Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:49

Ik baal als een stekker! ik kan misschien mijn opleiding wel op mijn buik schrijven!
Ik heb al erg lang tijd van pijn in de rug,
Nu ben ik vandaag naar de huisarts geweest en die denkt aan Tendomyogene lage rug problematiek..
Ik heb even op internet moeten zoeken wat het is maar dit vond ik op internet:

Tendomyogene pijnen zijn pijnen in de aanhechtingpunten van pezen en spieren..
Dit betekent dat de pezen erg snel overbelast zijn en gaan ontsteken..

Ik moet nu naar een fysio voor behandelingen... ik heb nog wel een sprankje hoop!!
Sorry moest even mn ei kwijt!!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 10:53

Klinkt als een ander woord voor fybromialgie. Rustig aan meis, je kan het heus wel gewoon even een stapje terug en op je lichaam letten.
Ik ben gister met spoed opgenomen en ze hebben me uiteindelijk electrisch gecardioverteerd oftewel ee opdonder gegeven want mijn hart ging een beetje erg tekeer. Schijnt vaker voor te komen na een klepoperatie. Ondanks dat ben ik nog steeds van plan om in sept. met de opleiding te beginnen.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:10

Jeetje Pipo!! hoe gaat het nu met je?
Mijn moeder heeft een ICD in haar lichaam;)!
Bedankt voor je opbeurende woorden las op internet dat je het kan vergelijken met een soort van Reuma??

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:32

Ja klopt, helaas voor ons wordt het alleen niet als zodanig erkend door de ziektekostenverzekeraars en de regering. Maar goed, er is heel veel op te zoeken op de pc. ook hele fijne sites met goede tips.Wat mij heel goed heeft geholpen is antidepresivia snachts om te ontspannen.
Met mij gaat ie wel weer hoor, ben alleen emotioneel een beetje van slag, maar is ook niet zo vreselijk gek dat je binnen 3,5 week na je operatie alweer opgenoen wordt. Ach, we komen er wel. Misschien krijg ik ook zoiets als je moeder, maar hopenlijk gaat t goed met de medicijnen. We zullen t zien.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:39

Ik heb ook nog even Fybromialgie opgezocht op internet en toen ik dat las zag ik veel overeen komen!
spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, allergieën, concentratie, temperatuurverhogingen en darmklachten.

Hier heb ik ook allemaal last van...

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:45

Ik heb ook de opleiding verzorgende ig gedaan ben in 2011 geslaagd en hoop binnen 14 weken voor mijn verpleegkundige opleiding te slagen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:57

Ik mag op een selectie dag komen voor de opleiding :D
:):)

Moet als assessment een 'ridderschild' maken over mijn verleden, heden, toekomst en iets wat over mij zegt.. Ben benieuwd :D
Is echt een hele dag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:17

n_twinkel schreef:
Ik heb ook de opleiding verzorgende ig gedaan ben in 2011 geslaagd en hoop binnen 14 weken voor mijn verpleegkundige opleiding te slagen..

Verpleegkundige doe je dat bbl of bol?
Ik wil dat eigenlijk ook hierna gaan doen. maar willen ooit ook nog trouwen, beebies en de reutemeteut :+ Twijfel dus een beetje

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:22

Ik doe ook verzorgende IG opleiding BBL op een PG afdeling. :)
Het was mijn eerste stage, en eigenlijk ook meteen de heftigste.

Maar ik hoor van veel collega's; Als je op PG kunt werken, dan moet de rest helemaal goed komen!

Ik werk 28 uur, en 8 uur school. In totaal 36 uur, die ik ook betaald krijg.
Het eerste half jaar was voor mij alleen maar naar school gaan, en klaar gestoomd worden voor de praktijk in de gaan. De eerste 2 maanden van praktijk waren vooral voor de ervaring op te kunnen doen, en of het je wel beviel en of je wel geschikt was voor de zorg. Dan krijg je je arbeids leerovereenkomst contract, en ga je werken op je uren. :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 16:24

Froukje_J schreef:
Ik heb ook nog even Fybromialgie opgezocht op internet en toen ik dat las zag ik veel overeen komen!
spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, allergieën, concentratie, temperatuurverhogingen en darmklachten.

Hier heb ik ook allemaal last van...

Ik heb fibromyalgie, maar mits ik met een aantal dingen rekening houdt kan ik gewoon in de zorg werken. Wil je meer weten pb me maar hoor!

Had vandaag BIG toetsing, dit keer bloedsuiker bepalen en insuline spuiten en heb de toets gehaald, helemaal TOP dus;-)

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:47

Blingh schreef:
n_twinkel schreef:

Verpleegkundige doe je dat bbl of bol?
Ik wil dat eigenlijk ook hierna gaan doen. maar willen ooit ook nog trouwen, beebies en de reutemeteut :+ Twijfel dus een beetje

haha ja dat kan ik me voorstellen;) ik doe de bol vorm omdat je hier in de omgeving (gelderland) dan meer kans hebt op ziekenhuis plekken en ja daar ligt mijn hart haha..
zit nu ook in een streekziekenhuis en ik kan zeggen het is een enorm gave ervaring en de opleiding zeker waard.
het werk is wel heel anders je bent minder met zorg bezig maar meer met patienten beter krijgen.
ondanks je twijfel kan ik het je echt aanraden en je kunt de opleiding verkort doen dat is ideaal.. je bent echt zo door de 2 jaar heen
kan me mijn diploma uitreiking nog als de dag van gister herinneren en mag nu alweer bijna gaan;)
(is natuurlijk wel voor iedereen verschillend)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 19:04

Ik ben blij:D
met 1x per week fysio
thuis oefeningen doen om spieren aan te sterken en 3x per week bijvoorbeeld paardrijden(om spieren sterker te maken) moet het goed komen:D en mag ik mijn opleiding gewoon af maken wel goed om houding denken natuurlijk xd

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:23

Hoe gaat het hier met de opleiding? :) iedereen nog naar de zin?

Ik meld mij ook. Ik werk nu in de thuiszorg als verzorgende en ik ga in oktober beginnen met de opleiding voor verzorgende C. Blij als het zover is! Duurt nog een tijdje..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:39

Nee ik vind de opleiding niet leuk meer.
Maar moet nog tot februari en t lukt eventjes niet meer.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:12

Jolandaa, dat is balen! Natuurlijk ga je het wel afmaken en slagen, maar zo "kort" voor het einde een dip hebben is niet leuk! Waarom gaat het nu mis?

Ik moet zeggen dat het bij mij ook wel wat op en neer gaat hoor. Het gaat op zich heel goed momenteel en ik vind het nog steeds heel erg leuk. Maar ik had vorige week al mijn beoordeling moeten hebben over de afgelopen 2 maanden. Nu weet ik niet wie het gaat beoordelen door ziekte van mijn praktijkopleider. Ik heb vandaag maar eens een mail gestuurd naar haar vervanger.
Verder krijg ik van mijn werkbegeleidster weer weinig begeleiding ( werken amper samen) en wel een niet op alle punten positieve beoordeling, terwijl ik van collega's eigenlijk alleen maar positieve geluiden krijg. Ik hoop gewoon dat ik dit eerste jaar goed doorkom en dat het volgend jaar qua werk/begeleiding makkelijker wordt...

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 05:39

He jammer zeg wel volhouden hoor!!!! Laat je niet gek maken!
Ik zit met een vraag. Is het zwaar in het begin? Ik heb mijn hartoperatie gehad en heb de opleiding dus uitgesteld tot september. Maar ik ben bang dat ik lichamelijk nog niet voldoende hersteld ben. Ik betaal de opleiding zelf en twijfel dus nu erg om in sept al te beginnen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 05:50

Pipo, ik vind dat voor een ander moeilijk te bepalen. Maar ik ben 52, heb altijd zittend werk gehad, daarna 2 1/2 jaar zonder werk. 8 uur op je benen staan en toch wel lichamelijk bezig zijn is dan wel even wennen, het vroege opstaan ook wel. Als ik ergens "last" van heb, is het wel af en toe vermoeide benen.
Het is voor jou natuurlijk moeilijk te bepalen hoe je conditie tegen die tijd is, je kan niet zeggen dat je rustig wil opbouwen. Het is natuurlijk zonde als je betaald hebt en er dan achter komt dat je de praktijk nog niet redt. Wel was het bij ons zo: zonder zorgachtergrond in die richting heb je de eerste drie maanden drie-en-halve dag school. Je kan informeren of dat voor jou ook geldt, dan heb je eigenlijk drie maanden extra om lichamelijk bij te trekken. Op school een kluisje nemen zodat je neit met alles de hele dag van lokaal naar lokaal hoeft te slepen is dan wel handig.
Succes met je beslissing!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:14

Jolandaa schreef:
Nee ik vind de opleiding niet leuk meer.
Maar moet nog tot februari en t lukt eventjes niet meer.

Ben je dan klaar? Want anders zou ik gewoon even doorbijten en dan heb je een goede ondergrond om verder te gaan. Als je zou stoppen zou je ook alles weggooien en das zonde, mss dat je er ook spijt van zal hebben.
En misschien vind je een andere tak leuker? Somatiek of PG of revalidatie is misschien leuker dan waar je nu zit? Als je klaar bent kan je je oriënteren op het gebied wat je leuk vind.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 15:59

Ja ik ga ook keihard me best doen om t te halen hoor. Abders heb ik nu 2 of 2,5 jaar weggeooid zou zonde zijn!
Heb alleen even een dipje. Maar komt vast wel goed

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:16

Wat ik ook altijd een van de meest stomme opmerkingen vind is dat wanneer ik zeg dat PG niet mijn doelgroep is, dat ik dan het verkeerde vak gekozen heb. Heb dit nu al een paar keer naar mijn hoofd gekregen. Alsof de zorg alleen maar om PG draait... word hier ook een beetje moedeloos van, iedere keer dezelfde opmerking.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:22

Is ook zo. Ik wik niet in de ouderenzorg denk ik. En ik doe toh echt niet de verkeerde opleiding hoor.
Het liefst zou ik in de kraamzorg gaan werken of kraamafdeling van et ziekenhuis maar dan ben ik nog wel even bezig haha.
Maargoed eerst VIG Afmaken en dan zie ik wel wat ik ga doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:41

Maar als PG je niet ligt, heb je ook nog somatiek, revalidatie of hospice. Het is niet zo dat als je PG niet leuk vind je dan maar uit de zorg moet gaan. En dat idee krijg ik een beetje van die opmerkingen die worden gemaakt. De zorg is heel breed en je kan ook naar het ziekenhuis of de dokterspraktijk. Daar zou ik wel graag willen werken, mij omscholen tot doktersassistente.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:46

Agh gewoon negeren jij weet beter toch :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:17

Zijn er mensen hier bekend met de opleidingen van Capabel? Hoe is de studiedruk, is het een grote druk of juist niet?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:37

jolandaa wat vervelend dat je een dipje hebt zeg!

hier gaat het heel goed! ben in februari pas begonnen maar voel me helemaal op mijn plek!
vind het ook onzin, er zijn inderdaad genoeg afdelingen waar je waarschijnlijk wel op je plek zit! ik werk nu wel op een pg afdeling en vind het heel leuk, maar ik kan nog niet vergelijken met andere afdelingen! ;)