Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:31

Was met een sollicitatiebrief bezig vanmorgen (open sollicitatie), dus ik bel nog even naar desbetreffende instantie toe.
Voor wat informatie en dat ik graag wil sollciteren.
Krijg ik te horen dat er op het moment geen vacatures zan en het dus geen nut heeft om te solliciteren.

Toon je je entousiasme krijg je dat te horen. :(

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:48

Inderdaad erg demotiverend...
Ik bel voortaan heel vaak of de vacature nog open staat. Typ ik in ieder geval geen brief voor niets..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:57

Elicious schreef:
Ag dat komt goed hoor rainbow.
Ik weet niet waar jij vandaan komt? Maar hier zoeken ze óók nog bblers voor 3IG.

Opzich lijkt me kraamzorg oid ook erg leuk.
Maar dat is wel een heel erge carriere switch met mn hbo makelaardij :=
Volgens mij ben ik stiekem toch een veel praktijkgerichter iemand :roll:

Ik woon in de buurt van Tiel

dide

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:01

Zoekt de STMR niemand meer.? (Ik heb in Tiel gewoond en die instantie is blijven hangen..)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:04

Voor STMR heb ik op 18 mei een voorlichtingsavond.......
Het gesprek is bij een andere instantie in Tiel.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:05

ik ga zo aan de slag als schoonmaakster :D
heb 3 projectjes, dus ben in elk geval voor een uurtje of 20 onder de panne.
heb ook dinsdag een sollicitatie gesprek, dus ben benieuwd.
vanmiddag ga ik naar de infomiddag van de delta om me aan te melden voor verpleegkundige 4

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:13

Ik heb vanmiddag een gesprek bij praxis, ben benieuwd.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:38

Ik heb een functie gezien als allround administratief medewerker waarop ik wil solliciteren. De vacature tekst staat vol spelfouten! Zal ik een opmerking maken bij mijn motivatie dat ik geschikt ben omdat ik o.a. kan helpen met het opstellen van teksten in correct Nederlands, of is dat een beetje té witty? :P

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 10:56

dat kan goed of slecht vallen :D
moeilijk zoiets

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 11:00

Ja, ik heb het toch maar niet gedaan. Voor hetzelfde geld vat degene die de tekst heeft geschreven het als een belediging op en kom ik betweterig over. Ik zou het wel ter sprake bieden bij een sollicitatie, maar dan kan ik er een luchtiger tintje omheen bouwen. :P

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 14:59

ondanks dat ik echt een klote week heb, nou ja inmiddels al 2.(2x geblesseerd paard en kat in laten slapen) heb ik vandaag toch maar weer 2 sollicitaties gedaan.

1 weer op schiphol in de seebuyfly winkels en 1 als ontbijtmedewerker in een hotel.
Tja als je enorme DA rekeningen krijgt moet je weer ergens beginnen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 15:34

Ah maandag gesprek met uitzendburau Luba en het bedrijf zelf als Orderpicker/Heftruck chaffeur.
Functie is er voor aantal maanden en het is relatief dichtbij zelfde industrie gebied als bij de vorige bedrijf.

Als bedrijf wilt kan Luba voor (mij dan) een gratis cursus regelen om mijn heftruckcertificaat te halen dat ik daar makkelijker kan werken.

Maandag om 11 uur heb ik al gesprek :D

Maar goed ik een all-around persoon bent :+

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 18:08

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb een functie gezien als allround administratief medewerker waarop ik wil solliciteren. De vacature tekst staat vol spelfouten! Zal ik een opmerking maken bij mijn motivatie dat ik geschikt ben omdat ik o.a. kan helpen met het opstellen van teksten in correct Nederlands, of is dat een beetje té witty? :P

Je zou bijna zeggen dat ze het expres doen :+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 09:19

x_spekkie_x schreef:
Girl In The Mirror schreef:

Je zou bijna zeggen dat ze het expres doen :+

Pfoe hoeveel van dat soort fouten laat staan link fouten ben ik wel niet tegengekomen voornamelijk via www.werk.nl daar zie je wle een aantal van de vacature dat je denk of het wel echt is of niet.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:41

Naja 11 uur heb ik mijn gesprek gehad met de Magazijnchef en een rondleiding door het Magazijnheen.

Ergens denk ik niet wordt aangenomen hij zei die vandaag nog meerdere kandidaten had en ik het morgen zal horen via Luba.
Dus ja geen hoge hoop op moment maar het leek mij wel leuk werk te doen daar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:44

Westerntrail schreef:
Was met een sollicitatiebrief bezig vanmorgen (open sollicitatie), dus ik bel nog even naar desbetreffende instantie toe.
Voor wat informatie en dat ik graag wil sollciteren.
Krijg ik te horen dat er op het moment geen vacatures zan en het dus geen nut heeft om te solliciteren.

Toon je je entousiasme krijg je dat te horen. :(

Ze zeggen toch niets onbehoorlijks? Met een open sollicitatie loop je natuurlijk altijd dat risico. Als mensen naar het bedrijf zouden bellen waar ik nu werk zou ik aan de telefoon ook zeggen dat er geen vacatures zijn en dat het geen zin heeft te solliciteren. Dat is toch niet meer dan eerlijk?

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:51

Abeltje77 schreef:
Ze zeggen toch niets onbehoorlijks?

Dat lijkt mij ook niet, maar het verschilt wel een hoop hoe het word gebracht :(:) Sommige mensen kunnen aan de telefoon zo kort en kattig overkomen :(:)

kensha schreef:
Pfoe hoeveel van dat soort fouten laat staan link fouten ben ik wel niet tegengekomen voornamelijk via www.werk.nl daar zie je wle een aantal van de vacature dat je denk of het wel echt is of niet.

Soms denk ik wel eens dat ze geschreven zijn door mensen die amper nederlands kunnen. Ik ben ook geen spellingswonder, maar zulke teksten zou ik dus even nalezen of door een spellings-controle heen doen :+

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 11:54

@Rianneke:
dat klopt, maar ik kan uit het stukje van Westerntrail niet halen of het onbehoorlijk of netjes gebracht is.

Een werkgever hoort natuurlijk altijd netjes te blijven.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:32

Abeltje77 schreef:
@Rianneke:
dat klopt, maar ik kan uit het stukje van Westerntrail niet halen of het onbehoorlijk of netjes gebracht is.

Een werkgever hoort natuurlijk altijd netjes te blijven.

Het kwam op mij over op een manier van niet netjes.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:22

Ik heb ook nog steeds niks gevonden! Vandaag wel een bevestiging van een sollicitatie, en dan natuuuuuurlijk ook goed naar mijn CV gekeken zal worden.. Hopen, het is wel vakantiewerk maar goed....

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:29

Het is helaas niks geworden omdat ik te weinig ervaring heb en daarom niet bij het bedrijf in de magazijn kan werken.

Nu is het wel zo dat ik vandaag gebelt bent en dat het bedrijf in Ijmuiden nog op zoek was naar een ander kandidaat en daar heb ik dus binnenkort gesprek. Wanneer en hoellaat dat weet ik niet maar informatie krijg ik nog binnen.

Het zal even sukkelen worden om erheen te komen maar denk ik ook eerder een Scooter gaat nemen nadat ik mijn Rijbewijs heb inelk geval tot ik echt weer in vaste dienst bent dan uitzendkracht.

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:33

Ik meld me nog eventjes. Had een baan gevonden en zou half juli beginnen, dat werd vervroegd naar 25 mei. Nu belden ze vrijdag of ik zsm kon beginnen! Dus morgen is mijn eerste werkdag. Spannend!
Iedereen hier heel veel succes met zoeken!

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:35

@ Kensha: Balen, maar wel fijn dat je iets hebt om mischien toch een beetje naar uit te kijken hé?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:38

Iris_Z schreef:
@ Kensha: Balen, maar wel fijn dat je iets hebt om mischien toch een beetje naar uit te kijken hé?

Inderdaad en hoop ook snel aan te slag te kunnen. Zover ik heb gehoord via telefoon ga ik ook soms op een zaterdag werken dus 1 dag doordeweeks vrij als ik in de weekend werkt dus daar zal de stal wel blij mee zijn als ik dat doordeweeks vrije dag heb dan de weekend.(dan help ik daar op de stal namelijk)

@Obsession Veel geluk morgen en zo zie je hoe snel dingen kunnen veranderen ;)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:41

Ik ben geweigerd omdat ik een vrouw ben! Ook lekker belachelijk, vrouwtje van het uitzendbureau was ook nogal geïrriteerd door die opmerking..
En vanmiddag gereageerd op een piepkleine advertentie in de krant. En die man zei dat hij zoveel belletjes had gehad dat die maar een dag ging vol plannen met sollicitaties..