afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 17:00

Gefeliciteerd aan iedereen die geslaagd is! Enorm fijn moet dat zijn, en super goed gedaan :D En ik hoop voor Laurahh dat ze hier straks ook even een geslaagd berichtje kan komen doen :)

Ik ben bezig met de laatste loodjes. Maandag deadline en woensdag tentamen. In theorie ben ik dan ook klaar, op m'n verdediging de week erop na. In de praktijk kan het zijn dat de scriptie of het tentamen niet voldoende zijn, dan moet ik nog een paar weken door :=

Hoe hebben jullie dat gedaan met statistische analyses? Ik weet niet zeker of hetgeen wat ik gedaan heb juist/voldoende is. Andere studenten zitten bij ons in groepjes en controleren elkaar geloof ik, maar ik ga buiten de groepjes om. Nu heb ik wel mensen die mijn scriptie taalkundig door willen lezen, maar qua correcte analyses ken ik niemand helaas :\

Laurahh

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 07:47

Even een ego berichtje; ik ben geslaagd met een 7,5!!!!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:01

Whoehoe Laura! Gefeliciteerd!! En dat terwijl je er weinig vertrouwen in had toch?? Hoop dat het aan de naam ligt en ik ook slaag met een 7.5, maar ben bang dat dat nog laatig gaat worden haha!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:04

Laura_ schreef:
Whoehoe Laura! Gefeliciteerd!! En dat terwijl je er weinig vertrouwen in had toch?? Hoop dat het aan de naam ligt en ik ook slaag met een 7.5, maar ben bang dat dat nog laatig gaat worden haha!

Ik had er inderdaad weinig vertrouwen in, maar schijnt dat mijn presentatie heel veel heeft goed gemaakt!
Ik zal vanavond even verder toelichten, moet nu naar het werk :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 08:51

Ahhhh gefeliciteerd! :D Goed gevierd hoop ik gister? :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:53

Gefeliciteerd!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:55

Gefeliciteerd! Ik zal zondag avond opnieuw mijn resultaten/dataverzameling inleveren. Vorige keer was het nog lang niet goed helaas, dus hopen dat het nu goed/beter is, dan kan ik conclusie etc gaan schrijven :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:06

Wauw wat goed Laura! Gefeliciteerd!!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:09

Gefeliciteerd Laura! Lekker een 7,5 daar teken ik ook voor!

Ik heb maandagochtend scriptiedeadline en dan woensdag presenteren en verdedigen. Onwijs Onwijs spannend. Echt. SPANNEND. aaah :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:39

Komt vast wel goed joh, maar ik snap het gevoel hoor! Mijn deadline is maandag 23:59, ik stress lekker met je mee :D

Hoe hebben jullie tabellen in je rapport opgemaakt? Ik kan niet echt een manier vinden die aan m'n eisen voldoet :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:47

moeten jullie sowieso presenteren of alleen als je een voldoende hebt? Ik hoorde dat wij eerst te horen krijgen of je scriptie voldoende is, en dan pas gaat presenteren/verdedigen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:52

Wij krijgen uiterlijk 24u voor de geplande verdediging te horen of dat ie doorgaat (= voldoende voor product) :j

Qua opmaak bedoel je Imd?

Heel vaag, was de hele week nog super rustig (volgende week verdediging op dinsdag). Alleen vannacht bedachten mn hersenen ineens dat het een goed moment was om na te gaan denken over mogelijke vragen en antwoorden tijdens de verdediging :')

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 10:56

imd, maandagochtend 9:59 haha. En ga ook nog even een weekend weg vandaag := Maar moet inderdaad goed komen!

Qua tabellen heb ik het strak en simpel gehouden. Sowieso is de layout van het rapport strak met hier en daar een kleuraccent (paginanummering & logo headers). Voor de tabellen heb ik eigenlijk alleen af en toe een extra dubbele lijn ingetekend waar nodig.

c_esther; wij hebben maandag een oefenpresentatie moeten doen. Aan de hand daarvan beoordelen ze of je de echte mag doen. Daarnaast hebben ze natuurlijk ook een hoop concepten van de scriptie in kunnen zien.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:06

Opmaak van de tabellen volgens de APA referenties :=

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:18

imd schreef:
Gefeliciteerd aan iedereen die geslaagd is! Enorm fijn moet dat zijn, en super goed gedaan :D En ik hoop voor Laurahh dat ze hier straks ook even een geslaagd berichtje kan komen doen :)

Ik ben bezig met de laatste loodjes. Maandag deadline en woensdag tentamen. In theorie ben ik dan ook klaar, op m'n verdediging de week erop na. In de praktijk kan het zijn dat de scriptie of het tentamen niet voldoende zijn, dan moet ik nog een paar weken door :=

Hoe hebben jullie dat gedaan met statistische analyses? Ik weet niet zeker of hetgeen wat ik gedaan heb juist/voldoende is. Andere studenten zitten bij ons in groepjes en controleren elkaar geloof ik, maar ik ga buiten de groepjes om. Nu heb ik wel mensen die mijn scriptie taalkundig door willen lezen, maar qua correcte analyses ken ik niemand helaas :\

Welke analyses doe je?

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:48

Laurahh schreef:
Even een ego berichtje; ik ben geslaagd met een 7,5!!!!

GEFELICITEERD! *\o/* *\o/*

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:50

Bah, vóór 27 juni moet alles zijn goed gekeurd en voldoende om mee te kunnen doen aan de uitreiking van 7 juli.

Heb nog niks van mijn docent gehoord en die werkt op maandag en vrijdag niet. Dus reëel gezien. heb ik alleen nog maar aankomende dinsdag, woensdag en donderdag voor het verwerken van mijn feedback over het concept en mijn verdediging.

STRESS!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 12:54

Kun je je docent niet alsnog bellen vandaag? Ookal werkt hij of zij niet vandaag?

Ik heb morgen mn mondeling examen over gekozen onderzoeksmethode en eindproduct, weet niet zo goed wat ik voor kan bereiden :\

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:04

DideH schreef:
Kun je je docent niet alsnog bellen vandaag? Ookal werkt hij of zij niet vandaag?

Ik heb morgen mn mondeling examen over gekozen onderzoeksmethode en eindproduct, weet niet zo goed wat ik voor kan bereiden :\

Nee. Telefoon neemt ie niet op. Heb wel een mail terug dat het bij de 2e lezer ligt en hij daarop zit te wachten.

Spannend hoor. Dideh, heb het zelfde probleem. Weet niet zo goed hoe en wat.
Ga straks maar beginnen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:28

Mhhh duim met je mee dat je gauw iets hoort!

Ben ook pas gisteravond teruggekomen van weekend NK studenten beachkorfbal in Groningen, dus heb ook echt nog bijna niets aan voorbereiding gedaan :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:45

Oh Channy, dat is irritant inderdaad!

Ik zou ook niet zo goed weten wt je voor moet bereiden voor zo'n gesprek. Schijnt dat wij voor de verderdiging wel een presentatie kort moeten voorbereiden, maar wat voor vragen je dan krijgt geen idee. Hangt ook volledig af van de resultaten en het rapport van je onderzoek natuurlijk...

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:53

Ja die presentatie heb ik al gehad voor docent en bedrijven, vandaar dat ik er nu helemaal geen beeld bij heb :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:40

Wauw! Hier gaat t ineens snel omdat mijn leidinggevende vorige week vertelde dat hij 1 juli op vakantie gaat. Vandaag met mijn docent gebeld. De opties waren of nu retesnel alles afmaken en volgende week presenteren, of 20 augustus presenteren. I chose the first one.. dus dat wordt onder een steen leven de komende dagen zodat ik donderdag alles kan inleveren :)

Wat bespreken/hebben jullie verteld met de presentatie/ verdediging

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:58

Wow dat wordt even stressen esther! Succes!

Ik heb even kort onderwerp geïntroduceerd, hoofdvraag en onderzoeksmethoden behandelend en daarna uitgebreid mijn aanbevelingen besproken en nog afgesloten met een korte reflectie :j

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:57

Ik heb mijn scriptie afgelopen zondag ingeleverd(moest voor maandag 08:30 uur).
Het cijfer wordt pas 8 Juli bekend gemaakt, nadat mijn groepsgenoten en ik alledrie onze individuele toets hebben gedaan. soort verdediging alleen dan over je eigen ontwikkeling ook enzo.
Het totaal geen beeld van die toets. Het is een presentatie/gesprek/dialoog van 20 minuten. we hebben peerassessments en een reflectie toe moeten voegen. we hebben 3 vage criteria die erin terug moeten komen en het moet creatief en interactief zijn. ECHT GEEN IDEE!
De criteria gaan met name over mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling, hoe ik dit kan toepassen in de beroepspraktijk en wat de meerwaarde van ons onderzoek is voor de beroepsgroep, wat de overdraagbaarheid is etc.

Heftig, nog 3 weken wachten voordat ik weet of ik geslaagd ben ofniet.