1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:27

Je mag er toch 4 jaar overdoen?
Bachelor + 1 uitloopjaar. ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:28

Weet je dat zeker? Want de regel is dat je er één jaar langer over mag doen dan de bachelor daadwerkelijk duurt. Dus dan maakt dat ene jaar hbo niet uit als je maar ja bachelor van de uni in een keer haalt. Vriendin van mij heeft dat ook gehad en heeft geen boete...

annika_s

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:33

Laat ik het zo zeggen, Ik heb mijn HBO- p gehaald, ging door naar de uni en kreeg dit schooljaar een brief dat ik aan de langstudeer boete vast zat :) ik durf niet precies te zeggen hoe en wat maar doordat ik dus HBO heb gedaan kreeg ik hem zowizo.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:40

Annika, wat raar dan
Ik had duo gebeld om te vragen hoe dat zat met hbo-p en dan de uni maar ik zou niet te maken krijgen met de langstudeerboete?

Weet iemand hoe dat zit met stufi als je in februari wisselt van opleiding?

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 16:45

Ik meld me hier ook even :P Ik ben in september begonnen met een opleiding CMD-I dat is met computers ik leer nu hoe ik moet programmeren en zulk soort dingen.
Hoe dat met die langstudeerboete en stufi zit weet ik allemaal ook niet precies.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 17:09

Maargoed het maakt ook niet meer uit ik wou alleen even mijn punt duidelijk maken vanaf de andere kant.

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:39

Pff, ik ben gewoon dit hele topic vergeten, te druk met de studie.
Hij valt me qua werk erg tegen. :')
Ik wist wel dat het zwaar zou worden, maar damn, niet eens meer vrije tijd om even op bokt te zitten.
Het grootste gedeelte is gelukkig over het algemeen best leuk, moet alleen nog wel even wennen aan het omschakelen naar docent in plaats van student, echt wennen.
Onze klas van ruim 40 is gekrompen naar ±33. (Eigenlijk 35, maar er zijn er 2 die maar in eens de zoveel tijd komen, dus die reken ik niet echt mee.)
Over 2,5 week heb ik tentamens, ben ik erg zenuwachtig voor, moet ook nog eens over 2 weken afrijden dus het valt allemaal lekker samen.
*stresst lekker verder*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 18:42

@Iris, ik doe CMD-C, waar studeer jij? ;)

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:50

Laurahh schreef:
@Iris, ik doe CMD-C, waar studeer jij? ;)

Ik studeer op(of aan) de HAN in Arnhem en jij?

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:13

Ik ook *\o/*

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:01

Ik heb gisteren eerste tentamen gehad. Nou dat ging echt fantastisch. Niet dus.. Bij niemand echt niet, veel te weinig tijd.

Over 2,5 week ofzo ook nog wat tentamens, maar heb nog geen rooster of iets. En ook zoals SerencePeach, mag ik dan ook afrijden.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:14

Balen van je tentamen Laura, alvast succes met de andere!
Zo ben onderweg naar de rechtbank, vandaag wat zittingen bijwonen met de klas voor n opdracht.
Heb er zin in, ben met mijn vorige opleiding ook verschillende keren geweest, dus gelukkig voort verslag, weet ik al wat ik kan verwachten.

iris1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:39

Succes met de andere tentamens Laura en misschien valt het allemaal nog mee!
Veel plezier bij de rechtbank xlisza

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:05

Pff ik heb om half 6 mijn eerste tentamen en zoo veel stress! Bah zo er heb ik het nog nooit gehad!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:11

Succes iedereen met de tentamens! Mijn eerste tentamens zijn over 2 weken en ik ben ook nu al zenuwachtig :=

Ik heb de eerste 'toetsen' voor juridische vaardigheden gehad, volgende week nog 1 en dan is het eerste deel van het vak afgesloten. Heb tot nu toe alle punten dus ben zeer tevreden. :) Ben nu maar de wetboeken aan het doorbladeren, het is toch wel lastig om snel wat terug te vinden..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:58

Succes met jullie tentamens!

Ik heb over 3 weken pas tentamens. Wel vakken om af te sluiten over 1 week dacht ik.
Rapporteren is echt een verschrikkelijk vak. Ik moet gewoon 4 tot 6 a4tjes volschrijven over just in time.. Een logistieke methode. Heb er nu 2x 1,5. Nog 1 hoofdstuk. Ik hoop dat ik de 4 nog haal..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 18:06

Ik heb gister 2 oefen tentamens voor bonuspunt gehaald, bij de ene, inleiding recht wel een halve punt extra en bij de andere, economie, geen. En gister eerste excursie gehad naar de rechtbank.
Ik vind mijn studie niet erg zwaar, maar ik ben er wel veel tijd aan kwijt

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:32

Bij ons was het vandaag dag van de leraar. was eerst van plan niet te gaan maar heb geen spijt dat ik niet gegaan ben.
Begon met een hypnotiseur, was echt super gaaf. een aantal mensen van de opleiding werden naar voren gevraagd en die kwamen echt in hypnose. ze moesten een aardappel eten maar dachten dat het een lekkere appel was enzo.. zooo raar. jongen uit mijn klas heeft 4 glazen azijn op en hij dacht dus dat het water was... creepy!

daarna nog wat 'workshops' gehad, flashmob gedaan en uiteindelijk half zat en lam ergens in de school beland en nu ben ik heel blij dat ik thuis op de bank zit :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 19:33

Ik kan voorzichtig zeggen dat ik mijn eerste bloktoets gehaald heb!!!! Kom op 77% goed en je moest voorgaande jaren altijd 2/3 goed hebben

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:29

Ronaa94 schreef:
Bij ons was het vandaag dag van de leraar. was eerst van plan niet te gaan maar heb geen spijt dat ik niet gegaan ben.
Begon met een hypnotiseur, was echt super gaaf. een aantal mensen van de opleiding werden naar voren gevraagd en die kwamen echt in hypnose. ze moesten een aardappel eten maar dachten dat het een lekkere appel was enzo.. zooo raar. jongen uit mijn klas heeft 4 glazen azijn op en hij dacht dus dat het water was... creepy!

daarna nog wat 'workshops' gehad, flashmob gedaan en uiteindelijk half zat en lam ergens in de school beland en nu ben ik heel blij dat ik thuis op de bank zit :+

haha wat grappig zit jij bij Jiill_ van bokt op school? toevallig had zij precies hetzelfde verhaal namelijk :')
maar wel echt weird joh sjeeee _O-

Super Marije! :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:37

Toen ik ging nakijken barstte ik echt in tranen uit :+ Ik had namelijk in de eerste 13 vragen al 7 fout :+ Dus toen dacht ik echt dat ik het helemaal verkloot had. Gelukkig had ik in de 30 vragen daarna maar 3 fout :P

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:40

Anthonia_ schreef:
Ronaa94 schreef:

haha wat grappig zit jij bij Jiill_ van bokt op school? toevallig had zij precies hetzelfde verhaal namelijk :')
maar wel echt weird joh sjeeee _O-

Super Marije! :D

hahaha er zit wel een jill bij mij in de klas en ik heb net gekeken en volgens mij het d'r hahah :')
kleine wereld is het ook hee

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:43

Wat voor opleiding is dat dan? _O-
Bij ons gaan ze alleen maar dingen vertellen over aminoacyl tRNA synthetases, dan klinkt dat van jou een stuk beter. :')

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:47

Dat hadden wij ook Puisssance.. ook Essential Cell Biology?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:47

Pabo.
Maar het was vandaag dag van de leraar, het thema was dromen. en dan past zo'n hypnotiseur aardig goed in dat thema. die mensen die onder hypnose waren ervaarde het ook echt als een droom. blijf het raar vinden.. haha