afgescheept. Alleen jammer dat ze al een tijd geen nieuwe passende vacatures hebben.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:18

Pas ook op met detacheringsbureau's ook die hebben er een handje van om je gouden bergn te beloven en uiteindelijk niets meer te laten horen (helaas ook ervaringen mee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:27

Een vriendin van mij zei ook dat ik een linked moest maken maar ik weet niet hoe of wat.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 14:56

Ik meld me ook :D Over 10 weken ben ik klaar met mijn opleiding HBO Communicatie en ik wil dan graag aan het werk. Het liefst als intercedent bij, jawel, een uitzendbureau! Het lijkt me heel leuk om mensen en werkgevers te bemiddelen en wanneer hier wederzijdse tevredenheid over is denk ik dat het ook heel veel voldoening geeft.
Naast mijn voltijd studie heb ik een baan in de zorg, ongeveer 24 uur per week. Soms wat meer, soms wat minder. Hier heb ik veel zekerheid en ik blijf deze baan aanhouden tot ik naar tevredenheid wat anders heb gevonden dat aansluit bij mijn studie.

Het is nog niet makkelijk om als starter een baan te vinden. Ik heb op twee functies gesolliciteerd, één gerichte sollicitatie en één open sollicitatie en helaas bij beide functies afgewezen omdat ze liever ervaren mensen willen. Daarnaast ben ik met mijn 22 jaar ook nog erg jong. Dit alles heb ik per mail vernomen, ben ook niet op gesprek geweest. Dit vind ik wel erg jammer, want tijdens een gesprek kun je jezelf zo veel beter presenteren. Beide sollicitaties waren voor een baan in de communicatie en marketing, aangezien ik ook afstudeer in die richting.

Vandaag een sollicitatie verstuurd voor de functie Intercedent. Deze functie spreekt mij al langere tijd aan en met mijn opleiding zou ik in dat profiel kunnen passen. Ik heb er in ieder geval goede hoop op, omdat het aansluit bij de werkervaring die ik heb :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:06

@ kieffer, zou je het zelf niet veel uitdagender vinden om bij een groot bedrijf aan de slag te gaan in een functie waarvoor je afgestudeerd bent? :o

Werken bij een uzb betekent ook heel veel bedrijven afbellen of ze nog een vacature open hebben staan.
Uit ervaringen in mijn omgeving weet ik dat het echt een hondenbaan is, die ook nog slecht betaald wordt.

Succes iig met je sollicitaties

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:01

Aangezien ik me erg kan vinden in het sollicitatieleed dat ik hier lees, meld ik me ook maar...

Over een paar maanden ben ik klaar met mn opleiding -:) en ben nu al (op aanraden van adviseurs) op zoek naar een baan in het wetenschappelijk onderzoek B-) . Heb nu 3 sollicitaties de deur uitgedaan, waarvoor ik voor 2 al ben afgewezen. Bleek dat er voor 1 van die twee 101 sollicitanten waren! -O-
Voor de laatste wacht ik nog op bericht...

Herken ook heel erg de frustratie van geen antwoord krijgen. Had ergens gevraagd naar de flexibiliteit van de startdatum (aangezien ik pas over een paar maanden klaar ben) en nog wat andere dingen, gewoon 0,0 reactie terug. -:(- En dan in je afwijzingsbrief geadresseerd worden met 'Beste , '
Gelukkig was de andere afwijzing superaardig, met als hoofdboodschap dat ik niet bij de pakken neer moet gaan zitten :)* >;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:38

Ik heb alweer een afwijzing binnen... Maar ik hoor hier dus goede verhalen over werving & selectie. Hoe krijg je jezelf daar ingeschreven?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:39

Ik ben door hen zelf benaderd nav mijn cv op monsterboard.
Maar als je ze belt, dan hoor je vast de procedure.
Afspraak maken, cv mailen, cv doorspreken, je werkervaring, wat voor baan je zoekt etc.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:42

Ik ben wel al een paar keer benaderd door een W&S bureau voor diverse banen, maar ik ben tot nu toe nooit ingeschreven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:53

Ik moet nog steeds gebeld worden door het uitzendbureau voor werk in de zorg...

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 23:15

Zo ik ben weer bijgelezen :D

Helaas blijven hier ook alleen maar afwijzingen binnenkomen, ik voel me nu echt moedeloos.
Wat moet ik doen om een baan te krijgen :?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:04

Hier t zelfde :'-(....

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 07:11

Nieuwe week, nieuwe kansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:33

Ik ga zo op gesprek bij het uwv, ben benieuwd.

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 08:52

succes! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:22

Nou dat ging dus helemaal nergens over, dit had ik ook allemaal via internet kunnen doen en al gedaan. Zonde van mn tijd, had mooi uit kunnen slapen :')

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:45

Hallo allemaal,

Omdat ik weinig uitdaging in mijn huidige werk vind, ben ik toch stilletjes op zoek naar een andere baan, het liefst waarvoor ik gestudeerd heb nl. ergotherapie.
Ik heb eigenlijk heel veel interesse in ergotherapie in de psychiatrie, maar omdat ik bijna in Budel woon, zijn bijna alle vacatures hiervoor meer dan 80 km rijden. Dat zie ik dan weer niet zo zitten.
Daarom wou ik eens vragen aan de Nederlanders op bokt in welke steden/ gemeenten psychiatrische hulpvoorzieningen zijn. Kent er iemand een goede vacaturesite? Welke provincie zou ik best ingeven als ik in een straal van max. 50 km rond Budel werk zoek? Hoe wordt daar op gereageerd: een werkzoekende Belg in Nederland? Kan ik er wel terecht met mijn (Belgisch) diploma? ... Zijn er hier op bokt misschien ergotherapeuten?
Je hoort het dus al, ik ben een complete leek wat betreft werk zoeken in Nederland Dus als jullie me kunnen helpen, dat zou echt heel fijn zijn.

Bedankt!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:51

Even een vraag het gaat over mijn dochter van bijna 17,ze zit op een praktijk school en zoekt een bij baantje.Haar tempo is laag,en voor de Action vragen al MBO.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 10:53

marleen_usar schreef:
Even een vraag het gaat over mijn dochter van bijna 17,ze zit op een praktijk school en zoekt een bij baantje.Haar tempo is laag,en voor de Action vragen al MBO.

Hoe bedoel je dat? Pikt ze dingen slecht op? Heeft ze een achterstand? Misschien eens bij een McDonalds proberen?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 11:00

G'day :)

Ik ben er als het goed is maar even, hoop straks het verlossende telefoontje te krijgen.

Eind vorig jaar (nov) is mijn werkgever failliet gegaan, en man man man wat was de markt rot.
Ik ben office manager, en heb sinds die tijd meer dan 10 gesprekken gehad. Ik sta perplex. Normaal gesproken (ik werk al 20 jaar) schrijf ik een brief, ga ik op gesprek, eventueel 2e gesprek, en is de baan in de pocket.

Sinds februari trekt 't allemaal weer wat aan, heb ik het idee. Meer (leuke) vacatures, en vorige week dan ook weer op 2 gesprekken geweest. Ik ben het nu wel zat, eigenlijk. Solliciteren vind ik heerlijk, kan uren over mezelf praten, maar genoeg is genoeg. :)

Allemaal veel success, houd moed, het komt goed!!