Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:07

Dat is balen! Maar positief blijven :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:09

Ik wordt helemaal gek, overal wordt ik afgewezen omdat ik mijn hbo diploma niet heb. Alsof die mensen zoveel meer kunnen......
Paar jaar geleden was dit gewoon een mbo functie.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:11

Krijg je als ze zover keuze hebben; zelfs voor een functie als receptioniste durven ze hbo te vragen :+
En ik zag ook een baan voorbij komen waarbij je als afgestudeerde WO'er 11 euro per uur kon verdienen, na 3 jaar kon je opklimmen naar... 13 euro! :') . Terwijl de hele functie omschrijven niet hoger dan mbo schreeuwde...
Luxe als de vraag naar werk groter is dan het aanbod :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:12

annastasia schreef:
Ik wordt helemaal gek, overal wordt ik afgewezen omdat ik mijn hbo diploma niet heb. Alsof die mensen zoveel meer kunnen......

word = -t

Ja het is niet leuk dat je puur op een papiertje wordt afgewezen maar goed, ze hechten er gewoon veel waarde aan.
Zeker als de markt overvol is.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:22

annastasia schreef:

die schrijven in elk geval niet ik wordt met dt.............:+

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:22

Spuit elf :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:36

Maar ze begint haar zin in ieder geval met een hoofdletter :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:38

Tja ik herken het probleem ook heel veel afwijzingen maar ik pak alles wat ik pakken kan :+ En tja sommige dingen sluiten echt totaal niet aan maar niet geschoten is altijd mis ;)

Heel veel mensen schrijven ik vind met dt heel apart maar ik kom ook regelmatig werd met dt tegen :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:41

hoi iedereen :) ik lees hier af en toe mee, maar nu ook actief op zoek naar werk.

Ik studeer HBO-V (2e jaars nu) en zou eigenlijk nu een halfjaar stage hebben. Maar ik heb wat studieachterstand en besloten me te focussen op het halen van m'n propedeuse (moet nog een paar tentamens) maar dat betekend dat ik tot september geen colleges e.d. heb. Tijd voor een bijbaantje dus.. maar jeetje wat is dat moeilijk -O- zou eigenlijk het liefst iets in de zorg willen - staat goed op m'n c.v. - maar ze vragen eigenlijk alleen studenten vanaf het 3e jaar.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:50

Sorry, typen en praten gaat zeker niet samen. En al helemaal niet met de autocorrectie van de mobiele telefoon. En juist ik ben degene die heel scherp is op schrijffouten......

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:52

Thanks allemaal! Gesprek ging erg goed, ze weten alleen ook dat als er voor mij een baan op niveau langs komt ik deze aanneem. Dus daar ga ik het op afleggen tegen de rest vrees ik. Maar weet iig dat het niet aan mij persoonlijk ligt dan, en begrijp het ook wel. Gesprek was iig weer een goede oefening.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:56

Pfoe, ik ben even een paar dagen afwezig geweest maar heb nu toch gematigd positief nieuws! Gisteren gesprek gehad en ze waren erg positief. Ik hoop deze/volgende week meer te horen! En als het niets wordt was het toch in ieder geval een goede ervaring, zo'n gesprek.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:02

Samiyah schreef:
hoi iedereen :) ik lees hier af en toe mee, maar nu ook actief op zoek naar werk.

Ik studeer HBO-V (2e jaars nu) en zou eigenlijk nu een halfjaar stage hebben. Maar ik heb wat studieachterstand en besloten me te focussen op het halen van m'n propedeuse (moet nog een paar tentamens) maar dat betekend dat ik tot september geen colleges e.d. heb. Tijd voor een bijbaantje dus.. maar jeetje wat is dat moeilijk -O- zou eigenlijk het liefst iets in de zorg willen - staat goed op m'n c.v. - maar ze vragen eigenlijk alleen studenten vanaf het 3e jaar.

Invalpool?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:07

Wat bedoel je daarmee ruitje? Ook voor tijdelijk/inval werk in de zorg zoeken ze mensen met een diploma of min. in het 3e leerjaar.. Er zijn wel mensen in mijn klas die al als helpende werkten nog voor ze begonnen aan de HBO-V (dus zonder enige ervaring/diploma) maar die zijn er via/via of met veel geluk ingerold..

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:10

Ik werk nu in de invalpool, gehandicaptenzorg, zonder diploma in die richting en met mij meerdere mensen :) . Ik word alleen niet heel blij van de onzekerheid van een nul uren contract :)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:12

Eindelijk goed nieuws! Heb vanmiddag een sollicitatie gesprek, het is geen full time baan, maar dat is wel prettig naast een thuisstudie... Hoop dat het goed gaat!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:14

ruitje schreef:
Ik werk nu in de invalpool, gehandicaptenzorg, zonder diploma in die richting en met mij meerdere mensen :) . Ik word alleen niet heel blij van de onzekerheid van een nul uren contract :)

oké, ik wist niet dat dat kon! Hoe ben je aan dat werk gekomen? (mag ook via pb :) ) ik zit me suf te zoeken naar dat soort werk, 0 uren contract maakt voor mij niet uit want het is voor mij sowieso tijdelijk (in september moet ik weer stage lopen)

Wat fijn dat je een sollicitatie gesprek hebt roxxxiejjj! Succes alvast!
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 28-02-13 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:15

Succes vanmiddag!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:17

Succes roxxiejjj!

Ik heb net gesolliciteerd voor medewerker personeelsadministratie, ook al heb ik geen ervaring.
Van de groepsbegeleidster vacature heb ik nog niets gehoord.

Ik geef nu wel 3 uurtjes bijles per week en volgende week heb ik een kennismakingsgesprek bij de dierenambulance, nu alleen nog iets voor 20 uur per week erbij.
Maar ik zie al weinig waar ik uberhaupt op kan reageren en als ik het wel doe zonder ervaring, levert het tot nu toe nog niets op.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:25

Geen idee welke regio je zoekt? Maar ik heb toen gewoon een brief gestuurd naar de invalpool van de organisatie waar ik nu werk, zij hebben nu een stop op invallers ivm bezuinigingen.

Deze organisatie zoekt nog wel flexwerkers, niks aantrekken van die diploma eis, ze kijken gewoon naar je cv en je persoon, ik ken er met diploma die er niet doorkwamen :) ( edit, organisatie via pb )

Gewoon op de site's van organisatie's in de buurt kijken.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:27

Eilish schreef:
Succes roxxiejjj!

Ik heb net gesolliciteerd voor medewerker personeelsadministratie, ook al heb ik geen ervaring.
Van de groepsbegeleidster vacature heb ik nog niets gehoord.

Ik geef nu wel 3 uurtjes bijles per week en volgende week heb ik een kennismakingsgesprek bij de dierenambulance, nu alleen nog iets voor 20 uur per week erbij.
Maar ik zie al weinig waar ik uberhaupt op kan reageren en als ik het wel doe zonder ervaring, levert het tot nu toe nog niets op.

Is dat betaald of vrijwillig :) ?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:30

Vrijwillig :) Ik ben praktisch klaar met de opleiding voor dierenartsassistente en zou het toch graag een beetje in de praktijk willen toepassen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:35

ruitje schreef:
Geen idee welke regio je zoekt? Maar ik heb toen gewoon een brief gestuurd naar de invalpool van de organisatie waar ik nu werk, zij hebben nu een stop op invallers ivm bezuinigingen.

Deze organisatie zoekt nog wel flexwerkers, niks aantrekken van die diploma eis, ze kijken gewoon naar je cv en je persoon, ik ken er met diploma die er niet doorkwamen :) ( edit, organisatie via pb )

Gewoon op de site's van organisatie's in de buurt kijken.

Regio Groningen. Bedankt voor de informatie, ik ga eens zoeken. :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:55

Hier hadden ze jammer genoeg alle dagen al vol van de dierenambulance, misschien ga ik in het asiel helpen, maar dat weet ik nog niet zeker

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:05

Zo jammer dat het omtrent dieren zoveel vrijwillig is. Zou het graag willen doen, maar ik kan er geen rekeneningen mee betalen :+