Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:43

Ik heb gezellig aan mijn scriptie gewerkt met Ned 1 op de achtergrond. :')

Zat in België. :P

Sanneh14

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:25

Aah ja, had ik een jaar geleden ook toen ik in Gent zat inderdaad :) Wel fijn als je een productieve dag hebt gehad :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:27

Haha, ik heb het nu al zeven jaar op een rij. :P Je went er aan. :D
Oh nee, dat is niet waar, ik ben één keer naar Nederland gegaan voor Koninginnedag een paar jaar geleden. :')

Heb wel een productieve dag gehad idd! Nu de laatste dingen hopelijk afmaken en dan doorsturen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 15:44

Wat een productiviteit allemaal!

Ik ben begonnen met het uitschrijven van mijn interviews.
Wat verschrikkelijk om jezelf terug te horen, en niet eventjes, maar een paar uur lang :+

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:28

Oh dat ik dit topic pas nu ontdek, jammer! Had de motivatie vaak goed kunnen gebruiken :P

Maar nu moet hij over 6 dagen worden ingeleverd, zo een gesprek met m'n supervisor over de laatste aanpassingen. Maar ik kan het programma ArcGIS ook absoluut niet meer zien.. Soms denk ik echt "Was ik maar iets in de social sciences of humanities gaan doen." Maarja, hart ligt nou eenmaal in de natuurwetenschappen.

Succes nog iedereen met de laatste loodjes!

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:16

Hihi, Szan, naar is dat he ;) Went wel hoor ;) (heb het ooit ook heeeeel veel moeten doen)

Hoop dat je fijne feedback krijgt straks Dirndl!

Ik ben gister voor feedback geweest, inhoudelijk was t top maar schrijfstijl moest anders :P Veel te veel passieve zinnen. Dus ik heb nu in het hele document alle 'worden' gemarkeerd en nu probeer ik die zinnen actief te maken. Is nog best wel moeilijk met het zonnetje zo lekker buiten :p

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:33

Nog bedankt voor alle welkomswensen. Leuk om te zien hoe druk iedereen er hier mee is.

Heb gisteren mijn opzet doorgestuurd en kreeg net een mailtje met fijne feedback terug. Het was te zien dat ik me al goed in het onderwerp verdiept heb, maar dat was dan ook niet zo'n probleem. Mijn onderwerp is namelijk aansprakelijkheid voor schade die door paarden veroorzaakt wordt. Je bent een paardenmeisje of je bent het niet. :D Heb veel elementen gevonden die ik in de scriptie wil verwerken, maar moet nog even zoeken naar de beste structuur. Denk dat dat ook het lastigste is; als de structuur er eenmaal is, denk ik dat het snel gaat. :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:14

Ik zit nu lekker in de tuin de laatste dingetjes van mijn scriptie af te maken. Dan doorsturen en hopen dat mijn promotor er niet al te veel op aan te merken heeft. :+

Ik hoop dat ik 'm voor het eind van de middag door gestuurd heb, dan kan ik vanavond even lekker uitwaaien op het strand met de hond!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:33

Mag ik ook inhaken? Ben al even in het topic geweest voor mijn bachelorscriptie, en deze zomer begin ik aan mijn masterthesis :) Heb er nu al veel zin in :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 14:32

Ik ben ook hard aan het werk. Had daarnet even een stressmoment, want komende week komt een vriend uit het buitenland op bezoek dus dan kan ik ook helemaal niet schrijven. Mijn deadline is 11 juni al en ik moet nog de helft schrijven := Maar gelukkig zijn mijn 3 bijlessen van vandaag en morgen afgezegd, wat betekent dat ik onverwacht een heel weekend vrij heb. Meevaller dus :D Dan kan ik hopelijk dit weekend nog mijn hoofdstuk afmaken!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:06

Iedereen succes met dit heerlijke weer - motivatie vinden is nu nogal lastig...

Ja heb fijne feedback gehad, echt paragraaf voor paragraaf besproken, duurde dus ook een paar uur. Maar heb nu dus nog 5 dagen 'to tighten it up' zoals m'n supervisor het zegt. Maar hij was happy, formules klopten allemaal en hij zei dat ik uitzicht had op een mooi cijfer. Gelukkig! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:51

Wauw, super dat jij zo'n gedetailleerde feedback krijgt, Dirndl! Bij mij stuur ik gewoon een PDF-documentje door met wat ik geschreven heb en dan krijg ik een paar dagen erna het document teruggestuurd met zijn commentaar in het document. Vaak zijn dat dan ook maar kleine dingen, dus superfijn dat het bij jou zo gedetailleerd is.

Ik zit helemaal in the zone, heb al 10 blz geschreven vandaag! Scheelde wel dat ik al exact wist wat ik wou schrijven en overal duidelijk had aangegeven waar ik welke bronnen moest gebruiken. Nog even verderwerken en dan is de eerste helft van dit hoofdstuk hopelijk klaar voor ik ga slapen, dan kan ik weer zonder stressaanvallen naar bed :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:56

Ik ga traag, omdat ik nog één artikel er in wil verwerken die er eigenlijk niet meer tussen past, omdat ik al aan de max aantal pagina's zit (inclusief drie vrijgehouden pagina's voor de inleiding, de samenvatting en de discussie/conclusie :')).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 01:12

Is het nog gelukt, Lisanne?

Ik had net even een middernachtstressmoment :') Voor mijn masterthesis analyseer ik 2 televisieseries volgens bepaalde theorieën en genres. Ben nu 3 dagen bezig geweest met een diepgaande analyse van de eerste serie en ik zit nu op 20 blz. Maar nu blijkt plots dat er véél meer over te zeggen valt dan ik eerst had gedacht, waardoor ik eigenlijk denk dat er nog minstens 5 à 10 bij moeten voor ik echt zo diepgaand kan zijn als ik wil. Maar dat zou betekenen dat de analyse van de tweede serie ook minstens 25 blz zou zijn en daarna zou ik van beide series nog één aflevering als case study moeten bespreken. Dan kom je uit op:
Inleiding: 5 blz
Theoretisch deel: 20 blz (heb ik al)
Globale analyse: 30 (heb ik al deels) + 25 blz
Case study: 10-20 blz
... wat natuurlijk veel te veel is :+ Dus ik heb nu meteen mijn supervisor gemaild of ik niet volledig op serie A mag focussen en serie B laten vallen, omdat ik gewoon niet verwacht had dat ik nog zoveel te schrijven zou hebben over serie A. En ik wil gewoon gedetailleerd kunnen analyseren. Nu hooooop ik echt dat hij ja zegt :=

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:03

Oh wachten op dat soort beslissingen is vreselijk :=

Ik hoop het ontzettend voor je! Maar hij zal toch ook wel in moeten zien dat het beter is om één goede analyse te hebben dan twee incomplete? Ik duim voor je mee!

Ik moet ook ontzettend stressen nog even.. morgenavond laatste draft voor dat het echt wordt ingeleverd! Dus moet nog heeeuuul veel doen!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:45

Ik hoop dat je een 'go' van je supervisor krijgt Yasmine!
Lijkt me vervelend om te moeten wachten op zoiets cruciaals.

@ Dirndl: erg hè, die last-minute stressmomenten. Succes!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:52

Yasmine: hoeveel pagina's mag je in totaal? Wel jammer dat je oorspronkelijke concept van twee series vergelijken (toch, of ben ik fout?) dan verloren gaat, want vond dat echt leuk bedacht :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:41

Solleke_Noah, we moeten 20.000-25.000 woorden hebben en ik zit nu ongeveer aan 12.000 :) En inderdaad, die vergelijking gaat dan verloren, maar tijdens het schrijven is mijn invalshoek een beetje veranderd. Ik analyseer nu vooral de rol van technologie en forensic science in die serie, maar het probleem is ook een beetje dat dit in serie A (die ik nu analyseer) heel veel voorkomt en in serie B eigenlijk niet zoveel.

Dirndl, spannend! Veel succes met je laatste draft!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:56

:wave: Mag ik me ook melden?

Ik ben bezig met mijn Master thesis over religie/bidden op openbare scholen in Amerika onder Clinton.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:16

Welkom Mayniac_val! En oehhhh wat een interessant onderwerp :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:23

Ja, het is echt heel leuk! Meestal dan :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 11:25

Klinkt inderdaad heel interessant, vertel eens meer? :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:42

In de jaren '60 heeft de Supreme Court het (verplicht) lezen van de Bijbel en verplicht bidden op openbare scholen in America verboden, omdat sommige ouders dit zagen als violation van de First Amendment, die bepaalt dat er vrijheid van godsdienst is en dat de Amerikaanse regering niet mag bepalen welk geloof Amerikaanse burgers aanhangen. Verplicht de Bijbel lezen of verplicht een Protestants-Christelijk gebed op moeten zeggen kan worden gezien als bepalen wat kinderen moeten geloven.
Door deze bepalingen is de wet een beetje onduidelijk geworden, met als gevolg dat openbaar onderwijs helemaal geen religie meer toe liet in curricula. Bij geschiedenis mocht er bijvoorbeeld ook niets over religie onderwezen worden op sommige scholen.

Hier is een tegenbeweging op gekomen, die vindt/vond dat de afwezigheid van bidden en religie op scholen leidt tot de verloedering van de Amerikaanse samenleving (meer tienermoeders, bendes, geweld enzovoort). Deze beweging heeft meerdere malen geprobeerd om een prayer amendment toe te voegen aan de Grondwet, waardoor (vrijwillig) bidden op scholen gelegaliseerd zou worden.
In 1994 heeft Newt Gingrich (Republikein) dit geprobeerd nadat de Republikeinen een meerderheid kreeg in het Huis van Afgevaardigden. Die meerderheid was vooral te danken aan hulp van de Christian Right en zijn voorstel is een bedankje voor die hulp. Dat is althans wat ik in dat hoofdstuk beargumenteer.

Het voorstel heeft nogal wat reacties teweeg gebracht bij de Clinton-administratie en bij diverse lobby groups, omdat zo'n amendment nogal omstreden is. Mijn scriptie gaat over het hoe en waarom van het voorstel van Gingrich, de meningen (positief en negatief) van Republikeinen, Democraten, lobby groups en stemgerechtigden (die een grote invloed hebben gehad op wat Clinton zelf heeft ondernomen) en de reacties van lobby groups en Clinton.
Is het nog te begrijpen :')? Ik schrijf hem in het Engels en vindt het lastig om 'm in het Nederlands uit te leggen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 11:46

Oh, dat klinkt gaaf!
Yasmine, welke is serie A en wat is serie B? :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 14:01

Ohja, Newt Gingrich. Fijne man, ahum :') Ik ben heel erg benieuwd naar jouw thesis, Mayniac! Klinkt heel interessant. Ik ben zelf half Amerikaans en heb ook Engelse literatuur gestudeerd dus ik zou hem wel willen lezen als hij klaar is :D

DaniBanani, serie a is Sherlock en serie b is Elementary, allebei televisie-adaptaties van Sherlock Holmes :)