't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 22:01

Cer, het is ook nooit goed... -O- Ben je assertief zoals gevraagd, ben je te direct. Sommige mensen weten gewoon niet wat ze willen. En ja, ik moet het afkloppen, maar het lijkt erop dat ik weer een baan heb.

Kaatje, moet je weg of ga je weg? En spannend van dat gesprek!

Anneert, inderdaad gewoon zeggen dat je hebt begrepen dat er een vacature vrij komt en dat jij daar graag voor in aanmerking wil komen. Laat je niet te snel afschepen met 'stuur maar een brief'!

Zonnetje, succes maandag!

horzlover

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:15

Hoi, sorry dat ik kom binnen vallen in jullie topic en niet eens op zoek ben naar een baan. Omdat ik met topics openen geen ervaring heb bedacht ik of ik het misschien aan jullie zou kunnen vragen. Welke sites gebruik je voor het zoeken van een vacature. Ik meot voor een opdarcht op school bedenken wat ik wil worden en wat voor soort vacature er aan hangt en of dat beschikbaar is enz. nu kan ik in d e krant kijken maar wil hier sirieus mee omgaan en mij graag beter soorteren, zouden jullie wat handige sites willen door geven?

Vr. Gr. Horzlover

als dit niet de bedoeling is PB me dan even

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:16

Horzlover, huiswerktopics of een variatie daarop mogen niet. Gewoon zelf uitzoeken, google is je beste vriend ;)

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 23:17

Oke, dankjewel sorry dat ik stoorde. Excuses en veel succes met een baan zoeken allemaal!!

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 07:00

kynshiri schreef:
melissa256 schreef:

ik werk voor een interimkantoor in België. kan je zo al zeggen dat paardenhouderij echt noppes is. als je daar werk in wilt, ga je het zelf moeten vinden.

verder weet ik natuurlijk niet goed wat je van basisopleiding gehad hebt (is ook anders dan in BE
natuurlijk). heb je buiten een opleiding paardenhouderij nog opleidingen gevolgd of echt enkel dat? en wat bedoel je met 'andere werk waar je geen ervaring voor moet hebben'?

schoonmaak moet normaal toch af an toe wel gevraagd worden; tenzij je niet kunt werken op
bepaalde uren? vaak is schoonmaak op lastige uren, op oproepbasis of niet voltijds.

verder zou ik je ook richten op productie en inpakwerk bv. daar wordt heel vaak met interimkantoren gewerkt en je bent ten minste aan het werk.

ik heb alleen maar mijn paardenhouderij opleiding, en ik weet heus wel dat ik zelf moet zoeken naar werk !! ik zoek en solliciteer me rot maar wordt nergens aangenomen !! wat ik bedoel met werk zonder diploma is dat je voor dat werk geen diploma nodig hebt ( wat ik niet heb op het gebied van assistente of iets dergelijks). schoonmaakwerk daar solliciteer ik het meeste op maar krijg nooit iets te horen (maakt niet uit hoelang ik er achter aan bel) of ze hebben opeens geen mensen meer nodig. en productie werk ga ik niet doen want dat kan mijn rug niet aan. ik heb dat al geprobeerd maa kan de volgende dag mijn bed niet meer uitkomen van de rugpijn, dus dat wordt hem ook niet !!

ik heb allen nog maar paardenhouderij o

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 09:00

Gister mijn gesprek gehad. Vorig jaar had ik ook een gesprek ergens anders maar daar had ik een heel goed gevoel bij.
Van gistere weet ik niet wat ik er nou van moet denken. Ik denk dat ik goede antwoorden heb gegeven op de vragen maar op de een of andere manier klikte het miss niet met die vrouw en mij.

Nouja ik hoor in ieder geval iets tussen nu en 2 weken. Duimen jullie ook met mij mee?

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 12:29

melissa256 schreef:
ik heb alleen maar mijn paardenhouderij opleiding, en ik weet heus wel dat ik zelf moet zoeken naar werk !! ik zoek en solliciteer me rot maar wordt nergens aangenomen !! wat ik bedoel met werk zonder diploma is dat je voor dat werk geen diploma nodig hebt ( wat ik niet heb op het gebied van assistente of iets dergelijks). schoonmaakwerk daar solliciteer ik het meeste op maar krijg nooit iets te horen (maakt niet uit hoelang ik er achter aan bel) of ze hebben opeens geen mensen meer nodig. en productie werk ga ik niet doen want dat kan mijn rug niet aan. ik heb dat al geprobeerd maa kan de volgende dag mijn bed niet meer uitkomen van de rugpijn, dus dat wordt hem ook niet !!

mag ik vragen of je ook vermeld hebt overal dat je geen productie wilt doen omwille van je rug? tis dat poetswerk vaak ook zwaar kan zijn en dat men daarom wel terughoudend kan zijn om je daarvoor in te schakelen.

ik bedoel het niet verkeerd hoor, ik wilde maar aangeven dat een interimbureau niet veel voor je kan doen als je werk richting paardenhouderij zoekt...
inpakwerk is trouwens vaak veel lichter dan productie. op sommige plaatsen kan je bv zitten terwijl je werkt. misschien is dat beter als je last hebt van je rug?

al bij al is het gewoon niet simpel om een behoorlijke job te vinden. ik ben ook eigenlijk veel te hoog opgeleid om op een stom interimkantoor te werken, maar kreeg ook constant te horen dat ik nog geen werkervaring heb en blablabla

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 13:40

JoT, ik ben ter vervanging van zwangerschapsverlof van collega ;)

heel veel succes iedereen die een gesprek heeft, ik ga weer voor jullie duimen :Y)

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 14:55

kynshiri schreef:
melissa256 schreef:

mag ik vragen of je ook vermeld hebt overal dat je geen productie wilt doen omwille van je rug? tis dat poetswerk vaak ook zwaar kan zijn en dat men daarom wel terughoudend kan zijn om je daarvoor in te schakelen.

ik bedoel het niet verkeerd hoor, ik wilde maar aangeven dat een interimbureau niet veel voor je kan doen als je werk richting paardenhouderij zoekt...
inpakwerk is trouwens vaak veel lichter dan productie. op sommige plaatsen kan je bv zitten terwijl
je werkt. misschien is dat beter als je last hebt van je rug?

al bij al is het gewoon niet simpel om een behoorlijke job te vinden. ik ben ook eigenlijk veel te hoog opgeleid om op een stom interimkantoor te werken, maar kreeg ook constant te horen dat ik nog geen werkervaring heb en blablabla

ik heb dat negens staan dat ik las van me rug krijg als ik heel de dag op 1 plek sta zonder heen en weer te lopen, want dan heb ik nergens last van.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 16:15

Ga volgende week maar weer aan de foon hangen bij de uitzendbureaus.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 19:29

maar Melissa256 : je zegt letterlijk 'en productie werk ga ik niet doen want dat kan mijn rug niet aan. ik heb dat al geprobeerd maa kan de volgende dag mijn bed niet meer uitkomen van de rugpijn, dus dat wordt hem ook niet !! '

daarom vroeg ik je gewoon of je dit op het interimkantoor zo vermeld hebt, want eerlijk gezegd zou ik iemand die dit zegt ook niet zo goed durven inschakelen in de schoonmaak (meestal is het inderdaad zo dat men dan na een paar dagen stopt omdat het toch te zwaar is)
en als ik je dan tip dat inpakwerk meestal minder zwaar is bv; dan krijg ik ook een hap en een snauw... wat wil je dan eigenlijk?

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:53

kynshiri schreef:
maar Melissa256 : je zegt letterlijk 'en productie werk ga ik niet doen want dat kan mijn rug niet aan. ik heb dat al geprobeerd maa kan de volgende dag mijn bed niet meer uitkomen van de rugpijn, dus dat wordt hem ook niet !! '

daarom vroeg ik je gewoon of je dit op het interimkantoor zo vermeld hebt, want eerlijk gezegd zou ik iemand die dit zegt ook niet zo goed durven inschakelen in de schoonmaak (meestal is het inderdaad zo dat men dan na een paar dagen stopt omdat het toch te zwaar is)
en als ik je dan tip dat inpakwerk meestal minder zwaar is bv; dan krijg ik ook een hap en een snauw... wat wil je dan eigenlijk?

waar staat in mij antwoord op je vraag of ik dat over mijn rug gemeld heb dat ik je afsnauw !!! ik zei alleen dat ik dat nergens neergezet heb omdat ik het alleen maar heb als ik heel de dag op 1 plek sta te werken en niet rond kan lopen. in huis doe ik ook heel het huishouden en heb ik geen last van me rug !! dus dat je zegt dat ik je afsnauw vind ik wel een beetje overbodig en nergens voor nodig !!!! en ik reageer gewoon op je vragen !! en de ! zijn niet bedoelt om afgesnauwd te worden maar dat doe ik altijd automatisch in een zin !! (overgenomen van me vriend)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:07

melissa...waarom ga je niet terug naar school?

Als je rug al niet goed is ga je het binnen de paarden ook niet lang volhouden.
Je bent pas 20 en je kan nog vele kanten op.

Ik had vandaag de snelste afwijzing ooit.
Toch maar formulier van Transavia ingevuld en binnen een minuut had ik een afwijzing. Kennelijk voldeed ik niet aan de eisen.
Misschien gooi ik er morgen nog een belletje achteraan....waarschijnlijk heb ik iets verkeerd aangeklikt.

Heb er nog 3 gevonden die ga ik morgen even doen. Ben ook bezig met een bijbaantje en daar hoor ik deze week meer over.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:56

Cowgirl schreef:
melissa...waarom ga je niet terug naar school?

Als je rug al niet goed is ga je het binnen de paarden ook niet lang volhouden.
Je bent pas 20 en je kan nog vele kanten op.

Ik had vandaag de snelste afwijzing ooit.
Toch maar formulier van Transavia ingevuld en binnen een minuut had ik een afwijzing. Kennelijk voldeed ik niet aan de eisen.
Misschien gooi ik er morgen nog een belletje achteraan....waarschijnlijk heb ik iets verkeerd aangeklikt.

Heb er nog 3 gevonden die ga ik morgen even doen. Ben ook bezig met een bijbaantje en daar hoor ik deze week meer over.

ik wil eigenlijk de paarden niet meer in maar ja daar had ik wel heel de tijd werk in. ik zou wel naar school willen maar weet echt niet wat ik dan moet gaan studeren. dat had ik ook al toen ik an het middelbare onderwijs kwam dus ben toen maar paardenhouderij gaan doen zodat ik in ieder geval een diploma zou hebben.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:22

Melissa, wat lijkt je leuk, waar liggen je talenten? Wil je op kantoor of juist absoluut niet? Klinkt misschien saai, maar met een boekhoud- of een secretaresseopleiding kun je vrijwel overal wel terecht, bij allerlei soorten bedrijven. Ga er eens goed voor zitten om te bepalen wat je kan en wat je wil, of dat haalbaar is en wat je kunt doen om dat te bereiken. Je kunt meer dan denkt!

Straks mijn oude bedrijf opbellen voor die referentie. Ben zowaar een beetje zenuwachtig. Ik ben een poosje ziek geweest toen ik daar werkte, burnoutje gehad door privé en werk omstandigheden. Ben ik voor bij de psych geweest en ik ben er absoluut sterker uitgekomen. Maar ik ben wel bang dat die nieuwe baan daarop blijft hangen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:22

Net gebeld en vanmiddag op 2e gesprek :):)

Iemand enig idee voor een brutoloon verkoopster slagerij 34 jaar, 38 urige werkweek verdeeld over 4 dagen x 9 uur? O:)
Kan niet echt iets relevants vinden op internet :n (of ik zoek verkeerd :+ )

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:26

Heb je al eens bij loonwijzer.nl gekeken Kaatje? En gefeliciteerd met je tweede gesprek, heel veel succes alvast!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:49

JoT schreef:
Heb je al eens bij loonwijzer.nl gekeken Kaatje? En gefeliciteerd met je tweede gesprek, heel veel succes alvast!

GA effe kiek'n, thanx:D

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:00

Ik kom even inbreken hoor! Maar aangezien jullie ervaringsdeskundigen zijn, wil ik even kort iets aan jullie voorleggen.

De situatie in het kort: Mijn vriend heeft in april zijn baan opgezegd om voor 4/5 maanden in het buitenland te gaan werken. Nu is hij sinds oktober op zoek naar een baan, helaas wil dit nog niet zo goed lukken. Hij heeft onlangs te horen gekregen dat hij geen recht heeft op een uitkering (omdat hij destijds zelf zijn baan heeft opgezegd). Nu ging hij bij het UWV informeren naar bijstand. Toen werd hem gevraagd waar hij stond ingeschreven/waar hij woont. Hij heeft toen gezegd dat hij bij zijn ouders ingeschreven staat, maar meestal bij mij is (andere gemeente). Toen kreeg hij te horen dat hij ook geen bijstand kan krijgen omdat hij het grootste gedeelte van de tijd ergens anders is. Hij kan het nu wel aanvragen, maar dan moet hij dus vaak bij zijn ouders zijn (terwijl dat helemaal niet praktisch is). En met terugwerkende kracht kan hij sowieso niets krijgen.. Kan dit zomaar? En heeft hij nog andere mogelijkheden om iets van een uitkering te krijgen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:04

JoT schreef:
Straks mijn oude bedrijf opbellen voor die referentie. Ben zowaar een beetje zenuwachtig. Ik ben een poosje ziek geweest toen ik daar werkte, burnoutje gehad door privé en werk omstandigheden. Ben ik voor bij de psych geweest en ik ben er absoluut sterker uitgekomen. Maar ik ben wel bang dat die nieuwe baan daarop blijft hangen.

Och, je oude werkgever heeft er niets aan als ze je een 'slechte' referentie geven.. dus wie weet!
Is t goed gegaan?

Ik mag donderdag weer bij een bedrijf op gesprek. Ben benieuwd!
Net nog bij een uitzendbureau geweest wat een leuke baan had, met leuk salaris, maar ja, ze denken dat ik me daar ga vervelen, dus ik word niet voorgesteld -O-

@Noppes: sorry, ik heb geen idee hoe je dat zou moeten aanpakken? Kan hij zich niet bij jou inschrijven?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:59

Nou ja zeg...gister kreeg ik een afwijzing van Transavia( nou ja van het UZB dan) en nu vind ik ineens in mijn mailbox een mail dat ik mijn cv, copie paspoort en een engelse motivatie brief moet opsturen. Als dat gedaan is word ik uitgenodigd voor een speedate sessie. :roll:

Okay dan...dan gaan ze dat gewoon toch doen en dan zien we het wel weer :) .

Weet iemand nog een goede vertaal site waar ik mijn brief mee kan vertalen. Niet dat mijn engels zo beroerd is maar wil het wel correct doen. Het lijkt mij namelijk nog steeds leuk om te doen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:17

dan zou ik het niet via een vertaal site doen.... daar krijg je de meest rare zinnen van

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:34

Als je een brief schrijft wil ik hem nog wel voor je doorlezen, mijn Engels is ook niet helemaal correct, maar wil best even voor je kijken :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:45

bedankt voor de pb's en aanbiedingen. Ik ben aardig op weg en heb mij voorgenomen er ook de tijd voor te nemen.
Ik denk dat het wel gaat lukken....

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:40

Pfff weer 4 solli's de deur uitgedaan. Heb net een nieuwe baan voor mogelijk vanaf januari 2-3 dagen per week maar ze kunnen me voorlopig nog geen zekerheid bieden of dat ook echt gaat lukken. En eerlijk gezegt bevalt de baan me ook niet goed helaas! Wel jammer want heb nu tot eind van dit jaar 5 dagen pw werk, maar vanaf januari is het over. Tenzij ik dus zolang vasthoud aan de baan die ik niet leuk vind, maarja hoe lang we dat gaan volhouden ....

Pff wordt er inmiddels gewoon moedeloos van!

@Noppes. Moeilijke situatie. Hij moet officieel ingesschreven staan op 1 adres maar hoeft daar niet werkelijk altijd te zijn. Dat geven ze wel aan, maar in feite is het genoeg als hij een bed en kleding bij zijn ouders heeft liggen. Hij kan dus het adres van zijn ouders opgeven maar verstandiger is volgens mij het adres van jou omdat je als je thuiswonend bent volgens mij zowiezo geen recht hebt op een uitkering (correct me if im wrong!) Verder weet ik er niet zoveel van, ik heb helaas ook geen recht op een uitkering :Y)