Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:02

Nee ik dacht al dat je daar vast ook wel hoort wat ze graag willen etc. Dan laat ik die vreselijke wetbundels sowieso nog maar even thuis. Wil natuurlijk ook niet onvoorbereid overkomen maar er zijn geloof ik ook mensen die uberhaupt nog geen boeken hebben dus :P

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:07

Ik ben vanaf 1 uur ook bezig geweest. Aantekeningen op de computer gezet, begin aan schrijfopdracht gemaakt en net nog een paar opdrachten gemaakt.

Het is veel, heel veel. -O-

_Mellanie

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:33

ik heb morgen middag een hoorcollege van 1,5 uur
dus ga morgen de hele tijd bezig met opdrachten van die week :+
dan hoop ik dat ik alle opdrachten klaar krijg dan hoef ik alleen nog een uurtje te leren elke dag maar heb ik wel wat vrije tijd :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:52

Gelukkig ben ik niet de enige met veel werk... Heb niet dat ik er mee wil stoppen, integendeel. Maar al mijn vrije uurtjes en tussen uren gaan op aan huiswerk en dan naast 4uur reizen per dag waarvan ik in de trein ook nog leer, breekt best. Ben op de meeste dagen ook om 7uur weg van huis en rond een uur of 7/8 weer thuis en daarnaast ook nog een huishouden en vriendje die aandacht verdiend...

Maar t is vooral kwestie van wennen denk ik (of hoop ik althans), zeker als je van een tussen jaar komt.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:23

Quir schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige met veel werk... Heb niet dat ik er mee wil stoppen, integendeel. Maar al mijn vrije uurtjes en tussen uren gaan op aan huiswerk en dan naast 4uur reizen per dag waarvan ik in de trein ook nog leer, breekt best. Ben op de meeste dagen ook om 7uur weg van huis en rond een uur of 7/8 weer thuis en daarnaast ook nog een huishouden en vriendje die aandacht verdiend...

Maar t is vooral kwestie van wennen denk ik (of hoop ik althans), zeker als je van een tussen jaar komt.

heb je geen paard?
dan zou het helemaal niet meer gaan denk ik, wat een tijden zeg!!

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:18

Ik mij maar ook weer eens melden, vandaag mijn 1e schooldag vorige week introductiekamp gehad was een leuke week en heb een super leuke klas.

vandaag maar 2 uurtjes les om even in te komen. Veder heb ik wel echt en verschrikkelijk rooster en zit 2x tot 17:50 en 1x 16:40

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:36

Quir schreef:

pfff wat een tijden. Ben blij dat mijn school kwartiertje van mij af is, dat was voor mij een belangrijk iets voor mijn school keus en mijn opleiding was er gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:44

Iedereen heeft het nog steeds redelijk zwaar zie ik! :(:) Wat deden jullie ook al weer voor een opleiding allemaal en bevalt het verder (de opleiding op zichzelf) wel bij jullie? :)

Ik vind het vreselijk zwaar allemaal, om half 8 al in de trein zitten en dan pas om 6 uur 's avonds thuis zijn. Veel tussenuren, ik heb geen laptop dus heel veel huiswerk kan ik op school niet doen en het zijn echt lange dagen zo. Voor hoorcolleges moeten wij ons inlezen, maar niemand vertelt ons wat we moeten lezen of waar we dat kunnen vinden, dus ik weet van te voren nooit waar het overgaat. Voor woensdag moeten we de les Anamnese voorbereiden, ja hartstikke leuk dat je dat zo neerschrijft maar dat is hartstikke breed en wat verwacht je dat we doen? Lezen/informatie opzoeken, moeten we dat meenemen, moeten we zelf al een vragenlijst maken etc. Het is zo onduidelijk en ik kan daar heel erg slecht tegen, controle freak.. :+
Ik heb woensdag een grammatica toets en ik leer echt heel erg hard, als ik dit haal ben ik de komende 6 weken 4x een dinsdag vrij én ben ik donderdag om 4 uur uit in plaats van om half 6 (dan zou ik pas half 7 thuis zijn, boeh) dus ik moet die toets echt halen haha.

Ik vind de lessen en de stof wel erg leuk, dat scheelt alweer..

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:30

Nanno_123 schreef:
Quir schreef:

heb je geen paard?
dan zou het helemaal niet meer gaan denk ik, wat een tijden zeg!!

Nee, mijn paarden staan thuis in zweden. Daar zou ik nu ook echt geen tijd voor hebben, mis het wel.
Opleiding die ik doe heb je maar op 3 scholen in nederland, maar t is wel te doen alleen nu erg veel en zwaar. Als mn hersenen weer wat gewend zijn en t plannen beter gaat, komt t helemaal goed. Leg de lat nu alleen erg hoog, maar wil mn p halen in 1 jaar en t liefst cum laude...

Vandaag vroeg thuis, om 6uur ongeveer!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:44

Sterkte iedereen die het zo zwaar heeft :(:)
Hoop dat als iedereen een beetje gewend is aan alles dat het wat lekkerder zal lopen.

Ik heb vandaag een vrije dag en probeer alles van deze week maar vooruit te werken, Engels drie hoofdstukken gemaakt, Bedrijfskunde mijn wekelijkse portofolio-opdracht & gewone opdrachten gemaakt, Nederlands even een paar paragraven doorwerken, Engelse woordjes leren, Marketing, Rechten en Nederlands de lessen voorbereiden... pfff.. vrije dag! :D

Nee valt wel mee, heb de rest van het weekend niets gedaan door de paarden & een feest, dus eigen schuld dat alles nu op 1 dag moet. Maar het is ook best te halen zo.

Deze week hoef ik maar 1 keer om 6 uur op, dus dat scheelt :D

Van de week was ik donderdag & vrijdag van 7 tot half 10 weg van huis, dat is echt killing... moest meteen uit school door naar werk. Heb zaterdag heeeerlijk geslapen!

Ook nog steeds overtuigd dat deze studie het is voor mij, dus daar ben ik blij mee!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:50

Wat moeten jullie allemaal al leren eigenlijk? Ik heb vooral leeswerk en teamopdracht en daarnaast wat maakwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:58

Ik moet een grammatica toets leren, verder is het bij mij ook vooral teamopdrachten en enkele individuele opdrachten.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:00

Ik nog niks.. Heb veel maakwerk en een groot project.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:09

Hier nog geen leerwerk dacht ik. Lees en maakwerk wel volgens mij en project maar jeetje wat word je in het diepe gegooid zeg. Vandaag gesprek met projectgroepje gehad en slb'er en die vond ons nu al bijna achterlopen en we moesten dingen beter voorbereiden. Uhh ja 1e echte schooldag en ik snap nog totaal niet hoe dingen werken en of je zelf dan blijkbaar maar uit moet zoeken wat je moet maken. Vind het lastig om lessen voor te bereiden als ik ze nog nooit eerder heb gehad, ik dacht je krijgt wel even een inleiding waarin ze vertellen hoe en wat maar nee je moet alles maar klaar hebben.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:27

Heeeel erg in het diepe inderdaad.. Hier ook. We krijgen allerlei vage opdrachten waarbij iedereen elkaar aankijkt van ' Euh.. wat? :') ' en daar moet je het mee doen. Heel veel ook al..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:30

Ja, hier dus ook.. ik ben nu bezig met een beroepsopdracht maar ik heb geen flauw idee wat ik moet doen.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:33

Ja via de site hebben we studiehandleidingen waar het in moet staan geloof ik, en die moeten we ook printen en bij ons hebben maar ik twijfelde zo gisteravond dat ik het aangekeken heb, niet geprint en zo naar die les ben gegaan..niet weer doen dus := Er kon geen glimlachje meer vanaf bij onze SLB'er.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 17:40

Wij hebben gelukkig alles in studiehandleidingen staan en daar staat ook per week duidelijk het huiswerk
uitgelegd en wat je met je leerteam voor wanneer moet doen en wat je in de lessen gaat doen, dus dat is
wel erg fijn. Op mijn vorige opleiding vond ik de opdrachten ook maar vaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:39

Dat staat helaas niet in onze studie handleiding.. :n

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:45

Ik ben nu bedrijfskunde aan het doornemen, snap er niks van :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:52

Wat snap je niet van bedrijfskunde? Ik heb het vandaag ook zitten maken.
En ik zit bij jou in het instituut dus heb precies hetzelfde programma met bedrijfskunde
(Ik doe bedrijfskunde MER in Nijmegen)
Laatst bijgewerkt door xSannee op 09-09-13 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:53

Ik heb dus die les gemist, maar al die theorieën, ik kom er niet doorheen met lezen :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:56

Haha ja daar kan ik je niet mee helpen, sorry!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:56

:P

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 21:29

Ik ga even een printmomentje houden nu, voor de studiehandleidingen doe ze gelijk maar allemaal. Voorbereiden voor morgen is volgens mij alleen wat lezen en dan heb ik m'n eerste werkcolleges.