Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 19:35

Wat een rotnieuws komt er voorbij, maar gelukkig ook goed nieuws voor Lauwie. Gefeliciteerd! Succes dames. Probeer ook nog even van de zomervakantie te genieten.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:19

Balen Marijkeeee!

Hier wel goed nieuws!!! :D
Vandaag gesprek gehad en geslaagd! Helemaal blij ermee :P

Had ook een bedank je gegeven aan de docenten die mij hadden begeleid.
Een zakje met kaneelkussens (snoepjes) met ongeveer de tekst:
Bedankt voor de super begeleiding dit jaar, dat verdiend meer dan drie kaneelkussens!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Ik heb afgelopen donderdag het gesprek met mijn begeleider en beoordelaar gehad. Was op zich een goed gesprek maar ik moet zoveel gaan aanpassen.. Te beginnen bij de probleemanalyse en het theoretisch kader, daarnaast hebben we een nieuwe hoofdvraag en deelvragen opgesteld :\
Ik denk wel dat mijn scriptie daardoor meer concreet en dus bruikbaar wordt, maar het is zoveel werk ;(

Vanaf komend schooljaar gaat (gelukkig) wel de begeleiding veranderen. Met de begeleider die ik nu heb, heb ik gewoon het gevoel dat ik stilsta en dat er niks meer gebeurd. De begeleiding wordt voor elke student groepsbegeleiding, of je nou vertrager bent of niet.
Dus met 20-25 studenten in de klas en daarbij 3 begeleiders. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Ik wilde dit schooljaar nog afstuderen maar aangezien school in augustus dicht is, ga ik maar voor september/oktober.
Mag ik dan ook nog hier posten aangezien het nog wel 2015 is? O:)

lauwie

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:18

Wat balen Missy_ hoefden jullie geen plan van aanpak in te leveren aan het begin dat ze er nu mee komt dat je andere hoofd en deelvragen moet gebruiken? Bij mij zijn die vragen beoordeeld tijdens mijn plan van aanpak. Ondanks dat ik weinig begeleiding heb gehad wist uk wel dat de opzet goed gekeurd was.
succes met verbeteren

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:39

Ja dat moesten we wel en daarom baal ik ook zo.. Ik heb nu veel feedback op mijn probleemanalyse gekregen terwijl ik dat al 2 jaar geleden (ongeveer) heb geschreven en op dat moment is het goedgekeurd, hetzelfde als mijn onderzoeksopzet.
Nieuwe hoofd en deelvragen zijn een beetje het gevolg dat ik nu de basis moet aanpassen en daarmee ook die vragen..

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:11

Ik heb uiteindelijk 27 juni mijn diploma in ontvangst genomen :)
7 voor mijn portfolio, 7,5 voor m'n einddossier, 8 voor m'n afstudeeronderzoek + verslag :)

Voor de mensen die nog verder moeten of bezig zijn, succes! jullie kunnen het! :)

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:08

Gefeliciteerd Fantabulouss!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:56

ik heb maandag een sollicitatiegesprek voor een hbo-functie :)
ik heb nu vakantie en ben woensdag uitzendbureaus langs gegaan in de omgeving met resultaat!
maandag dus gesprek bij een opdrachtgever spannend!

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:13

Hoe is je gesprek gegaan Lauwie?

Ik studeer vandaag een soort van af. }:0 Krijg dalijk m'n laatste cijfer. Heb alleen nog wel stage tot eind augustus en moet als formaliteit nog data verzamelen in augustus nog voor m'n thesis (waarvan m'n cijfer al is bijgeschreven). Maar hé, om 13:00 eindgesprek en daarna ben ik officieel al wel afgestudeerd. *\o/*

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:30

gefeliciteerd :)

ik ben net gebeld dat het gesprek niet door gaat...
ze willen mensen die per direct beschikbaar zijn en ik heb een maand opzegtermijn..

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:43

Gefeliciteerd geslaagden!!

Bij mij ligt het nu allemaal wat stil. Totaal geen inspiratie en motivatie om aan de slag te gaan met de opmerkingen. Daarom laat ik het even rusten. Daarnaast ben ik gewoon overdag aan het werk en met de paarden wat wedstrijden/keuringen gehad. Deze maand nog 1 en in augustus nog twee, daarna maar even een pauze. Heb wel een datum voor eindassessment, 28 augustus definitieve tijd krijg ik nog. Moet die week ervoor de aangepaste scriptie inleveren. Kan het wel eerder doen, maar helaas docenten zijn dan nog met vakantie.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 16:55

Gefeliciteerd geslaagden!
Ook hier geen motivatie om de kleine dingen in mijn scriptie aan te passen. Ik hoef het pas 10 augustus in te leveren en vermoed dat het last minute werk wordt.
Wel krijg ik allerlei banen aangeboden, dat is dan wel weer positief! Houdt me ook op de been om eerlijk te zijn. Ik ben best wel vermoeid na een jaar lang combineren van een voltijd studie met een baan van 24-32 uur en huishouden etc erbij.
Lekker een weekje vrij gehad en merk dat ik nu pas rust begin te vinden. Volgende week de scriptie maar aanpassen. Morgen eerst maar weer beginnen aan de werkweek.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:20

Dat is mooi Marrit! dat je banen krijgt aangeboden! dat motiveert natuurlijk wel heel erg :) super.

Dat heb ik ook wel wat, de vermoeidheid. Heb straks in aug 1 week vrij. wil later nadat het afstuderen helemaal klaar is, in sept/okt nog twee weken vrij nemen. Bij tanken :D
De aangepaste scriptie hoef ik pas 17 augustus op te sturen.. en dan is het nog maar afwachten of ze er dan meteen naar kijken.. wat ik begreep zijn ze pas vanaf de 24ste weer aanwezig.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:53

Gefeliciteerd iedereen die het heeft gehaald wat een opluchting zal dat zijn :D

Ik ben nu de laatste hoofdstukken aan het schrijven, namelijk de conclusie en de aanbevelingen. Ik loop alleen compleet vast.. Iemand nog tips op het gebied van een marketingcommunicatieplan voor b2b?

Ik lever mijn conceptversie 17 augustus in en dan op 8 september mijn officiele scriptie. Vind het erg spannend allemaal...

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:38

Even een ego post hoor haha..
Ondanks dat het qua scriptie niet altijd vlekkeloos verloopt, kan ik wel zeggen dat ik maandag start met een nieuwe baan! :D Ik werk hier al een tijdje als invaller en er kwamen vacatures vrij, toen ze vroegen of ik daar interesse in had, hoefde ik daar natuurlijk niet lang over na te denken *\o/*

Is ook wel een extra motivatie om mn scriptie af te maken, nu kan ik zo'n 3/4 dagen werken, als ik klaar ben ben ik gewoon fulltime beschikbaar :)

Scriptie gerelateerd: Gister heb ik de eerste herschreven helft van mijn scriptie opgestuurd naar mijn begeleider, ik hoop dat het nu goed is.. Dat de feedback in elk geval een beetje meevalt :\

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:07

Gefeliciteerd missy, succes met de laatste loodjes

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:30

Top Missy! Dat geeft de burger moed! Ik moet de scriptie tussen 7 & 10'augustus weer inleveren. Heb al even gekeken naar wat ik moet aanpassen, maar ik heb echt géén motivatie. En begin met een nieuwe/andere functie, dus daar gaat veel tijd en energie in. Bah, wilde dat ik het papiertje al binnen had! Meer die motivatieproblemen ervaren met dit weer, de vakantie of om welke reden dan ook?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:55

Super Missy!! gefeliciteerd met je baan!!

@Marrit: ook last van motivatieproblemen :+ wel wil ik deze week de aanpassingen afmaken, zodat ik vervolgens het kan opsturen naar een kennis die het wel wil nakijken. Dan heb ik nog meer dan twee weken voordat ik het moet opsturen naar school.. eerder zijn ze er namelijk niet.
Wat bij mij werkt is dat ik voor mijzelf een datum stel dat ik het af wil hebben.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:05

@Marijke: Je bent er mooi op tijd bij! Ik ben vanochtend begonnen met de aanpassingen. Hoewel het er niet veel en geen grote aanpassingen zijn, merk ik dat ik het lastig vind. Ik moet 7 augustus de herkansing inleveren en wil het na mij. Aanpassingen laten controleren. Ik moet van mezelf vandaag dus alles af krijgen, ook omdat ik de rest van de week gewoon moet werken. Dus geen geluier in de zon vandaag maar doorpakken met die hap! -O-

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:45

Hallo!

Mag ik hier mee kletsen?
Ik zit in de laatste fase van mijn studie, lerarenopleiding geschiedenis, en ben bijna klaar.
Ik moet nog drie projecten afronden, waarvan eentje alleen nog aangepast moet worden en opsturen dan is die klaar.
Een ander project ben ik halverwege en moet ik 24 augustus de definitieve versie inleveren.
Daarnaast nog een project waar ik nog mee moet beginnen en die uiterlijk 24 augustus ingeleverd moet worden.

Ik werk momenteel 20-25 uur in de week en vindt het erg moeilijk om alles te combineren.
Eigen huis, baan en studie.
Wat ik ook lastig vind is dat de scholen dicht zijn, thuis studeren ben ik niet erg goed in. Studeer liever op school.
Ik hoop via dit topic weer wat motivatie te krijgen!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:04

Welkom sdaphneS. Succes met de laatste loodjes. Ik weet hoe moeilijk ze zijn. Ik hoop dat mijn opdrachten snel worden beoordeeld dan ben ik klaar. Je bent bijna klaar nog even doorzetten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:10

Afgelopen dagen mondjesmaat wat gedaan, zojuist mijn verslag verbeterd en de printer mag nu aan het werk.
Zeventig pagina's leesvoer. Succes docent. :=

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:49

Welkom Daphne!
Ik heb vanmiddag mijn scriptie opnieuw ingeleverd. Afgelopen week aanpassingen gedaan welke zijn gecontroleerd. Nu maar hopen dat de aanpassingen voldoende zijn en mij scriptie daarmee ook. Heb geen grote aanpassingen gedaan, hoop gewoon van de 5,4 een 5,5 te kunnen maken.

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:17

Al iets gehoord Marrit?

Ik heb nog t/m de 31e stage.. daarna ligt alles open en ik vind het doodeng haha. Meer mensen dat gevoel?

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:39

Nope Gittekit. Vorige week een email ontvangen dat we op 28 augustus de uitslag krijgen. Al een hele verbetering met eerst; 31 augustus.
Heb er heel eerlijk gezegd geen vertrouwen in, omdat mijn scriptie de eerste inlevermogelijkheid was goedgekeurd door 2 onafhankelijke docenten en dan 'ineens' wordt afgekeurd door de beoordelaar. Heb me alleen gefocust op de punten die onvoldoende waren en hoop(!!) dat ik deze voldoende omhoog heb gehaald.

Nog meer die in spanning wachten?