Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:52

Zo dat gaat goed wat leuk zeg toppie.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:54

marleen_usar schreef:
Versturen jullie ook nieuws brieven,ik wil dat gaan doen.Dus op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en bv een leuke actie.

Tegenwoordig heb je volgens mij toestemming nodig om dit soort brieven te versturen, tenminste via de mail.
Weet niet precies hoe het zit, zou je even na moeten zoeken.

Maar ik zie er wel wat in ,ik heb nu ook een actie en die moet ik eigenlijk ook onder de aandacht brengen.

Georgette

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:56

Ik verstuur ook nieuwsbrieven. Vaak met nieuwe artikelen, kortingscodes of ander nieuws.

Hopelijk kan ik het betalen via Ideal op m'n website vandaag eindelijk afronden. De laatste stap is een code invullen die staat aangegeven bij de € 0,01 die ze op je rekening overmaken.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:02

Klopt Yucca.

Jasmijn, ramoontje, vertel eens wat meer?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:10

Hoe zit dat dan precies met die nieuwsbrieven, van wie moet ik toestemming hebben? Iedereen heeft zich bij mij vrijwillig aangemeld voor een nieuwsbrief.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:17

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:26

Yeeh, zo te lezen is hetgeen wat ik doe niet strafbaar! Als ze bij mij aanvinken de nieuwsbrief te willen ontvangen, ontvangen ze een automatisch bericht met een link die ze als het ware moeten activeren.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:35

Haha, nee als je naar eigen klanten stuurt is het dus inderdaad niet illegaal :+ Goed om te weten, dat betekent dus dat ik naar al mijn klanten gewoon een nieuwsbrief kan sturen!

Maar je kan dus niet zomaar in het wilde weg wat sturen, naar mensen die nog geen klant van je zijn. Tenzij je ze vraagt of ze lid willen worden van je nieuwsbrief.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:07

Alleen als je klanten daar toestemming voor hebben gegeven Yucca.
De meeste hebben de nieuwsbrief aanmeld optie, onder de registratie pagina zitten, maar het is dus handig deze tevens op bv de homepagina te hebben staan, zodat mensen die geen klant bij je zijn, ook kunnen kiezen voor het ontvangen van de nieuwsbrief.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:35

Citaat:
U mag naar uw klanten gewoon mail blijven sturen, ook nieuwsbrieven zijn toegestaan. Klanten hoeven daarvoor niet specifiek toestemming te verlenen. Dat hebben klanten al gedaan door een product of dienst van u af te nemen. De inhoud van het mailbericht moet wel gerelateerd zijn aan soortgelijke producten of diensten dat ze in het verleden hebben gekocht

Uit dit artikel haal ik dat het ook zonder toestemming mag, ga nog ff verder zoeken!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:39

Volgens de anti-spam wet moet je officieel toestemming hebben van de ontvanger om een nieuwsbrief te sturen. En je moet in iedere nieuwsbrief ze de mogelijkheid geven om af te melden.

Georgette, als jij je nieuwsbrief verstuurd via Mijnwebwinkel.nl voldoe je aan die eisen. Dus geen punt om je zorgen over te maken.

Overigens geld deze wet alleen in Nederland zover ik weet. Dus naar belangstellenden/klanten in het buitenland mag je wel weer zo e.e.a. sturen. Correct me if i'm wrong. :o

Het gaat hier hard in het topic. Al die termen over het bouwen van een website. Pfff, dat gaat me boven m'n pet hoor. Ik heb iemand gevonden die voor mij een winkel wil bouwen. En voor een veel lager bedrag dan bij Mijnwebwinkel.nl. Daar gaan we begin september eens mee om tafel. Hij had ook nog andere ideeen voor ons. Dus ben benieuwd.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 12:44

Paan, hoe gaat je verkoop? Ik zie af en toe op Commercieel een topic van je langskomen en af en toe vroeg ik me echt af hoe je sieraden voor die prijs kunt aanbieden.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:05

Dat aanmelden bij Ideal vergt erg veel geduld bij me. KvK uittreksel mag niet ouder dan een jaar zijn. Nu nieuwe aangevraagd bij KvK, maar daar heb je weer een toegangscode voor nodig, die ik binnen 2 werkdagen per brief thuis gestuurd krijg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:07

Jemig wat een gedoe zeg, pfff...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:40

Nou, inderdaad. Nu weet ik weer waarom ik het al die tijd voor me uit heb geschoven ;)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:52

Jasmijn, ramoontje, vertel eens wat meer?[/quote]

wat wil je allemaal weten? :D

Het is kei en kei hard werken en alles wat mis kon gaan is bij ons zo ongeveer wel mis gegaan. Veel problemen met verkeerd personeel gehad, zaken zelf verkeerd ingeschat, wetten die veranderen etc... Maar als het uiteindelijk goed gaat en de klanten zijn tevreden en komen terug dan is dat toch ook wel heel lekker (net als het geld :o )
Toevallig waren wij als bedrijf vorige week ook op het NOS journaal (was een item over alternatieven manieren van parkeren ten opzichte van Schiphol zelf).

En nu deze 2 zaken straks lekker lopen hebben we zoveel leuke ideeën om te gaan ondernemen! Uiteindelijk is het een kwestie van durven en gewoon doen. Komende jaren willen we dus nog verschillende dingen zelf opzetten of meedoen aan projecten waarin wij geloven, heb er zin an :D

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 13:56

Waar ik benieuwd naar ben he Ramoontje, regelen jullie ook het vervoer naar Schiphol?

Leuk dat het bedrijf goed loopt, en ik ben erg benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:58

Kijk dat klinkt allemaal leuk :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 18:01

Denk dat je ook heel veel energie krijgt om aan nieuwe dingen te beginnen, als iets echt goed loopt! Als je steeds met tegenslagen zit en je krijgt iets niet van de grond, hoop geld weg, etc. denk ik dat je minder snel zegt, goh dat doe ik nog een keer ;)

Maar wel gaaf dat het zo goed gaat en dat jullie zelfs op tv zijn geweest, dat zal ook wel wat klanten opleveren! Hebben jullie een website? Wil wel eens een kijkje nemen!

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 20:49

Nog over die nieuwsbrieven. Ik weet gewoon niet wat ik daar in moet zetten; moet dat een lang stuk zijn of hoe moet ik dat zien?
Ik Twitter en zit soms op Hyves maar daar vind ik het al moeilijk iets zinnigs te vertellen laat staan een half/heel A4.
Ben vandaag begonnen met Admarkt van Marktplaats en moet zeggen dat er heel veel bezoekers zijn. Maar afwachten of het werkelijk wat oplevert.

@Ramoontje op tv! Dat is goede reclame. Heb je dat zelf aangevraagd of kwam men naar jullie?

@Joyce: gaat het wat worden aan de hand van je enquette?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 21:26

Met de enquetes gaat het goed, ik krijg een hele hoop goede ideeen door de uitkomst die ik tot nu toe heb gezien! Erg interessant en zelfs mijn moeder begint enthousiast te worden ;)

Wat betreft de nieuwsbrief: Je kunt hem zo lang of zo kort maken als je zelf wilt. Je zet er nieuwtjes in: wat is/komt er nieuw in de collectie, wat komt/is er in de aanbieding, zijn er nog leuke dingen gebeurd die het delen met de klanten waard zijn?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 08:47

Lovepaints een nieuwsbrief is geen echte brief. Het is gewoon een mailtje waar tekst en soms ook een plaatje in staat.
Eigenlijk zou je het kunnen zien als een reclame advertentie in de krant bijvoorbeeld.

Dus je idee met je vriendin is hiermee echt geschrapt dan?
Leuk is dat he, wanneer er allemaal ideeen borrelen.
Je wilde graag een webshop toch?
Waarom ga je niet alvast wat leveranciers aanschrijven met de vraag of je bij hen mag afnemen.
Want dat is ook nog een punt hoor. Niet iedere leverancier wil in zee gaan met een webshop. Een ander heeft een hoog startbedrag, weer een andere een hoog afneem bedrag.
Sommige kun je geen info van krijgen zonder bedrijfsgegevens.
Kortom, het kan zomaar zijn dat het best een poosje duurt voordat je eventuele leveranciers hebt kunnen vinden.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:30

Sommige leveranciers hebben liever niet alweer een email maar stellen telefonisch kontakt op prijs. Is persoonlijker en kunnen ze net iets meer info verkrijgen dan via een email.

Is een nieuwsbrief en Twitter en Hyves niet teveel; een blog kan ook nog. Maar dat is toch veel te veel info? Ik kan echt niet iedere keer iets anders schrijven :?
Wat denken jullie daarvan?

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 09:39

Yucca schreef:
Waar ik benieuwd naar ben he Ramoontje, regelen jullie ook het vervoer naar Schiphol?

Ja wij regelen het vervoer. Klanten komen bij ons aan en wij brengen ze dan direct met 1 van onze shutlebusjes naar de vertrekhallen, we zitten naast de kaagbaan dus dat is een ritje van 4 minuten. voordeel voor ons is dan ook dat wij het dichts bij de vertrekhallen zitten, nog dichterbij dan het "lang parkeren" van Schiphol zelf :D

Lovepaints schreef:
@Ramoontje op tv! Dat is goede reclame. Heb je dat zelf aangevraagd of kwam men naar jullie

Niet zelf aangevraagd. We wisten al enige tijd dat NOS hier een item over wilde maken (dus een item over altenatieven t.o.v. Schiphol) maar we zijn er natuurlijk wel super blij mee want de reserveringen zijn heel hoog gebleven terwijl het hoogseizoen nu eigenlijk afloopt!

joyce2 schreef:
Hebben jullie een website? Wil wel eens een kijkje nemen!

Reclame maken is altijd goed ;) site is: http://www.travelparking.nl

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:40

joyce2 schreef:
Ik zie nu bijv. ook heel veel in die enquete naar voren komen, dat mensen goede voeding online willen kopen (zoals bepaalde soorten vlees of duurdere merken brok), maar dat is niet de "tak" waar ik wat mee wil. Maar ik kan natuurlijk wel een mooie link regelen naar de site van Chubby tzt ;)

(althans, chubby deed toch de online voeding?!)

Jazeker! En ik heb naar zo'n constructie uiteraard ook oren, waarbij ik ook jouw site vermeld! Ik had wat leuke hondenriemen en verzorgingsproducten, maar die heb ik van mijn site gehaald omdat er geen ruimte meer was en omdat ik andere voeding belangrijker vond.

Ik heb onlangs geen nieuwsbrief gemaakt, maar een gewone mail gestuurd met in .pdf een foldertje over de voeding voor honden, voor katten en mijn visitekaartje. Heb een avondje zitten copy-pasten vanaf hyves en facebook en uit mijn hotmail voor een adresbestand :o Geen negatieve reacties op gehad overigens!

Nu denk ik erover om nog een topic op bokt te zetten. Ik zit even te wachten op de nieuwe 'Hondenleven' omdat daar een advertorial van het product in staat en dan kan ik er hopelijk wat leuks van maken. Komend weekend staat de leverancier op een grote hondenshow in Ahoy, ik vind het heel fijn dat zij dus ook heel wat doen om het product onder de aandacht te brengen!