Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
AnnemiekvM schreef:lieveli schreef:Sssst wij werden met alle stagaires ook een beetje teut op de kerstborrel
echt!!!
SdaphneS schreef:Ag maakt mij niet uit.
Ik begrijp het wel, leerlingen geen drank, docenten ook niet.
Maar het werd niet zo snel geaccepteerd in het team trouwens.
Ik heb nog een bult werk liggen, afgelopen dagen ziek op de bank gelegen. Bah.
mayniac_val schreef:Dat is wel erg overdreven ja.
Ik had het eerste uur een derde klas. Een paar vroegen of ze hun boeken mochten halen, nou, prima. Zegt een andere leerling dat ze alleen weggingen om te roken. Dus ik kijken, stonden ze daar inderdaad en toen ik aan kwam lopen, renden ze hard weg. Ik heb het bij de mentor gemeld, lopen ze nu aan mijn kop te zeiken dat ik het al-le-maal verkeerd heb gezien. In andere woorden: ze mogen niet roken van hun ouders en krijgen nu dus herrie thuis.
Alsof dat mijn probleem is
Prinnie schreef:Hi hi, de koekebakkers, zichzelf in de nesten gewerkt.
Ik had van de week nog een leuk voorvalletje met mijn 1e jaars coachklas (16+).
Er waren een paar mannetjes tijdens de coachles wel erg gehecht aan hun telefoon, dus nadat ik ze een paar keer op gelijkwaardigheid had aangesproken toch die dingen maar ff ingenomen. Ging later in de les mijn eigen telefoon af (stom vergeten uit te zetten). Die heb ik dus netjes tot na de les ingeleverd bij een van die jongens. Konden ze wel waarderen.
lieveli schreef:Ik vind het op zich wel tof van je, maar toch, ik zou daar zelf niet voor gekozen hebben. De rolverdeling is duidelijk, ik ben docent en zij zijn leerlingen. Dus voor mij gelden andere regels, daarom mag ik ook drinken in het lokaal en zij niet.
Goof schreef:lieveli schreef:Ik vind het op zich wel tof van je, maar toch, ik zou daar zelf niet voor gekozen hebben. De rolverdeling is duidelijk, ik ben docent en zij zijn leerlingen. Dus voor mij gelden andere regels, daarom mag ik ook drinken in het lokaal en zij niet.
Mmm altijd een lastig onderwerp.
Ik vind dus dat ik als docent een voorbeeldfunctie heb. Als ik van hen verwacht dat telefoons uit staan en uit het zicht zijn, moet ik dat zelf ook doen. Je zal mij dus echt nooit met een telefoon in de klas zien.
SdaphneS schreef:Het is inderdaad een lastige discussie.
Ik vind het namelijk erg prettig dat er bij ons school een anti-alcohol beleid is.
Zoals al is gezegd we hebben een voorbeeldfunctie, daarnaast ben je op excursies verantwoordelijk voor je leerlingen.
Volgens mij is het erg belangrijk dat je dezelfde regels hanteert en vooral niet denkt dat je meer bent dan een ander.