Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:19

Zo, wat een reacties weer! :P

Welkom Dandy! Ik zit een 4V, dus we zullen allebei een beetje hetzelfde doormaken denk ik zo. :P Wat ik voor mezelf doe is het volgende: Elke middag na school al zo veel mogelijk doen, tot het eten. Wij eten meestal rond 18:15. Daarna misschien nog tot maximaal 8 uur als het moet, dan nog anderhalf uur relaxen, loopt soms uit tot wat later maar voor mij niet erg gezien ik vaak eerste (twee) uur vrij heb. Dan heb ik dus 's avonds, als ik toch al moe ben, lekker de tijd om te relaxen. :) Oh ja, en in het weekend alvast alles doen wat je voor die week hebt opgekregen! Doordeweeks heb je daardoor veel minder te doen.

Britt, fijn dat het leren zo goed ging! Heb je hem al gehad/wanneer heb je hem? (Zo ja, ging het goed?)

Carpediem, ik wilde S3 beginnen. Maar merkte dat ik daar 1 en 3 al van miste, dus dat eerst even afwachten. :+ Heb dus S5E22 (final episode) gekeken van TVD. Ga ik misschien vandaag weer verder. :)

SG, ik zou doorzetten! Een goed gevoel over de begeleiding zal een boel helpen. Misschien nog een gesprek voeren met je begeleider?

Vervelend Britt van je reis!

Succes iedereen met het huiswerk!

Pfffff, wat betreft sporten en paarden zit ik er wel echt een beetje doorheen hoor. Heb er gewoon écht geen zin in, weer helpt ook niet mee, en 's avonds voel ik me weer klote. Nu regent het weer, maar ik wil wel straks echt even gaan hardlopen...

spottedponie

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:22

Hier staat het sporten en paard ook op een laag pitje..
Ik rijd helaas nog maar 1 of 2x per week (paard komt verder wel lekker buiten) en sporten schiet er helemaal bij :( heb nu een crosstrainer waar ik een paar keer per week op probeer te gaan staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:26

Ik ben er inderdaad ook vaak alleen maar in het weekend, probeer tussendoor maar is de laatste tijd nog niet echt gelukt..

Heeft iemand ervaring met het maken van een tijdvakkendossier voor GS?
Ik zit nu namelijk met het probleem dat ik 2 mappen heb. Éen voor economie, M&O, filosofie in één. Daar heb ik namelijk allemaal mappen voor nodig (bij eco en M&O is het bijv mijn boek). Maar nu moet ik dus een heel tijdvakkendossier maken voor GS. Daar moet echt héél veel in. Opdrachten uit het werkboek, keuzeopdrachten, werkstukken, verslagen etc. etc. Moeten ook 10 tabbladen in. Maar dan moet ik dus 2 mappen meenemen, hoe?! :')

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:37

Je hoeft toch niet iedere les al die opdrachten mee te nemen?
Ik zou gewoon wat je nodig hebt in een dossiermap doen, en dan zorgen dat het thuis in een fatsoenlijke map zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:38

Dat denk ik ook inderdaad, maar ik weet het niet zeker. Anders ga ik het inderdaad gewoon in een dunne map maken en meenemen! Moet ik wel weer allemaal goede blaadjes meenemen zodat ik het niet iedere keer uit een schrift hoef te scheuren. :') Want ik heb dus nu alles al in een vast schrift..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:54

Ik heb (gelukkig) geen geschiedenis meer, dus daar heb ik geen ervaring mee. Wat spottedponie zegt zou inderdaad een goede oplossing zijn. Kun je niet een wat dunnere map (die van de Hema) kopen voor geschiedenis? Daarvan passen er makkelijk twee in je tas, ze zijn alleen niet zo stevig helaas.

Ik heb mijn Engels woorden, zinnen en grammatica geleerd. Helaas heb ik te horen gekregen dat er 70 (!) grammatica opdrachten in zitten en laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn. Nu nog even wat oefenopdrachten op internet maken en dan eten, naar m'n pony's en kickboksen. Daarna wil ik toch even nog even wat aan mijn PWS doen en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:04

Ik heb nu inderdaad een dunnere map van de hema voor M&O, eco en filosofie. Maar die heeft flink wat ringen. Heb op dat moment ook gekeken naar mappen met 2 ringen bij de hema, die hadden ze niet en dat is voor GS toch best fijn..... Daarnaast moet de map wel 3 jaar meegaan/3 jaar aan info inpassen xD

Super goed dat je al zo ver bent! Vervelend dat er zoveel grammatica opdrachten in zitten zeg... dat is ook zeker niet mijn sterkste punt. Succes met de rest! Maarrre, hoe heb je daar nou nog tijd voor? Of staat ponylief dichtbij huis? :+

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:08

Ik had inderdaad die map met twee ringen, maar die zijn niet erg stevig. Bij mij zaten er na een half jaar al scheuren in, dus drie jaar wordt 'm niet ben ik bang. :+

Dat vind ik ook wel jammer, daar heb je nou eenmaal weinig invloed op. Ik ben ontzettend slecht in Engels en Engels is de enige taal die ik vreselijk vind. Ik ben een echt talenmens, gek op talen en ik vind het geweldig om nieuwe dingen en talen te leren, maar Engels... :')

Mijn pony's staan op vijf minuten afstand en het kickboksen is op twee minuten afstand van mijn huis. Dus dat is prima te doen hoor. :) Het zijn ook twee Shetlanders (waaronder een jaarling) dus het gaat puur om het verzorgen en de mest weer even uit de stal halen. Vanochtend had ik de rest al gedaan.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:08

Ik heb zelf een documentenmap van de hema (zo een met 10 vakjes) en daar doe ik alles in wat ik die dag nodig denk t hebben, samen met mn collegeblok met tabbladen (ook hema) en daar schrijf ik al mn aantekeningen in.
Na school stop ik het dan thuis in de goede map...
Maar ik hoef ook niet zoveel mee te nemen naar school gelukkig

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:29

Dat zou voor mij niet werken ben ik bang, maar als dat voor jou en Deetjeeuh wel werkt dan is dat een goede oplossing. :j Ik zou dan te vaak dingen vergeten denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:57

Ach, dan koop ik daarna wel weer een nieuwe bij de action.. :') Deze was 80 cent of zo. _O-

Heel erg fijn dat ze allebei zo dichtbij staan! Dacht scheelt echt zoooo veel tijd! Ik ben alleen al een uur kwijt met fietsen, en dan ook nog eens zo lang door de regen, zeiknat en koud aankomen en dan nog alles moeten doen... Soms trek ik dat gewoon niet. :(

Ik ben inderdaad ook erg bang dat ik alles ga vergeten... Aan de andere kant, ik kan het voorlopig ook nog gewoon even in mijn schrift schrijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:58

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:01

wij hebben volgens mij wel zoiets (ieder tabblad in excel bevat dan de weekstaat, en aan het eind 1 overzicht geloof ik) op het werk, maar daar kan ik je dan maandag pas mee helpen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:10

Ze zijn gelukkig niet zo heel duur inderdaad, dus je kunt op zich wel elk jaar een nieuwe kopen.

Het is inderdaad erg fijn dat mijn pony's zo lekker dichtbij huis staan, ze stonden eerst nóg dichterbij, maar dit is nog steeds luxe. Toch nog een voordeel aan het wonen in een boerengat. :+ Ik snap wel dat je je paard dan vaker even laat staan of niet gaat omdat je er zoveel tijd aan kwijt bent om er te komen. Is het je verzorgpaard of een eigen paard? Anders zou een stalling dichterbij zoeken misschien geen overbodige luxe zijn. :P

Lente, ik kan niet goed met excel werken, dus ik kan je helaas niet helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:11

Dat is lief Spotted! Ik heb gelukkig ook al reacties op mijn topic :D

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:13

Hoop voor je dat er iets uit komt Lente, anders hoor ik het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:14

Dank je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:16

Carpediem, verzorgpony's. :) Ook geen ramp als ze doordeweeks wat minder aandacht krijgt, want ze staan gewoon 24/7 in een gemengde kudde buiten. Maar ik wilde juist wel éindelijk wat met haar gaan doen...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:21

Dan kun je helaas niet verhuizen, maar tegenwoordig is het al zo lastig om een verzorgpony te vinden. Al is een fijne, geschikte verzorgster vinden ook niet fijn. Morgen ben ik bijna de hele dag weg, maar gelukkig heb ik nu een hele fijne verzorgster die de pony's morgen even aandacht geeft.

Mijn pony's krijgen door school doordeweeks ook wel minder aandacht, maar ze staan lekker samen op de wei en vermaken zich prima. Ze vinden het, naar mijn idee, echt niet erg om zo af en toe een paar dagen alleen te hoeven eten, drinken en mesten. :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:57

Vandaag weer een uur geleerd :) Morgen vroeg opstaan om te leren nog en om 12:51 de trein naar Amsterdam pakken. Heb van 15:00 - 16:45 tentamen. Ik krijg nu al stress _O-

Deena staat 6.5km van mijn huis, dus zo'n 20 minuten fietsen of 10 min met de auto. Ik ga toch alleen in het weekend want doordeweeks zit ik in Amsterdam en Deena staat in Tiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:58

Komt goed met je tentamen :j

Ik heb er dit jaar maar één :):)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:03

Een tentamen maar? Ik ben jaloers! Ik heb er deze module stuk of 3, allemaal deeltentamens. Module 2.3 is een tentamen van 5 uur!! Halp :')

De bonustoets had ik zonder te leren 13/25 punten gehaald :Y) Als ik dat ook doe op het tentamen, vind ik het prima. Oke een hoger cijfer is leuker, maar alles wat afgerond een 6 is, is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:05

Een tentamen van 5 uur????

Maar wat als je moet plassen :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:06

Oh Enne... Ja 1... Omdat ik die vorig jaar niet heb gedaan...
In jaar 3 hebben wij geen tentamens... Wel een paper, een onderzoek en een portfolio van 200 pagina's of zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:06

Succes morgen Britt! Maar Deena is ook nog erg jong toch? :P

Ik heb weer eens niet geleerd, gewoon zó moe! Om 8 uur al. :') Dus ik kijk er morgen/van het weekend wel naar..