Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:22

Ik ben weer thuis van werk, snel eten en dan diehard leren. Heb nu al geen zin meer :+
Natuurlijk heb ik ondertussen ook weer wat geniale plannen bedacht, want tentamens zijn het beste excuus om te SOGgen. Dus mijn plan voor nu: serieus youtube filmpjes gaan maken. Mijn camera upgraden naar een 700D en een klein filmcameraatje erbij kopen. Resultaat.. Kost me ongeveer 600 euro _O- Maar he! Het lijkt me leuk en mijn camera wou ik sowieso al upgraden.

Super goed van je presentatie Deetjeeuh! :D

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:26

Hahahha Britt toch _O- Geweldig excuus hoor. :+

Ja, wel nodig om die pv een beetje op te halen. :') Duits heb ik ook niet al te best gedaan. xD

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:30

Haha ik ken dat soggen :') Heb ook de meeste geweldige ideeën als ik eigenlijk moet leren :+

Ik heb m'n eerste vaak afgerond met een 7.5 :)) Helaas wordt dat vak een deelcijfer, maar kan nu gelukkig meer falen op de rest _O- Nu snel even m'n onderzoeksopzet aanpassen en dan haasten naar stal!

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 18:33

Mijn knoop is doorgehakt, heb me in de andere uni ingeschreven en kan nu eindelijk aan de slag gaan. Mijn vakken moeten nog geregistreerd worden maar dat kan ik vrijdag pas doen, de lessenroosters staan ondertussen wel online en ben de cursussen al gaan halen dus ik kan wel naar de les gaan.
Straks ga ik eens de cursussen doorbladeren, en morgen is mijn eerste echte les terug, ben erg benieuwd!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:53

Goed gedaan SG! hopelijk nu meer succes en meer plezier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:13

Super fijn SG! Gaat je vast meer plezier opleveren. :D

Ik wil zo als ontspanning een serie gaan kijken... Heb volgens mij Suits tot de helft van S2 gekeken, maar weet me god niet meer waar ik ben gebleven. :') Heb nu alles vanaf S3... Maar gewoon vanaf daar kijken? :+

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:14

Mag ik me ook melden?

Ik lees al een tijdje mee en heb de bokt ban knop ook al een paar keer gebruikt.

Ik zit nu in 4havo :)
Mijn doel voor dit jaar is overgaan.

Ik merk nu al dat de 4e wel een pittig jaar gaat worden voor mij. We moeten in ene best veel zelfstandig zijn/werken en voor mijn gevoel veel meer doen dan vorig jaar.

Mijn eerste Pta cijfer is ook al binnen, een 5,9 voor scheikunde. Het is een voldoende, maar het moet toch echt beter. Ik weet waar mijn fouten liggen, dus ik hoop echt dat ik er van geleerd heb.

Verder moet ik nog 1 cijfer krijgen voor een scheikunde so en 1 cijfer voor een aardrijkskunde Pta.

Voor vanavond moet ik nog:
    1. Biologie §4 maken
    2. Biologie §4 samenvatten
    3. Geschiedenis huiswerk maken.

Ik probeer voor elke dag een doelen lijstje te maken en me daar ook aan te houden. Maar dat is toch moeilijker dan gedacht. Nu ben ik best wel moe en staat beneden de houtkachel heel verleidelijk aan. Ik ben er nu al over na aan het denken om alleen biologie te maken en dan lekker naar beneden te gaan. Maar geschiedenis en de samenvatting van biologie moeten ook echt gebeuren.

Ik hoop hier mijn motivatie meer vandaan te halen en ook echt aan de slag te gaan.

Het is wel een heel verhaal geworden, sterkte als je alles gelezen hebt. Ik ga voor nu echt me biologie maken.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:20

Welkom Dandy!
Mijn tip is eigenlijk direct al: zo min mogelijk 's avonds laat doen. Probeer de avond voor jezelf te houden zodat je nog lekker even niks kan doen voordat je naar bed gaat. Heel moeilijk, maar ik vind het zelf wel prettig!

Ik heb zonder dat ik het gemerkt heb, heel fanatiek een uur geleerd voor mijn tentamen. Uiteindelijk best veel gedaan, maar een uur klinkt zo weinig :') Gelukkig is het maar een deeltentamen, dus ook niet enorm veel stof. Nog even tot uiterlijk 21:00 wat leren en dan vind ik het genoeg voor vandaag. Eigenlijk niet, maar ik had weinig keus aangezien ik van 7:30 - 19:00 niks heb kunnen doen :+

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:44

Dandy, welkom!
Ghostattack, goed bezig! Zolang je het gevoel hebt dat je veel gedaan hebt, is het toch prima dat het maar een uur was :)

x_anne23 schreef:
Voor morgen moet ik:
- wiskunde maken- scheikunde maken- Duitse brief inleveren

Ik heb inmiddels scheikunde en duits af, ik voel me alleen niet lekker dus het gaat zo langzaam :(

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:08

Ik ben klaar met alles. Kwam er achter dat ik voor geschiedenis nog maar 1 opdracht moest maken, dus heb die maar gewoon snel gedaan.

Nu lekker nog even tv kijken en voor de kachel liggen. Morgen is er weer een dag.

X_anne23, heel veel beterschap, ik vind het ook altijd zo vervelend als ik me niet lekker voel en toch iets moet doen. Kun je niet gewoon gaan slapen en wiskunde bijvoorbeeld morgen maken?

Chostattack, als jij voor je gevoel genoeg hebt gedaan is het goed toch? maakt niet uit hoelang je daar mee bezig bent.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 22:02

Welkom Dandy!

Damn, kom er nu achter, nét nu ik ingeschreven ben, dat de treinrit niet 20 minuten is, maar liefst 40! Gelukkig zou dit volgens velen echt wel haalbaar zijn, maar vind dit wel klote. Maar goed, heb inmiddels naast mijn kamergenote al een tweede treinbuddy gevonden die hetzelfde als mij studeert in dezelfde uni, dus het zal wel allemaal gaan meevallen :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:50

Heb je gisteren nog wat kunnen leren, Britt?

Dat is een mooi cijfer, Steef. :j

Welk seizoen ben je gaan kijken Deetjeeuh?

Goed dat je de knoop doorgehakt hebt, SG. Hopelijk krijg je het erg naar je zin op je nieuwe universiteit.

Welkom Dandy, goed dat je alles gemaakt hebt gisteren.

40 Minuten is nog wel te doen, toch?

Ik begin zomenteen met mijn SEP voor scheikunde, ik ben benieuwd. Voor vandaag staat er niet onwijs veel op het lijstje:
- Engels leren woorden H6.
- Engels grammatica leren/oefenen H6.
- PWS filmpjes bewerken en verwerken.
- Vragen voor mijn Nederlands docent voorbereiden.
- Kickboksen.

Het valt dus wel mee, gelukkig. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 10:11

Succes SG, ik hoop dat de nieuwe opleiding je iig een stukje rust brengt. Treinreizen vind ik juist wel weer prettig, even rust na je studie. Of juist tijd om even wat stof door te nemen. Ik reis zelf een half uur met de trein, iets langer had ik ook niet erg gevonden.

Carpediem, dat klinkt als een drukke dag, maar zelf kan ik er ook wat van.
Vandaag:
werken van 7.30 uur tot 13.00 uur
School van 14.00 uur tot 17.15 uur
Ergens tussendoor nog eten :')
En om 19.30 uur lesgeven :P

Goed excuus Gosthattack, ik heb altijd geode excuses om niks aan mn huiswerk te hoeven doen :')

Deesje, ben je nou verder gegaan? Wij wren weer verder gegaan met Sons of Anarchy, erg gave serie maar er gebeurd alleeeeeeen maar ellende, dus we waren gauw weer uit gekeken. Over 2 weken weer the Walking dead <3

Hier gaat het wel goed, door drukte niet veel kunnen doen, maar ik kom er achtere dat we eigenlijk niet zo heel veel te doen hebben. := maar dat maakt ook weer lui :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:32

Ik wil vandaag de volgende dingen doen:

Voorbereiden voor toets dinsdag
Bijwerken portfolio's
Antwoordmodel afmaken
Rekenen bijwerken
Start onderzoeksverslag maken

dus ik ga maar eens aan de slag

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 12:16

Ik begin toch te twijfelen of ik wel de juiste keuze heb gemaakt :n
De vakken van het tweede jaar die ik kan en wil opnemen vallen allemaal in het eerste semester, hierdoor ga ik met een stuk of 7 - 8 vakken zitten, en in het tweede maar met 4 vakken. Dan mag ik voor het 1ste semester echt wel hopen op een goede examenspreiding want anders is het echt niet haalbaar :n
Ik baal hier echt zo hard van, misschien had ik toch beter nog één jaar moeten doorbijten op die vorige uni. Ik zou nog terug kunnen, er is immers nog niets betaald, maar of dat ook een oplossing is? Ik kom er maar niet uit :n

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:36

Oef dat is naast de reistijd nog een tegenvaller dus. Lastig Sg, sterkte met je besluit!

@Dandy200, havo 4 is ook een pittig jaar. Inderdaad o.a. door de overgang naar het zelfstandig leren. Succes!

Slechte docenten en lessen zijn echt killing voor de motivatie inderdaad. Ik heb een niet heel erg aardig mailtje gekregen van de docent van vanavond, dus ik ben blij dat mijn motivatie nog niet helemaal dood is.

Dinsdag braaf nog wat voor kunnen bereiden voor vandaag. Alle stof van het vorige (gemiste) college inmiddels doorgelezen. Moet alleen de opdrachten nog maken, maar dat kan later ook nog wel.
Gisteren een dagje niks gedaan, behalve naar de dierentuin met mijn lief, lekker even een dagje ontspannen! Niet meer aan het leren toegekomen voor het tentamen, dus misschien zo nog maar even een poging wagen. Heb vanavond pas om 19.45 uur college. Niet mijn meest productieve tijdstip, zeker niet na een avond te laat op bed. :O

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 13:33

Dandy, goed dat je alles afgekregen hebt!
xCarpediem, succes nog :) Kickboksen lijkt me altijd zo gaaf, hoe vaak doe je het?
Joolien, dat klinkt inderdaad als een druk dagje, succes ermee!
spottedponie, succes!
snollygoster, ik snap je twijfel, en vervelend dat het zo loopt :(:) Ik kan je denk ik niet echt advies geven, maar als ik hoorde wat er op je vorige uni gebeurde lijkt me het ook niet ideaal om terug te gaan
westernfreak, een dagje niks doen is altijd lekker!

Vandaag ben ik heel rustig bezig met van alles, ik heb mn wiskunde van gisteren af en het scheikunde huiswerk dat ik voor morgen moet doen. Nu rustig aan verder met natuurkunde en Duits en hopen dat ik me beter ga voelen

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:02

Ik ben al sinds 13:00 onderweg naar huis, hoera voor de NS weer hoor..

Vandaag dus ook bijna geen tijd om te leren. Had allang thuis kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:08

Kon je in de trein niet leren GA? Dat doe ik altijd wel graag.

Ik hang languit op de bank. Weer mooie stagedag gehad!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:13

Heb internet nodig om te leren aangezien alles op blackboard staat. Dus dat werkt niet in de trein en al zeker niet als je 3 keer moet overstappen :') Mijn traject is ronduit poedersuiker, daarom ben ik verhuisd naar Amsterdam. Maar moest nu zo snel mogelijk terug naar mijn ouders.

Zo snel mogelijk en de NS gaan niet samen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:16

Oef nee dat werkt niet. Waar studeer je en waar woon je?

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:21

Ik heb weer wat orde geschept in mn huiswerk, langzaam word het allemaal weer wat duidelijker... heb alweer een deel geleerd en nu even verder met mn portfolio's...

Productief dagje vandaag :) fijn!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:32

Studeer in Amsterdam, werk in Ouderkerk en woon doordeweeks in Amsterdam en in het weekend in Tiel :+

Eindelijk thuis! Nu snel even wat leren want moet om half 5 weer weg en ben dan pas om half 7 weer thuis. Dan vanavond nog tijd om te leren en morgenochtend ook nog gelukkig.

En waarschijnlijk morgenavond een nieuwe camera ophalen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:34

Tiel ja dan noem je ook wel wat he :))

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:16

De bedoeling is 2x per week, maar de laatste tijd ga ik in verband met schooldrukte maar één keer. @Anne.