Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:27

Even een vraagje, ik krijg nu voor de 2e keer sinds korte tijd een mail van een klant, of ik ook naar België verzend. Dit wil ik op zich wel, maar de verzendkosten liggen zo hoog! Iemand een tip om "goedkoop" naar België te verzenden en waar moet ik nog meer rekening mee houden?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:51

Helaas heb ik ook nog geen manier gevonden om goedkoop van NL naar Belgie te verzenden! Ik wil heel vaak iets kopen uit een NL webshop en laat het dan meestal toch zitten omdat de verzendkosten zo enorm hoog zijn, dat het niet interessant meer is.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:49

Hallo, ik val ook even binnen.
Ben sinds kort ook voor mezelf begonnen en kan vast wel tips gebruiken ;)

Kom gelijk ff met een vraagje, iemand ervaring met een factuur van het Nederlandse Bedrijven Register?
Ben er inmiddels achter dat het een spookfactuur is maar vraag me af of ik er nog iets mee moet.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=36&t=107734

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 14:07

Nee hoor Taffje, je moet er niets mee, anders dan goed in de gaten houden.

Joyce, het viel mij idd ook al op dat jij geen land keuze in je aanmeldformulier hebt staan.
Verzendkosten is en blijft een vervelend punt. De kosten voor pakketpost vind ik erg hoog en de pakketpost voor het buitenland is helemaal om je lam te schrikken, maar ondanks dat ik niet het volle pond reken hiervoor, blijft het toch een duur iets en zal het sommige doen besluiten niet te kopen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:15

Ik heb er bewust voor gekozen om me eerst op NL te richten en dan pas verder te gaan kijken. Maarja, nu ik al 2x in korte tijd een aanvraag heb gekregen voor versturen naar België, is het wellicht toch ook handig om eens "over de grens" te kijken. Maar zowel de persoon van gister, als de persoon van een tijdje geleden, zijn afgehaakt ivm de verzendkosten. Echt jammer dat het zoveel moet kosten!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:03

Even uit mijn hoofd, een euro of 14 voor pakketpost buitenland? Had je dat gewoon in zijn geheel gerekend?
Ik vind dat zo onfatsoenlijk veel, ik heb, ook even uit mijn hoofd, een euro of 11 daarvoor geloof ik.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:15

Ik vind internationale verzendkosten tot 8 euro redelijk. Hoger haak ik meestal af, tenzij de producten dan een pak goedkoper zijn dan hier in Belgie bijvoorbeeld.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:21

Pakketten tot 2 kilo zijn €13,- en per 3 kilo komt er een paar euro bij, als ik me niet vergis. Ik zou het geen ramp vinden om een deel van de verzendkosten op me te nemen, mits ik voor een leuk bedrag kan verkopen. Ik heb geen zin om toe te moeten leggen op een bestelling.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:25

Ik meld me hier even, zag het topic toevallig langskomen. Ik ben onlangs begonnen met twee eigen bedrijfjes. Mijn 'hoofdbezigheid' is freelance tekstschrijver/webredacteur/vertaler en daarnaast ben ik een webwinkeltje begonnen in zelfgemaakte producten. Denk daarbij aan gehaakte mutsen, gehaakte of stoffen knuffels, quilts, babydekentjes, etc. etc.
Ik ben nog heel erg in de opstartfase, mijn websites zijn dan ook nog niet af. Ben nu voornamelijk bezig met al het uitzoekwerk (administratie opzetten enzovoorts). Maar daar komt zoveel bij kijken, dus alle tips en trucs zijn welkom!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 15:34

Hoi Mootje. Gezellig zo veel verschillende dingen.
Je bent al van start, maar nog niet naar buiten toe, of hoe bedoel je?

Ik vind de bedragen te hoog, maarja we zullen er toch aan mee moeten doen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:39

Ik heb me al wel ingeschreven bij de KvK en maak ook wel mond-op-mond reclame, maar de sites zijn dus nog niet klaar (had een administratieve reden, dat ik per se al dit jaar van start wilde gaan ;) ). Ik ben nu dus heel druk bezig om al het 'gedoe eromheen' te regelen: logo, huisstijl, opmaak van facturen, administratie opzetten, websites vullen etc. En voor de webshop ook prodcutie draaien, zodat ik wel wat voorbeelden op de site te zetten heb. Is aardig wat werk allemaal!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:00

Idd. echt waardeloos veel die verzendkosten naar België....

Welkom Mootje!
Mond-tot-mond reclame voldoet vaak ook wel hoor :P

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:24

Oh whahaha, zo lijkt het wel een héél persoonlijke aanpak idd. :') :=

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 17:36

Zo, al een tijdje niet geweest, maar ff bijgelezen :)

Chonelly schreef:
nog een 'wedstrijd' hier zit ik aan te denken voor mijn bedrijfje straks, maar heb er nog geen ervaring mee:
http://www.brandsupply.nl/
Je plaatst een opdracht online en een vooraf vastgesteld bedrag en laat ontwerpers voorstellen doen.
De opdrachtgever geeft beoordeling uiteindelijk 'wint' de best beoordeelde en die ontvangt de afgesproken prijs.

@Ivy_power welkom! Ik wil ook starten per 1 januari. Wat voor een soort onderneming zit je aan te denken?
En hoe ver ben je met de voorbereidingen?

Eerlijk gezegd, vind ik die wedstrijden echt niks. Voor grote opdrachten van grote bedrijven vind ik het logisch dat er wordt gepitcht door verschillende ontwerpers, aangezien het over een grote opdrachtgever gaat, maar voor zzp-ers... Imo snij je jezelf (als vormgever) daarmee ook in de vingers. Kleine opdrachtgevers zullen vaker gebruik maken van die wedstrijdjes en dat betekent dat je allemaal veel werk verricht, voor nop.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:32

Zal ook nog even wat meer vertellen. Ik ben dus ook voor mezelf begonnen als Cranio Sacraal therapeut voor paarden i.o en werk vanuit Terschuur. Ben nu zover in mijn opleiding dat ik voloende kennis en ervaring heb om er een vergoeding voor te gaan vragen, in eerste instantie dus nog voor een heel laag bedrag wat gelijdelijk aan omoog zal gaan. Momenteel ben ik nog druk met het fine tunen van mij website en het ontwerpen van een flyer. Visitekaartjes zijn klaar. Verder moet ik mij nog storten op het administratieve deel en belastingzaken.
Daarnaast ben ik bezig met een cursus paardensportmassage en wil ik nog Bachbloesem terapie voor paarden gaan doen. Als ik daar allemaal mee klaar ben verzin ik vast wel weer iets nieuws wat er ook nog wel bij kan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 22:51

Ik heb heel snel even gespiekt op je site Taffje. Effies kijken wat Cranio Sacraal therapie is.
Pas wel op dat je de woorden Cranio Sacraal therapie niet te veel gebruikt hoor, want daar word je een beetje Cranio Sacraal therapie dol van.

Zojuist kerstkaarten uitgekozen. Gezellie :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:09

Dank voor de tip, zelf zie je het op een gegeven moment niet meer ;)

Heb er een stel uitgehaald, zal van de week nog eens kritisch kijken.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:32

holly schreef:
Zojuist kerstkaarten uitgekozen. Gezellie :D

Hier liggen de kerst kaarten voor het bedrijf ook al klaar!
Dit jaar op tijd met het ontwerp begonnen zodat ik de drukker ook niet op het laatste moment hoef lastig te vallen :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:45

Het voordeel van je kernwoorden vaak gebruiken is wel dat zoekmachines er dol op zijn... Hoe vaker een woord op je site voorkomt, hoe groter de kans dat je gevonden wordt via zoekmachines (er zit iig een verband in...)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:55

Pfoeee even een dipje hier.. Zoveel inspanning en in vergelijking te weinig resultaat, zucht :(

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:56

Susanne_ schreef:
Het voordeel van je kernwoorden vaak gebruiken is wel dat zoekmachines er dol op zijn... Hoe vaker een woord op je site voorkomt, hoe groter de kans dat je gevonden wordt via zoekmachines (er zit iig een verband in...)

Maar dan moeten er wel mensen zijn die op dat woord zoeken...anders heeft het niet zoveel zin.
En ik heb zon vermoeden dat veel mensen niet op 'ben de naam vergeten' therapie (sorry!) gaan zoeken. Het is best lastig om te zoeken naar woorden die de 'leek' gebruikt om jou diensten op google te zoeken, tenminste dat heb ik gemerkt. Wat voor mij heel logisch klinkt, daar zoek niemand op!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:57

Leuk weer veel nieuwe ondernemers hier. Hier nog druk bezig met mijn website, wat een werk!!

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:02

Hmmm ja daar heb je helemaal gelijk in! Niet aan gedacht...
Even voor je gekeken:
maandelijkse wereldwijde zoekopdracht op Cranio sacraal therapie paard is 91
Cranio voor paarden is 73
cranio therapie 33.100

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:03

Ik ben op het moment ook druk met de websites. De vernieuwde website van het paardenhotel heb ik nu bijna af. Alleen de tekst nog aanpassen en hij is al in het 'geheim' aan het proefdraaien :P

Ben nu voor een klant bezig met een nieuwe website en mijn eigen moet ook nodig aangepast worden!
Denk dat ik dat met de kerst ga doen!

Hoe ver ben je met die van jou Zidore? Staat er al iets online?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:13

Susanne_ schreef:
Hmmm ja daar heb je helemaal gelijk in! Niet aan gedacht...
Even voor je gekeken:
maandelijkse wereldwijde zoekopdracht op Cranio sacraal therapie paard is 91
Cranio voor paarden is 73
cranio therapie 33.100

Zoek je google analytics? Want dat aantal kan ik niet vinden.
Maargoed, ook goed om te weten: de woorden de je gebruikt moeten dan ook in je tekst achter elkaar gebruikt worden, bijv. cranio sacraal therapie paard.....dat is niet erg handig voor in je teksten :Y)