Zat in België.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Wel fijn als je een productieve dag hebt gehad
Went wel hoor
(heb het ooit ook heeeeel veel moeten doen)
Veel te veel passieve zinnen. Dus ik heb nu in het hele document alle 'worden' gemarkeerd en nu probeer ik die zinnen actief te maken. Is nog best wel moeilijk met het zonnetje zo lekker buiten :p
Heb veel elementen gevonden die ik in de scriptie wil verwerken, maar moet nog even zoeken naar de beste structuur. Denk dat dat ook het lastigste is; als de structuur er eenmaal is, denk ik dat het snel gaat.

Maar gelukkig zijn mijn 3 bijlessen van vandaag en morgen afgezegd, wat betekent dat ik onverwacht een heel weekend vrij heb. Meevaller dus
Dan kan ik hopelijk dit weekend nog mijn hoofdstuk afmaken!
Voor mijn masterthesis analyseer ik 2 televisieseries volgens bepaalde theorieën en genres. Ben nu 3 dagen bezig geweest met een diepgaande analyse van de eerste serie en ik zit nu op 20 blz. Maar nu blijkt plots dat er véél meer over te zeggen valt dan ik eerst had gedacht, waardoor ik eigenlijk denk dat er nog minstens 5 à 10 bij moeten voor ik echt zo diepgaand kan zijn als ik wil. Maar dat zou betekenen dat de analyse van de tweede serie ook minstens 25 blz zou zijn en daarna zou ik van beide series nog één aflevering als case study moeten bespreken. Dan kom je uit op:
Dus ik heb nu meteen mijn supervisor gemaild of ik niet volledig op serie A mag focussen en serie B laten vallen, omdat ik gewoon niet verwacht had dat ik nog zoveel te schrijven zou hebben over serie A. En ik wil gewoon gedetailleerd kunnen analyseren. Nu hooooop ik echt dat hij ja zegt
En inderdaad, die vergelijking gaat dan verloren, maar tijdens het schrijven is mijn invalshoek een beetje veranderd. Ik analyseer nu vooral de rol van technologie en forensic science in die serie, maar het probleem is ook een beetje dat dit in serie A (die ik nu analyseer) heel veel voorkomt en in serie B eigenlijk niet zoveel.
Mag ik me ook melden?
? Ik schrijf hem in het Engels en vindt het lastig om 'm in het Nederlands uit te leggen.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw thesis, Mayniac! Klinkt heel interessant. Ik ben zelf half Amerikaans en heb ook Engelse literatuur gestudeerd dus ik zou hem wel willen lezen als hij klaar is