Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:48

kimberly1995 schreef:
AmoorM schreef:
Hallo,

Even snel een vraagje tussen door. Als je contract niet verlengd wordt, hoe ver van te voren moet je werkgever dit aangeven?

Eigenlijk niet eens.. Het is natuurlijk netjes als het gebeurd, maar het hoeft niet.

Oké raar...

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:51

AmoorM schreef:
kimberly1995 schreef:

Eigenlijk niet eens.. Het is natuurlijk netjes als het gebeurd, maar het hoeft niet.

Oké raar...

Op zich niet, aangezien je zonder contract niet in dienst bent. Einde contract is eigenlijk einde dienstverband, tenzij ze je contract willen verlengen. Maar of het helemaal netjes is, tja, dat valt te bezien.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:00

Das niet helemaal waar, google even op aanzegtermijn. De wet is hieromtrent miv 1-1 gewijzigd. Tegenwoordig moet de werkgever minimaal 1 kalendermaand voorafgaand aan het einde dienstverband laten weten hoe of wat. Let wel, dit geldt bij overeenkomsten 6 mnd of langer. Houd de werkgever zich hier niet aan, dan is hij de werknemer hier een vergoeding ter grootte van 1 maand salaris over verschuldigd of naar rato (zeg twee weken te laat opgezegd = twee weken van maand salaris vergoeding)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:08

Dimple schreef:
Vet irritant die afgeschermde nummers. Had ik ook en omdat het meestal gevalletje is van verkoop ellende via de telefoon. En tot nu toe bleek dat ook steeds waar te zijn.
Als ik gebeld wordt voor een baan dan zie ik een nummer staan.

Nu de bak van de eeuw.........krijg een afwijzing van iets waar ik eind december op heb gesolliciteerd. Met daarin alle e-mailadressen van de mensen die dezelfde afwijzing krijg als ik............
Wat slecht!!!!! :roll: :x |o

Zit nog te bedenken of ik nog ga reageren naar dat bedrijf. Wat zouden jullie doen?

Denk dat wij dezelfde mail hebben ontvangen :))

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:11

kimberly1995 schreef:
Op zich niet, aangezien je zonder contract niet in dienst bent. Einde contract is eigenlijk einde dienstverband, tenzij ze je contract willen verlengen. Maar of het helemaal netjes is, tja, dat valt te bezien.

Dit klopt inderdaad niet meer! Zie bericht van lieke2.

kimberly1995

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:17

Ik wist inderdaad niet dat dit per 1-1 verandert is. Sorry voor de foutieve informatie.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 23:38

Stond al erg lang op stapel ;) maar we zijn weer bij :D
Je zou even moeten bekijken hoe eea werkt als je contact deze maand afloopt, volgens mij geld die aanzegtermijn ook gewoon maar helemaal zeker weet ik dat niet

*gaat weer in de meeleesstand :+ *

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 05:33

In cao beveiliging staat ook dat er minimaal 1 maand voor aflopen contact op de hoogte gebracht moet worden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 10:33

_O- _O-
Wieldop............ :))
Echt??? Amsterdam?
Vond jij het niet uiterst dom? :x
Kan gewoon van iedereen zien wie er gesolliciteerd heeft ~~}>

Duik maar weer even in de vacatures. O:)

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:40

Dat vind ik wel een domme actie van dat bedrijf! Niet echt netjes...

Ik heb vandaag gereageerd op een leuke functie. Wel een eindje rijden en 'maar' een tijdelijke functie, maar het lijkt me wel een onwijs gave functie!
Een collega'tje stuurde de vacature door. Eerst was ik niet zo enthousiast, toen had ik ook nog 5 dingen lopen, maar toen ik er langer over na dacht (én 5 afwijzingen binnen kreeg) lijkt het me toch wel een heel leuke functie.
Collega heeft ook m'n brief nog nagelezen en fijne feedback gegeven. Ik ga mijn collega's echt enorm missen en hoop dat er heel snel een vacature komt binnen onze eenheid waar ik op kan reageren!
Door de vakantie-uren die ik nog heb moet ik al 6 weken voor einde dienstverband verlof op gaan nemen, toen ik dat zag voelde ik me een beetje -O- en mijn leidinggevende waar ik het tegen zei had een beetje hetzelfde gevoel.

Ik heb trouwens deze week nog niets gevonden. Wel mijn cv op monsterboard gezet.
Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 11:17

Ik zal je zeggen..........mijn CV staat zo ongeveer overal en dat heeft me tot op heden NOOIT wat opgeleverd. Zelfs vroegah niet..........

Dus......ik durf niet te zeggen of dat voor anderen ook zo geldt. ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:23

Ais, ik heb in het verleden vaak binnen 3 weken een baan gevonden als ik mijn CV op monsterboard, nationale vacaturebank en intermediair.nl had geplaatst. Maar helaas is die tijd wel een beetje voorbij lijkt het. Toch moet je je zelf daar zeker neer zetten. En op linkedin als je daar ook op zit.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:28

Wel ib Duitsland maar wellicht voor sommige een optie idee.
taal die je moet beheersen is Nederlands en Engels.
affiniteit met muziek is pre.

musikhaus thomann heeft nu vacature open in klantenservice.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 11:49

LinkedIn heeft me weer opgeleverd. Al was het maar dat andere mensen die weten dat ik een baan zoek, mij daar makkelijk in kunnen 'taggen'.

Maar een goed profiel gaat ook tijd in zitten. Veel aanpassen en bijhouden, dat werkt!

Fargo, jij al zicht op iets anders? Hoe gaat het op je huidige werk?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:23

Dimple is dit wat voor jou of veel te ver weg? http://www.werkenbijsecuritas.nl/vacatu ... ces.Indeed

Heb wel een paar sollicitaties nog lopen en gisteren dus eentje echt in mijn wijk verzonden, dat zou eigenlijk wel heel top zijn als dat wat kon worden. Dat zou echt fietswerk worden.

En op het werk, ach het gaat. Paar dagen ziek geweest vorig week en ook week ervoor. Vandaag heeft ie zo'n bui van "waar ben je op het moment eigenlijk mee bezig".. Ach ja, zal er ook wel weer bijhoren

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 12:35

Dan ga ik duimen voor je baan in de buurt hoor! Fietsen, heerlijk! Dat zou wat mij betreft ook een uitkomst zijn.

Haarlem is 40 min met de auto ongeveer, maar ik spring ook liever op de fiets.
Maar ik klaag niet, een baan = een baan :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 12:41

Fargo, vacature even bekeken, maar ik zit aan de andere kant ;)
Ik zit boven Amsterdam, ter hoogte van Purmerend, Hoorn en Alkmaar ergens in een gat daar tussenin. :+

Maar super bedankt voor de tip!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:47

Even iets luchtigs tussendoor: Dit is de sollicitatie video van een copywriter die naar Engeland gaat verhuizen.

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:06

Ais, mijn broer heeft paar jaar terug via monsterboard zijn werk gevonden. En ik heb mijn CV er dus gister ook maar neergezet. Ben net gebeld door een bedrijf en moet donderdagmiddag op gesprek komen.

Het sluit niet aan bij mijn studies, het is in de sales. Maar gezien mijn opleidingsniveau waarschijnlijk wel een mogelijkheid om naar een leidinggevende functie toe te werken. Ik stond heel praktisch tussen de paarden toen ik gebeld werd, dus krijg de info nog per mail. Niet echt de richting waar ik in zocht, maar het is wel dichtbij mijn ouders en inkomsten zijn uiteraard ook niet verkeerd. Daarbij heb ik op dit moment ook niet echt een idee wat ik nu eigenlijk wil doen. Er is gewoon zoveel leuk! En zoveel wat niet aansluit qua studies. Dus ik heb gewoon ja gezegd op een afspraak en dan weet ik dan vanzelf wel of ik het iets vind ja of nee en wat zij van mij vinden. Het zou namelijk wel goed in mijn CV passen als ik richting advies/verkoop diergeneesmiddelen/diervoeding etc. wil. En een echt gesprek is altijd goed! Tot nu toe heb ik mijn baantjes altijd gewoon gekregen en nooit fatsoenlijk een sollicitatie gehad.

Haha dat filmpje _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:18

Dimple schreef:
Nu de bak van de eeuw.........krijg een afwijzing van iets waar ik eind december op heb gesolliciteerd. Met daarin alle e-mailadressen van de mensen die dezelfde afwijzing krijg als ik............
Wat slecht!!!!! :roll: :x |o

Zit nog te bedenken of ik nog ga reageren naar dat bedrijf. Wat zouden jullie doen?

:n Als me dat als HR gebeurde groef ik dus ECHT een diep gat en dook de komende maanden niet meer op!

In antwoord op je vraag: OF meteen reageren OF niet meer. Schiet niet op als iemand je is voor geweest. En een bedankje ga je sowieso niet krijgen. Persoonlijk zou ik zoiets hebben van: F*ck you and the horse you rode in on!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:32

Mijn CV plaatsen levert me ook niets op eigenlijk... :n Nou is administratief werk sowieso een speld in een hooiberg in het noorden.

Zo maar even bezig met een vacature die ik van een vriendin kreeg :) uit haar interne netwerk! Lijkt me hele leuke baan!

Verder staat het solliciteren op een lager pitje omdat ik ook wel de hoop heb terug te kunnen keren naar mijn oud werkgever (als de 3 maanden om zijn, dus per april). De pest is dat ze geen garanties konden geven... en om nu al te bellen komt een beetje wanhopig over vrees ik :\

Idinn: weet niet wat voor bedrijf het is, maar ik zou even googlen. Ik ben ook benaderd voor een sales-functie met mooie praatjes.... Bedrijf stond echter niet zo positief op Tros Radar :')

Haha mooi filmpje, goed bedacht :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:27

Googlen was ik sowieso van plan hoor! Al had ik pen/papier bij de hand gehad, had ik nog gevraagd om de info te mailen. Ik moet er wel vanaf Gent voor met de trein terug naar NL. Zonder korting best een duur grapje. En inderdaad zat bedrijven die niet goed bekend staan! Ben sowieso van het googlen hoor. Dat doen ze zelf tenslotte ook! :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 15:40

Cowboy, niemand heeft direct naar alle sollicitanten gereageerd, maar ik denk wel naar de prutmuts die de mail heeft gestuurd. Ze heeft wanhopig haar best gedaan de mail weer in te trekken, maar dat lukt dus niet met alle gmails, hotmails etc.
Ook geen excuus mail erachter aan of zo......
Ik ben zo wijs geweest om niet te reageren }> :P

Gomir, vanavond gesprek toch? Succes!!! +:)+

Blingpiggy........de wet verandert ook omtrent contracten verlengen en de tijd die je er 'tussenuit' moet zijn geweest. Dit verandert per 1 juli. Dan mag een werkgever maar voor 2 jaar max bepaalde tijd contracten geven (is nu 3 jaar) en ook moet je er nu 3 maanden tussenuit en mag je daarna weer terug komen. Dat is straks 6 maanden. Hopen dat ze je daarna wel wat nuttigs kunnen aanbieden.
Succes met schrijven van je brief!! +:)+

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:54

Klopt Dimple... Nou zou ik in fase B weer moeten beginnen (via uzb), die is sowieso maar max 2 jaar.
Maar zou ik terug kunnen in april dan heb ik dus nog ''mazzel'' dat ik nog onder de 3 maand regel val. En 2 jaar werk is toch weer 2 jaar werk denk ik dan maar :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:20

Dag dames,

Mag ik me hier ook melden? Ik pas misschien niet helemaal in het profiel van de rest van de posters hier, maar moet ook echt gewoon even stoom afblazen.
Ik ben in 2014 gestopt met mijn studie, en het plan was full-time te gaan werken. Dat heb ik iets van twee weken volgehouden in de fundraising, toen werd duidelijk dat gladde verkooppraatjes full-time voor mij niet werkt en ben ik op zoek gegaan naar iets anders. En tot op heden nog niet gevonden.
Probleem is dat ik 17 ben, en dus geen drol verdien. Ik moet dus echt een 40-urige werkweek maken om mijn huur etc. te kunnen bekostigen. Alle baantjes waarvoor ik in aanmerking kom zijn max. 12 uur.
Inmiddels al 2358 gesprekken, brieven en telefoontjes achter de rug en nog steeds geen werk. Ik heb niet genoeg ervaring, ben te jong, heb geen significante diploma's... Het lukt niet!!

Net na de zoveelste afwijzing en het feit dat de huur volgende maand niet betaald kan worden zit ik echt even met de handen in het haar... Jullie nog ideeën allicht?