Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:16

Gave namen Kay!! Klinkt hollands, fris, helder en hip!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:21

Nou dat is echt een fijn compliment Joyce, want dat is precies wat ik wilde uitstralen! :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:44

Ik sluit me bij Joyce aan. Hip, strak, fris etc. Echt leuk.

Ben zo druk voor de site dat ik onze meeting even helemaal vergeten was. Sorry. Is er iemand die de site in testfase wil beoordelen? Want een "vreemde" kijkt er toch heel anders tegen aan dan dat wij doen. We hebben zelf ook nog wel een paar puntjes, maar een frisse blik is altijd goed.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:42

Het zijn idd leuke namen, Kay!!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:36

Goedemorgen iedereen!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:43

Goedemorgen!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:16

Weer even een update ;)
Ik kom in De Paardenkrant Extra met een reportage over mijn bedrijf :)
Een hele pagina redactioneel met foto :) Super he!!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:20

Gefeliciteerd JuliensSVU, dat is nog eens goed reclame maken. Maar je hebt dan ook een superproduct.

Anderen natuurlijk ook, no offense! :o

En een hippe moderne deutsche Stubbe voorbij zien komen, ook een frisse uitstraling, leuk!

Krachtige naam hoor Kay.

Jonge, jonge, waait het bij jullie ook zo hard?

Druk met mijn sites bezig. doei. :evaw:

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:33

Paan, geen zorgen ik ben er nog.
En ik lees nog mee, alleen telt een dag geen 26 u
Heb mijn paard net voor komende 5 maanden op de wei gezet want wilde een sabbatical en eindelijk tijd om al de rest (werk, bouw huis, Hipponet etc) 100% op de rit te krijgen, al lukt dat nu ook niet echt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:45

xingridx schreef:
Nou ja, er zijn ook genoeg mensen die niet op buren of familie terug kunnen vallen natuurlijk...voor mijn katten vraag ik bijv. altijd mijn zusje als we een weekendje gaan, maar als het langer is kan zij ook niet want ze is zo allergisch als wat en een weekendje is dus lang genoeg voor haar ;)

Dus dan zou je ze naar een pension moeten doen. Prijzen zou ik nog moeten kijken, weet dat er mensen zijn die het voor 10 euro per dag doen voor 1 kat, en dan voor iedere kat extra 2 euro erbij bijv.
Maar vind zelf 7,50 per dag voor 1 kat en dan iets erbij per extra kat ook al netjes, ben je stukken goedkoper uit dan in een pension en je dieren blijven in eigen omgeving.

En dan is het in principe voeren, kattenbak en aandacht geven, maar je kan het natuurlijk ook uitbouwen met post weghalen en bijv dag voor mensen thuiskomen een stofzuiger door het huis en noem maar op...

er schijnen ook mensen dit als fulltime beroep te doen, dus er is blijkbaar toch een markt voor :) maar wil dus eerst eens gaan kijken of er inderdaad geinteresseerden zijn.

Op google kan je heel veel huis oppas site's vinden. Veel waar mensen het ook gratis doen! Gewoon zodat jij een stukje vakantie heb in hun huis met paarden/ katten/ of ander vee.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:48

Bedankt voor de leuke reacties op de naam/namen. :) Nu nog logo('s), site, en dan maar weer verder. ;)

Het waait hier ook keihard, echt storm, maar dan wel droog, heel raar.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 21:52

ZO vandaag toch nog even de tijd gevonden om eventjes bij te lezen onder het eten...

@t Kay wat een gave namen!complimenten!

At Lovepaints dankjewel!

Hier heeft het gestormt (lees: onze parasol in met een betonnen voet en al opgetild door de wind en is gaan vliegen...)gelukkig niemand gewoond oid maar wel weinig mensen op straat door het weer.
vanavond tussen de bedrijfen door een uurtje wezen zumbaen was voor mij de eerste keer na 9 maanden verbouwen van het pand. ben gebroken maar wel voldaan.zal zo gaan afsluiten en de boel schoonmaken.
fijne avond iedereen en weltrusten voor straks!

Tot morgen!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:09

Hier heeft het gisteren ook super hard gewaait! Ook geen regen, die hebben we vandaag! Joepie!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:34

het waait hier nog steeds behoorlijk, maar af en toe schijnt het zonnetje wel

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:39

De zon is niet te zien hier, maar het waait nog wel. Niet meer zo hard als gisteravond.

Foxy, ik zag je wel in het klaagtopic over EA-Commercieel. Dus ik vroeg het me af. Maar fijn dat je er nog bent. We komen elkaar wel iedere keer weer tegen in topics. :j Misschien moet je om alles weer goed op de rit te krijgen, een soort planning gaan maken. En voor je zelf bepalen wat je als eerste op de rit wilt hebben. Succes.

We gaan zo hard met onze site, dat we waarschijnlijk volgende week online kunnen gaan!! +:)+ We zijn nu nog aan het vullen, testen en nog wat kleine aanpassingen. We hadden zelf in eerste instantie als datum 1 juli gesteld, maar als we zo door gaan wordt het dus een hele maand eerder. En blij dat ik daar van wordt. *\o/* *\o/* *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:00

dat zou mooi zijn Paan, hele maand eerder is ook hele maand eerder klanten :)

Kay, leuke frisse namen inderdaad! blijft ook wel 'hangen' dus makkelijk te onthouden.

Hoe is het met het elkaars websites beoordelen gesteld? ik heb er niks meer van gehoord gezien hier?

even een qoute van mezelf over mn 1e cursusdag gisteren:
cissy schreef:
goedemorgen,
1e cursusdag was heel leuk, leerzaam en vooral veel te kort :)
Had van mij nog wel langer mogen duren!
We kregen nog spontaan praktijkles want we zaten in de praktijk van Laarakker en prompt was daar een paard wat de trailer niet uit wilde, dus praktijkles! :D Voor mij wat minder interessant maar er zitten nog 35 mensen in de klas die die ervaring missen dus het was echt leuk.
Vooral de nabespreking was erg leerzaam, die mensen van dat paard waren nl vreselijk sceptisch en snapten niet wat Petra nou aan het doen was en gingen bijna flippen toen het paard er eenmaal af was en zij hem er weer op zette _/-\o_ :')
We hebben het uitgebreid besproken en dat was heel leuk.
Helaas ging het wel ten koste van de lestijd maar dat halen we wel een keer in zei ze.

Volgende week weer en dan 4 dagen achter elkaar *\o/* leuk leuk leuk!
(ik was wel kapot hoor savonds, vroeg naar bed gegaan)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:00

Een beetje laat, maar alsnog welkom Ingrid :D

Ik ga hier ook weer een beetje meer meepraten. Ben even uit de running geweest vanwege allerlei zaken, waaronder mijn erg zieke schoonmoeder. Deze week ben ik ook nog eens geopereerd aan mijn hand wat voor een tekstschrijver toch niet handig is... gelukkig kan ik sinds vandaag weer een beetje typen :)

De discussie over originele foto's... tja ik heb mijn fotograaf voor de bruiloft er speciaal op uitgezocht. Ik wilde heel graag zelf een cd met originelen hebben. Ik wil geen selectie van de mooiste foto's, ik wil ze allemaal :)
Een fotograaf die een hoop geld kost om foto's te komen maken en die daarna iedere keer weer opnieuw betaald moet worden als ik een kopie wil hebben van een foto.... :n
Dat vind ik meer een werkwijze voor bedrijven onderling, voor particulieren lijkt dat me een enorm vervelende manier van werken en ik zelf zal het altijd proberen te ontlopen en verder zoeken.

Hier komen er gelukkig langzaam weer wat opdrachten binnen. Heb even echt stil gelegen door alles wat er privé gebeurde, maar nu gaan we weer langzaam van start gelukkig :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 15:50

Maar heb je dan originele bestanden gekregen, of heeft je fotograaf ze allemaal voor je afgewerkt?? Ik snap je instelling namelijk wel!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:02

Pff, ik zit weer eens achter mn webbouwer aan. Hij had beloofd wat af te maken afgelopen weekend, maar dat is nu nog niet af, omdat hij toetsen heeft op school en hij er op school heel slecht voor staat. Ik snap dat dat belangrijk is voor hem, maar ik loop nu nog meer achterstand op. K ben er zo klaar mee, maar elke keer denk ik weer, de website is zo goed als af, nog maar een paar dingetjes en dan is het af... K heb ook al bij verschillende mensen geïnformeerd of ze het af willen maken en voor welke prijs, maar niemand wil andermans werk afmaken en dan zou alles weer van voor af aan opgestart moeten worden en dat is ook weer niet de bedoeling. Er is ook gewoon niets waarmee ik hem kan motiveren ofzo! *even een kleine inzinking*

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:08

Ik zou je met alle liefde willen helpen, maar dan inderdaad met een ander systeem. Ik blijf het tegen je zeggen, waarom stap je niet alsnog over op een ander iets? Je hebt toch nog geen cent betaald?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:18

Ik heb nog geen cent betaald, maar wel al heel veel werk erin zitten! Dan moet ik meer dan 200 producten overnieuw in gaan voeren... Nou is dat nog te overzien natuurlijk, maar er zijn bepaalde dingen die ik in mn hoofd heb zitten, die ik perse in mn webshop wil verwerken wat in een standaard shop zoals mijn webwinkel.nl niet kan.

Zijn er webshops-bouw-programma's waarin je zelf vrij makkelijk de boel aan kan passen? En ik zou bijv. ook niet eens weten hoe ik zo'n ding online krijg op mijn www.fuzzylicious.nl pagina, of hoe ik iDeal moet inbouwen!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:31

Kun je met Wordpress ook niet vrij makkelijk een webwinkel inrichten (oscommerce)? Ik zou er ook helemaal klaar mee zijn Joyce, HOE lang wacht je nu al wel niet. Klaar! Nieuw iemand zoeken, nieuwe afspraken maken, deadline afspreken en een contract met boeteclausule opstellen (dat is normaal bij websites en deadlines heb ik begrepen, en in jouw situatie meer dan verdedigbaar).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:36

Ik zat net terug te tellen en hij is al een half jaar over de deadline heen. Ik ben er klaar mee! Maar ik moet wel een goed alternatief vinden. Alleen ik ben zo bang dat als ik me helemaal terug trek, zonder een cent te betalen (hij heeft er al heel wat uren werk in zitten), dat hij misschien dingen van mij in de war kan gooien, want hij heeft natuurlijk heel veel info van mij, waarvan ik zelf niet eens weet wat je daar allemaal mee kan!

OsCommerce werkt mijn webbouwer mee en dat schijnt geen prettig programma te zijn, laat zich niet makkelijk aanpassen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 18:44

Ik zeg, mijnwebwinkel.nl voor 19 euro excl. BTW per maand. Dan kun je alles zelf bijhouden en heb je dus ZELF alles in de hand.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 19:02

Je kunt mijn webbouwer eens vragen of hij wat voor je kan betekenen. Ik weet niet of hij ook met oscommerce werkt. Maar er moet toch wel iemand zijn die het voor je kan doen. Overleg anders eens met hem of hij niet iemand weet die het voor hem af kan maken omdat je al zo lang wacht. Misschien is hij daar juist wel blij mee dat de druk dan bij hem weg is.