Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 22:58

Had vorige week ergens op gesolliciteerd, kreeg toen een reply dat ik binnen 7 werkdagen wat zou horen.
Morgen is de 7e werkdag.........

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:09

Joolien schreef:
Mn uitkering is aangevraagd. Ik kreeg me net even een verdrietige uitbarsting omdat ik een afwijzing heb gehad op een sollicitatie waar ik echt zin in had en ik paste verdomme nog in het plaatje ook. De moed zakt me nu al in de schoenen ;( en ik ben pas net begonnen...

Zooooooooo herkenbaar :(:) :(:) :(:) :(:)

Annastacia: duimen dat ze morgen wat laten horen,...
zelf had ik dat bij die internetsollicitaties ook vaak, maar heb er nooit wat van teruggehoord OF na 5 minuten al 4 afwijzingen achter elkaar,..

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:31

Pff hier is het juist omgekeerd. Ik zoek een vervangster voor tijdens mijn verlof.
Vacature staat nu al een week online en heb 2 reacties ontvangen. :(

Niemand wil 40+ uur werken geloof ik....

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:41

nou mensjes ik kan jullie waarschijnlijk gaan verlaten.
Heb van de week een sollicitatie gesprek gehad, kon gelijk beginnen, maar was niet helemaal tevreden met het geld wat ze boden. Nu heb ik mail gehad dat ze me meer geld bieden, dus nu is het intressant. Ga vanmiddag bellen om alles in orde te maken.
En dan ga ik volgende week beginnen als medewerker data-afdeling
ben benieuwd,zal wel even wennen zijn om weer 40 uur pw aan de slag te gaan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 08:48

annastasia schreef:
Cowgirl is je CV zo ''slecht'' dan?
Of heeft het geen aansluiting dat je er een flink gat in hebt zitten?

Aangezien ik continu op mijn werkverleden word afgewezen was ik er niet zo happig op om hem mee te sturen. 12 jaar glastuinbouw(productie) is nou niet bepaald een basis. Ik wil dit graag achter me laten en opnieuw beginnen.
Er zit geen gat in dat heb ik heel kundig opgevuld ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:02

vblade schreef:
Pff hier is het juist omgekeerd. Ik zoek een vervangster voor tijdens mijn verlof.

Wat is het voor iets dan?
En in welke plaats?
Misschein zijn hier mensen met interesse?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:09

Vandaag mijn sollicitatie gesprek gehad, en dat ging echt super.
Ze zei zelfs dat ik echt een geschikte kandidaat ben.

Alleen ze wou mijn vorige manager bellen.... Laten wij nou net de laaste maanden behoorlijk in de knoop gezeten hebben met elkaar.

Als ik niet op 2de gesprek mag komen, komt dat echt door een negatieve referentie van zijn kant....

Heb hun wel verteld dat toen mijn moeder op sterven lag hij mij op onbetaald verlof heeft gezet en ik daar niet blij mee was.... en dat we daardoor niet echt meer konden samen werken.

En ook de reden waarom ik uitdienst moest zijn we het niet over eens....
Bahbah wat zit me dat weer niet lekker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:11

realmagic schreef:
nou mensjes ik kan jullie waarschijnlijk gaan verlaten.
Heb van de week een sollicitatie gesprek gehad, kon gelijk beginnen, maar was niet helemaal tevreden met het geld wat ze boden. Nu heb ik mail gehad dat ze me meer geld bieden, dus nu is het intressant. Ga vanmiddag bellen om alles in orde te maken.
En dan ga ik volgende week beginnen als medewerker data-afdeling
ben benieuwd,zal wel even wennen zijn om weer 40 uur pw aan de slag te gaan.

Gefeliciteerd :)

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 12:13

Qizz schreef:
vblade schreef:

Wat is het voor iets dan?
En in welke plaats?
Misschein zijn hier mensen met interesse?

Wellicht!!

Secretaresse functie
40 uur
Havengebied Rotterdam
On site Shell Pernis
Absolute mannencultuur
Voertaal met klant is duits

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:12

Grrrr laat ik nou net heel ver van Rotterdam wonen, had mij ook wel erg leuk geleken, en Duits is geen probleem, woon aan de grens met Duitsland.
Maar wellicht dat hier mensen zijn die dichterbij wonen en interesse hebben.

Gisteravond nog even ergens zitten kletsen, heeft er iemand per sms zijn baas gevraagd naar werk voor mij hahah, maar mocht wel mooi mijn cv sturen :D dus toch handig zo. Wie weet, bedrijf zit op 15 km afstand dus prima te doen,..

Plus ze belden vanochtend voor een functie voor 10 dagen vanaf 27/4,.. ze dacht dat ik dat niet zou willen maar ik heb wel toegezegd,.. hopelijk kan het,.. is ook weer bij een Gemeente,..
Kom je er wel mooi weer even in. En die andere vacature zou gelijk erachteraan zijn, dan heb je al wel mooi weer 10 dagen "ervaring" hahhaa (+ 2 jaar van 2006-2008)

Aj Pascal dat is balen,.. zo is het voor mij ook ergens verprutst,.. ze zouden een referentie opvragen bij een door mij opgegeven persoon, zijn ze op eigen houtje elders wezen vragen en ook net bij een persoon waarmee ik in de clinch zat en mede om ben vertrokken destijds.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 14:24

Cowgirl schreef:
annastasia schreef:
Cowgirl is je CV zo ''slecht'' dan?
Of heeft het geen aansluiting dat je er een flink gat in hebt zitten?

Aangezien ik continu op mijn werkverleden word afgewezen was ik er niet zo happig op om hem mee te sturen. 12 jaar glastuinbouw(productie) is nou niet bepaald een basis. Ik wil dit graag achter me laten en opnieuw beginnen.
Er zit geen gat in dat heb ik heel kundig opgevuld ;)

Je moet in dit geval gewoon bluffen. heb je geen mensen hoeven inwerken? Dan kan je vermelden dat je ervaring hebt met leiding geven. Ik zal je een PB sturen met een stuk van mijn CV. Nou is de tuinderij van mijn vriend, maar het is niet groot. Wat ik in mijn CV heb staan doe ik ook echt alleen op mini basis. Soms moet je gewoon jezelf dat gouden randje geven, wat ze zelf niet bij jouw er omheen zien.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:26

Een referentie mag nooit negatief zijn, weten jullie dat?
Dus als je weet dat er een negatieve referentie over je gegeven is, dan kan je daar achter aan gaan.
Bovendien mag er nooit een referentie opgevraagd worden als jij er geen toestemming voor hebt gegeven.

Ik heb mn cv nog niet van de nationale vacaturebank afgehaald,en kreeg alweer een mail voor een deta vast functie voor iig een half jaar met een riant salaris. Jammer,maar ik heb net vorige week mn conctract getekend :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:45

Woon wel in de buurt van Rotterdam, maar mijn duits is beroerd en heb niks met de functie Secretaresse. En op het moment bezig met opleiding Beveiliger 2.

Helaas afgewezen voor de vacature Beveiliger 2 (stage). Ga gewoon rustig verder kijken moet nog examen doen voor het theorie gedeelte. En zeer waarschijnlijk zal stage makkelijker lukken als ik theorie diploma op zak heb.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:50

Ik ga me helaas hier ook maar melden, weet sinds half februari dat ik vanaf 1 april werkeloos wordt, gelijk begonnen met solliciteren, ook intern(de afdeling waar ik werkte werdt opgeheven) uiteindelijk voor mijn gevoel een zeer prettig gesprek en nog een 2e gesprek gehad voor een vacature die intern openstond. Uiteindelijk(eind maart) te horen gekregen dat ze toch niet verder met mij gingen |o
Nu dus eigenlijk pas sinds 2 weken echt aan het rondkijken en ik kan gewoon in mijn branche niets vinden _-:(

Net terug van een gesprek met mijn werk coach van het UWV(wat een aanfluiting trouwens maar daar gaat dit topic niet over) en die geeft aan dat ik minimaal 1-2 sollicitaties in de week moet doen welke aansluiten in mijn branche en ervaringen, lekker dan, die banen zijn er gewoon niet!
Ik ga wel breder zoeken maar moet dan weer oppassen dat het UWV het wel als echte sollicitatie telt anders gaan ze daar weer zeuren...

Al met al wordt ik hier behoorlijk verdrietig van, ik kan gewoon niet tegen thuis zitten :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:57

aafje87 schreef:
Net terug van een gesprek met mijn werk coach van het UWV(wat een aanfluiting trouwens maar daar gaat dit topic niet over) en die geeft aan dat ik minimaal 1-2 sollicitaties in de week moet doen welke aansluiten in mijn branche en ervaringen, lekker dan, die banen zijn er gewoon niet!
Ik ga wel breder zoeken maar moet dan weer oppassen dat het UWV het wel als echte sollicitatie telt anders gaan ze daar weer zeuren...

Al met al wordt ik hier behoorlijk verdrietig van, ik kan gewoon niet tegen thuis zitten :n

Zeker ook zo'n lekker motiverend gesprek.

Ben blij dat ik bij huidige werkgever wat meer uren heb kunnen krijgen ook al is dit geen vetpot. Al is het maar tot ik mijn opleiding af heb.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:30

@ Aafje, in welke branche zoek je wat?

@ marcella,heb jij nu nog steeds geen vast werk?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:12

Ben nu aan het werk als huishoudelijk medewerkster bij een instelling voor een habbekrats. Heb een contract van 15 uur, maar dit was erg weinig en had er eerst aanvullende uitkering naast. Kreeg alleen eerst geen uren erbij, maar er vertrokken een paar collega's en nu wel aardig wat uren erbij (alleen niet vast). Ben al vanaf vorig jaar aan het wachten op beloofde opleiding, maar uiteindelijk niet meer afgewacht en zelf wat geregeld alleen wel een totaal andere kant op.

Werkgever heb ik hier trouwens niet over ingelicht nog over opleiding. Wegens leuk regeltje in het contract als er niet genoeg werk is mogen ze mensen ontslaan. En ze zijn nogal verzot op het geven van 0-uren contracten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:22

Kirstenn schreef:
Precies gewoon vragen, niet geschoten is altijd mis :)

@ Cowgirl, kan je niet je motivatie die je hier ook neer hebt gezet naar hun sturen? Dus dat je nu werkt op een zorgboederij, dat dat je interesse heeft gewekt, dat je vorige banen niet (meer) bij je passen, of iets dergelijks? Is het voor een opleiding of echt voor een baan?

:j :j :j Absoluut, dat heb ik gedaan. Doe ik steeds maar happen wil de vis niet echt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:31

aafje87 schreef:
Ik ga me helaas hier ook maar melden, weet sinds half februari dat ik vanaf 1 april werkeloos wordt, gelijk begonnen met solliciteren, ook intern(de afdeling waar ik werkte werdt opgeheven) uiteindelijk voor mijn gevoel een zeer prettig gesprek en nog een 2e gesprek gehad voor een vacature die intern openstond. Uiteindelijk(eind maart) te horen gekregen dat ze toch niet verder met mij gingen |o
Nu dus eigenlijk pas sinds 2 weken echt aan het rondkijken en ik kan gewoon in mijn branche niets vinden _-:(

Als die banen er niet zijn dan zijn ze er niet. Het maakt echt niet uit waar je solliciteert als je maar solliciteert.
Gezeur zul je echt niet krijgen omdat je niet in je branche zoekt. Als je putjes wil scheppen ga je toch putjes scheppen. Inkomen is tenslotte inkomen.

Van zo'n werk coach hoef je niet veel te verwachten. Ik heb in 1,5 jaar tijd 2 vacatures gehad en een paar keer e-mail contact.

Hahaha ik zie dat ik jarig ben, had zelfs een PB....maar ik ben helemaal niet jarig vandaag :D [/i]

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:21

Ik kom uit de pensioenen(zorgde voor informatie voorziening en dat mensen daadwerkelijk hun pensioen kregen), in mijn omgeving zitten er een aantal pensioenuitvoerders waarvan ik bij 2 gewerkt heb, 1 heeft alleen vacatures als vermogensbeheerders(en dat is not my cup of tea) en de ander heeft nu helemaal niets openstaan.

Ik ga zeker ook breder zoeken(administratie, secetarieel etc, ben alleen daarop niet gekwalificeerd, zou het absoluut wel kunnen), er moet toch iets te doen zijn?

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:21

aafje87 schreef:

Had jij ook zo´n groeps gesprek met uitleg over het doen en laten... dat was zo zonde van mijn tijd.. alle info die hun geven
staat ook op het internet.

Ik ben nu 4 dagen in dienst van mijn nieuwe werkgever maar is aardig aanpoten moet ik zeggen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:53

Jaja, ook ik meld me hier aan.

Vandaag gesprek gehad. Werk nu 18 uur op een buitenschoolse opvang. De woensdag en vrijdag zijn altijd hele rustige dagen. Er worden er dus meerdere samengevoegd. Wat voor mij dus inhoud dat ik terug zal gaan van 18 uur naar 12 uur contract. Ik vind 18 uur al net aan, minder gaat het voor mij niet worden. Komt ook bij dat de manier waarop dit allemaal gezegd en gebracht word ik dit zeer onprofessioneel vind.

Mijn eerste sollicitatie brief is dus vandaag over de mail verstuurd.

Ik baal er wel ontzettend van. Heb echt hele leuke collega's. Mijn contract loopt tot 18 juni, heb dus nog wel even de tijd om te gaan zoeken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:24

Bij een bedrijf in de ruiterport gesolliciteerd.
Nu is de vacature van de site, maar nog geen reactie.
Heb ik al een keer eerder gehad.
Vind het wel héél slordig, om dan niet je sollicitanten in te lichten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:29

En ja hoor, ook bij mij blijven de afwijzingen binnenkomen! Ik ben zowaar in staat om te gaan solliciteren bij de Coffeeshop, er stond een advertentie in de krant dat ze een barman/vrouw zoeken. Dan ga ik wel wiet verkopen, er staat bij dat het goed betaald en dat je flexibel inzetbaar moet zijn, dat is wel wat voor mij :D Maar ik weet niet of het zo goed staat op je CV ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:29

@annastasia: Dat het eraf is gehaald wil nog niet zeggen dat ze iemand hebben gevonden. Wie weet kregen ze zoveel aanmeldingen dat ze alvast de vacature dr af hebben gehaald en dat ze nu gaan kijken wie ze gaan uitnodigen op gesprek....