Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:55

In het IT vakgebied zou ik ook niet in krijtstreep gaan oid :n ik werk zelf als webdesigner en ik ging in een witte broek of zwarte legging met laarzen en een mooi lang shirt en een sjaal. Gewoon als mezelf.

_Ilona

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:59

Zo zou ik het ook doen jans!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:00

Ik zou lekker op de fiets gaan mri! Niet te hard fietsen zweet je ook minder snel.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:03

Haha, ik lees al die kledingtips op internet, en die gaan dan wel erg ver! Bijvoorbeeld: geen eyeliner gebruiken. Nou snap ik dat je niet compleet met dikke smokey eyes gaat oid, maar een beetje eyeliner, kom op zeg.

Blijf het toch lastig vinden. Mijn vriend werkt in het bedrijfsleven en adviseert me om inderdaad in kokerrok, witte blouse en zwart colbert naar gesprekken te gaan, maar ik zoek een baan als psycholoog. Lijkt me niet echt toegankelijk over komen, of wel? Terwijl dat in mijn vakgebied denk belangrijker is.
Uiteraard kleed ik me wel netjes en verzorgt, niet te bloot etc. Heb een mooie groene top met een net jasje in de winkel gezien, en twijfel of ik dit zal aanschaffen. Het is netjes, maar wel vlot en tenminste niet zo saai. En dan met een nette zwarte broek en hakken.

Mri: zelf zou ik met de fiets gaan. Maar ik heb dan ook een pesthekel aan het OV, bij belangrijke afspraken zijn ze altijd te laat (ja, zelfs als ik meerdere bussen eerder nam ;) )

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:20

Als psycholoog zou ik gewoon een nette broek aan doen met een mooi jasje inderdaad!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:25

Ik ben sowieso niet van de kokerrokken. Ik vind het veel te strak en ouderwets staan! Ik trek meestal een nette broek (wel met vouw) en een mooi truitje aan ofzo. Gewoon netjes. Ik ben helemaaaaaal niet modieus en ga dan ook niet doen alsof.

En make-up? Gewoon, zoals jij je normaal opmaakt, niet te zwaar, maar wel wat opmaken, dat staat toch net even wat verzorgder.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:33

zonder make up zie ik er uit als een zieke kip.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:35

En ik als een geest :') Lang leve de ondekking van BB cream :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:42

Mri zweten van 3.5 km fietsen? Dan is het misschien een goed idee om dat eens wat vaker te doen ;)

Idd make up moet ik ook wel op, heb anders een blote billen gezicht :+

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:49

hihihi ik zie al dat die kleding lastig blijft :-)
maar wat Jans ook een beetje zegt.. de meeste IT-ers lopen er niet zo net in pak bij (dat zijn meer de sales en accountmanagers). Ik zie er liever uit als zoals ik me prettig vind (ok, iets netter dan normaal) dan dat ik in een apenpakkie loop wat ik zelfs niet uit de kast haal bij begravenissen.

Voor de mensen die roepen geen spijkerbroek.. ik proef een beetje dat een spijkerbroek op het werk helemaal taboe is? of heb ik dat mis?
Ik heb zelf nu 10 werkgevers gehad en slechts bij 2 (nogal pretentieuze) werkgevers was de spijkerbroek verboden. Bij de rest was het eerder de uitzondering als iemand geen spijkerbroek aan had.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:50

Ik weet dat bij de r.abo idd "verboden" is..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:52

Iemand die mijn open sollicitatiebrief een keer wil checken? Wil er graag nog wat aan toevoegen maar weet niet zo goed wat :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 13:56

Ik heb ook bij alle gesprekken gewoon een spijkerbroek aan gehad met daarop een blouse en een net jasje en schoenen. En diegene met wie ik gesprek had zagen er ook gewoon zo uit. Je kan beter iets aan trekken waar je lekker bij in je vel zit wat je dan ook uitstraalt dan dat je helemaal net gaat en er totaal niet uit ziet :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:06

ik heb vandaag gesprek bij een recruiter/tussenpersoon en ik twijfel nog heel erg of ik niet gewoon lekker een spijkerbroek aan trek.
Wel met net shirtje en een jasje, maar pantalon is ook zo koud met dit weer :o

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:06

Als ik eenmaal op kantoor zit draag ik ze wel maar tijdens een sollicitatiegesprek doe ik het niet..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:13

Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen maar heb ze ook nooit aan..
Alleen met stallen uitmesten en heb niet eens eentje die ik voor goed aan zou kunnen trekken :)

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:17

Nou here we go, interne sollicitatie over een kwartier! Ben erg vroeg dus zit nog even in m'n auto, haha!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:22

_Diesel succes zometeen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:30

Wat dragen jullie dan rokken en jurken? Geen spijkerbroeken Alja ?
Bij mij staat zoiets echt niet en ik voel me daar ook niet prettig in, maar heb nog niemand horen klagen dat mijn kleding style niet goed is ;)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:41

Succes Diesel!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:46

Ik heb altijd pantalons aan, katoenen broeken of een tregging.
Ook nog wel eens een rokje met legging :)

marjo_elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:48

_Ilona schreef:
marjo_elise schreef:
Even een stille meelezer hier. In aug. afgestudeerd als paraveterinair. Wil der niet in verder omdat ik het niet zo leuk vond als ik dacht. (En er is geen werk in te vinden en geen droog (brood mee te verdienen haha) Nu al een jaar aan t wachten totdat de cursus gebitsverzorging bij paarden in Deurne nou is begint. Werk in de zomer bij een aarbeien kwekerij in de buurt en zoek iets voor der bij (aangezien t bijna alleen een zomer baantje is) (goh). Gesolliciteerd bij de V.rijbuiter hier in het dorp. Op hoop van zegen dan maar.

Enne over de outfit. Ligt er aan waar je solliciteert. Als serveerster zou ik me netter kleden dan iets op een camping of iets dergelijks.

Zo hier mijn hele levensverhaal hahah :+

Gebitsverzorging kwam ik laatst ook tegen klinkt wel leuk! Maar voor mijn rug lijkt het me niet handig. Wanneer begint die opleiding?

Voor mijn schouders enz ook niet echt! :+ Even een paar keer naar de fysio dan maar! Nou nog niet helaas. Wacht al een jaar en ze moeten minimaal 8/9 mensen hebben dacht ik. En nu hebben dus 4 mensen afgezegd die zich hadden opgegeven. Tja logisch als je al een jaar moet wachten.. Hopelijk kunnen ze nog mensen werven en dan in het najaar beginnen!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:50

Ik heb ook een pantalon zit ik net te bedenken en katoenen broeken heb ik ook huhm ja dat kan ik ook nog weleens aantrekken niet echt bij stil gestaan! Thnx voor de tip!
Heb wel nette spijkerbroeken en de meeste zijn strak die ik aan trek naar mijn werk, let altijd wel goed op wat ik aan doe en hou in de gaten wanneer er belangrijke klanten gesprekken zijn.
Rokje met een legging heb ik ook weleens aan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:00

Mri; ik weiger altijd te fietsen; ik zweet mij een ongeluk :') zweet druipt van mijn voorhoofd en dat vindt de bb Cream niet leuk en zonder die crème zie ik er ziekjes uit haha. Kan moeilijk met zo'n vies zweethandje aan komen zetten.

Diesel; hoe is het gegaan?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:06

Net terugkoppeling gehad van gesprek eergisteren bij de bank. Geen 2e gesprek ivm dat ik niet over hbo diploma beschik en dat andere kandidaten dat wel hadden en sommige ook al meerdere Wft diploma's hebben